Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2007, 09:47   #41
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Dat kind heeft gewoon een of andere ziekte waardoor het aanleg heeft om dik te worden. Waarom moet die arme moeder daar nu voor opdraaien ?
Volg mss eens het NIEUWS, z'n moeder gaf toe hem elke dag vol te proppen met HAMBURGERS en FRIETEN. Denk eerder dat die gast z'n lever moet laten controleren, en als die naar de knoppen is z'n moeder aanklagen. En dat mens zou ook beter ineens gesteriliseerd worden.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 10:51   #42
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Normaalgezien vind ik de opvoeding een taak van de ouders, waar de staat zich niet mee moet moeien zolang de ouders niet (te) onverantwoord bezig zijn. Wat in dit geval dus wel duidelijk aan de hand is. Die jongen is nu nog maar 8 jaar, wat gaat dat geven als hij 16/17 is?
Twee ton?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 13:19   #43
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ben jij ook zo een "gezellige dikkerd", dat ge zo kwaad bent Zo een papzak vol bier, majonijs en frieten En alle 20 minuten een pateekke
Ni echt (avatar foto is idd iemand anders). Maar dan nog, ik zou liever moddervet zijn dan met uw gevoel voor humor en spelling te moeten rondlopen. Majonijs
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 13:22   #44
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat gezin moet gesteund worden, zowel moeder als zoon moeten een gezond eet- en levenspatroon bijgebracht worden met de nodige controle

plaatsing door de staat is hier vele stappen overgeslagen ... dat moet echt het laatste van het laatste zijn

ouderschap met alle bijhorende vrije keuzes moet een behoorlijk gevrijwaard recht blijven !

godverdomme commies !

Eindelijk wat redelijkheid.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 17:08   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat gezin moet gesteund worden, zowel moeder als zoon moeten een gezond eet- en levenspatroon bijgebracht worden met de nodige controle

plaatsing door de staat is hier vele stappen overgeslagen ... dat moet echt het laatste van het laatste zijn

ouderschap met alle bijhorende vrije keuzes moet een behoorlijk gevrijwaard recht blijven !

godverdomme commies !
Ook als de ouders de gezondheid van hun kind systematisch verpesten?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 20:27   #46
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Oeps, stomme knop... dubbele posting...
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/

Laatst gewijzigd door Babeth : 28 februari 2007 om 20:30.
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 20:29   #47
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ondertussen laten de instanties het kind dan toch bij de moeder, omdat er toch enkele goede resultaten waren sinds december. Ze zullen er nu wel strenger op toezien dat moederlief zich aan de instructies houdt. Heb je niet gemerkt dat hulpverleners kloegen dat moederlief niet kwam opdagen op afspraken en controles ?

Ik ben zelf zwaarlijvig, mijn hele leven al. Het is niet plezant om als dikkertje op te groeien, neem dat maar van mij aan. Maar het was geen kwestie van verkeerde voeding ! En ook niet van gebrek aan lichaamsbeweging. Ik ben blijkbaar een van die mensen die al dik kunnen worden van een glas water. Daarom ben ik mij heel bewust van mijn voeding en ik probeer uit alle macht ervoor te zorgen dat er geen zoetigheid of vettigheid mijn huis binnenkomt. Geen verleiding = geen zonde. Dat die moeder desondanks de problemen van haar zoon nog altijd zijn geliefde vreet in huis brengt is dus weeral een bewijs van haar onkunde als opvoeder.

Wat onze jonge jumbobrit nodig heeft is wat meer discipline, en een familie die solidair met hem is door zelf niet meer te snoepen en te sneukelen zodat hij niet kan schooien.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 23:55   #48
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Ni echt (avatar foto is idd iemand anders). Maar dan nog, ik zou liever moddervet zijn dan met uw gevoel voor humor en spelling te moeten rondlopen. Majonijs
nog éne met een schoolmeester-komplex...en dat spreekt dan over humor...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 02:28   #49
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

ik weeg meer dan 89 kilogram
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:27   #50
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ik weeg meer dan 89 kilogram
En hoe lang zijt gij?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 10:45   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ook als de ouders de gezondheid van hun kind systematisch verpesten?
zet mijn vorige zinnen ook in 't vet, en ge hebt uw antwoord.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:46   #52
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nog éne met een schoolmeester-komplex...en dat spreekt dan over humor...

Majonijs

Sorry, 't blijft echt zalig.

Schijf je ook Ketchoep? Joegert? Videjo? Kompjoeter? Joenaaited steets?

