Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2016, 10:15   #941
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij 70 kmh haalt een Tesla 90D ook > 700 km.
Daarom dat die altijd op het rechtse baanvak rijden en zelfs vrachtwagens die op het middelste baanvak voorbij steken Dank u Miceleke nu weet ik ineens waarom dat is
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 10:49   #942
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Daarom dat die altijd op het rechtse baanvak rijden en zelfs vrachtwagens die op het middelste baanvak voorbij steken Dank u Miceleke nu weet ik ineens waarom dat is
70 kmh is op de gewone 1+1 weg, amateurke Porsche, dus geen baanvakken. (ik toonde nochtans een foto van die 1+1- gewestweg)

En met het verkeer overdag op gewone wegen zal men dan sowieso niet sneller kunnen, het zal niet de algemene Vlaamse 70 zijn die dat belet maar wel de omstandigheden (men kan niet inhalen bij tegenverkeer), tenzij men kan vliegen natuurlijk.

Rij gij maar telken naar die stinkpompen om je slurper weer vol te gooien, een Tesla hoeft dat niet, die gaat 1 x per week aan de zware stekker thuis.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2016 om 11:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 11:02   #943
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
70 kmh is op de gewone 1+1 weg, amateurke Porsche, dus geen baanvakken. (ik toonde nochtans een foto van die 1+1- gewestweg)

En met het verkeer overdag op gewone wegen zal men dan sowieso niet sneller kunnen, het zal niet de algemene Vlaamse 70 zijn die dat belet maar wel de omstandigheden (men kan niet inhalen bij tegenverkeer), tenzij men kan vliegen natuurlijk.
Ik had het over een autosnelweg met 3 baanvakken. Want als ik telkens uw ganse uitleg moet lezen dan heb ik geen tijd meer over om teslarijders te gaan kloten Zet uw reserve hersencel even aan want die eerste doet het niet zo goed meer
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 11:03   #944
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik had het over een autosnelweg met 3 baanvakken. Want als ik telkens uw ganse uitleg moet lezen dan heb ik geen tijd meer over om teslarijders te gaan kloten Zet uw reserve hersencel even aan want die eerste doet het niet zo goed meer
Ik had het over 70 kmh op gewestwegen, leer eens lezen zoals Paul die heeft dat wel goed begrepen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In elk geval aan 70km/u kunnen we elektrisch veel verder rijden , in Belgie hebben alle Tesla's 550km range.
Tenzij uw hut en firma naast de snelweg liggen, ik dacht nochtans dat bouwen daar verboden is.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2016 om 11:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 11:09   #945
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Paul? De boskabouter
Gewestwegen worden 70 km/uur. Ja en? Nu zijn die nog 90 km/uur. Rij jij daar ook max. 90 km/uur? Bij druk verkeer OK en dan nog. Maar als er weinig verkeer is? Daar kan je vlot +30 km/uur en meer bij doen. Maar leuker blijven de kleine veldwegen. Pakkans is daar echt nul en beetje door de bochten gaan is leuker dan een eentonige saaie gewestweg
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 11:12   #946
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Paul? De boskabouter
Gewestwegen worden 70 km/uur. Ja en? Nu zijn die nog 90 km/uur. Rij jij daar ook max. 90 km/uur? Bij druk verkeer OK en dan nog. Maar als er weinig verkeer is? Daar kan je vlot +30 km/uur en meer bij doen. Maar leuker blijven de kleine veldwegen. Pakkans is daar echt nul en beetje door de bochten gaan is leuker dan een eentonige saaie gewestweg
Het gaat erom dat de gemiddeld mogelijk gereden snelheden steeds lager worden. En nog eens door die algemene 70 kmh, het (ook zwaar) verkeer zal daar wel voor zorgen tenzij jij met je auto kunt vliegen.

Paul heeft dat heel goed begrepen, nu amateurke nog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In elk geval aan 70km/u kunnen we elektrisch veel verder rijden , in Belgie hebben alle Tesla's 550km range.

