Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2006, 18:17   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard Executieve Moslims: daders niet aangeven!

21/04 mp3-moord: Moslimexecutieve volgt moskeeën niet

De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht.

Dat heeft Imran Akhtar, de communicatieverantwoordelijke van de Executieve, vrijdag meegedeeld. "Het is niet onze rol hen te vragen zich over te geven. Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn, zien wij het nut niet in erover te praten", aldus Akhtar. "Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn".

"Onze rol is het rouwende gezin te steunen", zo klonk het nog. "De Executieve zal de komende dagen een rouwbrief sturen naar de ouders van Joe".
******************************************
Wat moeten we daarvan denken?
luc broes is offline  
Oud 21 april 2006, 18:40   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht.
Dit is het enige wat van belang is en daar is maar één woord voor: WALGELIJK.
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 19:09   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Ik zag het vanavond op VTM Teletekst.

Te gék voor woorden. En weer zwijgt de VRT?

(Laat staan de Franstalige media. Die weten nog niet of het om Russische of wel Albanese daders gaat)

PollyCorrect is offline  
Oud 21 april 2006, 19:18   #4
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

PS: begrijp ik het goed? Hebben ze getuigen, kennissen en buren enz. niet eens opgeroepen de moordenaars aan te geven? Géén van beide, noch de moskee nog de executieve?
PollyCorrect is offline  
Oud 21 april 2006, 19:23   #5
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit is het enige wat van belang is en daar is maar één woord voor: WALGELIJK.
Ik vind dit ook niet onbelangrijk:

Citaat:
"Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn
en:
Citaat:
"Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn".
Maar ik weet ook wel dat voor de rechterzijde daders niet geïdentificeerd hoeven te worden en dat alle 'broin manne' misdadigers zijn. Goed dat u zelf duidelijk maakt wat voor u van belang is en wat u gewoon weg wil laten. Het typeert mensen als u helemaal...
kaatd is offline  
Oud 21 april 2006, 19:31   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

tussen haakes (re.: alle broin manne...)

Gisteren zag ik in Brussel zo'n gast de tram afstappen. Zwarte kleertjes, wit petje strak tegen gelaat aangedrukt. Hij sloeg snel, langs te gebouwen scherend, een straat in, totdat hij daar een grote politiecombi zag staan, toen draaide hij metéén rechtsomkeer.

Ik dacht: ik roep die politie, we gaan achter hem aan. Maar ik had een soort van angst, en was moe. Ik was het moe.
PollyCorrect is offline  
Oud 21 april 2006, 19:40   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik vind dit ook niet onbelangrijk:

en:

Maar ik weet ook wel dat voor de rechterzijde daders niet geïdentificeerd hoeven te worden en dat alle 'broin manne' misdadigers zijn. Goed dat u zelf duidelijk maakt wat voor u van belang is en wat u gewoon weg wil laten. Het typeert mensen als u helemaal...
Een beetje rascistisch bezig, jij?

Het maakt namelijk GEEN ZAK uit of de daders al of niet geindentificeerd zijn, NOCH dat het wel of niet over moslims gaat!!!

De oproep opdat de [SIZE=6]daders[/SIZE] zich zouden aangeven wordt niet gesteund!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 april 2006 om 19:41.
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 19:52   #8
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Raar maar waar. Plots zijn de daders geen moslims, volgens de executieve. Dan kunnen ze hun handen in onschuld wassen. Ze doen dus net hetzelfde als de regering: hun verantwoordelijkheid ontlopen.

De oproep van de imams heeft op mij alleszins geen indruk gemaakt. Ze hebben nog niet eens de moeite gedaan om hun Arabische boodschap ook in het Nederlands of in het Frans te vertalen.
Als het op subsidies aankomt, zeggen ze dat ze het gebruik van het Nederlands belangrijk vinden, maar het eerste woord Nederlands moet hier ook nog van de minaret weerklinken.
Boadicea is offline  
Oud 21 april 2006, 19:59   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
21/04 mp3-moord: Moslimexecutieve volgt moskeeën niet

De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht.
Wel wel wel... kijk eens aan.

Citaat:
Dat heeft Imran Akhtar, de communicatieverantwoordelijke van de Executieve, vrijdag meegedeeld. "Het is niet onze rol hen te vragen zich over te geven. Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn, zien wij het nut niet in erover te praten", aldus Akhtar. "Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn".
Mogen ze mij eens uitleggen waarom de Brusselse imams dan wel oproepen tot het aangeven van de daders ?????
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 april 2006, 20:06   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Kaatd@

Ik steun IEDEREEN die de daders oproept zichzelf aan te geven.

Jij dan niet?
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 20:17   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
"Het is niet onze rol hen te vragen zich over te geven".
Waarom is dat de rol niet van de moslimexecutieve, Kaatd?
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 20:18   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
"Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn"
Wat heeft dat ermee te maken, Kaatd?
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 20:19   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
"Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn".
En wat heeft dit er dan mee te maken, Kaatd?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 april 2006 om 20:20.
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 20:21   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zit je, Kaatd?
ff de mensen hun privé leven gunnen, he Niet te duveltje-achtig gaan doen (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50026)

__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 21 april 2006, 20:21   #15
Judge
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Berichten: 587
Standaard

Moslimexecutieve volgt moskeeën niet


BRUSSEL - De Executieve van de Moslims van België (EMB) ondersteunt de oproep niet van de Unie van Moskeeën in Brussel (UMB) aan de daders van de moord op Joe Van Holsbeeck om zich aan te geven bij het gerecht. Dat heeft Imran Akhtar, de communicatieverantwoordelijke van de Executieve, meegedeeld.
,,Het is niet onze rol hen te vragen zich over te geven. Zolang de daders niet geïdentificeerd zijn, zien wij het nut niet in erover te praten’’, aldus Akhtar, die ,,de stigmatisering van de moslimgemeenschap’’ betreurt na de moord op de 17-jarige Joe in het Centraal Station. ,,Het is niet omdat de daders een Arabisch uiterlijk hadden, dat het moslims zijn’’, zei Akhtar. ,,Onze rol is het rouwende gezin te steunen. De Executieve zal de komende dagen een rouwbrief sturen naar de ouders van Joe.’’

