Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 april 2018, 07:44   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard België trekt 26 miljoen euro extra uit voor Syrië

België trekt 26 miljoen euro extra uit voor Syrië

Citaat:
België trekt dit jaar 26 miljoen euro uit voor humanitaire hulp aan Syrië en zijn buurlanden. Dat heeft minister van Ontwikkelingssamenwerking Alexander De Croo (Open VLD) aangekondigd.
Ik haalde het al eerder aan maar ik val bij deze in herhaling als ik schrijf: Wat is België toch een rijk land!

Ene zekere A. De Croo gooit met het geld, het geld van de brave belastingbetaler uiteraard.

Een dankwoord naar die brave belastingbetalers in België toe, van zijnentwege uit, zou op zijn plaats zijn denk ik maar ...

Citaat:
De Belgische humanitaire hulp in de regio bedraagt nu voor de laatste drie jaar meer dan 100 miljoen euro.
p.s.

'Leesgenot?'

Waarom de Syriërs helemaal naar West-Europa vluchten (artikel de dato 2015)

https://youngcritics.nl/2015/09/waar...ropa-vluchten/
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 07:51   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Zolang die humanitaire hulp in coördinatie met de legale overheden gebeurt is er geen schending van het internationaal recht. Het is te hopen dat die hulp er niet gekomen is op vraag van groepen die Syrië willen aanvallen, waar België je zich niet kan van permiteren er nee tegen te zeggen. Denk aan entiteiten verbonden met de VS, de Nato, israël of de EU. Moedige Belgen kunnen dan met bordjes gaan rond lopen zoals "geen hulp voor jihadisten" of "stop de de hulp aan White helmets gas producties". Er zijn wel wat onschuldig media evenementen te financieren.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 april 2018 om 07:54.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 08:27   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zolang die humanitaire hulp in coördinatie met de legale overheden gebeurt is er geen schending van het internationaal recht. Het is te hopen dat die hulp er niet gekomen is op vraag van groepen die Syrië willen aanvallen, waar België je zich niet kan van permiteren er nee tegen te zeggen. Denk aan entiteiten verbonden met de VS, de Nato, israël of de EU. Moedige Belgen kunnen dan met bordjes gaan rond lopen zoals "geen hulp voor jihadisten" of "stop de de hulp aan White helmets gas producties". Er zijn wel wat onschuldig media evenementen te financieren.
Zouden die nog ergens ten velde te vinden zijn die 'moedige Belgen?'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be