Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2023, 17:33   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Paul weet het beter dan zijn handleiding, en het gevaar van bumperkleven begrijpt hij nog altijd niet heb ik de indruk.

Paul heeft mirakelauto's met een hydraulisch supermanremsysteem-ACC en reactie van 1/1000 van een seconde. Dan telt die totale voorremtijd van minstens 0,8 seconden niet meer. Die zijn voorligger al achter de rug heeft.

Die Vorbremszeit setzt sich aus Reaktionszeit, Fußumsetzzeit, Ansprechzeit und halber Schwellzeit der Bremsanlage zusammen. Sie dauert ca. 0,8 bis 1 Sekunde und wird umgangssprachlich oft – fälschlich – als Reaktionszeit bezeichnet.

De voorremtijd bestaat uit de reactietijd, voetoverdrachtstijd, reactietijd en de helft van de drempeltijd van het remsysteem. Het duurt ongeveer 0,8 tot 1 seconde en wordt vaak in de volksmond – ten onrechte – reactietijd genoemd.

https://de.wikipedia.org/wiki/Reakti...t%20bezeichnet.

En Paul zijn achterligger-bumperklever is ook niet erg als die in dan zijn auto een halve meter korter maakt.
een auto remt bvb aan -25m/s2 hoeveel moet ik remmen om niet te botsen ?
antwoord doodeenvoudig: hetzelfde...

als de remafstand van uw voorligger 1km bedraagt, dan kan ik rustig achter die kerel surfen en meeremmen op die afstand van 1km...


het enige probleem die je kan hebben is dat ééntje met zijn ferrari stopt op 10m en jij daar knal tegenaangaat omdat je totaal hetzelfde remvermogen niet hebt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 17:55   #42
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een auto remt bvb aan -25m/s2 hoeveel moet ik remmen om niet te botsen ?
antwoord doodeenvoudig: hetzelfde...
wet 1. wat je auto niet kan aangezien de auto voor je al ~1 seconde eerder remde.
Citaat:
De voorremtijd bestaat uit de reactietijd, voetoverdrachtstijd, reactietijd en de helft van de drempeltijd van het remsysteem. Het duurt ongeveer 0,8 tot 1 seconde en wordt vaak in de volksmond – ten onrechte – reactietijd genoemd. (bijlage: Vorbremszeit)
Citaat:
als de remafstand van uw voorligger 1km bedraagt, dan kan ik rustig achter die kerel surfen en meeremmen op die afstand van 1km...
hopeloos irrelevant want wet 1 is van tel.
Citaat:
het enige probleem die je kan hebben is dat ééntje met zijn ferrari stopt op 10m en jij daar knal tegenaangaat omdat je totaal hetzelfde remvermogen niet hebt
hopeloos irrelevant want wet 1 is van tel.

Minimaliseer jij maar verder bumperklevers en de talrijke ongevallen daardoor. Als je nog eens met tienduizenden anderen in de extra langere file staat veroorzaakt door een bumperklever. En in die extra file gebeurt meestal nog een kopstaartongeval of nog meer filedruk. En aan de andere snelwegkant ook nog een plotse kijkfile waar ook nog idiote bumperklevers een ongeval kunnen veroorzaken.

Nu weet je direct waarom filedruk de grootste economische kost is in het verkeer. En dan nog meestal veroorzaakt door klevers in het verkeer.

De grootste onnodige remtikkers zijn ook die die te weinig afstand houden, daarom dat idiote remtikken wat het harmonica effect veroorzaakt.

Wie denkt dat bumperkleven in redelijk druk verkeer - waar je sowieso geen kant op kan- tijdwinst kan zijn mag men onmiddelijk zijn rijbewijs afnemen voor enkele maanden, of zoals men in Duitsland doet.

Aggressief bumperkleven staat daar soms gelijk aan Nötigung, recidivisten kunnen tot 3 jaar krijgen.
Enjoy:
Citaat:
https://www.bussgeldkatalog.org/noet...inzelfall%20an.


Drängeln gehört auch zur Nötigung im Straßenverkehr

Folgt auf eine Nötigung im Straßenverkehr ein Bußgeld?

Eine Nötigung kann drei Punkte in Flensburg, ein Fahrverbot zwischen einem und drei Monaten, die Entziehung der Fahrerlaubnis, eine Geldstrafe oder eine Freiheitsstrafe von bis zu drei Jahren nach sich ziehen. Allein mit einem Bußgeld ist es daher meist nicht getan.

