Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2018, 10:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard Gemeenteraadsverkiezingen: gaan tsjeven veel Joden verleiden in Antwerpen?

Gaan de tsjeven veel Joden overhalen om op een tsjevenlijst het bolletje te kleuren?
Ik ben benieuwd of de Joden gaan "vallen" voor een jonge dame die wel een hand geeft aan mannen met wie ze niet getrouwd is.
Gaan vallen voor een jonge dame die vindt dat de wet op het dierenwelzijn nageleefd moet worden, maar "in overleg", wat dat ook moge betekenen.
Gaan vallen voor iemand die al redelijk internationaal gegaan is, en redelijk modern en multicul-verdraagzaam is.

Uit DS van vandaag:

Citaat:
Kris Peeters heeft zijn vervanger voor Aron Berger voor de verkiezingen in Antwerpen beet. Maar de joods-orthodoxe Rezi Friedman engageert zich in de eerste plaats voor CD&V. ‘Ik ben geen kandidaat van de gemeenschap.’
‘Natuurlijk geef ik mannen een hand’

Antwerpen‘Ik ga liever niet meer in op het geval-Berger.’ Vicepremier en Antwerps lijsttrekker Kris Peeters (CD&V) denkt met een bepaalde weemoed terug aan die turbulente week in april toen de joodse kruidenier Aron Berger een mislukte doortocht maakte bij de Antwerpse christendemocraten. ‘We namen ons toen voor niet langer te zoeken naar een kandidaat uit de joodse gemeenschap. Rezi vertrekt vanuit een andere invalshoek. Ze heeft interesse in CD&V, ze engageert zich bij de jongeren.’
Het betekent dat CD&V past voor Aaron Malinsky, een rabbijn die maar wat graag op de lijst wilde staan. De jonge Rezi Friedman (23) studeerde deze zomer af als bachelor in de pedagogie van het jonge kind. ‘Politiek interesseert me. Al was ik nog niet actief. De N-VA kon me niet bekoren, ik ben eens naar een bijeenkomst geweest. De nadruk ligt te veel op de splitsing van België. Dat is mijn focus niet, ik zie andere prioriteiten: kinderopvang bijvoorbeeld.’
Haar joods-orthodoxe roots verbergt ze niet, maar ze ziet zich niet als een kandidaat van de joodse gemeenschap. Ze ziet zich wel als een soort rolmodel. ‘Ik kom uit een gezin met acht kinderen, ik ben de eerste die verder studeerde. Ik zou graag zien dat meer joodse mensen dat als een opportuniteit zien. Daar bestaat soms twijfel over, zeker in de ultra¬orthodoxe gemeenschap.’
Grote Award
‘Soms wordt beweerd dat verder studeren gelijk staat met uit het geloof stappen. Dat is niet zo’ Rezi Friedman Antwerps CD&V-kandidaat
‘De overstap naar het hoger onderwijs is heel belangrijk, ook voor joden. Het geeft veel meer professionele mogelijkheden. Soms wordt beweerd dat verder studeren gelijk staat met uit het geloof stappen. Dat is niet zo. Ik leef volgens de Bijbel en mijn geloof. Examens op joodse feestdagen werden zonder problemen verzet. Toen we met de opleiding een week van huis gingen, nam ik mijn koosjer voeding mee.’
