Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2015, 12:18   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Grote uitstervingsgolf gestart door de mensen

Citaat:
De mens heeft de zesde grote uitstervingsgolf op Aarde op gang getrokken, en daarmee bedreigen we het voortbestaan van onze eigen soort. In de voorbije eeuw stierven gewervelde dieren 114 keer sneller uit dan verwacht kon worden zonder de verwoestende invloed van de mens, zo stellen wetenschappers. De kans om de ergste ramp sinds het uitsterven van de dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden te vermijden, slinkt zienderogen. Dat blijkt uit een studie van experts.
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...react#reaction
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 13:54   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Hoe zouden we de Midden-OOsten en de Sahel-crisis kunnen omschrijven?

De opkomst van IS is slechts het GEVOLG van een OORZAAK.

Teveel mensen die verwoestend optreden in een reeds zwaar beschadigde leefomgeving.In het Midden Oosten bestaat de "vruchtbare halve maan" al millenia (reeds van voor de zogenaamde CO2-crisis)niet meer en bijgevolg is het al zo lang oorlog.Steeds betere transportmodi,medische basiszorg en landbouwproductiviteit elders zijn gewoon uitstel van executie.De executie(uitgevoerd door de krijgertjes,de jonge mannetjes) is bezig.

De vluchtelingen daarvan worden nu van boten gehaald in de Middellandse Zee door vertegenwoordigers van Europa,een klein Schiereiland van het Euraziatisch Continent dat zelf al aan het ondervinden is wat vrije mensenfok teweeggebracht heeft...Men hoeft geen 2 meter van eigen voordeur te stappen om te beseffen.

Ik zal het steeds blijven herhalen,misschien is het wel mijn motto: "Hoe meer mensen hoe minder mensenrechten"

Laatst gewijzigd door kelt : 20 juni 2015 om 13:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 20:14   #3
Polletak
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 mei 2015
Berichten: 33
Standaard

Hoe geloofwaardig zijn zulke studies ,waar m'n wat data in een computer steekt en daaruit conclusies trekt.
De studie is trouwens al onderuitgehaald door collega's van erhlich.
Erhlich die in 1980 voorspelde dat de wereld tenonder zou gaan aan hongersnood begin 1990,wat dus ook onzin was.
Polletak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 08:58   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Polletak Bekijk bericht
Hoe geloofwaardig zijn zulke studies ,waar m'n wat data in een computer steekt en daaruit conclusies trekt.
De studie is trouwens al onderuitgehaald door collega's van erhlich.
Erhlich die in 1980 voorspelde dat de wereld tenonder zou gaan aan hongersnood begin 1990,wat dus ook onzin was.
Erger is het feit dan mensen hun kop in het zand steken door de problemen te systematische te minimaliseren en te ontkennen waardoor er uiteindelijk niets verandert en dus geen actie ondernomen wordt. Het gevolg is dat het probleem daardoor steeds maar toeneemt, tot er onomkeerbare schade optreedt met mogelijk catastrofale gevolgen.

Deze manier van ageren is typisch voor de mens en wordt de ontkenning genoemd. Het treedt op wanneer mensen geconfronteerd worden met gevoelens die voor hen moeilijk te accepteren zijn of wanneer ze weten dat ze ergens mede schuldig zijn door hun levensstijl / niet veel zijn hebben om deze te veranderen.

Citaat:
Ontkenning (Duits: Verneinung) is een psychisch afweermechanisme. Het verschijnsel treedt op als iemand wordt geconfronteerd met gevoelens of emoties die moeilijk of helemaal niet te accepteren zijn. De persoon spreekt dan de feiten tegen om het negatieve gevoel niet te hoeven confronteren.

Als iemand bijvoorbeeld is ontslagen, kan hij dit ontkennen door zichzelf en zijn omgeving ervan te overtuigen dat het wel weer goed zal komen als hij weer naar zijn werk gaat. Als de relatie met een partner is beëindigd, kan iemand dit ontkennen door te vinden dat het alleen maar om een tijdelijke ruzie gaat.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 09:24   #5
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Af en toe eventjes verzuiveren kan geen kwaad.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 11:49   #6
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Deeper down... Without ever noticing our own decline.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 13:41   #7
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Toen de dino's uitstierven was er geen mens in zicht. En kijk, wat er nu van diversiteit allemaal rondloopt, rondvliegt en rondhuppelt.

Waarom zou het huidige uitsterven nu wèl een drama zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 13:58   #8
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toen de dino's uitstierven was er geen mens in zicht. En kijk, wat er nu van diversiteit allemaal rondloopt, rondvliegt en rondhuppelt.

Waarom zou het huidige uitsterven nu wèl een drama zijn?
Omdat gij nu het nieuwe opperwezen van de aarde zijt. En de bloei van de nieuwe bio diversiteit weerhoudt.

Plus beeld u eens in als de vissen geen insecteneieren meer eten.
Als exotische insecten in grote aantallen overwinteren.
De bruinvissen zijn al witgepoept van de inteelt door overvissing. Bent u bekend met plankton haar impact op het milieu?