Leidt dwang in het verkeer tot een boete?

Dwang kan in Flensburg drie punten opleveren, een rijverbod van één tot drie maanden, de intrekking van het rijbewijs, een boete of een gevangenisstraf van maximaal drie jaar. Een boete alleen is meestal niet genoeg.
Citaat:
Bumperkleven en te dicht volgen zijn de belangrijkste oorzaken van ernstige verkeersongevallen. Alleen al in Noordrijn-Westfalen zijn de afgelopen vijf jaar ruim honderd mensen omgekomen bij ongelukken als gevolg van onvoldoende afstand. In 2021 betrapte de politie van NRW 53.480 mensen aan te dicht volgen op snelwegen.

Drängeln und zu dichtes Auffahren sind Hauptursachen für schwere Unfälle im Straßenverkehr. Mehr als 100 Menschen starben in den vergangenen fünf Jahren allein in Nordrhein-Westfalen bei Unfällen, verursacht durch zu geringen Abstand. Im Jahr 2021 erwischte die NRW-Polizei 53.480 Drängler auf Autobahnen.

22 nov 2022

https://presse.adac.de/regionalclubs...f%20Autobahnen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2560px-Bremsvorgang.svg.png‎
Bekeken: 3
Grootte:  209,9 KB
ID: 118915  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 18:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 18:20   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wet 1. wat je auto niet kan aangezien de auto voor je al ~1 seconde eerder remde.



hopeloos irrelevant want wet 1 is van tel.

hopeloos irrelevant want wet 1 is van tel.

Minimaliseer jij maar verder bumperklevers en de talrijke ongevallen daardoor. Als je nog eens met tienduizenden anderen in de extra langere file staat veroorzaakt door een bumperklever. En in die extra file gebeurt meestal nog een kopstaartongeval of nog meer filedruk. En aan de andere snelwegkant ook nog een plotse kijkfile waar ook nog idiote bumperklevers een ongeval kunnen veroorzaken.

Nu weet je direct waarom filedruk de grootste economische kost is in het verkeer. En dan nog meestal veroorzaakt door klevers in het verkeer.

De grootste onnodige remtikkers zijn ook die die te weinig afstand houden, daarom dat idiote remtikken wat het harmonica effect veroorzaakt.

Wie denkt dat bumperkleven in redelijk druk verkeer - waar je sowieso geen kant op kan- tijdwinst kan zijn mag men onmiddelijk zijn rijbewijs afnemen voor enkele maanden, of zoals men in Duitsland doet.

Aggressief bumperkleven staat daar soms gelijk aan Nötigung, recidivisten kunnen tot 3 jaar krijgen.
Enjoy: https://www.bussgeldkatalog.org/noet...inzelfall%20an.


Drängeln gehört auch zur Nötigung im Straßenverkehr

Folgt auf eine Nötigung im Straßenverkehr ein Bußgeld?

Eine Nötigung kann drei Punkte in Flensburg, ein Fahrverbot zwischen einem und drei Monaten, die Entziehung der Fahrerlaubnis, eine Geldstrafe oder eine Freiheitsstrafe von bis zu drei Jahren nach sich ziehen. Allein mit einem Bußgeld ist es daher meist nicht getan.

Leidt dwang in het verkeer tot een boete?

Dwang kan in Flensburg drie punten opleveren, een rijverbod van één tot drie maanden, de intrekking van het rijbewijs, een boete of een gevangenisstraf van maximaal drie jaar. Een boete alleen is meestal niet genoeg.
Micele, hoe kun je uw ongeluk vermijden ?

je kijkt naar het remlicht van de auto voor u,
ik kijk naar het remlicht van 2 auto's voor mij...
Dus hoe snel druk ik op de remmen ? even snel als diegene die voor mij rijdt. Want ik zie op hetzelfde moment als mijn voorligger wanneer zijn voorligger gaat remmen...

VOORWAARDE: je moet het remlicht kunnen zien van de 2de auto voor u...
Dus geblindeerde auto of achter een camionet kan je dat niet doen,

Kun je dus tot op 2meter van een voorligger aan 120km rijden en op tijd remmen.. .ja als je het stoplicht van 2de voorligger ziet
Trouwens met mijn distronic doe ik dat niet, maar als ik in een file rijd let ik altijd op de lichten van alle auto's voor de auto die voor mij rijdt en zie ik idd ultrasnel als het verkeer dichtslaat, dan vertraag je al voor diegene voor u begint te vertragen...