Friedman werd geboren in Antwerpen, woonde in Wenen en New York, en belandde dan weer in Antwerpen. Haar diploma secundair onderwijs haalde ze in de Jesode-Hatora-school, een joodse instelling die de Vlaamse overheid subsidieert. ‘Die overstap was niet eenvoudig, maar die confrontatie met andere culturen vond ik supertof. Het was een eyeopener. Ook tijdens mijn stages heb ik altijd ingezet op diversiteit. Ik werd ook verkozen voor de studentenraad.’
Bij haar afstuderen werd Friedman onderscheiden met de Grote Award van de Karel De Grote Hogeschool: een bericht dat internationale joodse nieuwsmedia stevig in de verf zetten. De periodiek Joods Actueel vond het een ‘krachttoer’ gezien het ‘moeilijke klimaat’ waarin ze opgroeide.
‘Daarmee heb ik eens goed gelachen. Jullie moeten echt niet altijd geloven wat Joods Actueel schrijft’, zegt Friedman, die wel toegeeft dat ze erg verrast was. ‘Achteraf heb ik hierover met studenten gepraat. Blijkbaar was ik uitgegroeid tot een rolmodel door mijn respectvolle omgang met anderen. Ze hadden ook nog nooit een joodse student gezien. Voor mij mag iedereen zelf bepalen hoe hij of zij zich kleedt. Een hoofddoek of een keppel, het maakt me niet uit. Iedereen is uniek op zijn manier.’
Een voorspelbare vraag volgt. Ze giert het uit. ‘Natuurlijk geef ik mannen een hand. Geen enkel probleem. Ik gaf u toch ook een hand?’ De vraag over het onverdoofd slachten komt evenmin onverwacht. ‘Alle dieren moeten goed worden behandeld. En als de wet zegt dat het slachten verdoofd moet gebeuren, dan is dat zo. We moeten wel in dialoog bekijken hoe dat concreet zal worden aangepakt.’
Kinderopvang
Haar diploma verzachtte haar verlegen karakter, al maakt ze nog steeds een frêle en timide indruk. Het hoofdthema van haar campagne ligt vast, iets wat het CD&V-programma voor Antwerpen sterk ondersteunt. ‘Tijdens een internationale stage in Berlijn maakte ik kennis met de manier waarop kinderopvang daar wordt georganiseerd. Dat was leerrijk. Kinderopvang is er kosteloos. Dat is belangrijk om meer mensen te bereiken, om mensen uit de armoede te halen ook. Zelf droom ik om met een kinderopvang te starten waar kinderen met een verschillende geloofsachtergrond terechtkunnen. Als kinderen vanaf drie maanden opgroeien in diversiteit, bouwen ze sneller een band op met elkaar. Dat gaat discriminatie tegen.’
Op de vraag wat ze van Bart De Wever vindt, volgt een verlegen lachje. Enkele maanden geleden prees de burgemeester de joodse gemeenschap omdat ze zich in tegenstelling tot de moslims niet openlijk manifesteerde. ‘CD&V besteedt in elk geval meer aandacht aan diversiteit’, begint ze. Peeters intervenieert. ‘We willen niet polariseren met de N-VA of de burgemeester. Er zijn goede dingen gebeurd in de stad, maar wat meer ambitie mag, bijvoorbeeld als het om het verbinden van de diverse gemeenschappen gaat.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 10:41   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

