Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 18:18   #241
Castor Troy
Schepen
 
Castor Troy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het verheugt me te weten dat er dus wèl mensen zijn die zelfs zonder me te kennen gewoon wéten wat ik bedoel en hoe ik mijn politieke agenda (roei heel Afrika uit) onder de aandacht wil brengen! grandioos!
Zeker van dat het geen dubbelnicks, mevrouw Opportunist?
__________________
Interception! Now our side's got the ball, sorry!
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:32   #242
Castor Troy
Schepen
 
Castor Troy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 479
Standaard

.
__________________
Interception! Now our side's got the ball, sorry!

Laatst gewijzigd door Castor Troy : 18 augustus 2014 om 18:34.
Castor Troy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:54   #243
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Zal "de morgen" als referentie gebruiken,

2-tal weken gelden, pagina groot, schande, jaren geleden, internationale bedrijven hebben experimentele medicijnen gebruikt op de arme bevolking van Afrika.

Deze week, pagina groot, schande, internationale bedrijven gebruiken experimentele medicijnen op Amerikanen en Europeanen, schande, waarom niet op de lokale arme bevolking.

In onze samenleving, wie ga je kiezen om te testen? Nationaliseren zal niets oplossen.

En stel een overheidsbedrijf "denkt" dat ze een test medicijn hebben, uit noodgeval injecteren ze duizenden zieken, zoals nu gevraagd word. Maar na enkele jaren heb je ongewenste complicaties, ze worden onvruchtbaar of veel vroeg kanker. Ze spannen een proces aan tegen de staat.

Ga je dan aanvaarden dat je financieel een land ten gronde kan richten?
Ik ben De Morgen dan ook niet. Mij kan het weinig schelen dat het redden van mensen om een epidemie te voorkomen een land financieel ten gronde zou kunnen richten op een manier zoals je die hierboven beschrijft. Dat zou nog een eerbare manier zijn. Vandaag de dag richten we landen ten gronde opdat superrijken nog wat rijker zouden kunnen zijn.

Als dat om dodelijke of bijzonder ernstige ziektes gaat moet je zo'n dingen gewoon doen.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 21:43   #244
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En circe heeft ondertussen nog steeds niet begrepen waar het schoentje knelt in haar OP...

Jongen in quarantaine wegens vrees voor ebola

In een ziekenhuis in Oostende is een 13-jarige jongen uit het West-Afrikaanse Guinee in quarantaine geplaatst, omdat gevreesd werd dat hij mogelijk besmet is met het ebola-virus. Volgens het ministerie van Volksgezondheid gaat het echter om malaria. Maar voor alle zekerheid blijft de jongen, die hoge koorts had, nog 36 uur in afzondering. Als de koorts dan verdwenen is, kan pas zeker worden gesteld dat geen sprake is van ebola, aldus een woordvoerder van het ziekenhuis.

Guinee is een van de landen waar het ebola-viorus heerst. De jongen was vorige week met familie naar België gekomen. Zijn moeder en zus zouden zijn doorgereisd naar Nederland, maar het ziekenhuis in Oostende had hen maandagavond nog niet weten te lokaliseren.
http://www.nu.nl/buitenland/3855330/...ees-ebola.html e.a.

------------------

oops?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 augustus 2014 om 21:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 11:57   #245
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

En voila, het is te genezen :

Ebola-patiënt VS mag naar huis

Next !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2014, 13:11   #246
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En voila, het is te genezen :

Ebola-patiënt VS mag naar huis

Next !
Is dat niet de patïent die naast ZMapp ook nog anti-lichamen voor Ebola had gekregen via een bloedtransfusie?
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2014, 18:30   #247
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Nieuwe wet in Sierra Leone: celstraf voor verbergen ebolapatiënt

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Sierra Leone heeft een amendement aan de gezondheidswet gestemd die celstraffen voorziet voor mensen die een ebolapatiënt verborgen houden. Die praktijk heeft er volgens de Wereld Gezondheidsorganisatie (WGO) toe bijgedragen dat de epidemie zwaar wordt onderschat.
Zoals ik al eerder wist te schrijven dient Europa zich hermetisch af te sluiten van Afrika. Ooit al iets goed uit die hoek gekomen???

Het gaat wel even duren alvorens ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 23 augustus 2014 om 18:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:26   #248
hagakure
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 augustus 2014
Berichten: 62
Standaard

Even een "derailed" thread terug op rails zetten

Citaat:
So they break into an infection clinic, steal infected blankets and free infected patients, then scurry back into the slums and the only solution is to quarantine them.

50 000 potential hosts corralled together into tight quarters with other infected people basically equal 50 000 ebola victims.

And they're held back by.. a few strands of barbed wire.

This is a boiling kettle of disease growth that is just waiting for the incubation period to stop and for panic to become large enough for a bumrush out of the quarantine zone.