Citaat:
Maar leuker blijven de kleine veldwegen. Pakkans is daar echt nul en beetje door de bochten gaan is leuker dan een eentonige saaie gewestweg
En dan komen er de fietstoeristen aan en dan wacht amateurke braaf aan de berm...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2016 om 11:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2016, 13:32   #947
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu 2,5 sec van 0-100 kmh voor een electrische familielimousine, wat stelt dan een Porsche "sportwagen, kuch kuch..." nog eigenlijk voor?

Je moest eens weten hoeveel er in een Porsche geinvesteerd wordt om 0,1 sec sneller te zijn van 0-100 kmh.
Het is het verschil tussen een Porsche 991 Turbo (3 sec) en een 991 Turbo S (2,9 sec)
Of kost ~ 28.200 € bij Porsche 991 die 0,1 sec...
Bij Tesla S/X P100D gewoon een nagereikt kerstcadeau, men hoeft het niet benutten hé Ook software-optimalisatie genoemd, welkom in de 21e eeuw...
Citaat:
Elon Musk ✔ @elonmusk
Looks like the Model S P100D Easter egg will allow it to do 0 to 60 mph in 2.4 sec and a 10.6 sec 1/4 mile via software update next month
21:07 - 16 Nov 2016

Elon Musk ✔ @elonmusk
Model X numbers should also improve by 0.1 sec on 0 to 60 and 1/4 mile
21:20 - 16 Nov 2016

Elon Musk ✔ @elonmusk
@ArminKeyani All P100D vehicles produced to date, as well as new. This is purely a software optimization.
21:22 - 16 Nov 2016
Ergens vind ik die Porsche tech-cijfers grappig... om die 0,1 sec te winnen...
eigenlijk is het ook maar software... die er 40 PK/40 Nm meer uithaalt ... voor 28k en een S...
Citaat:
Porsche Turbo
Hubraum 3.800 cm³ Verdichtungsverhältnis 9,8 : 1
Leistung 397 kW (540 PS) bei Drehzahl 6.400 1/min
Max. Drehmoment 660 Nm (Overboost: 710 Nm i.V. mit Sport Chrono Paket)
bei Drehzahl 1.950 - 5.000 1/min (Overboost: 2.250 - 4.000 1/min i.V. mit Sport Chrono Paket)
Beschleunigung 0 - 100 km/h 3,0 s mit Sport Chrono Paket

Porsche Turbo S
Hubraum 3.800 cm³ Verdichtungsverhältnis 9,8 : 1
Leistung 427 kW (580 PS) bei Drehzahl 6.750 1/min
Max. Drehmoment 700 Nm (Overboost: 750 Nm i.V. mit Sport Chrono Paket)
bei Drehzahl 2.100 - 4.250 1/min (Overboost: 2.250 - 4.000 1/min i.V. mit Sport Chrono Paket)
Beschleunigung 0 - 100 km/h 2,9 s mit Sport Chrono Paket
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 november 2016 om 13:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 11:08   #948
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Het is en blijft een zoemende bak op vier wielen. Zonder enige emotie van rijden en ideaal voor de wannabee groene jongens en hippies met geitenwollen kousen in sandalen aan. Ideale leeftijd groep +55 jaar dus die denken dat ze hun wereld beter moeten gaan maken voor hun kleinkinderen

En klopt ook. Hippietijd jaren '60 dus die zijn nu +55 jaar Het is deze soort die nog steeds pinten bier zuipt, zelfs hun gras rolt en op rookt en vettige pluimen ligt te rochelen. Jakkes de vettige soort dus die je zelfs geen hand durft te geven

Maar doe maar. Voor mijn part rijd iedereen elektrisch. Ik zal wel mijn ding blijven doen en telkens de benzinetank vol gieten. Om daarna met een glimlach een goede pluim uitstoot uit de uitlaat te jagen. Laat die wielerterroristen en groene jongens met hun elektrische wagens dan deze ook maar inademen. Beetje kanker meer of minder, who cares? Idem met een allesbrander in het tuinhuis. Alles opstoken = opgeruimd staat netjes. Sorteren en recycleren mijn kloten ook. Of een open haard. Wil ik een blok hout opstoken dan doe ik dat toch. En zo is het met alles. Veel regels en plichten maar geen rechten meer? Maak dan uw eigen rechten!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 24 november 2016 om 11:11.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 11:47   #949
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het is en blijft een zoemende bak op vier wielen. Zonder enige emotie van rijden en ideaal voor de wannabee groene jongens en hippies met geitenwollen kousen in sandalen aan. Ideale leeftijd groep +55 jaar dus die denken dat ze hun wereld beter moeten gaan maken voor hun kleinkinderen