De Wever zal alleszins "zijn tenen mogen uitkuisen" om het te halen van enerzijds de islamieten van Almaci en Meeuws, en anderzijds de joden van Peeters. Dat hij maar zijn best doet, want binnen zes jaar zal het sowieso een islamitische burgemeester worden (70% vd kinderen in Antwerpen zijn islamiet, en velen van hen mogen binnen zes jaar gaan stemmen).
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 13:52   #3
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard “Dochter van gekke rabbijn"

Kris doet het weer...

Joodse gemeenschap reageert verbaasd op wit konijn Kris Peeters: “Dochter van gekke rabbijn”

ANTWERPEN - Dat Kris Peeters alsnog een Joodse kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen uit zijn hoed zou toveren, stond in de sterren geschreven. Maar met de keuze voor Rezi Friedman zou CD&V in Antwerpen wel eens meer joodse vrienden kunnen verliezen dan bijmaken. Haar vader, Moshe Friedman, is binnen een deel van de joodse gemeenschap in Antwerpen een zeer gecontesteerd figuur. En dat is nog zacht uitgedrukt.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180810_0...n-gekke-rabijn

Laatst gewijzigd door Wapper : 10 augustus 2018 om 13:53.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 13:57   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.021
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Kris doet het weer...

Joodse gemeenschap reageert verbaasd op wit konijn Kris Peeters: “Dochter van gekke rabbijn”

ANTWERPEN - Dat Kris Peeters alsnog een Joodse kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen uit zijn hoed zou toveren, stond in de sterren geschreven. Maar met de keuze voor Rezi Friedman zou CD&V in Antwerpen wel eens meer joodse vrienden kunnen verliezen dan bijmaken. Haar vader, Moshe Friedman, is binnen een deel van de joodse gemeenschap in Antwerpen een zeer gecontesteerd figuur. En dat is nog zacht uitgedrukt.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180810_0...n-gekke-rabijn
Aha, is het die Friedman?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 14:02   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Kris doet het weer...

Joodse gemeenschap reageert verbaasd op wit konijn Kris Peeters: “Dochter van gekke rabbijn”

ANTWERPEN - Dat Kris Peeters alsnog een Joodse kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen uit zijn hoed zou toveren, stond in de sterren geschreven. Maar met de keuze voor Rezi Friedman zou CD&V in Antwerpen wel eens meer joodse vrienden kunnen verliezen dan bijmaken. Haar vader, Moshe Friedman, is binnen een deel van de joodse gemeenschap in Antwerpen een zeer gecontesteerd figuur. En dat is nog zacht uitgedrukt.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180810_0...n-gekke-rabijn

Wat is me dat voor een onbeleefderik, zeg, die Michael Freilich
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:12   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Joods Forum heeft bedenkingen bij nieuwe CD&V-kandidate Friedman

Vanmorgen stelde Kris Peeters trots de nieuwe CD&V kandidate Rezi Friedman voor, een joods-orthodoxe. En wat CD&V kon verwachten, gebeurde ook: binnen de Joodse gemeenschap is lang niet iedereen enthousiast. Haar vader wordt ‘de gekke rabijn’ genoemd.

Na de ophef rond de kandidatuur van Aron Berger voor de CD&V in Antwerpen, bleef het enige tijd stil. Maar vandaag kon lijsttrekker Kris Peeters dan toch een jood-orthodoxe kandidate voorstellen: Rezi Friedman. ‘Natuurlijk geef ik mannen een hand’, antwoordde ze op de voorspelbare vraag van De Standaard.

En toen deze krant vroeg wat ze over onverdoofd slachten vond, zei ze dat ‘alle dieren goed moeten worden behandeld. Als de wet zegt dat het slachten verdoofd moet gebeuren, dan is dat zo.’

Die laatste uitspraak vindt Raphael Werner, voorzitter van het Joods Forum, bijzonder jammer, zo zegt hij op de site van Joods Actueel. ‘Het is mogelijk dat ze een goede kandidate is voor de CD&V, maar zeker niet voor de Joodse gemeenschap, gezien de opvoeding die ze thuis kreeg. Bewijs hiervan is het standpunt dat ze van haar vader overneemt over het koosjer slachten. De volledige joods-orthodoxe gemeenschap staat hierover op één lijn. Er is geen enkele erkende rabbijn in heel de wereld die verdoofd koosjer slachten toelaat.’

Wat Werner vooral vervelend vindt, is dat Rezi Friedman haar uitspraken deed terwijl er nog een procedure loopt bij de Raad van State. De Joodse gemeenschap probeert via die procedure de wet tegen onverdoofd slachten te laten schrappen. ‘Het minste wat mevrouw Friedman had kunnen doen is wachten op de uitspraak van het Hof. Nu steekt ze ons stokken in de wielen”, besluit de voorzitter van het Joods Forum.

In Joods Actueel staat nog een veel scherper stuk over de nieuwe CD&V-kandidate. In dat stuk wordt haar vader aangevallen. ‘De familie woont buiten de Joodse buurt, in een straat waar zij de enige orthodoxe joden zijn. Omwille van de vader, die verstoten is uit de Gemeenschap, is het gezin geen lid bij één van de meer dan 30 synagogen in Antwerpen, toch een belangrijke bron van sociale contacten. Idem voor de Joodse jeugdgroepen waar Rezi nooit naartoe ging’, schrijft de website.

