Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juni 2019, 16:23   #821
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je kan zelfs evengoed iemand die je liefhebt het hoofd afhakken he. Dat is niks anders dan een vorm van zelfkastijding, en trouwens, god heeft die mop een paar keer uitgehaald dacht ik, in het oude testament.
Die Joodse god ja.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 19:12   #822
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen net niet
De cirkelredenering ligt bij jou te denken dat het zo zou zijn simpel omdat gij het zo stelt.
Bij deze heeft de opposant gewoon opgemerkt dat het niet klopt wat je zegt
ALS ge verder wilt gaan zal JIJ dus moeten aantonen dat het een psychische afwijking of aantoning is

ik wacht
Neen, "de opposant" heeft niet gezegd "dat het niet klopt". Wel dat mijn uitspraak "té vér gaat", net alsof die stelling niet geuit mag worden. Om welke reden mag ik blijkbaar wel probleemloos stellen dat pedofilie een psychische afwijking inhoudt, maar begint u over "té vér" als homofilie gelijkaardig beoordeeld wordt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 17:16   #823
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De strafwetten van het OT gelden niet meer, net als de spijs- en kledingwetten. Jezus kwam om de Wet te vervolmaken.

Juist, maar niet om de Wet af te schaffen. Hetgeen uw kerk wel deed.
Jezus zei immers:

Mattheus 5.
"Denkt niet dat Ik gekomen ben om Wet en Profeten op te heffen; Ik ben niet gekomen om op te heffen, maar om de vervulling te brengen.
18Want voorwaar, Ik zeg u: Eerder nog zullen hemel en aarde vergaan, dan dat een jota of haaltje vergaat uit de Wet, voordat alles geschied is.
"



Dus Jezus schafte helemaal niets van de Wet af. Uw kerk daarentegen... heeft heel wat afschaft van de Joodse Wet.

Wees er dus maar zeker van dat de Wetsobservante Jood -die Jezus uiteindelijk was- absoluut niet tevreden zou geweest zijn met hetgeen uw kerk uiteindelijk van de Joodse Wet heeft gemaakt. Schandalige amputatie van de Joodse wet is eigenlijk hetgeen uw kerk ervan gemaakt heeft.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 juni 2019 om 17:24.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 17:24   #824
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De strafwetten van het OT gelden niet meer, net als de spijs- en kledingwetten. Jezus kwam om de Wet te vervolmaken.
Dat heeft men er achteraf van gemaakt, dat klopt. Alleen kan dat verhaal uit het NT niet kloppen aangezien jezus een vrome jood was, een zeloot. En die gaat zeker niet ijveren om de wet te 'vervolmaken' maar wel om hem onverkort toe te passen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 17:27   #825
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die Joodse god ja.
Dat is dezelfde als in die van de islam of die van het christendom hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 17:28   #826
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat heeft men er achteraf van gemaakt, dat klopt. Alleen kan dat verhaal uit het NT niet kloppen aangezien jezus een vrome jood was, een zeloot. En die gaat zeker niet ijveren om de wet te 'vervolmaken' maar wel om hem onverkort toe te passen.
Je weet hoe dat gaat met verhalen he Panda, de waarheid niet in de weg laten staan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 17:32   #827
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is dezelfde als in die van de islam of die van het christendom hoor.
Dat is toch raar.

Jezus was dus de messias en de joodse god en de heilige drievuldigheid - de christelijke god, en profeet van Allah en Allah zelf?

En dat terwijl de joden Jezus niet eens erkenden als messias.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 juni 2019 om 17:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 21:03   #828
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Juist, maar niet om de Wet af te schaffen. Hetgeen uw kerk wel deed.
Jezus zei immers:

Mattheus 5.
"Denkt niet dat Ik gekomen ben om Wet en Profeten op te heffen; Ik ben niet gekomen om op te heffen, maar om de vervulling te brengen.
18Want voorwaar, Ik zeg u: Eerder nog zullen hemel en aarde vergaan, dan dat een jota of haaltje vergaat uit de Wet, voordat alles geschied is.
"



Dus Jezus schafte helemaal niets van de Wet af. Uw kerk daarentegen... heeft heel wat afschaft van de Joodse Wet.

Wees er dus maar zeker van dat de Wetsobservante Jood -die Jezus uiteindelijk was- absoluut niet tevreden zou geweest zijn met hetgeen uw kerk uiteindelijk van de Joodse Wet heeft gemaakt. Schandalige amputatie van de Joodse wet is eigenlijk hetgeen uw kerk ervan gemaakt heeft.
Hoog tijd dat u het vijftiende hoofdstuk van de Handelingen der Apostelen leest!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 21:06   #829
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat heeft men er achteraf van gemaakt, dat klopt. Alleen kan dat verhaal uit het NT niet kloppen aangezien jezus een vrome jood was, een zeloot. En die gaat zeker niet ijveren om de wet te 'vervolmaken' maar wel om hem onverkort toe te passen.
Echt? Waarom genas Jezus dan wel zieken op de sabbat tot afgrijzen van de schriftgeleerden die zichzelf zagen als de hoeders van de Wet? Waarom achtte het Sanhedrin Jezus dan wel schuldig als Hij volgens u de Wet slechts onverkort toepaste?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 21:07   #830
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is toch raar.

Jezus was dus de messias en de joodse god en de heilige drievuldigheid - de christelijke god, en profeet van Allah en Allah zelf?

En dat terwijl de joden Jezus niet eens erkenden als messias.
Bepaalde Joden wel. De apostelen waren allemaal Joden, net als de eerste leden van de jonge Kerk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 21:25   #831
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoog tijd dat u het vijftiende hoofdstuk van de Handelingen der Apostelen leest!
Sprookjesboeken zijn voor de kleuterklas, ook die van u.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 07:21   #832
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoog tijd dat u het vijftiende hoofdstuk van de Handelingen der Apostelen leest!
Handelingen is Jezus niet.