En klopt ook. Hippietijd jaren '60 dus die zijn nu +55 jaar Het is deze soort die nog steeds pinten bier zuipt, zelfs hun gras rolt en op rookt en vettige pluimen ligt te rochelen. Jakkes de vettige soort dus die je zelfs geen hand durft te geven

Maar doe maar. Voor mijn part rijd iedereen elektrisch. Ik zal wel mijn ding blijven doen en telkens de benzinetank vol gieten. Om daarna met een glimlach een goede pluim uitstoot uit de uitlaat te jagen. Laat die wielerterroristen en groene jongens met hun elektrische wagens dan deze ook maar inademen. Beetje kanker meer of minder, who cares? Idem met een allesbrander in het tuinhuis. Alles opstoken = opgeruimd staat netjes. Sorteren en recycleren mijn kloten ook. Of een open haard. Wil ik een blok hout opstoken dan doe ik dat toch. En zo is het met alles. Veel regels en plichten maar geen rechten meer? Maak dan uw eigen rechten!
Nu je het zegt:
zag ik daar eens drie gasten uit een Tesla stappen, zeg tegen mijn vrouw moet nu eens kijken hoe die gasten gekleed lopen, inderdaad op zijn Hippies , ik zeg waar in godsnaam kun je zo'n kledij ergens kopen ik zou het dus niet weten...

Dus ja dat profiel die je daar geeft klopt in dat geval maar dat zal ongeveer 10% van hun clienteel zijn

Een stuk of 2 die ik ken runnen een succesvolle KMO (immo, apotheek) , een andere werkt als CEO van dienstenbedrijf, nog een vierde werkt als consultant , een vijfde werkt ook als CEO van een rekkenbedrijf Die zijn nu wel echt allemaal geen hippies. Wel allemaal succesvolle ondernemers 55+ en vermoedelijk allemaal 'contrarian' succesverhalen, in die zin mensen die hun eigen pad gevolgd hebben en een bepaald 'level van inkomen/vermogen' opgebouwd hebben door hun eigen pad te volgen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 november 2016 om 11:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 11:57   #950
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Raar, ik heb behoorlijk wat buren (wijk, niet rond mij) met Teslas, en dat zijn allemaal ondernemers.

Dus helemaal geen hippies. Wel 50+ mannen met centen. En die kunnen rekenen. Hun Tesla is hipper als een BMW of Audi uit hetzelfde prijssegment en kost een heel pak minder in lease. Er ze vinden zo een technologische bak uiteraard ook vet. Niet iedereen geilt op een brullende motor en de geur van benzine....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 12:32   #951
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Raar, ik heb behoorlijk wat buren (wijk, niet rond mij) met Teslas, en dat zijn allemaal ondernemers.

