Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 november 2015, 18:16   #21
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Geldtrafiek van politieke leiders, multinationals, enz.
Vergeet vooral de dikke bonzen van Saoudi Arabië niet te vernoemen???
Waarom trekken uw vriendjes dan niet naar dat land; ze zullen zich er onmiddellijk thuis voelen bovendien???

Of spuwen de moslimgeldmagnaten op het kleine moslimvolk; zoals overal het kapitaal het kleine volk sprotst??? Zoveel nieuws heeft de koran dan toch niet te brengen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 19 november 2015 om 18:28.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 20:43   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat er in het westen een verlichting tov de hypocriete Kerk moest komen... maar islam �*s de Verlichting.
een profeet volgen die een kind neukte echt verlichting
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 22:04   #23
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Guinevere krijgt hier veel aandacht. ^^
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 22:09   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Misschien wel de meest pertinente analyse tot nu toe: van de 7 miljard eenheden van onze soort op deze planeet, hebben 5 miljard geen boodschap aan ons modernistisch verlichtingsdenken. En duizend bommen en granaten gaan dat niet veranderen.

http://newsmonkey.be/article/60921
Eigenlijk is dat een non-nieuws he: het merendeel van de anderen zijn uw fan niet. Uiteraard. Dat is eigen aan "anderen". En gij zijt hun fan ook niet. Wij moeten elkaar niet zo veel. Dat is eigen aan het mens-zijn.

Het westen is ook niet zo verzot op de rest.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 november 2015 om 22:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 23:08   #25
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk is dat een non-nieuws he: het merendeel van de anderen zijn uw fan niet. Uiteraard. Dat is eigen aan "anderen". En gij zijt hun fan ook niet. Wij moeten elkaar niet zo veel. Dat is eigen aan het mens-zijn.

Het westen is ook niet zo verzot op de rest.
Ik heb geen problemen als ik in die landen kom integendeel (natuurlijk in geen oorlogslanden). Ik pas me aan en wordt gerespecteerd.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 23:18   #26
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen problemen als ik in die landen kom integendeel (natuurlijk in geen oorlogslanden). Ik pas me aan en wordt gerespecteerd.
En waarvoor kom je in die landen? Toerisme of zaken, waarschijnlijk. Iedereen respecteert een portefeuille die opengaat.

Op dezelfde manier als de madam in de niqab op de lijnbus anders wordt bekeken dan de madam in de niqab op de Boulevard de Waterloo.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2015, 23:18   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Uw soort "verlichting" kunnen we missen als kiespijn. Wees er maar van overtuigd dat jullie het aan ons niet zullen kunnen opdringen. Als er oorlog moet van komen dan moet het maar. Jullie moeten zich aanpassen of oprotten.
Ik denk dat het wij zullen zijn die zich zullen moeten aanpassen. Sowieso zijn we er een hele tijd mee bezig.
Ik hoorde zelfs dat het kindergroepje K3 zich gaat aanpassen.....de rokjes teksten en danspasjes zullen zediger moeten zijn als voorheen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 09:08   #28
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Misschien wel de meest pertinente analyse tot nu toe: van de 7 miljard eenheden van onze soort op deze planeet, hebben 5 miljard geen boodschap aan ons modernistisch verlichtingsdenken. En duizend bommen en granaten gaan dat niet veranderen.

http://newsmonkey.be/article/60921
En toch worden er marginaal weinig westerlingen geviseerd in Zuid-Amerika, het Verre Oosten en zwart Afrika onder de Sahel. Je kunt al eens ontvoerd worden voor losgeld of in een wetteloos drugsgebied terecht komen, maar angst om door kamikazes aan stukken te worden gereten, angst om ontvoerd en onthoofd te worden net vanwege je nationaliteit of angst voor een bom in je vliegtuig hoef je niet te hebben.

We worden vooral gehaat in dat deel van de wereld waar er een andere cultuur heerst die mondiale aspiraties bezit.

Of zoals één van de Taliban-ministers het in de nasleep van 9/11 zo treffend verwoordde, toen al met opgeheven wijsvinger in de lucht: "Er zal maar vrede zijn in de wereld als er één cultuur overblijft, en die cultuur, dat zal de onze zijn..."
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 09:14   #29
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En toch worden er marginaal weinig westerlingen geviseerd in Zuid-Amerika, het Verre Oosten en zwart Afrika onder de Sahel. Je kunt al eens ontvoerd worden voor losgeld of in een wetteloos drugsgebied terecht komen, maar angst om door kamikazes aan stukken te worden gereten, angst om ontvoerd en onthoofd te worden net vanwege je nationaliteit of angst voor een bom in je vliegtuig hoef je niet te hebben.