Iets wat Raphael Werner op Radio 1 bevestigde.

De relatie tussen Michael Freilich van Joods Actueel en de vader van Rezi Friedman is allerminst goed. Het tijdschrift heeft Friedman al meermaals op de korrel genomen. De ‘gekke rabbijn’. zo wordt Moshe Friedman wel eens omschreven. Volgens Joods Actueel zou hij holocaustontkenner zijn en persoonlijke vriend van voormalig Iraans president Mahmoud Ahmadinejad.

Freilich besluit in Joods Actueel. ‘Rezi is gecontamineerd door haar vader, ook al treft haar spijtig genoeg geen enkele schuld.’
CD&V heeft weer de hoofdvogel afgeschoten.

Kris Peeters moet gedacht hebben: Die 2% volgens de laatste peilingen is veel te hoog, daar moet nog minstens een procent van af kunnen!

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 augustus 2018 om 16:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 16:40   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
CD&V heeft weer de hoofdvogel afgeschoten.

Kris Peeters moet gedacht hebben: Die 2% volgens de laatste peilingen is veel te hoog, daar moet nog minstens een procent van af kunnen!
Als de CD&V ze binnen pakt dan is er plots geen probleem meer met negationisten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:02   #8
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Zou het dan toch waar zijn,,,,?????

De eerste keer vermoedde ik al dat Peeters de CD&V een peer wou stoven, nu ben ik het bijna zeker..

Waarschijnlijk beseft hij wel dat deze verkiezing hem belachelijk zal maken , hij gehoorzaamde Beke, maar keldert tegelijkertijd zijn partij. ' loontje komt om zijn boontje!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:22   #9
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Zou het dan toch waar zijn,,,,?????

De eerste keer vermoedde ik al dat Peeters de CD&V een peer wou stoven, nu ben ik het bijna zeker..

Waarschijnlijk beseft hij wel dat deze verkiezing hem belachelijk zal maken , hij gehoorzaamde Beke, maar keldert tegelijkertijd zijn partij. ' loontje komt om zijn boontje!
Wat zou "Rabbi Jacob "hier over gedacht hebben
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:32   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Wat zou "Rabbi Jacob "hier over gedacht hebben
Geen idee.

Rabbi Peeters heeft in ieder geval geklaagd.

Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:37   #11
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat is me dat voor een onbeleefderik, zeg, die Michael Freilich
Mijnheer Friedman heeft een andere politieke overtuiging dan Michaël Freilich.

Blijkbaar vindt Michaël Freilich daarom dat hij het recht heeft om in de media voortdurend op die toon over hem te spreken.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 10 augustus 2018 om 17:49.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:48   #12
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Zou het dan toch waar zijn,,,,?????

De eerste keer vermoedde ik al dat Peeters de CD&V een peer wou stoven, nu ben ik het bijna zeker..

Waarschijnlijk beseft hij wel dat deze verkiezing hem belachelijk zal maken , hij gehoorzaamde Beke, maar keldert tegelijkertijd zijn partij. ' loontje komt om zijn boontje!
't Is nu niet dat CD&V het de voorbije verkiezingen nog zo goed deed hé, in Antwerpen!

Wat Kris Peeters doet is een alles-of-niets missie: ofwel mislukt zijn plan en krijgt CD&V een enorm slechte score gepresenteerd met het risico dat zijn eigen carrière ook om zeep is, ofwel slaagt zijn 'operatie-vernieuwing' en kan CD&V op zijn minst opnieuw zeggen opnieuw mee te tellen in Antwerpen.

Want zeg nu zélf: waar stond CD&V nog voor in Antwerpen qua visie? En op andere vlakken? Je kan een politiek risico nemen of net niet, maar als CD&V in Antwerpen niet aandurft om deze gok te wagen gaat het toch verder in de richting waarnaar het al jaren ging: die van een lokale partijafdeling die elke verkiezing gewoon een beetje meer inkrimpt.

