Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2009, 22:13   #41
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ??
Oprechte deelneming, man. Ik heb een tijdlang hetzelfde meegemaakt. Komt daar nog bij dat mensen die geen verstand hebben van dieren houden, zelf ook niet aanspreekbaar zijn, ge krijgt direkt uw huid volgescholden.
Als de buren niet thuis waren hadden we last van de grote hond in het tuintje, en als ze wel thuis waren, hadden we last van hun lawaai en bij wijlen van veel te harde muziek, vaak buiten. Vaak ben ik gaan fietsen of wandelen of auto rijden om weg te zijn.
Dat zijn van die mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Als iedereen een beetje meer rekening hield met de ander zouden veel problemen er niet meer zijn.
Toch ben ik niet voor een overdaad aan regelgeving, die is er nu al.
Wel zou ik éérst de buren zelf (beleefd) aanspreken vooraleer naar bijvoorbeeld de buurtpolitie of de dierenbescherming te stappen.
__________________
________________________________________
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 10:08   #42
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

@ J.A. heb jij je buurman al eens aangesproken over zijn hond?
Of klaag je erover zonder stappen te ondernemen?
(just asking)

Mijn hond blaft niet, eigen aan haar ras.
Maar moest zij blaffen en mijn buurman sprak mij erop aan, zou ik hem met alle vriendelijk zeggen dat ik hier iets aan zal doen.

Als die blijft blaffen en je bent al tot drie maal gaan reclammeren, ja dan kunde wettelijke stappen ondernemen. Maar het zou ergens wel jammer zijn dat je buurman afstand moet doen van zijn/haar hond he.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 10:50   #43
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
graag had ik een politike mening over het onderwerp , je kent dat, nu zeker dat het warmer wordt en zoals vele mensen bij het mooi weer buiten in de tuin of terras te genieten van de rust en opeens meld de gebuur zijn hond dat hij er ook nog is en de rust is voorbij , ofwel dikke oorstoppen in de oren ofwel vluchten (binnen of verder als men kan ) en daar begin de eerste ergenis met de buren , zeker als men niet op een normale manier met hun kan praten . zou er beter geen wet bestaan als een dier boven een bepaalde dicibel gaat blaffen zeker in een woongebied een verpichting opleggen zodat het dier voor geen overlast zorg ( voorbeeld een antiblaf halsband ). denk eens er zo verplicht zou bestaan er veel ruzie en klachten zouden verminderen eens iedereen eraan houd en de verstandhouding zou verbeteren , maar welke politicus durf zo voorstel doen ??
welke politicus durft voorstellen doen tegen spelende kinderen? tegen vechtende of parende katten? tegen onweders?

tegen veel te luide vrachtwagens?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:42   #44
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter
 
Fallen Angel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2008
Locatie: 9th circle of Hell
Berichten: 9.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
Bel dan de dierenbescherming.
Alleen vrees ik dat hoe "diervriendelijk" u ook bent ze uw voorstel van die "anti-blaf' halsband nogal barbaars of dierenmishandeling gaan vinden.
__________________
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken.
Enkel voor educatieve doeleinden .

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 11:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 12:02   #45
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
Zelf al eens de anti-verzuurd-gezaag-halsband geprobeerd?
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 17:54   #46
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Gehaktballen met vergif.
Dat zullen de kindjes van de buren wel lusten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 18:49   #47
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
Dat is tussen 22u en 7u dat het moet stil zijn; je hebt recht om te klagen. Ik zou de buren aanspreken en als dat niet baat klacht indienen wegens nachtlawaai en buren-nacht-overlast.
__________________
________________________________________
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 23:38   #48
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.A. Bekijk bericht
verzuurde mens ????? zou je niet als je op een normaal manier kan slapen zonder schrik te hebben wanneer de volgende blaf sessie komt ( 5.30 hr ongeveer sinds paar dagen ) en dat tijdens de dag nu en dan weer van da en als dan lees dat ik beter zo halsband zou dragen denk ik ech dat sommige mensen echt niet weten wat dat is zo'n lawaai overlast (of zijn doof ) je wordt er met de tijd stapelzot van. en dat ze niet beweren dat ik geen dierenvriend ben ,want mijn gebuur die een dierenvriend zou zijn en blijkbaar volgens vele mensen op DIT forum wel een braaf mens is laat wel zijn hond van s'morgens tot s'avonds in een "kooi" en mag gelukkig voor dat beest mag hij slapen in de garage , dus van kooi naar garage en terug wie is dan de dierenvriend?????gelukkig anders mag ik de hele nacht dat gejank aanhoren , wie is dan de dierenvriend ??? een braaf beest in een kooi stoppen logisch dat hij doordraaid maar de geburen mogen het aanhoren en als men dan vriendelijk vraagt om er een beetje rekening mee houden krijgt men de deur voor zich dicht geslaan . rekening houden met de medemens is blijkbaar een vreemd woord bij zulke mensen , ja sorry maar moest van mijn hart
Neem ook een paar honden, die nog harder blaffen ! Het geblaf van je eigen dieren stoort steeds minder als dat van de buur zijn beesten. Raar maar waar.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 18 april 2009 om 23:40.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 23:41   #49
beste vriend
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Locatie: haramstraat
Berichten: 3.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat zullen de kindjes van de buren wel lusten!
Blaffen die ook, die snotjong ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 00:27   #50
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Neem dat jij een buur hebt, die 3 of 4 grote honden in zijn tuin heeft zitten, die heel de dag blaffen als hun baasje niet thuis is,
Kan inderdaad knap vervelend zijn.

Citaat:
soms ook nog eens ontsnappen
Baasje aanspreken

,
Citaat:
mensen schrik aanjagen
Is nogal subjectief, ik vermoed niet dat de honden zich met structurele intimidatie bezighouden

,
Citaat:
katten doodbijten
Katten laten zich niet door honden vangen, tenzij ze bijvoorbeeld ziek zijn. Even jammer, maar het blijven uitzonderingen. Hoeveel 'katten' hebben die honden zo al concreet gedood?

(,
Citaat:
en in de vuilbakken wroetten
Ik hoop enkel de vuilnisbakken van hun eigen baasje?


Indien je beschouwd van wel, wat zijn jouw oplossingen ?
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2017, 06:01   #51
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

http://forum.politics.be/showthread....61#post8604061
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be