Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 maart 2007, 18:25   #41
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
U zei het volgende
"maar hier is er wel positieve discriminatie want wie slim genoeg is om geld te maken haalt deze met hopen binnen."

Ik dacht dat u hiermee verwees naar fraude.
Als dat niet zo is, mijn excuses maar evenzeer blijft de vraag of u pro of contra bent.
Kijk,ik ben voor een samenleving en geen naastelkaarleving! Een samenleving vangt altijd en iedereen op dat bij haar hoort.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:30   #42
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Kijk,ik ben voor een samenleving en geen naastelkaarleving! Een samenleving vangt altijd en iedereen op dat bij haar hoort.

Tuurlijk,maar het is toch logisch dat zij die het minder makkelijk hebben het leven makkelijker wordt gemaakt?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:49   #43
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Waarom laat men de mensen in kwestie zelf niet de keuze tussen carriere maken of te zorgen voor de kinderen?
Ik persoonlijk vind huismoeders (of huisvaders) tamelijk ondergewaardeerd; nochtans is het een voltijdse job en iemand die bewust kiest om thuis te blijven voor de kinderen mag voor mijn part gerust een opvoedersloon krijgen.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:55   #44
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Waarom laat men de mensen in kwestie zelf niet de keuze tussen carriere maken of te zorgen voor de kinderen?
Ik persoonlijk vind huismoeders (of huisvaders) tamelijk ondergewaardeerd; nochtans is het een voltijdse job en iemand die bewust kiest om thuis te blijven voor de kinderen mag voor mijn part gerust een opvoedersloon krijgen.

Daar gaat het dan ook niet over, het gaat over alleenstaande die kinderen hebben en financieel niet sterk staan.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:00   #45
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Tuurlijk,maar het is toch logisch dat zij die het minder makkelijk hebben het leven makkelijker wordt gemaakt?
Logisch?ja,in het huidig staat stelsel!
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:02   #46
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Daar gaat het dan ook niet over, het gaat over alleenstaande die kinderen hebben en financieel niet sterk staan.
Indirect wel; wanneer iemand een werkloosvergoeding ontvangt, stelt hij of zij zich beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Als dit kan vervangen worden door een opvoedersloon kan men gerust thuis blijven.
Aan de andere kant zou het toekennen van gratis kinderopvang moeten gekoppeld worden aan het inkomen dat iemand krijgt: ook voor twee werkenden is het soms veel te duur.
Mijn stelling is: als één van de twee moet werken om de opvang te betalen, blijft er beter iemand thuis.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:12   #47
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Logisch?ja,in het huidig staat stelsel!

Het huidig stelsel waar de meerderheid nog altijd voor stemt.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:13   #48
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Indirect wel; wanneer iemand een werkloosvergoeding ontvangt, stelt hij of zij zich beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Als dit kan vervangen worden door een opvoedersloon kan men gerust thuis blijven.
Aan de andere kant zou het toekennen van gratis kinderopvang moeten gekoppeld worden aan het inkomen dat iemand krijgt: ook voor twee werkenden is het soms veel te duur.
Mijn stelling is: als één van de twee moet werken om de opvang te betalen, blijft er beter iemand thuis.

Allicht,maar dit is al een goed begin.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:21   #49
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Allicht,maar dit is al een goed begin.
Volledig mee eens.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:28   #50
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Het huidig stelsel waar de meerderheid nog altijd voor stemt.
Allez gij,omdat zij hier verplicht zijn.
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:30   #51
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Allez gij,omdat zij hier verplicht zijn.
Nee,omdat de meerderheid nog altijd voor hen stemt.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 19:38   #52
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dus we blijven allemaal alleen want dat geeft voordelen
Rare redenatie(maar van SPA kan je ook niets anders verwachten hé)
euh........wil je de mensen DWINGEN van samen te hokken..al is het maar uit financiele overwegingen misschien? (dat zou bij een raar geval als ik gegarandeerd vonken geven )

Nee....er is een probleem,en,afgezien van het uitdelen van "schuld en boete"- beoordelingen van "hoe het zo ver gekomen is",de mensen,en zeker hun kinderen, moeten geholpen worden.....

