Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2010, 10:42   #1081
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je nu al op de link geklikt en het artikel gelezen?


Dat er zowat overal op de wereld onrecht en uitbuiting bestaat; wil dat zeggen dat "wij" daaraan mogen meedoen?
Want je antwoordt niet, hé.
Colombia is het dodelijkste land voor vakbondsafgevaardigden.
De overheid van Colombia is uiteraard medeschuldig omdat ze daar niet voldoende tegen optreedt.
Onlangs tekende België een handelsakkoord met Colombia. Vind je dat onze bewindslieden ten minste hun bezorgdheid moeten uitspreken over deze toestand?
Je weet wel naar wie/waar de enorme winsten gaan, gemaakt op de kap van de werknemers.

Neen, ik zie dat niet anders.
Wordt eens wakker arti, dat er ergens in de wereld onrecht en honger bestaat is dat de schuld van de arbeider/arbeidster hier?
Wat de ellende in de wereld betreft arti interesseert me niks en waarom, omdat de ellende en onrechtvaardihheid hier ten lande al meer dan voldoende is om zich tegen te verzetten maar zoals blijkt, denkt u er anders over hé artisjok. Voldoet dit als antwoord.

Dat er ergens in de wereld onrecht en honger bestaat, moet de arbeider/arbeidster hier daar voor opdraaien en betalen arti?

Dat er ergens op de wereld onrecht is arti, zou men dat dan niet beter oplossen ginds inplaats van dan dat onrecht naar hier te brengen en hier de bevolking ermee op te zadelen. Of volgens u is de financiële druk die het hele opvang verhaal met zich meebrengt niets, is anders een groot onrecht tegenover de bevolking alhier arti en waarom, omdat men deze om de oren slaat met verhalen van hoe slecht er de SZ wel voorstaat, hoe hoog de staatsschuld wel niet is en hoe de arbeider/arbeidster alhier zal moeten rekening houden met hogere belastingsdruk en langer werken en vul zelf maar aan arti.

Een vb. om het simpel te houden arti. U hebt een inkomen waar u en uw gezin van kunnen leven wel niet in zéér grote luxe maar kom het is uw goed recht aangezien u ervoor werkt. Frans uw buurman werkt ook maar verdient véél minder dan u dus Frans zegt, bij arti is het goed leven en geeft z'n job op (aangezien hij toch minder dan u verdient)en Frans belt bij u aan de deur en trekt met zijn gezin bij u in want dat is volgens hem normaal, u hebt nu eenmaal meer dan hij. Gaat u met uw gezin dan nog verder kunnen leven zoals voordien. Gaan uw kinderen dan kunnen blijven studeren, gaat u uw kinderen niets tekort moeten doen en altijd van hen opofferingen vragen en blijven vragen arti, is het weldoener spelen u liever dan uw kinderen arti?

Stel dan voor dat dit aan de oren komt van de broer van Frans en die zegt, ja bij arti is het goed leven en zoals arti zegt, lasten en rijkdom moeten worden verdeelt en deze belt ook aan en wat dan arti, nog meer opofferingen vragen aan uw kinderen en deze laten opdraaien omdat u nu eenmaal zo graag de weldoener speelt. Moet weten arti, vroeg of laat moet u geen opofferingen meer vragen aan uw kinderen en waarom, omdat ze niets meer hebben om op te offeren.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 2 december 2010 om 10:44.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 12:21   #1082
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wordt eens wakker arti, dat er ergens in de wereld onrecht en honger bestaat is dat de schuld van de arbeider/arbeidster hier?
Wat de ellende in de wereld betreft arti interesseert me niks en waarom, omdat de ellende en onrechtvaardihheid hier ten lande al meer dan voldoende is om zich tegen te verzetten maar zoals blijkt, denkt u er anders over hé artisjok. Voldoet dit als antwoord.

Dat er ergens in de wereld onrecht en honger bestaat, moet de arbeider/arbeidster hier daar voor opdraaien en betalen arti?

