Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2018, 10:31   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De jongeren van vandaag kunnen beter ergens anders hun leven gaan opbouwen. Mocht ik nog aan het begin van mijn loopbaan staan, ik was hier asap weg. En voor nu, de dag dat het gedaan is met werken idem dito. Weg uit dit onland waar men u kapot belast ten voordele van de hangmatcultuur en al wat hier komt aanwaaien.
Ik geef u de raad eerst eens te praten met jongeren die de andere kant gezien hebben, die in het buitenland gewerkt en geleefd hebben op plaatsen waar er weinig belastingen betaald moest worden, en de sociale voorzieningen navenant waren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:31   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De jongeren van vandaag kunnen beter ergens anders hun leven gaan opbouwen. Mocht ik nog aan het begin van mijn loopbaan staan, ik was hier asap weg. En voor nu, de dag dat het gedaan is met werken idem dito. Weg uit dit onland waar men u kapot belast ten voordele van de hangmatcultuur en al wat hier komt aanwaaien.
100% akkoord
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:36   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik geef u de raad eerst eens te praten met jongeren die de andere kant gezien hebben, die in het buitenland gewerkt en geleefd hebben op plaatsen waar er weinig belastingen betaald moest worden, en de sociale voorzieningen navenant waren.
Voor uw "sociale voorzieningen" moet je zelf zorgen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:38   #24
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik geef u de raad eerst eens te praten met jongeren die de andere kant gezien hebben, die in het buitenland gewerkt en geleefd hebben op plaatsen waar er weinig belastingen betaald moest worden, en de sociale voorzieningen navenant waren.
u weet meer

verbaas ons aub
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:39   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik geef u de raad eerst eens te praten met jongeren die de andere kant gezien hebben, die in het buitenland gewerkt en geleefd hebben op plaatsen waar er weinig belastingen betaald moest worden, en de sociale voorzieningen navenant waren.
ik geef u de raad om eens te praten met ouderen die de andere kant zien, die een pensioen hebben dat gemiddeld 500€ per maand te klein is om de gemiddelde prijs van een RVT te betalen. Ondanks het feit dat ze heel hun leven de hoogste sociale bijdragen van de EU betaalden.

leve België!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 10:59   #26
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik geef u de raad om eens te praten met ouderen die de andere kant zien, die een pensioen hebben dat gemiddeld 500€ per maand te klein is om de gemiddelde prijs van een RVT te betalen. Ondanks het feit dat ze heel hun leven de hoogste sociale bijdragen van de EU betaalden.

leve België!
Zelfs dat klopt niet, de laatste jaren voor hun pensioen misschien wel, maar globaal gezien zijn de sociale bijdragen pas goed beginnen te stijgen toen men het licht aan het einde van de tunnel zag.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:11   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In 1980 waren wij, voor het grootste deel autochtonen, in België met 9.000.000
Vandaag, terwijl de autochtoon onvoldoende heeft gekweekt om dat aantal op peil te houden, zijn we met 11.500.000
+1.200.000 sedert het jaar 2000.
Er zijn bijgevolg 2.500.000 inwoners van vreemde origine bijgekomen.
Het zou me niet verwonderen mocht België al voor 30% door allochtonen bevolkt worden. Een Turk of Marokkaan met Belgisch paspoort blijft een Turk of Marokkaan.
Wat u schrijft klopt perfect.

'Wij' zijn en blijven nog steeds met 9 miljoen 'echte' Belgen.

Citaat:
Op 1 januari 2017 telde België 11.322.088 wettelijk geregistreerde inwoners.
Dus al wat bij de 9 miljoen is bijgekomen op huidig ogenblik zijn mensen van vreemde origine en dat blijft, tot vervelens toe, maar 'vlotjes' in stijgende lijn gaan.

Ok, dat is *kassa*kassa* voor bepaalde personen, de gewone brave burger heeft daar geen boodschap aan dat de EU volstroomt maar krijgt er wel, volledig gratis zelfs, er de miserie van.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2018 om 11:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:50   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wat u schrijft klopt perfect.

'Wij' zijn en blijven nog steeds met 9 miljoen 'echte' Belgen.



Dus al wat bij de 9 miljoen is bijgekomen op huidig ogenblik zijn mensen van vreemde origine en dat blijft, tot vervelens toe, maar 'vlotjes' in stijgende lijn gaan.

Ok, dat is *kassa*kassa* voor bepaalde personen, de gewone brave burger heeft daar geen boodschap aan dat de EU volstroomt maar krijgt er wel, volledig gratis zelfs, er de miserie van.
die 9 miljoen is geen stabiel gegeven hé, ik dacht dat het geboortecijfer in BE al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw te laag waren om het bevolkingscijfer stabiel te houden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:54   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ge beseft toch dat de enigste reden waarom Merkel en co die asielzoekers binnenlaten simpelweg is omdat de Duitsers met een geboortecijfer van 1.5 die immigranten nodig heeft voor een goedraaiende economie ?

Dat het hun cultuur kapot maakt, dat is bijzaak.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 11:57   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge beseft toch dat de enigste reden waarom Merkel en co die asielzoekers binnenlaten simpelweg is omdat de Duitsers met een geboortecijfer van 1.5 die immigranten nodig heeft voor een goedraaiende economie ?