Het enige dat ik zeg dat de situatie waar een uw remafstand verkort (door plots in te voegen bij u en zo uw remafstand te veranderen) kan geverbaliseerd worden door een kortzichtige machine, terwijl je helemaal niet in de fout bent, maar uw voorligger u in een tijdelijkefout dwingt. De machine verbaliseert de foute auto !

Je kan ook geverbaliseerd worden als die machine geen rekening houdt met het verschil in snelheid tussen de twee voertuigen
en in feite is dat irrelevant, als uw auto automatisch remmen dichtgooit via 'hulpsysteem' kun je tijdelijk een meter of vijf dichter zitten zogezegd in overtreding en terug flitsbaar terwijl uw hulpsysteem al vollenbak ook in de remmen gaat, tenzij een halve seconde later en in een situatie dat je zogenaamd een overtreding begaat die helemaal geen verbalisering nodig heeft, want je hebt geen ongeluk dankzij uw ACC


Dus moraal van mijn verhaal: droom niet van een verbaliseringsmachine, maar werk eerder naar een standaardisatie van ACC op alle voertuigen, en nog beter een systeem van CACC die communiceert tussen de auto's en nog sneller verwittigt wat daar gebeurt vier auto's voor uw auto

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 18:36.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 18:29   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele, hoe kun je uw ongeluk vermijden ?

je kijkt naar het remlicht van de auto voor u,
ik kijk naar het remlicht van 2 auto's voor mij...
Doe maar, maar houdt dan wel nog altijd voldoende afstand.

Paul, hoe volg je het vlot snelwegverkeer zonder stress of zonder voortdurend uw remmen aan te tikken?

Door te spelen met uw 2-3 sec veiligheidsfafstand - enkel door gas te lossen - en je voet klaar boven het rempedaal. Met een EV zou dat nog veel gemakkelijker zijn, helaas gaan daar de remlichten ook aan als je helemaal het stroompedaal lost. (uit veiligheid voor idiote bumperklevers achter jouw EV )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 18:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 18:37   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Doe maar, maar houdt dan wel nog altijd voldoende afstand.

Paul, hoe volg je het vlot snelwegverkeer zonder stress of zonder voortdurend uw remmen aan te tikken?

Door te spelen met uw 2-3 sec veiligheidsfafstand - enkel door gas te lossen - en je voet klaar boven het rempedaal. Met een EV zou dat nog veel gemakkelijker zijn, helaas gaan daar de remlichten ook aan als je helemaal het stroompedaal lost. (uit veiligheid voor idiote bumperklevers achter de EV)
ik doe dat met ACC je stresst u helemaal niet meer in de file, uw auto volgt gewoon...
Dus serieus, ik ben de filestress kwijt dankzij ACC

En in feite is het remmen op de motor een van de verborgen oorzaken waarom je niet doorhebt dat het verkeer vertraagt, terwijl een EV dan wel veel harder in de remmen gaat (volgens de instelling natuurlijk) en vind ik wel noodzakelijk dat je ziet dat hij remt, net zoals je ziet wanneer iemand de ACC uitschakelt door de rempedaal te tikken

trouwens de tesla volgt zodanig correct soms de voorligger dat je zelfs het schakelen opmerkt...

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 18:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 18:44   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik doe dat met ACC je stresst u helemaal niet meer in de file, uw auto volgt gewoon...
Dus serieus, ik ben de filestress kwijt dankzij ACC
En ik kan dat helemaal zonder ACC. (want in de tijd niet verkrijgbaar op onze wagens)

De volgende wagen zal natuurlijk betere volgtechniek hebben, zoals 98% van de punten op safety assist.

De Mercedes EQE haalde daar maar 85%.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 18:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 19:01   #47
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En ik kan dat helemaal zonder ACC. (want in de tijd niet verkrijgbaar op onze wagens)

De volgende wagen zal natuurlijk betere volgtechniek hebben, zoals 98% van de punten op safety assist.

De Mercedes EQE haalde daar maar 85%.
de Tesla verwittigt net zoals Hyundai van mij zus, voor fietsers, voetgangers , auto's die fout staan wat de Mercedes idd veel minder doet.

