Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 17:54   #201
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De vrees voor homosexualiteit heeft iets te maken met weddenschappen tussen god en de duivel denk ik. Zoals in het boek job.
God is de schepper, dus heeft hij ook homofielen geschapen. Maar die mogen hun seksuele en liefdesgevoelens niet beleven. Waarom ? Wel god heeft met de duivel gewed dat zij door hun geloof in hem volledig zullen verzaken aan zondige daden. Elke homo die uit de kast komt of seks heeft is dus een overwinning voor de duivel. En we weten dat god een slechte verliezer is, dus is de vrees bij gelovigen gegrond dat hij vandaag of morgen in een franse colère schiet, als er teveel homo's zich niet beheersen, en heel de wereld vernielt met een zondvloed of vuurregen. En dan zijn zij ook de pineut. Dat lijkt mij de meest logische verklaring.
Is dit voor te lachen? Of meent u dit echt?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 17:59   #202
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Is dit voor te lachen? Of meent u dit echt?
Hmmm, een satire met een kern van waarheid.

God/Allah = de schepper, dus God heeft homofilie geschapen
God/Allah verbiedt de homo's om hun seksualiteit te beleven (op straffe van dood)
De rest is invulling aan de hand van wat er in de heilige boeken beschreven staat. Zondvloed, Sodom en Gomorra, boek Job....
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 18:28   #203
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Homoseksualiteit is inderdaad een keuze. Homofilie niet.

Snapt u het verschil?
Theoretisch is dat juist.
De redenering geldt vb. ook voor hetero-seks voor het huwelijk, of zonder huwelijk. Of overspelige seks.
Beide betrokkenen zijn dat hetero (geen keuze), maar kiezen voor het beoefenen van hun seksualiteit op dat ogenblik.

Zowel voor de holebi's als voor de hetero's geldt in onze actuele maatschappij en cultuur dat wij hun keuzes moeten respecteren, en zeker niet wettelijk regelen of afkeuren.
Katholiek geïnspireerde mensen kunnen zich daar niet bij neerleggen. Ik verfoei hen daarvoor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 18:46   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Snap jij het verschil wel?
Een sexuele relatie aangaan is áltijd een keuze, zowel voor homo's/holebi's als voor hetero's....je aangeboren sexuele geaardheid is daarentegen géén keuze.
Leest u eens opnieuw wat ik schreef? U maakt zich druk, terwijl ik juist hetzelfde schrijf. Discussiëren om te discussiëren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 18:46   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Snap jij het verschil wel?
Een sexuele relatie aangaan is áltijd een keuze, zowel voor homo's/holebi's als voor hetero's....je aangeboren sexuele geaardheid is daarentegen géén keuze.
Leest u eens opnieuw wat ik schreef? U maakt zich druk, terwijl ik juist hetzelfde schrijf. Discussiëren om te discussiëren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 19:06   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Theoretisch is dat juist.
De redenering geldt vb. ook voor hetero-seks voor het huwelijk, of zonder huwelijk. Of overspelige seks.
Beide betrokkenen zijn dat hetero (geen keuze), maar kiezen voor het beoefenen van hun seksualiteit op dat ogenblik.

Zowel voor de holebi's als voor de hetero's geldt in onze actuele maatschappij en cultuur dat wij hun keuzes moeten respecteren, en zeker niet wettelijk regelen of afkeuren.
Katholiek geïnspireerde mensen kunnen zich daar niet bij neerleggen. Ik verfoei hen daarvoor.
Hoezo? Waar hebt u mij horen pleiten om homoseksualiteit strafbaar te stellen? Of wettelijk in te perken?

Of gaan we weer eens een rondje beschuldigen in het wilde weg?