Laatst gewijzigd door dejohan : 1 maart 2007 om 12:49.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 12:59   #53
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Terug on topic over dieje kleine:
Ik vind dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Zoveel gewicht legt dit maatschappelijk probleem ook niet in de schaal, hoewel er veel mensen zich dik over kunnen maken. Ik vind dat ge de voor- en nadelen moet afwegen. Qua nieuwswaarde is dit gene vette, en hoewel het wel kan wegen op de bevolkingsgezondheid.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:24   #54
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Terug on topic over dieje kleine:
Ik vind dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Zoveel gewicht legt dit maatschappelijk probleem ook niet in de schaal, hoewel er veel mensen zich dik over kunnen maken. Ik vind dat ge de voor- en nadelen moet afwegen. Qua nieuwswaarde is dit gene vette, en hoewel het wel kan wegen op de bevolkingsgezondheid.
Ooh jawel, qua nieuwswaarde kan dit zeker tellen...hopelijk gaat er nu bij de +1.000.000 obese volwassen in Belgie een lichtje branden.
Ook pleit ik ervoor dat obese volwassen extra moeten betalen voor de SZ, ze plegen als het ware een aanslag op onze SZ.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 14:25   #55
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Terug on topic over dieje kleine:
Ik vind dat je er niet te zwaar aan moet tillen. Zoveel gewicht legt dit maatschappelijk probleem ook niet in de schaal, hoewel er veel mensen zich dik over kunnen maken. Ik vind dat ge de voor- en nadelen moet afwegen. Qua nieuwswaarde is dit gene vette, en hoewel het wel kan wegen op de bevolkingsgezondheid.
Gewogen... en te licht bevonden.
__________________
There’s room at the top they are telling you still
But first you must learn how to smile as you kill
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:03   #56
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
En hoe lang zijt gij?
1m96
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 15:18   #57
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ooh jawel, qua nieuwswaarde kan dit zeker tellen...hopelijk gaat er nu bij de +1.000.000 obese volwassen in Belgie een lichtje branden.
Ook pleit ik ervoor dat obese volwassen extra moeten betalen voor de SZ, ze plegen als het ware een aanslag op onze SZ.
Hihi. Lees mijn tekstje nog eens opnieuw.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 16:22   #58
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
1m96
Oef...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:05   #59
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ook pleit ik ervoor dat obese volwassen extra moeten betalen voor de SZ, ze plegen als het ware een aanslag op onze SZ.
Wat met mensen zoals ik Jurgen ? Die ondanks 25 jaar (!!! ik wordt dit jaar 39 - ga maar beginnen rekenen...) dieet er nooit in geslaagd is om op het "normale" gewicht te komen ? Die zwaar moet dieten om te voorkomen dat ze bijkomt ? 1m58 en momenteel 88.9 kilo is geen pretje, niet als je 14 bent, en niet als je 38 bent.
Ik eet geen junkfood, geen grote hoeveelheden, en tot ik chronisch ziek werd was lichaamsbeweging geen loos woord in mijn woordenboek. Zelfs mèt CVS/Fibromyalgie probeer ik nog dagelijks een gezonde wandeling te doen.
Niet alle obese mensen zijn dik omdat ze verkeerd eten. Waarom zouden wij gestraft moeten worden voor een lichaam dat niet meewerkt ?
Want dan kun je evengoed aanvoeren dat ook diabetici maar meer moeten ophoesten. En hartpatiënten. En reumapatiënten.

Een kind zoals die Britse jongen is een zeer vreselijke zaak. Ik hoop voor hem dat zijn moeder eindelijk inziet dat ze verkeerd bezig was en hem voortaan de nodige goede opvoeding zal bijbrengen.
Maar chronisch obesen hebben wèl een probleem dat niet even gemakkelijk op te lossen is. Mensen zoals ik moet je uithongeren om te voorkomen dat ze nog dikker worden dan ze al zijn.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/

Laatst gewijzigd door Babeth : 1 maart 2007 om 17:05.
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2007, 17:41   #60
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Wat met mensen zoals ik Jurgen ? Die ondanks 25 jaar (!!! ik wordt dit jaar 39 - ga maar beginnen rekenen...) dieet er nooit in geslaagd is om op het "normale" gewicht te komen ? Die zwaar moet dieten om te voorkomen dat ze bijkomt ? 1m58 en momenteel 88.9 kilo is geen pretje, niet als je 14 bent, en niet als je 38 bent.
Ik eet geen junkfood, geen grote hoeveelheden, en tot ik chronisch ziek werd was lichaamsbeweging geen loos woord in mijn woordenboek. Zelfs mèt CVS/Fibromyalgie probeer ik nog dagelijks een gezonde wandeling te doen.
Niet alle obese mensen zijn dik omdat ze verkeerd eten. Waarom zouden wij gestraft moeten worden voor een lichaam dat niet meewerkt ?
Want dan kun je evengoed aanvoeren dat ook diabetici maar meer moeten ophoesten. En hartpatiënten. En reumapatiënten.

Een kind zoals die Britse jongen is een zeer vreselijke zaak. Ik hoop voor hem dat zijn moeder eindelijk inziet dat ze verkeerd bezig was en hem voortaan de nodige goede opvoeding zal bijbrengen.
Maar chronisch obesen hebben wèl een probleem dat niet even gemakkelijk op te lossen is. Mensen zoals ik moet je uithongeren om te voorkomen dat ze nog dikker worden dan ze al zijn.
Dit zou uiteraard niet voor alle personen tellen, dat zou je zelf ook moeten door hebben.
Mijn grootmoeder is bijvoorbeeld MS patiente en zij is ook 'bigger' geworden met de loop der jaren...ook omdat ze bijna geen beweging heeft.
Dit zijn allemaal dingen welke door medische problemen veroorzaakt worden.
Ik doel op de mensen welke geen medische problemen hebben en dus perfect sport en dergelijke kunnen doen.

Zo is er bij mij iemand op het werk...een dikzak eerste klas...heeft in jaren geen normale maaltijd meer geconsumeerd...wel elke dag chinees, mc donalds, diepvriesmaaltijden, liters cola, etc.
Dikzakske heeft geen beweging of doet niks buiten een ganse dag achter de computer zitten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be