The butterfly effect...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 14:19   #9
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toen de dino's uitstierven was er geen mens in zicht. En kijk, wat er nu van diversiteit allemaal rondloopt, rondvliegt en rondhuppelt.

Waarom zou het huidige uitsterven nu wèl een drama zijn?
Huiveringwekkend vast te stellen dat er nog mensen zo redeneren.
Zo zie je maar hoe erg het gesteld is met de kennis van de mensen, buiten hun jobke en de cursussen die ze geleerd hebben, hebben ze totaal geen besef van de wereld waarin ze leven.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 14:30   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Huiveringwekkend vast te stellen dat er nog mensen zo redeneren.
Zo zie je maar hoe erg het gesteld is met de kennis van de mensen, buiten hun jobke en de cursussen die ze geleerd hebben, hebben ze totaal geen besef van de wereld waarin ze leven.
allez, enlighten me.

waarom moet ik het erg vinden dat de Tyrranosaurus Rex of de sabeltandtijger niet meer bestaan? Moet ik wenen om het verdwijnen van de oeros of van de mammoet?
Zelfs een reusachtige meteoor inslag die de dino's liet uitsterven (d.i. degenen die er dan nog rondliepen, er waren al duizenden soorten uitgestorven voordien) liet nog genoeg ruimte voor een rat-achtig wezen waaruit wij later zijn voorgesproten. Moet ik nu spijt hebben dat het ratachtige wezen is uitgestorven?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 14:31   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Omdat gij nu het nieuwe opperwezen van de aarde zijt. En de bloei van de nieuwe bio diversiteit weerhoudt.

Plus beeld u eens in als de vissen geen insecteneieren meer eten.
Als exotische insecten in grote aantallen overwinteren.
De bruinvissen zijn al witgepoept van de inteelt door overvissing. Bent u bekend met plankton haar impact op het milieu?

The butterfly effect...
ja.

Tijd voor iets anders dus.

Ik gooi geen blikjes of plastiek in de oceaan hoor.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 15:36   #12
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Achja, uitstervingsgolf. Binnenkort neemt cybernetisch leven het mogelijks over.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 18:11   #13
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja.

Tijd voor iets anders dus.

Ik gooi geen blikjes of plastiek in de oceaan hoor.
Ik sluikstort sedert een dikke maand
Van plastiek tot blikjes. Vroeger verzamelde ik dat in de wagen tot ik een vuilbak tegenkwam. Maar nu ik da door het raam kieper is hij wel vele properder....
Vergeet niet, al wat gij u niet aantrekt, moet uw nageslacht wel beleven he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 19:45   #14
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

kelt en Blue Sky, geen zin om een nieuwe partij op te starten?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 07:09   #15
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
allez, enlighten me.

waarom moet ik het erg vinden dat de Tyrranosaurus Rex of de sabeltandtijger niet meer bestaan? Moet ik wenen om het verdwijnen van de oeros of van de mammoet?
Zelfs een reusachtige meteoor inslag die de dino's liet uitsterven (d.i. degenen die er dan nog rondliepen, er waren al duizenden soorten uitgestorven voordien) liet nog genoeg ruimte voor een rat-achtig wezen waaruit wij later zijn voorgesproten. Moet ik nu spijt hebben dat het ratachtige wezen is uitgestorven?
Uw theorie is om te beginnen een hypothese.
Punt 2 ... Had u geen kinderen? Is dat geen motivatie?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 07:38   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Uw theorie is om te beginnen een hypothese.
Punt 2 ... Had u geen kinderen? Is dat geen motivatie?
och? een creationist? dan is er toch geen enkel probleem?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 07:53   #17
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Komen we uit de lucht gevallen? Ik ben de man die binnen mijn leven zal aantonen dat de mens geen product van willekeur, kans noch toeval is.

Maar u omzeilt wel mijn vraag... Welke wereld wenst u voor uw nageslacht ? Uitsterving? Schaarste aan water dat ze door 10000 nieuwe gemuteerde ziektes op de duur besmet kunnen geraken?
Een wetenschap op anti biotica of pro biotica?
Waar Wilt u heen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 09:12   #18
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Komen we uit de lucht gevallen? Ik ben de man die binnen mijn leven zal aantonen dat de mens geen product van willekeur, kans noch toeval is.

Maar u omzeilt wel mijn vraag... Welke wereld wenst u voor uw nageslacht ? Uitsterving? Schaarste aan water dat ze door 10000 nieuwe gemuteerde ziektes op de duur besmet kunnen geraken?
Een wetenschap op anti biotica of pro biotica?
Waar Wilt u heen?
jamaar, vermits jij vindt dat er iemand mee bezig is om dat allemaal in scène te zetten, hoef ik toch niet meer te beslissen hoe we de evolutie positief kunnen sturen? Alles is toch al vastgelegd door uw alwetende en almachtige, die kindjes met botkanker laat geboren worden?

Hoef ik me toch lekker niet meer moe te maken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 juni 2015 om 09:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 09:41   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dus wanneer je een hypothese van deze eeuw verwerpt ben je automatisch een creationist?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2015, 12:02   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Achja, uitstervingsgolf. Binnenkort neemt cybernetisch leven het mogelijks over.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be