In onze actuele maatschappij en cultuur mogen we ook kritiek uit. Ook op keuzes. Afkeuren mag weldegelijk. Schijnbaar houdt u niet van vrijheid van meningsuiting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:04   #207
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
bij mijn werden tot nog toe nog nooit homo/lesbo-koppels afgetuigd door extreme kaloten, zoals in Brussel regelmatig gebeurt door islamieten.
... ik mag kaloten en diens aanhang zeer uim nemen net zoals gij islamiten zeer ruim neemt ?
awel dan zijn er dus zeker gevallen


Citaat:
Je moet trouwens hard zoeken om nog extreme kaloten tegen te komen. In alle kerken groeit er (bij manier van spreken) onkruid tussen de vloertegels.
Het (extreem) katholiscisme is hier zo goed als volledig geneutralisserd.
ge beaamt dus ( zo goed als ) wat ik kwam te zeggen.
Beeld U in dat ze er zijn en zich sterk genoeg en gegroepeerd voelen dan hebt ge gegarandeerd prijs...
( om het argument dat steeds gebruikt wordt bij islamieten ook te gebruiken ) : de bijbel gebied het hen ... het staat er letterlijk in

Citaat:
Wees dan niet verbaasd dat (zo goed als) niemand staat te springen om een nog extremere cultus als de islam onvoorwaardelijk te gaan accepteren.
Waar ben ik verbaasd ?
Ik sta daar zelf niet voor te springen, zipper
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:13   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Waar hebt u mij horen pleiten om homoseksualiteit strafbaar te stellen? Of wettelijk in te perken?

Of gaan we weer eens een rondje beschuldigen in het wilde weg?

In onze actuele maatschappij en cultuur mogen we ook kritiek uit. Ook op keuzes. Afkeuren mag weldegelijk. Schijnbaar houdt u niet van vrijheid van meningsuiting.
Afkeuren van andere mensen hun vrijheden en keuzes, vind ik verfoeilijk.
Katholieken zijn verfoeilijk. Bijna zo verfoeilijk als moslims.
Ik ben er van overtuigd dat als we de katholieken een vinger zouden geven, dat zij een arm zullen pakken. Katholieken staan klaar om ons terug te voeren naar de jaren 50 van vorige eeuw:
- verbod van voorbehoedsmiddelen
- verbod op echtscheiding
- strafbaar maken van overspel; vaststellingen terug zoals vroeger met een huiszoekingsbevel
- verbod op monokini en op naaktstranden; zelfs een verbod op minirokken
- verbod op abortus
- afschaffen euthanasie
- strafbaar maken van homoseks
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:17   #209
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afkeuren van andere mensen hun vrijheden en keuzes, vind ik verfoeilijk.
Katholieken zijn verfoeilijk. Bijna zo verfoeilijk als moslims.
Ik ben er van overtuigd dat als we de katholieken een vinger zouden geven, dat zij een arm zullen pakken. Katholieken staan klaar om ons terug te voeren naar de jaren 50 van vorige eeuw:
- verbod van voorbehoedsmiddelen
- verbod op echtscheiding
- strafbaar maken van overspel; vaststellingen terug zoals vroeger met een huiszoekingsbevel
- verbod op monokini en op naaktstranden; zelfs een verbod op minirokken
- verbod op abortus
- afschaffen euthanasie
- strafbaar maken van homoseks
Geen van de dingen die je oplijst moeten van mij worden toegepast. Alleen dan verbod op abortus. Euthanasie is ook een ingewikkelde..

Jij ziet het verschil niet tussen ergens moreel bezwaar tegen maken, of ergens tegen pleiten enerzijds en iets van rechtswege willen opleggen aan iedereen die zich op een bepaald grondgebied bevindt anderzijds. Waarschijnlijk doe je als autoritair figuur gewoon aan projectie.

Laatst gewijzigd door mvd : 22 oktober 2017 om 20:18.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:19   #210
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt, maar vergeet niet het leed van homo's die steeds omwille van de Katholieke invloed de afwijzing van familie, ouders hebben gevoeld.
neen klopt niet echt