We worden vooral gehaat in dat deel van de wereld waar er een andere cultuur heerst die mondiale aspiraties bezit.

Of zoals één van de Taliban-ministers het in de nasleep van 9/11 zo treffend verwoordde, toen al met opgeheven wijsvinger in de lucht: "Er zal maar vrede zijn in de wereld als er één cultuur overblijft, en die cultuur, dat zal de onze zijn..."
De eeuw van de strijd is begonnen .... inderdaad , globaal is het wereld oorlog , velen snappen het nog niet echt..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 09:21   #30
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp die analyse tot op zekere hoogte. Maar stel me dan dde vraag waarom zo veel gelukzoekers er alles aan doen om tot hier te geraken?
Omdat die kortzichtige, generaliserende analyse voor het merendeel van de geviseerde mensen niet opgaat.
Zo simpel is dat.
Ik ken Cambodjanen, Ghanezen en Assyriërs die perfect geïntegreerd zijn, en die allemaal hun best doen hun hier geboren kinderen met westerse voornamen te woord te staan in het Nederlands, een taal die ze zelf niet ten volle beheersen, en hopen dat hun kinderen hier een goed leven kunnen opbouwen, beter dan het hunne in hun landen van herkomst. Hun kinderen verstaan de taal van hun ouders niet, of willen ze niet spreken, en hun ouders begrijpen dat. Ze wonen nu eenmaal hier. En allemaal zijn ze net zo bezorgd om de toekomst als ieder ander, en begrijpen ze de oorzaak van de islamitische woede, intolerantie en onmogelijkheid tot integreren niet.

Het is nochtans heel eenvoudig.
Waar hun kinderen al na één generatie een westerse voornaam kregen, zullen de achter-achter-achterkleinkinderen van eerste-generatie-gastarbeider Mohammed nog steeds Mohamed of Abdallah heten.

Zo simpel is dat...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 09:25   #31
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Omdat die kortzichtige, generaliserende analyse voor het merendeel van de geviseerde mensen niet opgaat.
Zo simpel is dat.
Ik ken Cambodjanen, Ghanezen en Assyriërs die perfect geïntegreerd zijn, en die allemaal hun best doen hun hier geboren kinderen met westerse voornamen te woord te staan in het Nederlands, een taal die ze zelf niet ten volle beheersen, en hopen dat hun kinderen hier een goed leven kunnen opbouwen, beter dan het hunne in hun landen van herkomst. Hun kinderen verstaan de taal van hun ouders niet, of willen ze niet spreken, en hun ouders begrijpen dat. Ze wonen nu eenmaal hier. En allemaal zijn ze net zo bezorgd om de toekomst als ieder ander, en begrijpen ze de oorzaak van de islamitische woede, intolerantie en onmogelijkheid tot integreren niet.

Het is nochtans heel eenvoudig.
Waar hun kinderen al na één generatie een westerse voornaam kregen, zullen de achter-achter-achterkleinkinderen van eerste-generatie-gastarbeider Mohammed nog steeds Mohamed of Abdallah heten.

Zo simpel is dat...
de analyse gaat em niet om het sentiment dat al die nationaliteiten die hier wonen hebben tov het Westen, de analyse gaat op voor de mensen die in de rest van de wereld wonen.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 09:48   #32
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de analyse gaat em niet om het sentiment dat al die nationaliteiten die hier wonen hebben tov het Westen, de analyse gaat op voor de mensen die in de rest van de wereld wonen.
Jij vraagt waarom ze hierheen komen.
Daar antwoord ik op. De meerderheid heeft niks tegen het westen. Niet diegenen die komen, niet diegenen die achterblijven.
Die analyse die beweert dat ze ons zo massaal haten, klopt niet.
Dat leg ik uit in de post daarvoor.
Ze haten ons in die gebieden waar ze ingehamerd krijgen dat hun cultuur superieur is aan de onze, terwijl ze met eigen ogen aanschouwen dat ze hopeloos achterlopen en inferieur zijn. Die vernedering zorgt vooral voor haat.
Vandaar dat diegenen van die specifieke cultuur die hierheen zijn gekomen zelfs na generaties nog niet geïntegreerd zijn. Vandaar ook dat hun jeugd hier hopeloos achter loopt op school, ingelepeld dat ze beter zijn, en de arrogantie hebben om te denken dat het dan allemaal wel vanzelf gaat.
In tegenstelling tot migranten die niet islamitisch zijn, zich wel integreren (al was het maar hun voornaam) en wiens kinderen zowel hier als in de VS beter presteren dan de autochtonen.