Hetgeen Jezus zegt is van belang, niet wat Handelingen zegt. En Jezus is zeer duidelijk: geen iota mag veranderd worden aan de Wet!

Uw kerk echter maakte hier een potje van. Ze veranderde, verknipte, mutileerde, en amputeerde uiteindelijk de joodse Wet. Dat is zonneklaar.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 07:59   #833
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, "de opposant" heeft niet gezegd "dat het niet klopt". Wel dat mijn uitspraak "té vér gaat", net alsof die stelling niet geuit mag worden. Om welke reden mag ik blijkbaar wel probleemloos stellen dat pedofilie een psychische afwijking inhoudt, maar begint u over "té vér" als homofilie gelijkaardig beoordeeld wordt?
Wanneer iemand stelt dat je met een bepaalde uitspraak te ver gaat, kan dit betekenen dat je uitspraak niet klopt en dat is wat Praha overduidelijk stelt.
Dus aan u om eens toe te lichten WAAROM u die uitspraak doet!
Ik wacht ook, wie nog?
Niet dat ook maar iemand denkt dat u een vraag zult beantwoorden hoor, maar soit je weet maar nooit...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 00:11   #834
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Handelingen is Jezus niet.

Hetgeen Jezus zegt is van belang, niet wat Handelingen zegt. En Jezus is zeer duidelijk: geen iota mag veranderd worden aan de Wet!

Uw kerk echter maakte hier een potje van. Ze veranderde, verknipte, mutileerde, en amputeerde uiteindelijk de joodse Wet. Dat is zonneklaar.
Natuurlijk zijn de Handelingen van belang. Lees daarom het veertiende hoofdstuk van Johannes' evangelie waarin Jezus de bijstand na Zijn heengaan aan de apostelen belooft en waardoor Hij aldus bij de apostelen zal zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 00:11   #835
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer iemand stelt dat je met een bepaalde uitspraak te ver gaat, kan dit betekenen dat je uitspraak niet klopt en dat is wat Praha overduidelijk stelt.
Dus aan u om eens toe te lichten WAAROM u die uitspraak doet!
Ik wacht ook, wie nog?
Niet dat ook maar iemand denkt dat u een vraag zult beantwoorden hoor, maar soit je weet maar nooit...
Wat klopt er niet? Of moeten we genoegen nemen met de uitspraak "ik zeg dat het niet klopt, dus klopt het niet"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 09:35   #836
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat klopt er niet? Of moeten we genoegen nemen met de uitspraak "ik zeg dat het niet klopt, dus klopt het niet"?
Kunt u nu eindelijk eens antwoorden op de gestelde vraag? Mocht u het wat kwijt zijn opnieuw; waarom beweert u dat homoseksualiteit en pedofilie bieden psychische afwijkingen zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 09:38   #837
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u nu eindelijk eens antwoorden op de gestelde vraag? Mocht u het wat kwijt zijn opnieuw; waarom beweert u dat homoseksualiteit en pedofilie bieden psychische afwijkingen zijn?
Ik heb nooit gesteld wat u hierboven schrijft. Wel dat homofilie en pedofilie psychische afwijkingen zijn. Alleen: de vraag naar het waarom van de beoordeling van die uitspraak werd tot nu toe nog steeds niet beantwoord. Waarom is die uitspraak "té vér"? Ik las alleen cirkelredeneringen: "Het gaat "té vér", omdat ik het "té vér" vind". Meer kwam er niet uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 09:46   #838
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, u hebt er weer niets van begrepen. Ik maak een heel duidelijk onderscheid op vlak van de strafwetboek. U beschuldigt mij ervan homoseksualiteit te willen criminaliseren, maar u kunt die beschuldiging niet hard maken. Heel eenvoudig: ik stel dat ook niet. Pederastie moet natuurlijk wel hard aangepakt worden.

Voor het overige beschouw ik pedofilie en homofilie behoren tot dezelfde familie: die van de psychische afwijkingen.

Hoe u ertoe komt om een afwijzing van homoseksualiteit als "universeel kwaad" te omschrijven, is niet duidelijk. U verklaart het alvast niet.
Of hoe je dus ronduit liegt?
Legt u even uit WAAROM u pedofilie en homofilie tot dezelfde familie rekent, die van psychische afwijkingen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 09:51   #839
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je dus ronduit liegt?
Leest u zelf maar na: praha's reactie beperkt zich tot "ik vind het absurd, dus is het absurd" alsook "het is nonsens, want ik vind het nonsens" en daardoor "het gaat té vér, omdat ik het té vér vind".

Stelling:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor het overige beschouw ik pedofilie en homofilie behoren tot dezelfde familie: die van de psychische afwijkingen.
Reactie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar hier ga je in feite al té vér hé

allez ge moogt dat zeggen van mij maar het in compleet absurd.
Ik vrees dat ge niet verder komt _ al speel je daar graag mee _ dan 'afwijking' enkel in statistische zin van het woord want de rest is gewoon nonsens
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2019, 10:13   #840
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je dus ronduit liegt?
Legt u even uit WAAROM u pedofilie en homofilie tot dezelfde familie rekent, die van psychische afwijkingen?
Even uitgelegd:

Psychisch: in het hoofd.
Afwijking: rariteit.

Seksuele aantrekking tot kinderen = psychisch.
Seksuele aantrekking tot zelfde geslacht = rariteit.

Niet erg moeilijk, uw vraag ervaar ik dus als wat raar, ik vind ook geen tegenspraak in wat JvdB zei, die "ronduit liegen" slaat toch niet op de laatste posts (ik las niet alles).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be