Dat er ergens op de wereld onrecht is arti, zou men dat dan niet beter oplossen ginds inplaats van dan dat onrecht naar hier te brengen en hier de bevolking ermee op te zadelen. Of volgens u is de financiële druk die het hele opvang verhaal met zich meebrengt niets, is anders een groot onrecht tegenover de bevolking alhier arti en waarom, omdat men deze om de oren slaat met verhalen van hoe slecht er de SZ wel voorstaat, hoe hoog de staatsschuld wel niet is en hoe de arbeider/arbeidster alhier zal moeten rekening houden met hogere belastingsdruk en langer werken en vul zelf maar aan arti.

Een vb. om het simpel te houden arti. U hebt een inkomen waar u en uw gezin van kunnen leven wel niet in zéér grote luxe maar kom het is uw goed recht aangezien u ervoor werkt. Frans uw buurman werkt ook maar verdient véél minder dan u dus Frans zegt, bij arti is het goed leven en geeft z'n job op (aangezien hij toch minder dan u verdient)en Frans belt bij u aan de deur en trekt met zijn gezin bij u in want dat is volgens hem normaal, u hebt nu eenmaal meer dan hij. Gaat u met uw gezin dan nog verder kunnen leven zoals voordien. Gaan uw kinderen dan kunnen blijven studeren, gaat u uw kinderen niets tekort moeten doen en altijd van hen opofferingen vragen en blijven vragen arti, is het weldoener spelen u liever dan uw kinderen arti?

Stel dan voor dat dit aan de oren komt van de broer van Frans en die zegt, ja bij arti is het goed leven en zoals arti zegt, lasten en rijkdom moeten worden verdeelt en deze belt ook aan en wat dan arti, nog meer opofferingen vragen aan uw kinderen en deze laten opdraaien omdat u nu eenmaal zo graag de weldoener speelt. Moet weten arti, vroeg of laat moet u geen opofferingen meer vragen aan uw kinderen en waarom, omdat ze niets meer hebben om op te offeren.
Zou Arti dit wel begrijpen?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 2 december 2010 om 12:21.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 16:52   #1083
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zou Arti dit wel begrijpen?
Het is te proberen. Laat ons stellen dat arti van goede wil is en het niet aan de andere kant van de wereld moet gaan zoeken om toch maar onrecht tegen te komen. Ze kan misschien eens te rade gaan bij bejaarden die een leven lang hebben gewerkt en hebben afgedragen om nu tot de categorie te behoren met het laagste pensioen, misschien eens te rade gaan bij hen die gebukt lopen onder ziekte en hoe deze de eindjes aan elkaar mogen/moeten knopen door de oplopende medische zorgen die ze nodig hebben dit om maar een paar groepen van slachtoffers te noemen van het onrecht hier ten lande.
Hoe deze bv. om maar iets te noemen 2,10€ mogen ophoesten voor een brood, hoe deze aan de lijve mogen/moeten ondervinden hoe de financiële druk toeneemt en blijft toenemen terwijl de bewindslieden elkaar als schoolkinderen in de haren zitten en oplossingen voor de problemen die het volk bezighouden deze heren/dames een zorg zal wezen.

Maar ja, deze twee groepen behoren nu eenmaal ook tot hetgeen men in sommige kringen noemt, "het Rijke Westen".
Waarschijnlijk hebben deze ook nog nooit ondervonden wat men verstaat onder "eerlijke verdeling van lasten en rijkdom".
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 20:26   #1084
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wordt eens wakker arti, dat er ergens in de wereld onrecht en honger bestaat is dat de schuld van de arbeider/arbeidster hier?
Neen. Wat heb ik daarover geschreven? Past het niet in je kraam?
Citaat:
Wat de ellende in de wereld betreft arti interesseert me niks
Dat is duidelijk.
Citaat:
en waarom, omdat de ellende en onrechtvaardihheid hier ten lande al meer dan voldoende is om zich tegen te verzetten maar zoals blijkt, denkt u er anders over hé artisjok.
Wat denk ik daarover? Wat insinueer je nu?
Citaat:
Voldoet dit als antwoord.
Neen, want andermaal antwoord je niet op wat ik wel schreef; en schrijf je me zelfs meningen toe die ik niet uitte en niet de mijne zijn.
Dan heb ik er genoeg van; en lees ik zelfs de rest niet meer.
Ik hoop dat je dit kan begrijpen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 21:18   #1085
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. Wat heb ik daarover geschreven? Past het niet in je kraam?