Ik pretendeer heus niet dat elke moslim hier met geslepen messen zit te wachten tot er een jihad wordt gevoerd, maar het superioriteitsgevoel is inherent aan de islam.
Vandaar dat ze zich na zes generaties nog steeds betrokkener voelen bij wat er in Libië of Syrië gebeurt, dan wat er zich hier afspeelt.
Het typische wij-zij denken is eigen aan hun opvattingen.

Ik heb ooit eens een jonge moslim op de VRT horen stellen dat hij hier wel zijn leven wou opbouwen, maar zijn kinderen Jan of Piet noemen, dat nooit.
Hij werd daar enorm voor bejubeld door de moderator van het praatprogramma en een deel van het publiek.

Die houding is nochtans een deel van het probleem.

Mijn Cambodjaanse collega is boeddhist, maar niks weerhield hem ervan zijn kinderen Vlaamse voornamen te geven. Zelf ziet hij dat als een belangrijk onderdeel van de integratie.

De ene cultuur is duidelijk de andere niet.

Wij bezitten overigens dezelfde arrogantie en aanmatigend, misplaatst superioriteitsgevoel.

Het verschil is wel dat het westen momenteel alles bepaalt in de wereld, militair superieur is en oneindig veel toleranter.

Chinezen en andere volkeren storen zich daar in veel mindere mate aan. Die denken niet dat ze beter zijn, die proberen gewoon het beste van alles te kopiëren, op hun kousenvoeten.

Moslims daarentegen, op hun oliezeeën, die ze van Allah hebben gekregen, die zijn écht beter, omdat het in de koran staat.
Die kopieëren niks. Ze laten alles doen. Westerse ingenieurs ontwerpen hun wolkenkrabbers en ontwikkelen de infrastructuur om hun olie boven te halen. Goedkope slaven uit Nepal en de Filipijnen bouwen alles. En alles wat ze willen hebben, kopen ze bij ons, want zelf ontwikkelen ze in hun luie zelfgenoegzaamheid niks.

Dat is nu eenmaal de mentaliteit van dat herrenvolk.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 november 2015 om 09:56.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 11:22   #33
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Jij vraagt waarom ze hierheen komen.
Daar antwoord ik op. De meerderheid heeft niks tegen het westen. Niet diegenen die komen, niet diegenen die achterblijven.
Die analyse die beweert dat ze ons zo massaal haten, klopt niet.
Dat leg ik uit in de post daarvoor.
Ze haten ons in die gebieden waar ze ingehamerd krijgen dat hun cultuur superieur is aan de onze, terwijl ze met eigen ogen aanschouwen dat ze hopeloos achterlopen en inferieur zijn. Die vernedering zorgt vooral voor haat.
Jij interpreteert die analyse alsof die 5 miljard een militante haat heeft tegen het Westen.

Dat is niet het punt. Het punt is dat het Westen in een soort post-kolonialisme zijn waarden wilden opleggen aan de rest van de wereld, terwijl die waarden relatief zijn. Wij zijn gefocust op persoonlijke vrijheden, de rest van de wereld op collectieve rechten. 'We' proberen onze erg relatieve waarden met militaire dwang te verkopen als een natuurlijke orde der dingen die ten allen tijde moet worden nagestreefd.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 11:38   #34
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat het wij zullen zijn die zich zullen moeten aanpassen. Sowieso zijn we er een hele tijd mee bezig.
Ik hoorde zelfs dat het kindergroepje K3 zich gaat aanpassen.....de rokjes teksten en danspasjes zullen zediger moeten zijn als voorheen
Wordt in dit opiniestuk nu gepleit om een basiskennis Arabisch te leren om zijn buren beter te begrijpen ?

