Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2019, 14:22   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan zit er maar 1 ding op. Verdwijnen naar een land dat de 20ste eeuw nog niet ontmoet heeft.
Wel één waar je onder de bomen kan leven, of ze vinden je nog met hun drone en satelliet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 14:31   #42
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel één waar je onder de bomen kan leven, of ze vinden je nog met hun drone en satelliet.
Zelfs in Noord Syrie vinden ze u nog.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 14:34   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan zit er maar 1 ding op. Verdwijnen naar een land dat de 20ste eeuw nog niet ontmoet heeft.
Araben zandbakland
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 2 november 2019 om 14:38.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 14:50   #44
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan zit er maar 1 ding op. Verdwijnen naar een land dat de 20ste eeuw nog niet ontmoet heeft.
Zelfs de dobbervluchtelingen die uit het diepst van Afrika komen hebben een GSM, dus er bestaat volgens mij geen gsm-vrij gebied meer.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 15:11   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zelfs de dobbervluchtelingen die uit het diepst van Afrika komen hebben een GSM, dus er bestaat volgens mij geen gsm-vrij gebied meer.
Er zijn zelfs in Vlaanderen nog gebieden die GSM-vrij zijn.
De dobbervluchtelingen hebben dan wel een GSM op zak, maar die is niet bruikbaar in de meeste gebieden buiten Europa.
Het bereik van een GSM is immers zeer beperkt en afhankelijk van de aanwezigheid van een GSM-antenne
Eens 10km van alle gsm-antennes weg, is die niet meer bruikbaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 15:14   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfs in Noord Syrie vinden ze u nog.
't Ja, daar zijn dan ook te weinig bomen om je onder te verstoppen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 17:52   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.392
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfs in Noord Syrie vinden ze u nog.
Alleen als "ze" een reden hebben de middelen in te zetten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 18:27   #48
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ach ach, als je niet gevolgd wil worden dan moet je thuis blijven of enkel met een vermomming buiten komen en dan nog:

-Facebook, Google en consoorten volgen u overal, onlangs bleek zelfs dat ze hun klanten afluisteren zonder dat die klanten hier weet van hadden.

-Overal te lande staan ANPR camera's, politiediensten kunnen u op de voet volgen als zij willen.

-Er bestaat al gezichtsherkenningssoftware waarmee ze u in principe overal kunnen identificeren. Ik weet niet of ze dit al gebruiken in België maar in China gebruiken ze dit volop, het is slechts een kwestie van tijd alvorens het hier ook volop gebruikt zal worden.

Nu de drama queen uithangen omdat ze in enkele steden de bewegingen volgen via gsm signalen is belachelijk. Het enige wat mij hieraan stoort is dat Proximus hiervoor veel geld krijgt, ik wil mijn deel daarvan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 18:33   #49
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach ach, als je niet gevolgd wil worden dan moet je thuis blijven of enkel met een vermomming buiten komen en dan nog:

-Facebook, Google en consoorten volgen u overal, onlangs bleek zelfs dat ze hun klanten afluisteren zonder dat die klanten hier weet van hadden.

-Overal te lande staan ANPR camera's, politiediensten kunnen u op de voet volgen als zij willen.

-Er bestaat al gezichtsherkenningssoftware waarmee ze u in principe overal kunnen identificeren. Ik weet niet of ze dit al gebruiken in België maar in China gebruiken ze dit volop, het is slechts een kwestie van tijd alvorens het hier ook volop gebruikt zal worden.

Nu de drama queen uithangen omdat ze in enkele steden de bewegingen volgen via gsm signalen is belachelijk. Het enige wat mij hieraan stoort is dat Proximus hiervoor veel geld krijgt, ik wil mijn deel daarvan.
Kan ik in meegaan. Als je een gratis app of dienst gebruikt weet je dat je data verkocht worden. Niets onder de zon is gratis.
Maar als je moet betalen voor een dienst en ze gaan daar bovenop ook nog eens geld slaan uit jouw operaties dan wordt het wel gortig.
Dus, stoppen met die handel, of alle telecom diensten gratis.
(Zelfde kan je zeggen van bijv. je supermarkt kaart, die ook vastlegt wat je koopt en waar en wanneer, maar daar krijg je tenminste nog wat aankooppunten voor.)
__________________
I wish nothing but the best for you too.

Laatst gewijzigd door Zucht : 2 november 2019 om 18:34.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 20:56   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn zelfs in Vlaanderen nog gebieden die GSM-vrij zijn.
Een drietal jaar geleden was dat inderdaad nog het geval (bepaalde gebieden in de Westhoek bijvoorbeeld). Nu is dat niet langer het geval. In de Westhoek kan je soms gebruik maken van het netwerk van een Franse operator.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:14   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ach ach, als je niet gevolgd wil worden dan moet je thuis blijven of enkel met een vermomming buiten komen en dan nog:

-Facebook, Google en consoorten volgen u overal, onlangs bleek zelfs dat ze hun klanten afluisteren zonder dat die klanten hier weet van hadden.