Dus helemaal geen hippies. Wel 50+ mannen met centen. En die kunnen rekenen. Hun Tesla is hipper als een BMW of Audi uit hetzelfde prijssegment en kost een heel pak minder in lease. Er ze vinden zo een technologische bak uiteraard ook vet. Niet iedereen geilt op een brullende motor en de geur van benzine....
De dag dat ze een range hebben van +- 600km (echte 600km geen uitbolsnelheden tussen vrachtwagens in) en er recharge tijd van minder dan 10 minuten is zal ik het misschien overwegen. Maar dan moet het model me nog aanstaan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 12:56   #952
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De dag dat ze een range hebben van +- 600km (echte 600km geen uitbolsnelheden tussen vrachtwagens in) en er recharge tijd van minder dan 10 minuten is zal ik het misschien overwegen. Maar dan moet het model me nog aanstaan.
Je gaat binnenkort kunnen kiezen tussen Mercedes, Audi, BMW, Jaguar, Chevrolet, Ford, Tesla, Opel, enz....ook Amerikaanse constructeurs, toch een dada van jou.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 13:12   #953
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je gaat binnenkort kunnen kiezen tussen Mercedes, Audi, BMW, Jaguar, Chevrolet, Ford, Tesla, Opel, enz....ook Amerikaanse constructeurs, toch een dada van jou.
jah kijk aan de snelheid dat Tesla aan het doorontwikkelen is, rijdt hij 1000km op één batterij, Level-5 volledig autonoom,. Zijn alle ubertaxis gewoon autonome Tesla's, en wordt uw eigen Tesla uw privé taxibedrijf die gans de familie rondbrengt en in retour nog een ubertaxi carpoolingske doet zodat een of andere zatte fuifnummer uw auto zit onder te kotsen. En kun je via paypall een supplementaire factuur rekenen aan die kerel.en diagnostisceert de tesla uw gezondheid terwijl je zit te rijden en te hoesten , meet hij eventjes uw temperatuur, en zegt ge snottert, uw neus loopt, hebt een beetje koorts en zit te hoeste, moet ik niet eventjes stoppen bij de dichtsbijzijnde apotheker . Of stuur een rapportje naar de huisarts ? Je antwoordt met een heselijke stem, ik heb wel eerlijk gezegd dorst. Ah zegt uw Tesla we gaan eens stoppen bij het dichstbijzijnde cafétje. Stopt hij daar bij een cabberdouchske, en wacht hij een uurtje, zegt hij als je terugkomt dat duurde wel lang, iemand tegengekomen die je kende; Je bloost even, zegt aha ik weet al wat je gedaan hebt, Tusk heeft wel gezegd dat ik een supplement moet rekenen voor die privacy clausule. En zo ga je echt een relatie opbouwen met uw auto hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 18:19   #954
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je gaat binnenkort kunnen kiezen tussen Mercedes, Audi, BMW, Jaguar, Chevrolet, Ford, Tesla, Opel, enz....ook Amerikaanse constructeurs, toch een dada van jou.
Ik heb mijn oog al laten vallen op één die nu in 2017 uitkomt, geen elektrische, maar ik moet er eerst inzitten en uitproberen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 18:29   #955
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe diep gaan de Tesla aandelen nog zakken? Ik stapte in op 195 en ze zakten nog door tot 185.

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2016 om 18:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 18:42   #956
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe diep gaan de Tesla aandelen nog zakken? Ik stapte in op 195 en ze zakten nog door tot 185.
Zijn toen (vanaf 6 oct) naar 185 gepraat door Goldman Sachs, dat lijkt inmiddels al over:
http://www.cnbc.com/2016/10/06/goldm...-3-launch.html

Staan nu terug bij 193. Gaan zeker nog boven 200 geraken, dit jaar nog, imho.
(als de fusie met Solar City volledig wettelijk in orde is : http://www.marketwatch.com/story/nex...its-2016-11-17 )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2016 om 18:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 18:49   #957
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Aandelen voor hippies
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2016, 18:53   #958
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.271
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aandelen voor hippies
en miljardairs...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 november 2016 om 18:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 12:58   #959
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Nu 2,5 sec van 0-100 kmh voor een electrische familielimousine, wat stelt dan een Porsche "sportwagen, kuch kuch..." nog eigenlijk voor?
Ik wil de pret niet drukken maar prestaties van een sportwagen is wel iets meer dat van nul naar 200 km/uur...

Kijk even naar de 'prestatie cirkel' van een wagen.
De gele pijl is de acceleratie, de rode pijl is het remvermogen en de blauwe pijl is het bochtenwerk.

Welke pijl heeft nu het allerminste belang?

Een Tesla vergelijken met een sportwagen is hetzelfde als een Tesla vergelijken met een landbouw tractor. Beide vergelijkingen zijn even belachelijk.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  G-force.jpg‎
Bekeken: 67
Grootte:  69,0 KB
ID: 104849  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2016, 12:59   #960
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
en miljardairs...
Yep, goed gezien.
Miljardairs zijn de enigen die zonder problemen een pak geld kunnen missen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be