Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de E dag/dagen veralgemeend worden
Ja 7 70,00%
Nee,kost te veel aan de werkgever 2 20,00%
Geen idee 1 10,00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2007, 10:09   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard E-Dagen

Ik ben werkzaam in de zorg,en wij hebben het voordeel dat wij als oudere werknemers de befaamde E dag/dagen naar gelang van de leeftijd krijgen

Ik ben vandaag dus thuis omdat ik 1 E dag heb per maand dat ik betaald verlof krijg(moets ik 50 zijn kreeg ik er 2,en55 zijn er 3 per maand)

Wat vinden jullie hiervan,en zou dit niet overal moeten kunen?
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:14   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom zou de baas jou moeten betalen als je er niet bent?

Nog erger, je werkt in de publieke sector. Mijn belastingen betalen jou. Nu moet ik zeggen dan dat beter is dan 2 doppers te betalen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 maart 2007 om 10:16.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:21   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom zou de baas jou moeten betalen als je er niet bent?

Nog erger, je werkt in de publieke sector. Mijn belastingen betalen jou. Nu moet ik zeggen dan dat beter is dan 2 doppers te betalen.
Kijk hé,als wij met de vergrijzing op komst langer moeten werken moet het lichaam ook nog mee kunnen hé,ik vind het maar normaal dat de samenleving daar mee voor opdraait,uiteindelijk wint de samenleving daar ook mee hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:37   #4
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ben werkzaam in de zorg,en wij hebben het voordeel dat wij als oudere werknemers de befaamde E dag/dagen naar gelang van de leeftijd krijgen

Ik ben vandaag dus thuis omdat ik 1 E dag heb per maand dat ik betaald verlof krijg(moets ik 50 zijn kreeg ik er 2,en55 zijn er 3 per maand)

Wat vinden jullie hiervan,en zou dit niet overal moeten kunen?
Een E dag is dat een eetdag, Duveltje?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:20   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ben werkzaam in de zorg,en wij hebben het voordeel dat wij als oudere werknemers de befaamde E dag/dagen naar gelang van de leeftijd krijgen

Ik ben vandaag dus thuis omdat ik 1 E dag heb per maand dat ik betaald verlof krijg(moets ik 50 zijn kreeg ik er 2,en55 zijn er 3 per maand)

Wat vinden jullie hiervan,en zou dit niet overal moeten kunen?

Aan de staat is dat zo idd. Rusthuizen blijkbaar ook...rvt waarschijnlijk (dus staat/stad?)
Nou ja of ze er zijn of niet zijn veel verschil maakt dat toch niet uit...aan de staat.

Privé krijgt natuurlijk zijn geld niet zomaar om dat allemaal te betalen.
Anders...kon het ons ook geen lor schelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 18:28   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan de staat is dat zo idd. Rusthuizen blijkbaar ook...rvt waarschijnlijk (dus staat/stad?)
Nou ja of ze er zijn of niet zijn veel verschil maakt dat toch niet uit...aan de staat.

Privé krijgt natuurlijk zijn geld niet zomaar om dat allemaal te betalen.
Anders...kon het ons ook geen lor schelen.
Waar ik werk is dat gewoon privé,en als dat bij ons kan zou dit bij iedereen moeten kunnen, toch een ferm voordeel voor elke oudere werknemer ,wel zou de staat hier moeten tussen komen hé
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 11:16   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Waar ik werk is dat gewoon privé,en als dat bij ons kan zou dit bij iedereen moeten kunnen, toch een ferm voordeel voor elke oudere werknemer ,wel zou de staat hier moeten tussen komen hé
Tja wat de één kan moet ook de andere kunnen?
Wat klaagt men dan nog?

ps; rusthuizen krijgen veel van de staat toegestopt...via de patienten/residenten (ziekenkas en zo)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2007 om 11:17.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 11:22   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

gewoon iedereen een basisinkomen geven

dan kan iedereen edagen nemen zoveel ie wil zonder gezeur over wie dat moet betalen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 11:24.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 11:37   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gewoon iedereen een basisinkomen geven

dan kan iedereen edagen nemen zoveel ie wil zonder gezeur over wie dat moet betalen
Als ik nen lange zware grijze baard heb zal dat basisinkomen er nog niet
zijn,maar het idee van het basisloon is wel ok....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 11:45   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik wist wel van het bestaan af in de verpleegsterssektor, dat je ekstra verlof krijgt vanaf 45 jaar, en dat oploopt na je 50°, 55° enz. verjaardag. Dat bestaat toch al wel 5 jaar denk ik.
Maar dat dat E-dagen genoemd wordt, dat wist ik niet. Misschien in de dienstenplanning van jouw werk, wordt dat zo in kode ingevuld op de planningstabellen??

Ik ben er voorstander van.

