Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten politici tijdens publieke optredens een das dragen?
ja 7 36,84%
nee 9 47,37%
soms wel en soms niet 3 15,79%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2002, 14:15   #1
Gilles
Vreemdeling
 
Gilles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2002
Locatie: Sint-Job in 't Goor
Berichten: 39
Stuur een bericht via MSN naar Gilles
Standaard

Waarom staat het tegenwoordig goed als politici geen das dragen in het parlement of op een andere publieke verschijning?
Dit stoort mij ik heb het altijd een teken van waardigheid en respect gevonden dat mannelijk politici een das droegen, en nu is dat ineens niet meer politiek-correct.
Ik heb veel respect voor mensen als Eyskens , Decroo, De Gucht, enz. die toch een das blijven dragen, en de rest zou hun voorbeeld moeten volgen.Stefaan Declerck heeft de gevolgen al onder ogen moeten zien, één congres zonder das en daar gingen de tsjeven.
__________________
L'Europe sera libre ou elle ne sera pas !!!
Gilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 16:05   #2
stijnVL
Provinciaal Statenlid
 
stijnVL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2002
Locatie: Leuven
Berichten: 712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles
Ik heb veel respect voor mensen als Eyskens , Decroo, De Gucht, enz. die toch een das blijven dragen, en de rest zou hun voorbeeld moeten volgen.Stefaan Declerck heeft de gevolgen al onder ogen moeten zien, één congres zonder das en daar gingen de tsjeven.
Trek een aap een pak en een das aan, het blijft een aap.

Ik geloof niet dat de kleren de man maken. Zelfs al liepen Geert Bourgeois of Herman De Croo in een hawaihemd rond en een stooien rokje, dan nog zou je naar hun woorden moeten luisteren en hun parlementaire werk moeten evalueren om hen naar waarde te schatten. Filip De Winter met een HJ-Vlaanderen kostumpje aan...

Toegegeven die overdreven voorbeelden zouden de aandacht afleiden van de essentie, maar wezenlijk doet een stropdas niet ter zake.
__________________
stijnVL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 16:26   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

NPC meet je niet af aan het wel of niet dragen van een stropdas maar aan de politiek die op een andere manier bedreven wordt en daar heb ik nog altijd bitter weinig van gemerkt, integendeel zou ik zeggen. Geen wonder dat je er nooit meer over hoort praten....behalve als het over stropdassen gaat dus...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 17:50   #4
Björn
Vreemdeling
 
Björn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Locatie: Ronse
Berichten: 39
Standaard

Ik dacht dat wij toch wel in een land woonden waar men tracht zoveel mogelijk opties open te houden...

als zij die geen das willen dragen, dan vind ik dat deze gerespecteerd moeten worden. als zij die zich ergeren aan hen die geen das dragen, die zouden dan ook beter es geen dasje dragen en stoppen met de grote jan uit te hangen...

ik zou me er absoluut niet aan ergeren aan de kledij dat men draagt, zolang hetgeen wat ze verkondigen maar op iets slaat...

greetz,

Björn
__________________
In de politiek heb je ongelijk als je te vroeg gelijk hebt...
Björn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2002, 09:35   #5
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

FDW met of zonder das: het blijft een verkleed would-be fascistje!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be