Maar eerlijk: het systeem kan soms eens op de heupen werken, in die zin dat hij meer reclameert dan een zenuwachtige vrouw naast u, die denkt dat ze u nog rijles moet geven

Voorbeeldne: voetgangers die staan babbelen en dan eentje die voetje op de weg zet > piep rood op scherm
Fietsers die op slanke weg rijden zonder aangeduid moordstrookje, geraakt hij gewoon niet voorbij, laat staan als er een tegenligger afkomt is het helemaal kermis

Het meest verrassende is als een tegenligger 1cm over de witte lijn komt trekt hij alle remmen dicht.. Je ziet van hier met deze slanken wegen in Belgie waar ambtenaren denken dat vrachtwagens tussen lijntjes kunnen slingeren als een slang, zie je zo wat er allemaal gebeurt in een hyperkinetische tesla

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 19:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 19:27   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Maar eerlijk: het systeem kan soms eens op de heupen werken, in die zin dat hij meer reclameert dan een zenuwachtige vrouw naast u, die denkt dat ze u nog rijles moet geven
Dat wordt meestal opgelegd door de waakhonden (NHTSA) en hun nanny's.

In USA wslk nog erger, Tesla heeft daar onlangs nog een autopilot-update moeten doen van 2 miljoen wagens. Je moogt eenmaal raden waarom. Europese Teslas zijn daar niet van betroffen blijkbaar hebben die hier een ingebouwde nanny in hun autopilot.

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/v...-in-de-vs.html

Volgens een woordvoerder van de NHTSA heeft het onderzoek immers aangetoond dat de maatregelen die Tesla heeft genomen om ervoor te zorgen dat bestuurders afdoende betrokken blijven bij de besturing van hun respectieve Models, ontoereikend waren en tot "voorspelbaar misbruik" konden leiden.

Wat betreft Tesla's met het Autopilot-systeem die in België zijn verkocht, we hebben contact opgenomen met Tesla en zij hebben bevestigd dat modellen die in Europa, en dus ook in België, zijn verkocht niet onder deze terugroepactie vallen.
Citaat:
Voorbeeldne: voetgangers die staan babbelen en dan eentje die voetje op de weg zet > piep rood op scherm

Fietsers die op slanke weg rijden zonder aangeduid moordstrookje, geraakt hij gewoon niet voorbij, laat staan als er een tegenligger afkomt is het helemaal kermis

Het meest verrassende is als een tegenligger 1cm over de witte lijn komt trekt hij alle remmen dicht.. Je ziet van hier met deze slanken wegen in Belgie waar ambtenaren denken dat vrachtwagens tussen lijntjes kunnen slingeren als een slang, zie je zo wat er allemaal gebeurt in een hyperkinetische tesla
Gebruik de autopilot toch enkel op snelweg of autoweg of 2+2-wegen door middenberm gescheiden rijstroken, daar zijn je voorbeelden niet van toepassing.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 27 december 2023 om 19:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2023, 23:09   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat wordt meestal opgelegd door de waakhonden (NHTSA) en hun nanny's.

In USA wslk nog erger, Tesla heeft daar onlangs nog een autopilot-update moeten doen van 2 miljoen wagens. Je moogt eenmaal raden waarom. Europese Teslas zijn daar niet van betroffen blijkbaar hebben die hier een ingebouwde nanny in hun autopilot.




Gebruik de autopilot toch enkel op snelweg of autoweg of 2+2-wegen door middenberm gescheiden rijstroken, daar zijn je voorbeelden niet van toepassing.
t'is niet de autopilot hoor, t'is zijn ingebouwde veiligheid, hij remt voor oranje knipperlichten die her en der opgesteld staan in het belgenlandschap

hij remt voor wegversmallingen en tramlijnen die op de weg komen

hij remt voor traktoren die ineens een paar mm over de witte lijn gaan

hij remt voor fietsers die zwalpen

hij piept als je over de witte lijn rijdt

hij snukt u recht als je lichtjes tegen de witte lijn rijdt

hij gingelt als ik 6km/u te snel rijdt (is een instelling, vind ik nog gemakkelijk)
, maar her en der denkt hij dan ineens dat hij weet hoe snel ik mag rijden terwijl zijn snelheid dan niet klopt

t'is rustiger rijden met een auto die dat niet doet...

