Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2002, 20:52   #41
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Heb daarnet Jajah in Netwerk gezien. Een aantal opmerkingen: eerst en vooral: hij had het over rellen bij Vlaams Blok betogingen. Daar heb ik niets over gehoord, of toch de laatste tijd niet. Waar heeft hij het over? Ik ben precies niet mee. Ik wist helemaal niets over Vlaams Blokkers die tijdens of na hun betoging rel schoppen. En dan hadden ze 't over de burgemeester van Antwerpen. Maar dat was Leona niet! Nog iets dat ik niet snap. Ze zeiden ook dat Filip een slecht verliezer was. Ze hebben die Knackjournalist in Terzake getoond, maar zijn uitspraak over vingers in de neus en handen op de rug hebben ze niet getoond. Ze hebben er in geknipt. Nu leek het alsof zijn kommentaar niet zo erg beledigend was. Maar dat die netwerkjournalist sprak over de burgemeester van Antwerpen terwijl ze in plaats van Leona dienen anderen tonen, snap ik helemaal niet.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 10:06   #42
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Jahjah???????????????????

www.Vlaams-Blok.be

Standpunten - Persberichten: de waarheid over Jahjah (8/10/2002)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 10:22   #43
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Een beleidsdeelname van het Blok op plaatselijk vlak moet te doen zijn op federaal vlak heb ik eerder mijn twijfels
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 10:23   #44
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Leg uit Bartje, wij luisteren.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 10:37   #45
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Op federaal vlak zal eerst en vooral geen enkele partij met hen willen samenwerken omwille van hun standpunten (gemeentelijk is helemaal anders). Ze willen een compleet onafhankelijk Vlaanderen , als ze alleen omwille van dit in een regering willen stappen, de ontbinding van BelgiË dus (is toch hun doelstelling hé!) zal hen dit niet lukken, hooguit om een confederaal BelgiË te bereiken zal het misschien wel lukken.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 12:50   #46
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Bartje, ik geef hierop mijn persoonlijk en huidig gedacht over:

Als het van politieke welwillendheid afhangt, komt er inderdaad nooit een onafhankelijk Vlaanderen. Maar ik vergelijk het met de aandacht die naar de milieu- en criminaliteitproblematiek uitgaat (let wel, geen enkele vergelijking gaat volledig op).
Soms worden problemen van dien aard dat zij niet langer tot het exclusiviteitdomein van een tegenpartij behoren, maar dat iedereen er stilaan oren naar heeft. Wanneer? Op het moment dat een Jan met de pet, zoals ik, begint in te zien dat we niet langer onze gezondheid op het spel mogen zetten en dat er in elke familie wel iemand is, die weet te vertellen hoe het voelt om overvallen of bestolen te worden.
Ik meen inderdaad, dat de economische en maatschappelijke drama’s, tengevolge van deze artificiële staat, nog echt moeten beginnen.
De arrogantie van de Waalse prominenten, die alsmaar vaker bepalen hoe wij moeten leven, en de niet aflatende geldstromen naar Wallonië zijn niet langer vol te houden.
Dat het afkopen van Verhofstadts schijnbare communautaire vrede, ons miljarden heeft gekost en nog zal kosten, mag niet geweten zijn.

Vijf jaar geleden, ik was toen al 5 jaar een Vlaams Blok lid, kon al dat Vlaams gedoe me worst wezen. Ik kwam niets te kort en al dat gelul over faciliteitengemeenten, onafhankelijk Vlaanderen dat ne scheet groot* is, transfers (‘k wist zelfs nog niet wat het woord betekende), onze Nederlandse taal… pffff.