het probleem is dat er bij islamieten iedere islamiet steeds onder dezelfde noemer wordt gezet en dit bij kaloten niet wordt gedaan.
Doe dat wel en iedereen die ergens claimt christen te zijn (ook al is dat niet expliciet uitgesproken ), en dat behelst dus nog steeds een groot deel van onze autochtoonse bevolking, valt daar ook onder.
Ik zie een imam zelve, net als een priester, ook niet meteen homo's in elkaar timmeren maar beiden reiken voldoende 'motieven' aan om dat wel te doen.
Dat er een link is, is vrij overduidelijke als ge ziet naar de voormalige oost-europese landen...niet bepaald landen waar islamieten welkom zijn, laat staan figuurlijk de lakens kunnen uitdelen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:27   #211
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat vergeet ik zeker niet, maar vandaag is de invloed vd rkk zo goed als nihil geworden, en die richting moeten we de islam ook op sturen.
... dat geloof je toch zelf niet ?
Heel ons waardestelsel en ethiek is er nog grotendeels door doordrongen.

Kijk, dat klopt met bv een geval de de paus plots zou oproepen om alle homo's van de klokkentorens te gooien.
Zoiets zou nauwelijks opvolging krijgen, zelfs sterk veroordeeld worden door velen en enkel contraproductief effect hebben op de invloed van de rkk.

Maar die invloed is er zeker en vast nog
zowat een kleine 90% van het geweld tegen holibi's ( vooral homo's ) gaat uit van extreem rechts die vaak hun motieven of verantwoording onrechtstreeks tot zeer concreet putten uit hun geloof
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:39   #212
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
50 jaar geleden was het in Engeland een misdaad om homo te zijn, waarop een gevangenis straf stond.
idd...of althans op z'n minst sterk ontraden of benadeeld

Nederland, Art. 248bis (1911-1971)
"De meerderjarige, die met een minderjarige van hetzelfde geslacht wiens minderjarigheid hij kent of redelijkerwijs moet vermoeden, ontucht pleegt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar."
( De meerderjarigheidsgrens was toen 21 jaar tegenover een minimumleeftijd voor heteroseksuele contacten van slechts 16 jaar, integraal )

Duitsland: pas in 1994 werd paragraaf 175 uit het Duitse Wetboek van Strafrecht geschrapt die seksuele omgang tussen mannen verbood

De wereldgezondheidsorganisatie heeft pas in 1990 deze seksuele geaardheid geschrapt van de lijst van geesteszieken.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:46   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afkeuren van andere mensen hun vrijheden en keuzes, vind ik verfoeilijk.
Waar keur ik de vrijheid af?

Begint een discussie niet met een correcte analyse?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:47   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Katholieken zijn verfoeilijk. Bijna zo verfoeilijk als moslims.
Ik ben er van overtuigd dat als we de katholieken een vinger zouden geven, dat zij een arm zullen pakken. Katholieken staan klaar om ons terug te voeren naar de jaren 50 van vorige eeuw:
Tot daar uw beschuldiging. Nu graag de argumentatie waarop de beschuldiging steunt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:47   #215
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Homoseksualiteit is inderdaad een keuze. Homofilie niet.

Snapt u het verschil?
Dat is nu echt totale onzin.
Maar blij dat u homofilie al niet meer als keuze ziet. Mensen hebben recht op een seksueel leven, beweren dat wie homo is de keuze kan maken geen seksueel leven te hebben, om welke reden ook, is ronduit achterlijk.

Wie homo is doet net hetzelfde als andere mensen, ze zoeken een partner, al of niet voor een relatie en/ of seks, dat is normaal , menselijk gedrag, zeggen dat dit een keuze is slaat nergens op. Beide domeinen behoren immers tot een normaal menselijk bestaan en de meeste mensen streven op beide gebied naar geluk, genot en het delen van noden al of niet op een duurzame basis.
Beweren dat iemand dus homo mag zijn maar dit niet beleven is zo hypocriet als het maar zijn kan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:52   #216
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Geen homo propaganda voor mensen onder de 18 jaar lijkt mij een goede vuistregel.