Laatst gewijzigd door kelt : 4 maart 2007 om 19:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:04   #53
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jij denkt aan het opmerken van fraudeurs

waar ik me om bekommer is het onterecht bestempelen, met alle gevolgen vandien van mensen als profiteurs

wat ik aan de lopende band zie gebeuren

voor mijn part liever honderd mensen die onterecht voordelen hebben dan één kind ( het schoolgaande meisje waarvan sprake ) dat het onterecht niet heeft.
Om dat te vermijden, moeten men alle kinderen een cheque voor kinderopvang geven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:06   #54
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Waarom laat men de mensen in kwestie zelf niet de keuze tussen carriere maken of te zorgen voor de kinderen?
Ik persoonlijk vind huismoeders (of huisvaders) tamelijk ondergewaardeerd; nochtans is het een voltijdse job en iemand die bewust kiest om thuis te blijven voor de kinderen mag voor mijn part gerust een opvoedersloon krijgen.
Idd, en wie zou dat volgens U moeten betalen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:07   #55
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Om dat te vermijden, moeten men alle kinderen een cheque voor kinderopvang geven...
juist ja dat is idd de enige manier - veel makkelijker dan een cheque is het gewoon toevoegen aan het kindergeld - maw dat bedrag verhogen en alle kindervergoedingen ook meteen gelijk trekken
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 20:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:10   #56
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Prachtig voorstel. Is niet meer dan normaal dat men mensen de kans geeft om te werken en dus te verdienen. Maar we zijn weer in een verkiezingsjaar gekomen en iedere politici zet weer zijn beste beentje voor leugens en beloftes �* volante en voor de sossen zit dat in het woord "gratis" dit in navolging van de gepromoveerde cafébaas tot gouverneur van Limburg. Ze weten zelf ook dat het gewoon symphatiek kiezersbedrog is, maar er moeten er toch maar eens intrappen men weet nooit. Hebben die sossen zich al ooit eens afgevraagd wie dat gratis waar ze zo royaal mee omspringen uiteindelijk betaald.

Gratis is gratis en volgens zulke redenering werken die dan in de kinderopvang voor 0,0 dus zuiver liefdadigheid? Indien het op kosten van de gemeenschap komt (wat wel zal zijn), is het "niet" gratis en dus bedrog van de lanotte zijn kant. Hetzelfde met het gratis openbaar vervoer van stevaert, iets dat hij moest terug nemen door de vragen van een kind van 14 en waar het op uit draaide dat zijn gratis ook niet echt gratis was.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:14   #57
guerin
Minister
 
Geregistreerd: 8 mei 2005
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nee,omdat de meerderheid nog altijd voor hen stemt.
best kay,je bent
__________________
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:22   #58
another brick
Gouverneur
 
another brick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Locatie: aan de oevers van de leie
Berichten: 1.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Idd, en wie zou dat volgens U moeten betalen?
Wie zal die twee jaar gratis kinderopvang betalen denkt u? Die zullen dat ook niet voor niets doen hoor.
__________________
You never walk alone
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:25   #59
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

men zou als er centen tekort zijn deze altijd kunnen gaan halen waar ze zitten natuurlijk

we zouden voor dit bvb kunnen gewag maken van een vergrijzingstaks

een taks die alle bedrijven met meer dan vijftig werknemers moeten betalen om de vergrijzing op te vangen

tenslotte zijn het toch de ouders die de toekomstige werkkrachten grootbrengen van deze bedrijven he

niet meer dan logisch dus dat ze moeten betalen om mensen tot voortplanting te stimuleren en zo de vergrijzing op te vangen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 maart 2007 om 20:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 20:27   #60
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
men zou als er centen tekort zijn dat altijd kunnen gaan halen waar het zit bvb

we zouden voor dit bvb kunnen gewag maken van een vergrijzingstaks

een taks die alle bedrijven met meer dan vijftig werknemers moeten betalen om de vergrijzing op te vangen

tenslotte zijn het toch de ouders die de toekomstige werkkrachten grootbrengen van deze bedrijven he

niet meer dan logisch dus dat ze moeten betalen om mensen tot voortplanting te stimuleren en zo de vergrijzing op te vangen
Dat men eerst maar een fonds opricht ter verbetering van de grijze hersencellen van sommige 'leiders'...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be