hij piept voor auto's die volgens hem in uw traject stilstaan, terwijl er gewoon geen lijnen op de weg staan, die staan gewoon langs de weg geparkeerd

en t'is dus niet autopilot, (2x duwen) dat is eigenlijk maar bruikbaar op de snelweg, en ik gebruik het niet zoveel. Ik vind autopilot interessant als ik moe ben, dan kan je blijven rijden terwijl de auto laten we zeggen zorgt dat je netjes tussen de lijntjes rijdt en niet botst etc, nu dat doen alle Level2 auto's tegenwoordig zelfs mijn buur zijn Landrover kan dat ook. het extra is stoppen voor lichten en kunnen veranderen van vak met pinker

ik gebruik wel heel veel ACC, (1x hendel duwen) maar dat werkt iets nerveuzer dan bij Mercedes, hij rijdt dus redelijk 'schunnig' je moet dus wennen daaraan... Hij pakt de snelheid van de weg (is een instelling trouwens, vind dat relatief gemakkelijk rij je nooit te snel)

ik heb zelfs plaatsen waar ik totaal niet begrijp waarom hij ineens denkt dat er een stoplicht staat en hij dat rood lijntje en na wat gas geven een groen lijntje trekt en hij denkt dat hij moet stoppen...

onze belgische road design is zeker iets speciaals.

Ik ben zeker wie in BXL rijdt hoort die Tesla permanent flippen op alles en nog wat, die auto kan zo'n dicht verkeer niet aan, die is gemaakt om op zijn gemak op een snelweg te rijden gans alleen... je ziet permanent rode cirkels rond de auto getekend om aan te duiden dat je te dicht voorbij hindernissen zit te rijden

de updates doe je best met Wifi, ik heb geen wifi bij de auto, die staat altijd buiten, en de wifi gaat niet tot bij de auto, dus doe je update via GSM G5, en eerlijk die versassen gigabyte's en die updates duren uren...

dan vervuilen de camera's, of die verwittigen dan op het scherm dat ze niet goed zien door de zon, de sneeuw, de regen, t'is nogal dikwijls wat waardoor hij niet goed ziet, dan wil hij niet meer ACC rijden en slaat dat systeem uit

Laatst sloeg dat systeem uit door een beetje een mistbank... de Mercedes trekt zich daar niets van aan met de radar, de tesla kan daar niet tegen...

de autopilot moet je trouwens gans de tijd het stuur vasthouden, er zitten geen sensoren op dus hij weet niet dat je dat stuur vasthoudt, de enige domme trik die ze bedacht hebben is eisen dat je om de haverklap aan het stuur zit te duwen , maar niet te hard of je trekt hem uit de autopilot en toch hard genoeg (en dat is redelijk duwen hoor) of de autopilot slaat uit, dus die truuk met de ketting zoals eens getoond op een youtube filmke werkt niet volgens mij, het is serieus weldegelijk aktief het stuur vasthouden en eens eraan trekken om d eminuut

zit aan 90K km, en batterij zit op 450km ipv 500km Dus toch wel wat degradatie, gaat vooral volgen smij bij te vol laden, veel snelladen en te diep ontladen
Je kan dus rijden tussen 400-100km en hebt dus een gemakkelijke range van 300km en de rest is batterij pesten, d enieuwe auto's halen 600km, dat is dus tussen 500-100 rijden, dat moet dan toch iets leuker zijn

Naar zuidfr geen probleem, je kan tegenwoordig overal superchargen, half uurtje beentjes strekken, ontspannen reizen

de nieuwe 3 is idd verbeterd op de meeste kritiekpunten die ik heb op die auto, oa koffer die niet elektrisch werkt, lawaaitjes, 600km of 100km meer , ik zou hopen dat hij sensoren heeft op het stuur ipv dat snukken aan het stuur, iets meer,radars,ipv alleen werken met camera's en dat hij de geschatte afstand op zijn gemak haalt, en niet een optimistisch getal dat je nooit haalt

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 december 2023 om 23:38.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 09:00   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is niet de autopilot hoor, t'is zijn ingebouwde veiligheid, hij remt voor oranje knipperlichten die her en der opgesteld staan in het belgenlandschap

hij remt voor wegversmallingen en tramlijnen die op de weg komen

hij remt voor traktoren die ineens een paar mm over de witte lijn gaan

hij remt voor fietsers die zwalpen

hij piept als je over de witte lijn rijdt

hij snukt u recht als je lichtjes tegen de witte lijn rijdt

hij gingelt als ik 6km/u te snel rijdt (is een instelling, vind ik nog gemakkelijk)
, maar her en der denkt hij dan ineens dat hij weet hoe snel ik mag rijden terwijl zijn snelheid dan niet klopt

t'is rustiger rijden met een auto die dat niet doet...