Dat is duidelijk.

Wat denk ik daarover? Wat insinueer je nu?

Neen, want andermaal antwoord je niet op wat ik wel schreef; en schrijf je me zelfs meningen toe die ik niet uitte en niet de mijne zijn.
Dan heb ik er genoeg van; en lees ik zelfs de rest niet meer.
Ik hoop dat je dit kan begrijpen.
Booorrring
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 21:41   #1086
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Booorrring
Hier vind je misschien iets nuttiger voor jou (wat niet vervelend is... of toch?).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 december 2010 om 21:47.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:21   #1087
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hier vind je misschien iets nuttiger voor jou (wat niet vervelend is... of toch?).
De VDAB-site, gevoel voor humor heb je wel : mij één van jouw 'favorieten' als link voorstellen....

Helaas woon en WERK ik in Frankrijk, een land met (gelukkig) een kordater beleid dan dat van die bende debielen waar jullie mee opgescheept zitten.....

Maar zo vlug er een betrekking vrijkomt op het (nog op te richten) 'centrum voor gelijke kansen voor autochtonen en asielmisbruik-bestrijding' wil ik wel overwegen naar de stal terug te keren...tot dan verkies ik 'La Douce France'
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:25   #1088
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
De VDAB-site, gevoel voor humor heb je wel : mij één van jouw 'favorieten' als link voorstellen....
Ik heb het inderdaad in mijn favorieten, want ik moet vaak mensen alarmeren over hun onwerkzame toestand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Helaas woon en WERK ik in Frankrijk, een land met (gelukkig) een kordater beleid dan dat van die bende debielen waar jullie mee opgescheept zitten.....

Maar zo vlug er een betrekking vrijkomt op het (nog op te richten) 'centrum voor gelijke kansen voor autochtonen en asielmisbruik-bestrijding' wil ik wel overwegen naar de stal terug te keren...tot dan verkies ik 'La Douce France'
Frankrijk? En betaalt u belgische belastingen of hoe?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:30   #1089
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
De VDAB-site, gevoel voor humor heb je wel : mij één van jouw 'favorieten' als link voorstellen....

Helaas woon en WERK ik in Frankrijk, een land met (gelukkig) een kordater beleid dan dat van die bende debielen waar jullie mee opgescheept zitten.....

Maar zo vlug er een betrekking vrijkomt op het (nog op te richten) 'centrum voor gelijke kansen voor autochtonen en asielmisbruik-bestrijding' wil ik wel overwegen naar de stal terug te keren...tot dan verkies ik 'La Douce France'
Idem Dito
Moi aussi
Same Here
Yo tambien

Behalve dat ik La Dulce España verkies!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:41   #1090
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik heb het inderdaad in mijn favorieten, want ik moet vaak mensen alarmeren over hun onwerkzame toestand.

Waaraan kan u zien of ik al dan niet werk?

Frankrijk? En betaalt u belgische belastingen of hoe?
What the fuck heeft dat er nu mee te maken.....
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:42   #1091
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Idem Dito
Moi aussi
Same Here
Yo tambien

Behalve dat ik La Dulce España verkies!
U zit bij deze al in de werfreserve...
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:45   #1092
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
U zit bij deze al in de werfreserve...
Voor dat CGKA&AB mag ik hopen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:53   #1093
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voor dat CGKA&AB mag ik hopen?
Where else...where else?

Verkiest u eerder bureelwerk : ficheren, transport regelen, etc...

Of bent u eerder iemand die de vuisten...euh..sorry moderator, ik bedoel de HANDEN uit de mouwen steekt voor het werk op 'het terrein' : schaduwen, arresteren, ondervragen....etc

Gelieve uw kandidatuur tijdig te versturen naar : Madouplein, Brussel

PS : voor de tragere mensen op dit forum : dit is een fictieve werkaanbieding met een fictief adres....keep on smiling guys
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 23:59   #1094
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Where else...where else?