-Overal te lande staan ANPR camera's, politiediensten kunnen u op de voet volgen als zij willen.
En dan heb je nog de 1001 camera's voor de beveiliging van gebouwen, bankcontact, winkels, openbare gelegenheden, verkeerscamera's, en noem maar op.
Zeker in steden kan je geen voet verzetten zonder dat het wel ergens word opgenomen door een camera's


Citaat:
-Er bestaat al gezichtsherkenningssoftware waarmee ze u in principe overal kunnen identificeren. Ik weet niet of ze dit al gebruiken in België maar in China gebruiken ze dit volop, het is slechts een kwestie van tijd alvorens het hier ook volop gebruikt zal worden.
Waarmee denk je dat ze bij rellen de aanstokers opsporen?
Waarmee denk je dat ze bij opgenomen vluchtmisdrijven de bestuurder opsporen?
Waarmee denk je dat ze bij opgenomen vandalisme de dader opsporen?
Citaat:
Nu de drama queen uithangen omdat ze in enkele steden de bewegingen volgen via gsm signalen is belachelijk. Het enige wat mij hieraan stoort is dat Proximus hiervoor veel geld krijgt, ik wil mijn deel daarvan.
Proximus is zo eerlijk om het bekend te maken, maar het gebeurd al jaren, ook bij andere bedrijven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:29   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij moest de telefoon maar niet oppakken he.

Maar de telecom operator weet altijd waar je bent, zelf al bel je niet. Daar moet hij geen handeltje van maken, zeker gezien het quasi monopolie van Proximus en Telenet.
Van mij mag hij daar wel een handeltje van maken, zolang hij mijn privacy maar niet verkracht.

Een onnozel voorbeeld schiet me te binnen: opsporing van files in het verkeer.
Als een operator gevraagd zou worden om langs de grote wegen automatisch en anoniem tellingen te verrichten van gsm's die vermoed worden opgesteld te zijn in een stilstaande verkeersfile ... waarom zouden de flikken dan niet eens verwittigd kunnen worden te checken wat er aan de hand zou kunnen zijn?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:38   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Nogmaals mijn visie over privecy:
mijn privacy wordt niet geschonden op het moment dat iemand iets weet over mij (zoals 50 jaar terug de beenhouwer wist dat ik geen vegatariër was), dat iemand een foto trekt van mij, enz.
maar wel op het moment dat er misbruik gemaakt wordt van die wetenschap of die foto/film/....


Ik mag vrij rondlopen in straten en bossen ... ik moet nergens mijn ogen sluiten, ik mag vrij rond kijken en luisteren, ruiken ... Al wat ik zo opmerk, mag ik onthouden. En om mijn geheugen te helpen, mag ik dingen opschrijven. En die geschriften in mijn lade bewaren. Dingen fotograferen, en in een boek plakken.

Wel terecht dat de wetgever dingen voorziet zoals portretrecht, georganiseerd opslaan van persoonlijke gegevens enz. Als het procedés zijn die helpen om de privacy niet te gemakkelijk en te massaal/ingrijpend te schenden ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2019, 11:45   #54
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En dan heb je nog de 1001 camera's voor de beveiliging van gebouwen, bankcontact, winkels, openbare gelegenheden, verkeerscamera's, en noem maar op.
Zeker in steden kan je geen voet verzetten zonder dat het wel ergens word opgenomen door een camera's
Het is zelfs nog veel erger: wanneer iemand een app op zijn smartphone installeer en die app toestemming geeft dat het zijn GPS locatie en microfoon gebruikt, ook bij niet gebruik van de app dan geeft die gebruiker in feite toestemming dat de app hem of haar overal mag volgen en afluisteren...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarmee denk je dat ze bij rellen de aanstokers opsporen?
Waarmee denk je dat ze bij opgenomen vluchtmisdrijven de bestuurder opsporen?
Waarmee denk je dat ze bij opgenomen vandalisme de dader opsporen?

Niet zeveren he, post hier eens één link waaruit blijkt dat er in België gebruik gemaakt wordt van gezichtsherkenningssoftware om dergelijke misdrijven op te lossen. Ik geloof er geen bal van en heb er ook nog nooit van gehoord of over gelezen.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 3 november 2019 om 11:45.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2019, 01:56   #55
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Noemen we dat dan sluikschijten?
Goeike

Schoonmoeder dumpen is wel volkomen legaal (verplicht) !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2019, 13:27   #56
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

How To Detect a GPS Tracking Device on Your Ride?

Dat staat allemaal in mijn autoke in GPS, handsfree telefoon maar het is allemaal niet aangesloten daar ik er geen abbo ga voor betalen.

Ik plaats die dingen dan ook onder 'afleiding' in de wagen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 november 2019 om 13:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2019, 12:40   #57
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kijk af en toe op mijn tijdslijn van google, vb. om te weten hoe lang deze of gene verplaatsing ook weer duurde.
Van mij mag in statistiekvorm geweten zijn in welk restaurant ik me vol vreet in Kortrijk, als ik daar eens zou komen.

Dat is het probleem niet.

Het probleem zou er pas zijn als er misbruik gemaakt wordt van die gegevens.
Het probleem is dat jij niet bepaalt wat 'misbruik' is maar de OS leverancier van je telefoon en de telecomoperator.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be