hij piept voor auto's die volgens hem in uw traject stilstaan, terwijl er gewoon geen lijnen op de weg staan, die staan gewoon langs de weg geparkeerd

en t'is dus niet autopilot, (2x duwen) dat is eigenlijk maar bruikbaar op de snelweg, en ik gebruik het niet zoveel. Ik vind autopilot interessant als ik moe ben, dan kan je blijven rijden terwijl de auto laten we zeggen zorgt dat je netjes tussen de lijntjes rijdt en niet botst etc, nu dat doen alle Level2 auto's tegenwoordig zelfs mijn buur zijn Landrover kan dat ook. het extra is stoppen voor lichten en kunnen veranderen van vak met pinker

ik gebruik wel heel veel ACC, (1x hendel duwen) maar dat werkt iets nerveuzer dan bij Mercedes, hij rijdt dus redelijk 'schunnig' je moet dus wennen daaraan... Hij pakt de snelheid van de weg (is een instelling trouwens, vind dat relatief gemakkelijk rij je nooit te snel)

ik heb zelfs plaatsen waar ik totaal niet begrijp waarom hij ineens denkt dat er een stoplicht staat en hij dat rood lijntje en na wat gas geven een groen lijntje trekt en hij denkt dat hij moet stoppen...

onze belgische road design is zeker iets speciaals.

Ik ben zeker wie in BXL rijdt hoort die Tesla permanent flippen op alles en nog wat, die auto kan zo'n dicht verkeer niet aan, die is gemaakt om op zijn gemak op een snelweg te rijden gans alleen... je ziet permanent rode cirkels rond de auto getekend om aan te duiden dat je te dicht voorbij hindernissen zit te rijden

de updates doe je best met Wifi, ik heb geen wifi bij de auto, die staat altijd buiten, en de wifi gaat niet tot bij de auto, dus doe je update via GSM G5, en eerlijk die versassen gigabyte's en die updates duren uren...

dan vervuilen de camera's, of die verwittigen dan op het scherm dat ze niet goed zien door de zon, de sneeuw, de regen, t'is nogal dikwijls wat waardoor hij niet goed ziet, dan wil hij niet meer ACC rijden en slaat dat systeem uit

Laatst sloeg dat systeem uit door een beetje een mistbank... de Mercedes trekt zich daar niets van aan met de radar, de tesla kan daar niet tegen...

de autopilot moet je trouwens gans de tijd het stuur vasthouden, er zitten geen sensoren op dus hij weet niet dat je dat stuur vasthoudt, de enige domme trik die ze bedacht hebben is eisen dat je om de haverklap aan het stuur zit te duwen , maar niet te hard of je trekt hem uit de autopilot en toch hard genoeg (en dat is redelijk duwen hoor) of de autopilot slaat uit, dus die truuk met de ketting zoals eens getoond op een youtube filmke werkt niet volgens mij, het is serieus weldegelijk aktief het stuur vasthouden en eens eraan trekken om d eminuut

zit aan 90K km, en batterij zit op 450km ipv 500km Dus toch wel wat degradatie, gaat vooral volgen smij bij te vol laden, veel snelladen en te diep ontladen
Je kan dus rijden tussen 400-100km en hebt dus een gemakkelijke range van 300km en de rest is batterij pesten, d enieuwe auto's halen 600km, dat is dus tussen 500-100 rijden, dat moet dan toch iets leuker zijn

Naar zuidfr geen probleem, je kan tegenwoordig overal superchargen, half uurtje beentjes strekken, ontspannen reizen

de nieuwe 3 is idd verbeterd op de meeste kritiekpunten die ik heb op die auto, oa koffer die niet elektrisch werkt, lawaaitjes, 600km of 100km meer , ik zou hopen dat hij sensoren heeft op het stuur ipv dat snukken aan het stuur, iets meer,radars,ipv alleen werken met camera's en dat hij de geschatte afstand op zijn gemak haalt, en niet een optimistisch getal dat je nooit haalt
Zet dan toch die autopilot af in bepaalde omstandigheden, je wilt toch ook nog zelf rijden?
Of tijdelijk afzetten zoals je het zelf uilegt:
Citaat:
maar niet te hard of je trekt hem uit de autopilot en toch hard genoeg (en dat is redelijk duwen hoor) of de autopilot slaat uit
Zelfs het AEB kun je uitschakelen als je wilt voor bepaalde ritten:
Automatic Emergency Braking is always enabled when you start Model 3. To disable for your current drive, shift into Park and touch Controls > Autopilot > Automatic Emergency Braking.
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...ency%20Braking.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2023 om 09:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 10:09   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zet dan toch die autopilot af in bepaalde omstandigheden, je wilt toch ook nog zelf rijden?
Of tijdelijk afzetten zoals je het zelf uilegt:

Zelfs het AEB kun je uitschakelen als je wilt voor bepaalde ritten:
Automatic Emergency Braking is always enabled when you start Model 3. To disable for your current drive, shift into Park and touch Controls > Autopilot > Automatic Emergency Braking.
https://www.tesla.com/ownersmanual/m...ency%20Braking.
Ik beschrijf daar autopilot op de snelweg Michel;

Daarom dat ik zeg die autopilot is redelijk geniaal, maar door de wetgever verkakt omdat ze een hack moeten programmeren hebben terwijl er eigenlijk sensoren op het stuurwiel zouden moeten zitten die detecteren dat je het stuur vasthoudt, en achteraf stop je die natuurlijk niet meer zomaar bij

en ik wil die functies nu niet allemaal uitschakelen ze zijn min of meer nuttig

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 december 2023 om 10:11.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 10:36   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik beschrijf daar autopilot op de snelweg Michel;
Uw beschrijving: (even mijn leesbril nemen, rood kan eigenlijk geen snelweg zijn)
Citaat:
hij remt voor wegversmallingen en tramlijnen die op de weg komen

hij remt voor traktoren die ineens een paar mm over de witte lijn gaan

hij remt voor fietsers die zwalpen

hij piept als je over de witte lijn rijdt (moest je in slaap gevallen zijn levensreddend)

hij snukt u recht als je lichtjes tegen de witte lijn rijdt (idem)

Citaat:
hij gingelt als ik 6km/u te snel rijdt (is een instelling, vind ik nog gemakkelijk)
, maar her en der denkt hij dan ineens dat hij weet hoe snel ik mag rijden terwijl zijn snelheid dan niet klopt
Of uw gedachten kloppen niet. Een autopilot kan toch snelheidsborden herkennen?

Citaat:
t'is rustiger rijden met een auto die dat niet doet...
Dan koop je toch best een wagen die dat niet doet?

Citaat:
hij piept voor auto's die volgens hem in uw traject stilstaan, terwijl er gewoon geen lijnen op de weg staan, die staan gewoon langs de weg geparkeerd
Welke snelwegen zijn dat? In welk land?

Citaat:
en ik wil die functies nu niet allemaal uitschakelen ze zijn min of meer nuttig
Maar je kunt ze allemaal uitschakelen (tikje op hendel autopilot) op bepaalde wegen en omstandigheden die je al beschreef.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 december 2023 om 10:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 15:20   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Uw beschrijving: (even mijn leesbril nemen, rood kan eigenlijk geen snelweg zijn)

Welke snelwegen zijn dat? In welk land?


Maar je kunt ze allemaal uitschakelen (tikje op hendel autopilot) op bepaalde wegen en omstandigheden die je al beschreef.
hij herkent altijd snelheidsborden, dat staat los van autopilot, de autopilot neemt dat over dat is wat je kan doen. Maar hij verwittigt (heb dat ingesteld) als ik 6km/u te snel rijdt, maar dat belletje rinkelt meer dan nodig, bvb als je een snelweg hebt die een gewone baan kruist, en hij denkt via de foutmarge op de GPS dat je op die gewone baan zit, rinkelt zijn belletje dat je 120km/u rijdt waar je 70km/u mag rijden


De tesla is zo een auto waar je een beetje verliefd moet op zijn om al die fouten te negeren... Persoonlijk ben ik nu een van die rijders die durft zeggen wanneer het fout is en wanneer iets beter kan, en moet zeggen er zitten veel toeters en bellen op de Tesla die 'half werken' en die door de massa Tesla-apostels met de mantel der liefde gedekt worden, maar die door het grote publiek wel op den duur op kritiek gaan onthaald worden... Dat zijn dan die artiekels die je leest van mensen die ineens processen tegen een fout in de VS...

Vb een fout die ook de Mercedes maakt, is wanneer iemand afdraait naar rechts , en je hebt ACC aan, stopt hij verrassend soms tot stilstand, terwijl hij dat helemaal niet moet doen, een gewone chauffeur ziet dat de auto afdraait, en trekt zijn neus een beetje naar links en rijdt zo langs de wegdraaiende auto
In amerika is daar een klacht over

'sudden brakes, and sudden accelerates'
https://internationalfinance.com/tra...ng-complaints/

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 december 2023 om 15:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 17:30   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eindelijk !!

Bumperkleven is een van de ergste irritaties in het verkeer volgens diverse enquetes.

EINDELIJK gaan ze ingrijpen.