Maar tegelijk is het veel simpeler om iedereen een vivant-achtig basisinkomen te geven, en dan de vrijheid te laten.
Een jonge verpleger-verpleegster kan dan een omgekeerde E-dag nemen (één ekstra zaterdag of zondag per maand, of zelfs per 14 dagen ...) om zijn huis te kunnen kopen, en met het oog om later, als hij/zij 50 zal zijn, op vrijwilige basis vier vijfden te gaan werken (al of niet e-dagen te noemen volgens jouw huidige situatie).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 11:51   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

E dagen is de benaming die de vakbonden er hebben aan gegeven ten tijde van de witte woeden,e/dagen wil eigenlijk gewoon extra dagen zeggen.
Er zijn nu plannen om die E dagen toe te kennen aan alle personeel van ziekenhuizen,en RVT's
Als ik er goed over na denk zou dit overal kunnen toegepast worden,om alzo de oudere werknemers de kans te geven om langer te kunnen blijven werken
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:01   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
E dagen is de benaming die de vakbonden er hebben aan gegeven ten tijde van de witte woeden,e/dagen wil eigenlijk gewoon extra dagen zeggen.
Er zijn nu plannen om die E dagen toe te kennen aan alle personeel van ziekenhuizen,en RVT's
Als ik er goed over na denk zou dit overal kunnen toegepast worden,om alzo de oudere werknemers de kans te geven om langer te kunnen blijven werken
Allemaal goed en wel, maar 3 extra dagen per maand terwijl er maar circa 21 �* 22 beschikbare werkdagen zijn minus jaarlijks en sociaal verlof en eventueel ziekteverlof (en zo nog één en ander) maakt dat je op een weinig dagen wel heel veel omzet moet beginnen maken om dat rond te krijgen.
Andermaal, voor de staat is dat geen probleem...ze moeten het maar bij vragen aan de privé!
Misschien moeten we de privé afschaffen?
Voor mij ook niet gelaten...al dat gezeur altijd.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:12   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Trouwens bij het leger krijgen ze ook die extra dagen. Niet dat ze op de andere werkende dagen iets te doen hebben.
Maar ja...met een leger van gepensioneerden maken we toch al niet veel indruk.

Ze hebben er dan 66 als ik me niet vergis....werkende vakantiedagen.
Dat is zo'n 3 kalendermaanden. Als ze niet ziek zijn natuurlijk of het is nog veel meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2007 om 12:18.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:28   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Maar ik denk dat onze overheden er beter aan doen om mensen later op pensioen te laten gaan met E dagen te geven dan en vol pensioen te geven op 60 bv ,wat dat zou ten eerste meer kosten aan de gemeenschap;en ten tweede zou dat met de vergrijzing in het zicht niet meer haalbaar zijn om pensioenen uit te betalen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:34   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar ik denk dat onze overheden er beter aan doen om mensen later op pensioen te laten gaan met E dagen te geven dan en vol pensioen te geven op 60 bv ,wat dat zou ten eerste meer kosten aan de gemeenschap;en ten tweede zou dat met de vergrijzing in het zicht niet meer haalbaar zijn om pensioenen uit te betalen
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.

Als 4 man hun verlof hebben genomen is er een gans jaar weg op die manier. Kom mij niet zeggen dat ze dan geld/personeel te weinig hebben natuurlijk.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 maart 2007 om 12:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:42   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.

Als 4 man hun verlof hebben genomen is er een gans jaar weg op die manier. Kom mij niet zeggen dat ze dan geld/personeel te weinig hebben natuurlijk.
Daar heb je gelijk in natuurlijk,maar mensen willen laten werken tot hun 66 kost nu eenmaal hé,dus personeel bij aan werven dat op zich weer terug zou kunnen verdient worden ,omdat je op die manier werkloze aan de slag zou kunnen zetten,en pensionen later zou kunnen betalen....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:45   #17
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

iemand werkloos laten zijn kost geld

hem laten werken nog meer
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 12:57   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

3 dagen per maand iemand betalen kost volgens VWS meer dan iemand een hele maand moeten betalen,rare logica zou ik zo zeggen..
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:20   #19
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

een dopper kost de staat ( = belastingbetaler ) laten we zeggen 800 euro per maand

een ambtenaar die door de staat betaald wordt kost al makkelijk 1200 euro per maand ofzo

jij bent mss geen ambtenaar - ken je statuut niet precies - maar je loon wordt grotendeels ook door de staat betaald.

alle rusthuizen ( tenzij mss de heel dure ) ontvangen subsidies - meestal subsidies om het loon te betalen van medewerkers.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 maart 2007 om 13:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 13:27   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
een dopper kost de staat ( = belastingbetaler ) laten we zeggen 800 euro per maand

een ambtenaar die door de staat betaald wordt kost al makkelijk 1200 euro per maand ofzo

jij bent mss geen ambtenaar - ken je statuut niet precies - maar je loon wordt grotendeels ook door de staat betaald.

alle rusthuizen ( tenzij mss de heel dure ) ontvangen subsidies - meestal subsidies om het loon te betalen van medewerkers.
Wat voor zever is dat nu weer,de staat betaald mij geen 800€ hoor,ik lever werk waar de bewoners het meeste van betalen,en heel klein deel van de subsidies dient om mij juist te betalen(het is wel prive waar ik werk dus is het nog meer de bewoner die mij betaald) Jij levert niets waar wij alle voor opdraaien!!!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be