Africa is kill.
hagakure is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2014, 13:37   #249
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
verder is zou een decimering van de wereldbevolking uiteraard een ecologische zegen voor de planeet zijn.

gewoon rationeel bedoeld, ... zonder cynisme, zonder leedvermaak.
Als je de bevolking decimeren een logische stap vind, waarom biedt je dan uw naasten, en vooral uzelf niet aan om te 'verdwijnen'?

Verder, het is kwestie van een paar maand vooraleer Ebola hier op duikt.

Laatst gewijzigd door giserke : 24 augustus 2014 om 13:39.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 10:30   #250
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Allez, exact één maand nadat ik dit draadje opende (en +duizend doden later) gaan ze dan toch heu.... grenzen en luchthavens sluiten?

beseffen dat het wèl via de lucht overdraagbaar is ? http://www.godlikeproductions.com/fo...age2616116/pg1
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 10:56   #251
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Allez, exact één maand nadat ik dit draadje opende (en +duizend doden later) gaan ze dan toch heu.... grenzen en luchthavens sluiten?

beseffen dat het wèl via de lucht overdraagbaar is ? http://www.godlikeproductions.com/fo...age2616116/pg1
De hele internationale medische wereld kijkt halsreikend uit naar uw volgende advies
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 11:03   #252
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Ah, met 'via de lucht overdraagbaar' bedoelde je verspreiding dmv vliegverkeer. Dat had ik toch even verkeerd begrepen.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2014, 18:42   #253
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

hoe gaan ze d�*t oplossen ...
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:36   #254
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Ah, met 'via de lucht overdraagbaar' bedoelde je verspreiding dmv vliegverkeer. Dat had ik toch even verkeerd begrepen.
u heeft blijkbaar nogal veel verkeerd begrepen:

Citaat:
While this is true for SOME strains of Ebola (4 out of 5), there is a strain that is Aerosol and transmittable via inhalation; the Zaire strain, which this current virus is a genetic variant of. Because of this I find that a lot of the precautions being taken, especially at airports, and in planes involving visibly sick people, really aren't going to stand a chance for containing this virus (they seem to just let other passengers go assuming they are not also infected due to not actually touching the suspected person...). Truth is an airplane is extremely close to a "hospital environment", which is the perfect condition for Ebola-Zaire to transmit via aerosol. For those that say that Ebola isn't aerosol or transmittable via inhalation, please check out the follow .gov sources that blatantly say otherwise.
allez, laat de vluchten uit Kinshasha en Lumumbashi maar komen...
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:38   #255
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

bron?
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:41   #256
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
bron?
Het artikeltje waarvan ik de link erbij heb gezet, maar dat je blijkbaar niet wou openen omdat je wist wat er met "via de lucht verspreidbaar" werd bedoeld.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2014 om 09:42.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 09:48   #257
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het artikeltje waarvan ik de link erbij heb gezet, maar dat je blijkbaar niet wou openen omdat je wist wat er met "via de lucht verspreidbaar" werd bedoeld.
Je zal mij moeten vergeven dat ik een bron die in hun logo "UFOs, conspiracy theorists & lunatic fringe" vermelden niet serieus neem.

Het CDC vermeldt in hun fact sheet het volgende:

Citaat:
... While all Ebola virus species have displayed the ability to be spread through airborne particles
(aerosols) under research conditions, this type of spread has not been documented among humans in a real-world setting,
such as a hospital or household
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 19:58   #258
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Allez, exact één maand nadat ik dit draadje opende (en +duizend doden later) gaan ze dan toch heu.... grenzen en luchthavens sluiten?

beseffen dat het wèl via de lucht overdraagbaar is ? http://www.godlikeproductions.com/fo...age2616116/pg1
ebola zijn de mazelen (true airborn virus) niet
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2014, 20:04   #259
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

ik raad iedereen deze podcast aan:http://www.twiv.tv/2014/08/10/twiv-297/

Ebola! Don’t panic

Citaat:
The TWiVites present an all-ebolavirus episode, tackling virology, epidemiology, and approaches to prevention and cure that are in the pipeline.
misschien kunnen we dan stoppen met linken naar alu-hoedjessites als godlikeproduction, ffs
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2014, 12:59   #260
Otherwise
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 2.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja, natuurlijk zullen er geen vluchtelingen bij zijn die met Ebola besmet zijn... die worden toch eerst rigoureus onderzocht voordat ze illegaal in zo'n bootje stappen nietwaar?
Wat wil je nu eigenlijk, Circe. Als ik het goed begrijp,

wil je hier geen vluchtelingen, omdat het toch maar teringleiders zijn en TBC kunnen hebben
wil je niet dat er nog vliegtuigen van/naar landen gaan waar er ebola is
wil je ook niet dat AZG meer middelen toegeschoven krijgen om de epidemie te bestrijden waar ze is (want het zijn toch maar teringleiders)

en als ik het goed begrijp wil je dat alles niet omdat je vage vrees hebt dat je zou kunnen besmet geraken door ebola of door TBC.

*KNIP*

Laatst gewijzigd door Akira : 29 augustus 2014 om 10:34.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be