Kijk 's morgens eens op de snelweg. Aan 120 op een meter of drie achter elkaar aan razen. Vrachtwagens met een meter of drie op de voorligger of 1m achter een personenwagen. Bende gekken.
Ik haat die “gatklever” automobilisten. Het is obsceen, onbetamelijk en zeer irritant. Een mens zou in zijn auto een aantal bordjes moeten gereed leggen met lelijke en beledigende uitdrukkingen die je op het gepast moment door de achterruit of zijraampje laat zien…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 20:20   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Eindelijk !!

Bumperkleven is een van de ergste irritaties in het verkeer volgens diverse enquetes.

EINDELIJK gaan ze ingrijpen.

Kijk 's morgens eens op de snelweg. Aan 120 op een meter of drie achter elkaar aan razen. Vrachtwagens met een meter of drie op de voorligger of 1m achter een personenwagen. Bende gekken.
Het is nog meer irritant als er een voorligger is die het plezant vindt aan 105 per uur het derde vak te blokkeren terwijl er een gat van op zijn minst 2-300 meter is met zijn voorligger Als ik de kans heb doe ik dan een kickdown om hem rechts voorbij tegaan en terug voor zijn neus in te voegen op de derde stook. Soms ga ik zelfs naar de eerste strook om de middelste ook voorbij te gaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 22:24   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is nog meer irritant als er een voorligger is die het plezant vindt aan 105 per uur het derde vak te blokkeren terwijl er een gat van op zijn minst 2-300 meter is met zijn voorligger Als ik de kans heb doe ik dan een kickdown om hem rechts voorbij tegaan en terug voor zijn neus in te voegen op de derde stook. Soms ga ik zelfs naar de eerste strook om de middelste ook voorbij te gaan.
Hey, dat doe ik ook met links- en middenvakklevers. Altijd zo rechts mogelijk op de snelweg, mij ga je niet betrappen. Volgens mij is dat van luiheid dat ze in het midden blijven rijden terwijl er recht plaats is.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 22:26   #57
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik haat die “gatklever” automobilisten. Het is obsceen, onbetamelijk en zeer irritant. Een mens zou in zijn auto een aantal bordjes moeten gereed leggen met lelijke en beledigende uitdrukkingen die je op het gepast moment door de achterruit of zijraampje laat zien…
K heb al aan zo een programmeerbare letterbalk gedacht om op de hoedenplank te monteren. Maar die van ons verklaart me zot dan.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 03:47   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
K heb al aan zo een programmeerbare letterbalk gedacht om op de hoedenplank te monteren. Maar die van ons verklaart me zot dan.
met afstandsradar, kunnen ze zien hoeveel afstand ze hebben vb 40cm , en nog een getalletje 99% hoeveel kans op een botsing Chinezen kunnen dat wel maken volgen smij



de chinezen hebben er een paar ontwikkeld, zonder afstandsradar, maar goed je kan hem bedienen met uw gsm...
en wil je zo eentje in het rood
https://nl.aliexpress.com/item/10050...yAdapt=glo2nld


of zou je gaan voor eentje met kleurtjes ?
https://nl.aliexpress.com/item/32615...yAdapt=glo2nld


in elk geval er is veel keuze,
https://nl.aliexpress.com/w/wholesal...g-display.html

ik denk dat deze met afstandsbediening en wat pictogrammekes de display is dat je zoekt
https://nl.aliexpress.com/item/10050...c%21BE%21%21AB

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 december 2023 om 04:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 09:22   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard



En programmeren met “you’re driving too Fucking close!”
Keep distance! “
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 29 december 2023 om 09:26.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:53   #60
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hey, dat doe ik ook met links- en middenvakklevers. Altijd zo rechts mogelijk op de snelweg, mij ga je niet betrappen. Volgens mij is dat van luiheid dat ze in het midden blijven rijden terwijl er recht plaats is.
Jaren geleden voerde ik zo maneuver uit op ene die tergend traag op het derde vak reed met geen autos voor hem. Van het moment dat ik het doe zie ik ineens een blauwe gyrophare aan gaan in een neutrale burgerauto.
Ik dacht shit, ik heb het spek aan mijn kloten en vertaag en ga naar middelste strook om te wachten dat ze mij wat verder van de autostrade doen rijden. Nee ze negeren mij compleet maar de auto die de traag op de derde strook reed (zonder voorliggers) werd bevolen hen te volgen.
Ken de code niet perfect maar dit vond ik wel verrassend.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be