In dit geval geeft Kris Peeters de indruk dat hij het orthodoxe deel van de joodse gemeenschap uit zijn isolement wil halen. Het kan uitpakken als een flop maar hij heeft op zijn minst de verdienste dat hij het probeert.

Men mag dus bij CD&V blij zijn dat Kris Peeters voor de partij dit risico wil nemen.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 17:53   #13
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Mijnheer Friedman heeft een andere politieke overtuiging dan Michaël Freilich.

Blijkbaar vindt Michaël Freilich daarom dat hij het recht heeft om in de media voortdurend op die toon over hem te spreken.

Ik vond het vooral frappant hoe die plots in de microfoon begon te praten zonder dat hem wat voor vraag dan ook was gesteld, en daarmee meneer Friedman belette te spreken.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:02   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat is me dat voor een onbeleefderik, zeg, die Michael Freilich
hij denkt vooral dat de nul-meridiaan door zijn aars loopt. Hij vindt ook dat hij altijd zijn zin moet krijgen, anders haalt hij Hitler wel vanonder het stof :

https://www.demorgen.be/binnenland/f...tler-ba013dab/
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:05   #15
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Peeters gedraagt zich als een straathoer die dringend geld nodig heeft voor een shot.
Ongelooflijk hoe laag die man bij mij gevallen is...……..en dat allemaal omdat hij toch zo graag burgemeester zou worden...…...Wat gaat het volgende zijn?
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:21   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Peeters gedraagt zich als een straathoer die dringend geld nodig heeft voor een shot.
Ongelooflijk hoe laag die man bij mij gevallen is...……..en dat allemaal omdat hij toch zo graag burgemeester zou worden...…...Wat gaat het volgende zijn?
Ik betwijfel of dat Peeters burgemeester gaat worden door het joodse equivalent van de dorpsidioot op de lijst te zetten.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:23   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij denkt vooral dat de nul-meridiaan door zijn aars loopt. Hij vindt ook dat hij altijd zijn zin moet krijgen, anders haalt hij Hitler wel vanonder het stof :

https://www.demorgen.be/binnenland/f...tler-ba013dab/
Citaat:
"De laatste die ons verbod onverdoofd slachten oplegde, was Hitler"
Hitler was inderdaad een dierenvriend.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 18:48   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Mensen die "gecontamineerd door haar vader" zeggen, vertrouw ik niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 21:38   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
...
In dit geval geeft Kris Peeters de indruk dat hij het orthodoxe deel van de joodse gemeenschap uit zijn isolement wil halen. Het kan uitpakken als een flop maar hij heeft op zijn minst de verdienste dat hij het probeert.

Men mag dus bij CD&V blij zijn dat Kris Peeters voor de partij dit risico wil nemen.
Maar jongen toch,
die zin "hij heeft het tenminste geprobeerd", dat is goed voor jeugdbewegingen, kristelijke bijeenkomsten en dito kumbaya-evenementen.

In de politiek koopt ge daar juist geen kloten mee.

Ik denk dat hiel Antwerpe lacht met diene Peeters die ze geïmporteerd hebben vanuit de parking.

Ik zeg vaak dat ik geen glazen bol heb, en me dus niet waag aan voorspellingen.
Maar nu wil ik daar toch een uitzondering voor maken.
Het zal niet veel schelen of op 15 oktober kondigt Peeters zijn afscheid uit de politiek aan. Niet zo letterlijk, want voor zijn pensioen zal hij wel de rit als vieze premier uitdoen, maar zijn lichaamstaal zal duidelijk zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2018, 23:00   #20
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mensen die "gecontamineerd door haar vader" zeggen, vertrouw ik niet.

Dat heet 'erfzonde'.


Mensen die daarin geloven zijn inderdaad niet te vertrouwen.


Mag ik dergelijke smeerlappen 'immanente gerechtigheid' toewensen?


__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be