Ik zeg er direct bij dat ik niet meer dan de titel en de aanhef heb kunnen lezen, want ik betaal niet voor DM.

http://www.demorgen.be/opinie/basisk...even-b8050d96/

Iemand ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 14:52   #35
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Misschien wel de meest pertinente analyse tot nu toe: van de 7 miljard eenheden van onze soort op deze planeet, hebben 5 miljard geen boodschap aan ons modernistisch verlichtingsdenken. En duizend bommen en granaten gaan dat niet veranderen.

http://newsmonkey.be/article/60921
Niet toevallig allemaal volgelingen van 'profeet' Mohammed en die zijn niet alleen anti-westers (daar hebben ze het meeste schrik van, hun machtigste vijand) doch ook anti oosts, anti zuids en anti noords. Ook boeddhisten, hindoes, siks, atheïsten, joden, jezidi enz enz hebben er last van. Hoe zou dat nu toch kunnen komen ? (sarcasme)
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 20 november 2015 om 14:56.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 14:57   #36
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Jij interpreteert die analyse alsof die 5 miljard een militante haat heeft tegen het Westen.

Dat is niet het punt. Het punt is dat het Westen in een soort post-kolonialisme zijn waarden wilden opleggen aan de rest van de wereld, terwijl die waarden relatief zijn. Wij zijn gefocust op persoonlijke vrijheden, de rest van de wereld op collectieve rechten. 'We' proberen onze erg relatieve waarden met militaire dwang te verkopen als een natuurlijke orde der dingen die ten allen tijde moet worden nagestreefd.
Neen. Ik interpreteer de uitspraak "meer dan 5 miljard mensen is tegen de moderniteitsgedachte van het westen" tot wat ze is: lachwekkend in al haar ridiculiteit. Hij gooit 5 miljard mensen op een hoop, om dan te besluiten dat het jihadisme een gevolg is van die afwijzing. In elk land waar hij het specifiek over heeft, gaat het om moslimverzet. Niet meer, niet minder. Er zijn 1,5 miljard moslims. Waar is het verzet van die 3,5 miljard anderen die hij er los uit de pols bij gooit?

Ab-so-lu-te lulkoek.

Het spanningsveld in de islamitische wereld is terug te brengen tot één simpele alinea: een cultuur die superioriteit predikt voelt zich vernederd in zijn huidige staat van duizelingwekkende achterlijkheid en daarvoor zal eenieder die niet tot die cultuur behoort waar ook ter wereld tot doelwit verworden.

Maar als jij je geroepen voelt aandacht te schenken aan zo'n gewauwel, ga gerust je gang hoor!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 15:00   #37
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Niet toevallig allemaal volgelingen van 'profeet' Mohammed en die zijn niet alleen anti-westers (daar hebben ze het meeste schrik van, hun machtigste vijand) doch ook anti oosts, anti zuids en anti noords. Ook boeddhisten, hindoes, siks, atheïsten, joden, jezidi enz enz hebben er last van. Hoe zou dat nu toch kunnen komen ? (sarcasme)
Volgens mij beseft Knoope het zelf niet. Vijf miljard mensen op een hoop gooien als anti-westers, en dan van arren moede enkel islamitische voorbeelden opsommen in een schamele poging zijn punt te maken.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 15:16   #38
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Op dit moment is er een gijzelingsactie aan de hand in een Radisson-hotel in Mali, vol met Chinezen, Indiërs, Fransen en zelfs een paar Belgen.Voor de zoveelste keer worden diegenen die koran-verzen kunnen reciteren vrijgelaten door het allahuakhbar brallend ongedierte.

Het illustreert duidelijk de intenties van het kwaad. Het haat ons niet, het haat de hele wereld.

Knoope zou beter kinderboeken schrijven. Die geloven zijn sprookjes mogelijk nog...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 15:18   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Het spanningsveld in de islamitische wereld is terug te brengen tot één simpele alinea: een cultuur die superioriteit predikt voelt zich vernederd in zijn huidige staat van duizelingwekkende achterlijkheid en daarvoor zal eenieder die niet tot die cultuur behoort waar ook ter wereld tot doelwit verworden.

Maar als jij je geroepen voelt aandacht te schenken aan zo'n gewauwel, ga gerust je gang hoor!
Oei oei, we worden belaagd langs beide kanten. De Joden willen nog altijd wraak nemen na WOII. En de moslims willen wraak voor alle interventies in Irak, Afghanistan, Libië, enz...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2015, 15:28   #40
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik begrijp die analyse tot op zekere hoogte. Maar stel me dan dde vraag waarom zo veel gelukzoekers er alles aan doen om tot hier te geraken?
Wie zegt er dat die vluchtelingen behoren tot de anti westerse meerdeerheid ??
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be