Dat het hun cultuur kapot maakt, dat is bijzaak.
uiteraard, de gemakkelijkheidsoplossing, daarvoor kan je altijd op politici rekenen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:02   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En waarom zou dat ontvolken per definitie slecht zijn vraag ik mij dan af. Vlaanderen is enorm dicht bevolkt met alle gevolgen van dien.
Inderdaad. In meer dan de helft van het Vlaamse grondgebied zitten we omzeggens op elkaar's lip. De véél te laat ingevoerde urbanisatieplanning in dit chaotisch land heeft voor gevolg dat het landschap naar de kloten is. Nederland, waar de belgicisten zo smalend op neerkijken, heeft nog meer inwoners per kwadraat kilometer. Maar door een vroegtijdige, verstandige en strenge urbanisatieplanning heb je er veel meer open ruimte.
Het hedendaagse Vlaanderen is niet niet meer geschikt voor een sterke bevolkingsaangroei, niet door geboorten en nog minder door immigratie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:04   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De ouderen die sneller (vervroegd) op pensioen gaan kosten minder dan diegenen die zo lang mogelijk blijven doorwerken. Zij krijgen een lager pensioen uitgekeerd.
Iedere oudere die pensioen neemt zorgt er voor dat een jongere in zijn of haar plaats kan tewerk gesteld worden.
Iedere oudere die pensioen neemt gaat zijn tijd vullen met met activiteiten die anderen werk verschaffen. Al is het maar een dienster die de koffie komt brengen tijdens de pauze van een fietstochtje.

Egoïsme zou ik dat niet noemen.
Ganse sectoren leven van vroeg gepensioneerden. Hotels en reisorganisaties...vliegtuigmaatschappijen. Gans de winterperiode overleven die sectoren dankzij de gepensioneerden.
Ze hebben meestal wat geld en tijd om te winkelen en te verteren.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:06   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. In meer dan de helft van het Vlaamse grondgebied zitten we omzeggens op elkaar's lip. De véél te laat ingevoerde urbanisatieplanning in dit chaotisch land heeft voor gevolg dat het landschap naar de kloten is. Nederland, waar de belgicisten zo smalend op neerkijken, heeft nog meer inwoners per kwadraat kilometer. Maar door een vroegtijdige, verstandige en strenge urbanisatieplanning heb je er veel meer open ruimte.
Het hedendaagse Vlaanderen is niet niet meer geschikt voor een sterke bevolkingsaangroei, niet door geboorten en nog minder door immigratie.
Ja want die zitten daar allemaal aan de drugs Allemaal losers en psychoten
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:20   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge beseft toch dat de enigste reden waarom Merkel en co die asielzoekers binnenlaten simpelweg is omdat de Duitsers met een geboortecijfer van 1.5 die immigranten nodig heeft voor een goedraaiende economie ?

Dat het hun cultuur kapot maakt, dat is bijzaak.
Immigratie hoeft geen probleem te zijn, maar waarom altijd islamieten (nu reeds VIJFTIG JAAR, met alle problemen vandien) ??
Het lijkt er sterk op dat de EU de Europese cultuur echt kapot wil.
En dan maar verontwaardigd zijn als landen als Oostenrijk of Hongarije dwars gaan liggen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:20   #35
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik geef u de raad om eens te praten met ouderen die de andere kant zien, die een pensioen hebben dat gemiddeld 500€ per maand te klein is om de gemiddelde prijs van een RVT te betalen. Ondanks het feit dat ze heel hun leven de hoogste sociale bijdragen van de EU betaalden.

leve België!
AOW (basispensioen 1e pijler) Nederland bedraagt blijkbaar minder dan 800 euro.

bron: https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte...nuari_2017.jsp
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:22   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Vlaanderen ontvolkt aan de uiteinden



'Logische' verklaring zou kunnen zijn:

Wie wil er in deze tijden nog een kind op de wereld zetten in de zin van, kan je uw kindjes nog een serieuze toekomst bieden zoals het er nu aan toegaat inde wereld. Ik hoop het dat het nog kan maar ...

Allochtone vrouwen doen volgens een boekje geschreven door een vrouw, waar ik de Italiaans klinkende naam even van kwijt ben, die doen volgens haar alleen maar dienst als kweekorgel/legorgel, het kweken van legers, anderen overspoelen.

Als we met de helft minder zijn op deze aardkloot, wordt het misschien terug leefbaar.

Dan zijn er veel minder files, minder milieuproblemen, minder woningnood, minder ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:23   #37
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge beseft toch dat de enigste reden waarom Merkel en co die asielzoekers binnenlaten simpelweg is omdat de Duitsers met een geboortecijfer van 1.5 die immigranten nodig heeft voor een goedraaiende economie ?

Dat het hun cultuur kapot maakt, dat is bijzaak.
Dat het hun economie ten goede zou komen is ook een slag in het water. De instroom van de voorbije jaren zal Duitsland vele miljarden kosten.

Ik begin toch stilletjes aan te geloven dat die instroom op gang is gebracht juist met de bedoeling de cultuur en de samenhang in Europa volledig te breken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:24   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Toch vreemd dat in de provincie Limburg, waar er toch een niet onaardig deel van de bevolking allochtone roots heeft, het geboortecijfers met 3,9% daalt.
Ook hier hebben de allochtonen ingezien dat veel kinderen op de wereld zetten weinig heil brengt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:28   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De last van de pensioenen weegt nu al zwaarder dan het onderhoud van al dan niet allochtone hangmatters en het zal enkel erger en erger worden. De oude generatie is niet bereid om langer te werken, de meerderheid wil alleen maar zo snel mogelijk in pensioen.

Dat soort egoïsme zal enkel maar zwaarder en zwaarder wegen tot de boel ontploft. Ik kan mij echt niet inbeelden dat de jongere generaties dit zomaar zullen ondergaan.
De hangmatters zijn wel een extra last.
Binnenkort moeten we extra rustoorden gaan bouwen of allemaal halal vuiligheid gaan eten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 12:28   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
De oude generatie is al op welverdiend pensioen.
De iets minder oude generatie moet nu al langer werken wegens de pensioenhervorming.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2494513
Hahahahahah, iedereen die werkt heeft een zwaar beroep.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be