Verkiest u eerder bureelwerk : ficheren, transport regelen, etc...

Of bent u eerder iemand die de vuisten...euh..sorry moderator, ik bedoel de HANDEN uit de mouwen steekt voor het werk op 'het terrein' : schaduwen, arresteren, ondervragen....etc

Gelieve uw kandidatuur tijdig te versturen naar : Madouplein, Brussel

PS : voor de tragere mensen op dit forum : dit is een fictieve werkaanbieding met een fictief adres....keep on smiling guys
Gekke.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 01:13   #1095
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
U zit bij deze al in de werfreserve...
Aangezien ik heb gehoord dat er een schrijnend tekort aan vrijwilligers in onze maatschappij is (om één of andere reden zijn de verrijkende elementen hier dan weer zwaar ondervertegenwoordigd), en ik toch gaarne iets wil terugdoen voor de samenleving die mij alle kansen geboden heeft, heb ik besloten dat u mijn naam ook gerust op de lijst kunt zetten zodat ik mij belangeloos kan inzetten ten bate van het Centrum voor Gelijke Kansen voor Autochtonen & Asielmisbruik-Bestrijding.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 07:14   #1096
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
What the fuck heeft dat er nu mee te maken.....
Vulgair.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=96
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 07:29   #1097
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Inderdaad, hoe durven ze opkomen voor de autochtone bevolking, voor een leefbare samenleving en voor het welzijn van onze eigen kinderen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 22:32   #1098
Mare Nostrum
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 november 2010
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Kijk Quasix, als jij al geschokt geraakt van een Amerikaanse uitdrukking als 'what the fuck' dan raad ik je sterk af om je tv op te zetten....

Indien je echter 'het echte werk' wil zien : http://www.youtube.com/watch?v=zfUQNKmHZAo of http://www.youtube.com/watch?v=jnDkr...eature=related of http://www.youtube.com/watch?v=IUARY...eature=related en mijn favoriet http://www.youtube.com/watch?v=EXT0gOk1Ogw

Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 23:42   #1099
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Het is te proberen. Laat ons stellen dat arti van goede wil is en het niet aan de andere kant van de wereld moet gaan zoeken om toch maar onrecht tegen te komen. Ze kan misschien eens te rade gaan bij bejaarden die een leven lang hebben gewerkt en hebben afgedragen om nu tot de categorie te behoren met het laagste pensioen, misschien eens te rade gaan bij hen die gebukt lopen onder ziekte en hoe deze de eindjes aan elkaar mogen/moeten knopen door de oplopende medische zorgen die ze nodig hebben dit om maar een paar groepen van slachtoffers te noemen van het onrecht hier ten lande.
Hoe deze bv. om maar iets te noemen 2,10€ mogen ophoesten voor een brood, hoe deze aan de lijve mogen/moeten ondervinden hoe de financiële druk toeneemt en blijft toenemen terwijl de bewindslieden elkaar als schoolkinderen in de haren zitten en oplossingen voor de problemen die het volk bezighouden deze heren/dames een zorg zal wezen.

Maar ja, deze twee groepen behoren nu eenmaal ook tot hetgeen men in sommige kringen noemt, "het Rijke Westen".
Waarschijnlijk hebben deze ook nog nooit ondervonden wat men verstaat onder "eerlijke verdeling van lasten en rijkdom".
Groot gelijk !!!
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 12:02   #1100
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Groot gelijk !!!
Dit durven zeggen is ' 1 ', maar ertoe bijvoegen, dat het de schandalige grote hebzucht is van die __telbare zuurpruimachtige alles aanzuigende egoistische en onmenselijke rodzooigedoe... Van die smerige Kapitalisten en hun verdomt verraderlijk mensonwaardig 'Matrix' systeem.

Voila zè 't doet deugd

Laatst gewijzigd door bruggeman : 4 december 2010 om 12:04.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be