* zie: www.Vlaams-Blok.be Standpunten – Veel gestelde vragen

Tot ik niet langer ongelezen de bladzijden omsloeg die over deze zaken handelden, maar las wat het Vlaams Blok en anderen hierover te zeggen hadden. En als het over Vlaamse aangelegenheden ging in een politieke uitzending, bleef ik al eens zitten, in plaats van de hond uit te laten.
En wat het Nederlands betreft, nu doe ik mijn best om zo weinig mogelijk fouten te schrijven, alhoewel me dat niet altijd lukt. Vroeger was het voldoende dat men wist wat ik bedoelde. Als ik schreef dat het me verraste, kon het me niet schelen of dat nu met één of twee letters ‘r’ moest geschreven worden. Onduidelijkheid kon er immers niet bestaan, tenzij die man in geesten geloofde.

Er komt een onafhankelijk Vlaanderen, daar ben ik 100% zeker van. En niet om het Vlaams Blok terwille te zijn.
Ik meen gisteren of eergisteren, hoorde ik terloops op de radio dat iemand van Agalev (Mie Vogels geloof ik) het had over ‘moeilijk te overbruggen cultuurverschillen’ tussen Ecolo en haar partij, en dat toen een journalist Mie opmerkzaam maakte, dat haar Waalse zusterpartij haar in iets (?) niet in volgde.
Ook zij beginnen het te begrijpen, het kan zo niet langer.

België valt uitéén, zelfs…… zonder hulp van het Vlaams Blok.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 13:12   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Bartje, ik geef hierop mijn persoonlijk en huidig gedacht over:

Als het van politieke welwillendheid afhangt, komt er inderdaad nooit een onafhankelijk Vlaanderen. Maar ik vergelijk het met de aandacht die naar de milieu- en criminaliteitproblematiek uitgaat (let wel, geen enkele vergelijking gaat volledig op).
Soms worden problemen van dien aard dat zij niet langer tot het exclusiviteitdomein van een tegenpartij behoren, maar dat iedereen er stilaan oren naar heeft. Wanneer? Op het moment dat een Jan met de pet, zoals ik, begint in te zien dat we niet langer onze gezondheid op het spel mogen zetten en dat er in elke familie wel iemand is, die weet te vertellen hoe het voelt om overvallen of bestolen te worden.
Ik meen inderdaad, dat de economische en maatschappelijke drama’s, tengevolge van deze artificiële staat, nog echt moeten beginnen.
De arrogantie van de Waalse prominenten, die alsmaar vaker bepalen hoe wij moeten leven, en de niet aflatende geldstromen naar Wallonië zijn niet langer vol te houden.
Dat het afkopen van Verhofstadts schijnbare communautaire vrede, ons miljarden heeft gekost en nog zal kosten, mag niet geweten zijn.

Vijf jaar geleden, ik was toen al 5 jaar een Vlaams Blok lid, kon al dat Vlaams gedoe me worst wezen. Ik kwam niets te kort en al dat gelul over faciliteitengemeenten, onafhankelijk Vlaanderen dat ne scheet groot* is, transfers (‘k wist zelfs nog niet wat het woord betekende), onze Nederlandse taal… pffff.

* zie: www.Vlaams-Blok.be Standpunten – Veel gestelde vragen

Tot ik niet langer ongelezen de bladzijden omsloeg die over deze zaken handelden, maar las wat het Vlaams Blok en anderen hierover te zeggen hadden. En als het over Vlaamse aangelegenheden ging in een politieke uitzending, bleef ik al eens zitten, in plaats van de hond uit te laten.
En wat het Nederlands betreft, nu doe ik mijn best om zo weinig mogelijk fouten te schrijven, alhoewel me dat niet altijd lukt. Vroeger was het voldoende dat men wist wat ik bedoelde. Als ik schreef dat het me verraste, kon het me niet schelen of dat nu met één of twee letters ‘r’ moest geschreven worden. Onduidelijkheid kon er immers niet bestaan, tenzij die man in geesten geloofde.

Er komt een onafhankelijk Vlaanderen, daar ben ik 100% zeker van. En niet om het Vlaams Blok terwille te zijn.
Ik meen gisteren of eergisteren, hoorde ik terloops op de radio dat iemand van Agalev (Mie Vogels geloof ik) het had over ‘moeilijk te overbruggen cultuurverschillen’ tussen Ecolo en haar partij, en dat toen een journalist Mie opmerkzaam maakte, dat haar Waalse zusterpartij haar in iets (?) niet in volgde.
Ook zij beginnen het te begrijpen, het kan zo niet langer.