De voorzitter van de UMB, Said Dakkar, had in de pers aangekondigd dat de imams tijdens het vrijdaggebed de daders zouden aansporen zich bij de politie aan te geven. Mustafa Kastit, woordvoerder van de Grote Moskee van Brussel, verzekerde dat de preek vandaag gewijd zou worden aan ,,deze trieste gebeurtenis’’. (DS)

Of hoe je een bericht kan verdraaien.

Hun punt is bijzonder rechtlijnig.
- Ten eerste is het niet zeker dat men moslims de moord hebben gepleegd. Het is bovendien ook irrelevant. Ik dacht dat godsdienst in onze maatschappij nog steeds een privé-zaak was.
- Bovendien hebben moslims in deze niet meer verplichtingen dan anderen. HET IS GEWOON VERDOMD DE PLICHT VAN ELKE BURGER OM AANGIFTE TE DOEN.

Ik erger mij ook geweldig aan het feit dat plots hele gemeenschappen verantwoordelijk gesteld worden voor een bepaald gedrag of het nu om moorden of niet aangeven gaat. Ik heb nog nooit een gemeenschap een daad zien stellen. Ik heb wel al één mens van een gemeenschap een daad zien stellen. Ik heb ook veel mensen van een gemeenschap dezelfde daad zien stellen. Maar ik heb nog NOOIT, nog NOOIT een gemeenschap een daad zien stellen. Indiviuduen stellen daden, gemeenschappen doen dit niet, daarom kunnen enkel individuen voor hun verantwoordelijkheid gesteld worden. De allochtone gemeenschap wordt hier verantwoordelijk gesteld voor het feit dat daders niet gevonden zijn. Nochtans lijkt het hier ook te gaan om minderjarigen die naar Belgische scholen gaan waar tot nader order in overgrote mate door autochtone leraren les wordt gegeven. Niemand heeft hier al de autochtone lerarengemeenschap voor zijn verantwoordelijkheid gesteld. En terecht.
__________________
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl

Laatst gewijzigd door Judge : 21 april 2006 om 20:22.
Judge is offline  
Oud 21 april 2006, 20:22   #16
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom is dat de rol niet van de moslimexecutieve, Kaatd?
Is het de rol van de katholieke gepensioneerdenbond om hen te vragen zich over te geven?
Flippend Rund is offline  
Oud 21 april 2006, 20:42   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

De reden waarom er niet hoeft opgeroepen te worden dat de daders zich aangeven is: we weten toch niet of het moslims zijn zolang ze niet gevonden, en dus geïdentificeerd zijn?
Knuppel is offline  
Oud 21 april 2006, 20:55   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De reden waarom er niet hoeft opgeroepen te worden dat de daders zich aangeven is: we weten toch niet of het moslims zijn zolang ze niet gevonden, en dus geïdentificeerd zijn?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Mogen ze mij eens uitleggen waarom de Brusselse imams dan wel oproepen tot het aangeven van de daders ?????
Het gaat over noord-afrikanen. Het is niet te veralgemenend te stellen dat die gemeenschap erg hecht aan z'n geloof ook al hebben sommigen daarvan een voorliefde voor een radicale en perverse versie daarvan die door de meerderheid niet wordt gesteund, of althans niet aktief. Of om het cru te stellen : ze mogen nog zo erge boefjes zijn, je zal ze wel in de moskee terugvinden als hun leefomgeving dat eist. Het sociaal en familiaal weefsel in die gemeenschap eist dat gewoon.

Dus er is geen reden waarom men zulke oproep niet zou steunen, tenzij men rare agendapunten heeft. Ik vind het trouwens vreemd van een moslimexecutieve die beheerst wordt door Turken die in mijn ogen traditioneel veel meer geneigd zijn om seculier te denken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 april 2006 om 20:56.
Jazeker is offline  
Oud 21 april 2006, 20:56   #19
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Of om het cru te stellen : ze mogen nog zo erge boefjes zijn, je zal ze wel in de moskee terugvinden als hun leefomgeving dat eist. Het sociaal en familiaal weefsel in die gemeenschap eist dat gewoon.
Ik vind dat een interessante bewering en ik vraag me af waarop je ze baseert. Die "gewoon" laat wel vermoeden dat je maar wat uit je nek klets. "Ik bedoel. iedereen weet dat toch gewoon? Dat is toch gewoon zo? Nee?"

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 april 2006 om 20:57.
Flippend Rund is offline  
Oud 21 april 2006, 21:06   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.083
Standaard

Citaat:
Dus er is geen reden waarom men zulke oproep niet zou steunen, tenzij men rare agendapunten heeft.
Dat vind ik dus ook. Het is op zijn minst bizar te noemen dat iemand uitdrukkelijk laat weten een volstrekt normale oproep NIET te willen steunen. De redenen die daarvoor worden opgegeven zijn trouwens nog absurder.

Citaat:
Ik vind het trouwens vreemd van een moslimexecutieve die beheerst wordt door Turken die in mijn ogen traditioneel veel meer geneigd zijn om seculier te denken.
De Marokkaanse moslims werden opgeroepen niet te gaan stemmen. Zo vreemd is het dus niet dat de Turken het pleit wonnen.
Turkije mag dan een seculiere staat zijn, denken doen de Turken evenzeer zoals het een moslim geleerd wordt.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be