En al die parades zouden ze ook moeten verbieden. De manier waarop het zelfs gestimuleerd wordt in de media door de illuminati propaganda machine. Sodom en gomorra (hell on earth) kunnen we missen als kiespijn.
Propaganda? Denk je echt dat mensen pas rond 18 jaar ineens beseffen dat ze ook seksuele gevoelens hebben en denk je echt dat iemand homo wordt omdat hij daarvan gehoord heeft?
Wakker worden!
Ik zie niet in waarom die parades verboden moeten worden, wordt je er met een touw aan je nek naartoe gesleept?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:52   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is nu echt totale onzin.
Maar blij dat u homofilie al niet meer als keuze ziet.
Is dat zo? Ik heb al veel eerder gesteld dat homofilie een psychische afwijking is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:54   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie homo is doet net hetzelfde als andere mensen, ze zoeken een partner, al of niet voor een relatie en/ of seks, dat is normaal , menselijk gedrag, zeggen dat dit een keuze is slaat nergens op. Beide domeinen behoren immers tot een normaal menselijk bestaan en de meeste mensen streven op beide gebied naar geluk, genot en het delen van noden al of niet op een duurzame basis.
Beweren dat iemand dus homo mag zijn maar dit niet beleven is zo hypocriet als het maar zijn kan.
Ik betwijfel sterk dat de finaliteit van onze lichamelijkheid past bij het seksueel gedrag van homoseksuelen. Alleen al daarom kan men homoseksualiteit moeilijk omschrijven als "ze doen net hetzelfde als andere mensen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:54   #219
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Snap jij het verschil wel?
Een sexuele relatie aangaan is áltijd een keuze, zowel voor homo's/holebi's als voor hetero's....je aangeboren sexuele geaardheid is daarentegen géén keuze.

En eigenlijk vraag ik mij af: deze topic gaat over een marokkaanse minister die homo's uitsluit als méns en dan nog durft te beweren de mensenrechten voor te staan?
Waarom verzandt een topic telkens door vergelijkingen die volledig naast de kwestie zijn zoals hoe de kerk homo's beschouwt? Wát heeft dat nog te maken met het onderwerp dat in moslimlanden zoals marokko nog steeds homo's worden uitgespuwd, van torens gegooid en ook niet als méns beschouwd worden, net als de ongelovigen?

Is dát niet de essentie van deze belachelijke en middeleeuwse visie op de sexuele geaardheid van ménsen?!
Bovendien kun je stellen dat moslims homo's haten omdat hen verboden wordt homo te zijn vanuit de koran, homo moslims moeten vrezen voor hun leven en moeten zich verstoppen voor hun eigen gemeenschap, de wereld en zelfs hun bloedeigen familie want anders wacht hen de doodstraf.
Een gelukkig leven wordt hen ontzegd want wat ánderen denken over hen is belangrijker? Wat een achterlijk boekje van een moorddadige pedofiele rover voorschrijft, bepaalt immers hun hele leven, zelfs hun aangeboren aard? Hoe waanzinnig is dat?
De grootste homohaters zijn meestal zelf latente homo's die, gefrustreerd over hun aard en onmacht om zelf uit de kast te komen, zichzelf verloochenen en die woede laf projecteren op anderen die wél de moed hebben om voor hun geaardheid uit te komen.

Niemand heeft het recht om, wat homo's/holebi's betreft, voor anderen/volwassenen te bepalen wat ze seksueel zouden 'moeten' zijn, hoe ze zich zouden 'moeten' gedragen volgens wat een gemeenschap/religie/ideologie of maatschappij 'aanvaardbaar' zou vinden.
Elk mens is uniek, ook homo's/holebi's en het wordt hoog tijd dat er komaf gemaakt wordt met die onzin. Leven en laten leven, tolerantie en verdraagzaamheid voor sexueel anders georiënteerden, net als voor andersdenkenden want ook daarmee hebben moslims een groot probleem!
Ik lees dat u een oma bent met gezond verstand. Het valt me wel op dat Jan weer selectief slechts gedeeltelijk uw mening weer gaf, en enkel een reactie schrijft op wat hem uit komt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 20:58   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik lees dat u een oma bent met gezond verstand. Het valt me wel op dat Jan weer selectief slechts gedeeltelijk uw mening weer gaf, en enkel een reactie schrijft op wat hem uit komt.
Jan stipt aan dat het begin niet echt klopt. We zijn het immers op dat vlak eens met elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be