België valt uitéén, zelfs…… zonder hulp van het Vlaams Blok.
Of zoals ik al zei: Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 13:21   #48
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Een onafhankelijk Vlaanderen waarin België verdwijnt zie ik niet zitten en denk ook niet dat het gaat gebeuren, maar een onafhankelijk confederaal Vlaanderen is al héél wat meer denkbaar en dat zal zich de komende jaren steeds meer en meer uitbreiden.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2002, 14:22   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Een onafhankelijk Vlaanderen waarin België verdwijnt zie ik niet zitten en denk ook niet dat het gaat gebeuren, maar een onafhankelijk confederaal Vlaanderen is al héél wat meer denkbaar en dat zal zich de komende jaren steeds meer en meer uitbreiden.
Wat moet komen komt toch, hoe er ook tegen gevochten wordt. België is gedoemd om op langere termijn te "verdampen". Het confederalisme is daar de laatste, bijna vanzelfsprekende stap naartoe.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2002, 20:37   #50
De_Vlaamse_Nationalist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Locatie: Lommel
Berichten: 55
Stuur een bericht via Instant Messenger naar De_Vlaamse_Nationalist
Standaard

Dat hij doodvalt, hij moet toch serieus zot zen als hij denkt dat ik en de meeste Vlamingen ons gaan aanpassen aan hun cultuur, gewoon dat zij zich goed voelen hier.



Totale immigratiestop voor Moslims, de enige oplossing!!!







Voor huis, familie en Vlaanderen!!!!!!!!!!!!
De_Vlaamse_Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 11:52   #51
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Een Vlaamse patriot die ook nog eens gelijk heeft!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 11:58   #52
De_Vlaamse_Nationalist
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Locatie: Lommel
Berichten: 55
Stuur een bericht via Instant Messenger naar De_Vlaamse_Nationalist
Standaard

Dank u!
De_Vlaamse_Nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 20:13   #53
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Vlaamse_Nationalist
Dat hij doodvalt, hij moet toch serieus zot zen als hij denkt dat ik en de meeste Vlamingen ons gaan aanpassen aan hun cultuur, gewoon dat zij zich goed voelen hier.



Totale immigratiestop voor Moslims, de enige oplossing!!!







Voor huis, familie en Vlaanderen!!!!!!!!!!!!


en die smiley krijgt ge alleen omwille van uw avatar!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 20:59   #54
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Hun ideeën (bij allebei) zijn voor mijn part extremistisch en niet in de praktijk om te zetten.
Hebt u al eens gehoord over landen waar de saria, de wetten van de Koran, worden toegepast?
Zegt het woord "Taliban' u iets?
Hebt u enig idee wat de grondregels van de Islam zijn?
Wist u dat Kosovo 40 jaar geleden bijna volledig Servisch was en dat deze oorspronkelijke bevolking op dit ogenblik virtueel verdreven is door ingeweken Moslims?
Ik veronderstel dat u dat inderdaad weet. Maar één ding zal ik u er bijvertellen: dit is mogelijk gemaakt door zgz politiek-correct denkenden die nooit de moeite deden om de Islam eens van dichtbij te bestuderen en meenden dat ze er zelfs persoonlijk beter konden van worden om als meer ontwikkelde te leven tussen een groot aantal amper-ontwikkelden. De Serviers zijn niet meer thuis in Kosovo door verraders van hun volk en hun cultuur.
U bent nu identiek hetzelfde aan het doen in Vlaanderen ( of België, als u dat liever hoort.)
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2002, 21:15   #55
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

what's your point? Omdat we toevallig op dit onooglijke lapje grond geboren zijn, moeten we onze levens inzetten ter uitdraging van de edele Vlaamse cultuur, want anders zijn we barbaarse landverraders, nestbevuilers, profiteurs die hier niet mogen leven? Vertel me het als ik het verkeerd geinterpreteerd heb, maar zo komen uw slogans -een tekst is het amper te noemen- wel over.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 09:13   #56
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Hun ideeën (bij allebei) zijn voor mijn part extremistisch en niet in de praktijk om te zetten.
Hebt u al eens gehoord over landen waar de saria, de wetten van de Koran, worden toegepast?
Zegt het woord "Taliban' u iets?
Hebt u enig idee wat de grondregels van de Islam zijn?
Wist u dat Kosovo 40 jaar geleden bijna volledig Servisch was en dat deze oorspronkelijke bevolking op dit ogenblik virtueel verdreven is door ingeweken Moslims?
Ik veronderstel dat u dat inderdaad weet. Maar één ding zal ik u er bijvertellen: dit is mogelijk gemaakt door zgz politiek-correct denkenden die nooit de moeite deden om de Islam eens van dichtbij te bestuderen en meenden dat ze er zelfs persoonlijk beter konden van worden om als meer ontwikkelde te leven tussen een groot aantal amper-ontwikkelden. De Serviers zijn niet meer thuis in Kosovo door verraders van hun volk en hun cultuur.
U bent nu identiek hetzelfde aan het doen in Vlaanderen ( of België, als u dat liever hoort.)
Dat is nu telkens weer dat bepaalde figuren mensen schrik willen aanjagen met de 'moslim-invasie'. Maar nog nooit (jamais) heb ik daar cijfers van gezien. Kan iemand toch gewoon die cijfers geven, dat we weten waarover het gaat en niet met idiote spookbeelden all�* Taliban afkomen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 09:39   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Als er iets is waarmee we ons kunnen laten bedotten dan is het wel met cijfertjes. Cijfers geven haast altijd de machten gelijk. Desnoods verzwijgen ze de cijfers of manipuleren ze! Ja, ook de zogenaamd "democratische" machten!
Doe jullie ogen en oren zelf open en er zijn geen cijfertjes van anderen nodig om de realiteit te kunnen zien. Er zijn signalen genoeg om die realiteit te kunnen opvangen. En ja! Ook 11 september was er daar één van. Die daar zijn ogen voor sluit is pas een idioot!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 12:04   #58
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat is nu telkens weer dat bepaalde figuren mensen schrik willen aanjagen met de 'moslim-invasie'. Maar nog nooit (jamais) heb ik daar cijfers van gezien. Kan iemand toch gewoon die cijfers geven, dat we weten waarover het gaat en niet met idiote spookbeelden all�* Taliban afkomen.
Ooit al eens buiten gelopen?
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 17:44   #59
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Ja. In tegenstelling tot wat sommigen beweren valt het daar heel goed mee. Ik zou het zelfs leuk durven noemen, moest er wat meer iets te beleven vallen. Maar ik kan het verder iedereen aanraden.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2002, 21:04   #60
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat is nu telkens weer dat bepaalde figuren mensen schrik willen aanjagen met de 'moslim-invasie'. Maar nog nooit (jamais) heb ik daar cijfers van gezien. Kan iemand toch gewoon die cijfers geven, dat we weten waarover het gaat en niet met idiote spookbeelden all�* Taliban afkomen.
Die cijfers zijn heel moeilijk te vinden S. Ik heb zelf een tijdje geleden een oproep naar cijfers over de evolutie van de moslimbevolking in de Europese landen gelanceerd op een "bevriende site" en kreeg weinig respons. Dan ben ik zelf maar wat beginnen zoeken op het internet en heb met die getallen ook eens enkele heel simpele en rechtlijnige denkoefeningen gemaakt. Voor wat ze waard zijn, zijn ze in mijn ogen wel veelzeggend.

Wie nog in getallen omtrent moslims geïnteresseerd is moet maar eens een kijkje gaan nemen op http://www.politicsinfo.net/nl/forum...c=5266&forum=1
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be