Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 februari 2014, 21:19   #1001
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tsagoi Bekijk bericht
Er is niets mis met geloof, maar de regering staat daar apart van en moet het beste doen, gebaseerd op zoveel mogelijk feiten. De scheiding van kerk en staat is belangerijk om de vrijheid van elk individu te garanderen.
Scheiding van Kerk en staat is voor veel seculieren geweldig zolang de Kerk zich niet met de staat moeit. Als de staat zich echter met de Kerk moeit, dan is dat geen enkel probleem.

Dan krijg je dit soort progressief geïnspireerde zever:

‘I am still not getting what I want’: Gay couple suing church for refusing ‘wedding

die op wijdverspreide steun van de social justice crowd (sociale conventies, cis-privilige en al die zever, je kent het wel) kan rekenen.

Laat het duidelijk zijn, huwelijk is voor mij ook een traditioneel geïnspireerde aangelegenheid. Het is mij eigenlijk niet duidelijk waarom het de zaken van de Staat zijn met wie ik wel of niet samenhok. Maar als homo's per se een veredeld samenlevingscontract voor de Staat willen (en eigenlijk vooral een excuus om een belachelijk veel te duur feest te geven met misselijkmakend melig gedoe) dan mogen ze het van mij hebben. Zolang ze niet beginnen bovenstaande zever beginnen eisen.

Overigens

Citaat:
French secularity (or Laicism) in French, laïcité (pronounced [la.isiˈte]) is a concept denoting the absence of religious involvement in government affairs as well as absence of government involvement in religious affairs.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 februari 2014 om 21:29.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 21:32   #1002
Tsagoi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Scheiding van Kerk en staat is voor veel seculieren geweldig zolang de Kerk zich niet met de staat moeit. Als de staat zich echter met de Kerk moeit, dan is dat geen enkel probleem.

Dan krijg je dit soort progressief geïnspireerde zever:

‘I am still not getting what I want’: Gay couple suing church for refusing ‘wedding

die op wijdverspreide steun van de social justice crowd (sociale conventies, cis-privilige en al die zever, je kent het wel) kan rekenen.

Laat het duidelijk zijn, huwelijk is voor mij ook een traditioneel geïnspireerde aangelegenheid. Het is mij eigenlijk niet duidelijk waarom het de zaken van de Staat zijn met wie ik wel of niet samenhok. Maar als homo's per se een veredeld samenlevingscontract voor de Staat willen (en eigenlijk vooral een excuus om een belachelijk veel te duur feest te geven met misselijkmakend melig gedoe) dan mogen ze het van mij hebben. Zolang ze niet beginnen bovenstaande zever beginnen eisen.
Ik geef je daarin wel gelijk hoor. De staat moet zich niet al teveel moeien met de Kerk tenzij er natuurlijkwordt opgeroepen tot geweld tegen ikweetnietwat. Niet dat ik dat spoedig zie gebeuren. Het zijn de zaken van de Staat omdat het waarsschijnlijk gaat over belastingen, erfeniskwesties, administratie... Je wettelijke partner heeft natuurlijk plichten en rechten voor de staat.
Tsagoi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 21:38   #1003
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Scheiding van Kerk en staat is voor veel seculieren geweldig zolang de Kerk zich niet met de staat moeit. Als de staat zich echter met de Kerk moeit, dan is dat geen enkel probleem.

Dan krijg je dit soort progressief geïnspireerde zever:

‘I am still not getting what I want’: Gay couple suing church for refusing ‘wedding

die op wijdverspreide steun van de social justice crowd (sociale conventies, cis-privilige en al die zever, je kent het wel) kan rekenen.

Laat het duidelijk zijn, huwelijk is voor mij ook een traditioneel geïnspireerde aangelegenheid. Het is mij eigenlijk niet duidelijk waarom het de zaken van de Staat zijn met wie ik wel of niet samenhok. Maar als homo's per se een veredeld samenlevingscontract voor de Staat willen (en eigenlijk vooral een excuus om een belachelijk veel te duur feest te geven met misselijkmakend melig gedoe) dan mogen ze het van mij hebben. Zolang ze niet beginnen bovenstaande zever beginnen eisen.

Overigens
Tot op zekere hoogte kan/mag de kerk (alsook elke andere religie) doen en laten wat ze wenst; zelfs promoten en/of verkondigen wat zij wenst ... tot het moment dat de wetgeving (wat nog altijd boven religie staat) dreigt geschaad te worden.

En met wetgeving refereer ik uiteraard niet naar debiliteiten zoals bijvoorbeeld gasboetes...
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2014, 22:43   #1004
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Scheiding van Kerk en staat is voor veel seculieren geweldig zolang de Kerk zich niet met de staat moeit. Als de staat zich echter met de Kerk moeit, dan is dat geen enkel probleem.
Toch wel hoor, zo heb ik zelf grote problemen met staatgelden die naar religieuze organisaties vloeien en met religieus onderwijs.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 00:10   #1005
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Toch wel hoor, zo heb ik zelf grote problemen met staatgelden die naar religieuze organisaties vloeien en met religieus onderwijs.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 11:26   #1006
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een holebi is noch man noch vrouw. Kinderen krijgen ligt derhalve niet in het verschiet tenzij kunstmatig of geklaut van een ander. Het recht om ze (kinderen) te krijgen is een, het recht om ze op te voeden is een ander. Een lesbisch/gay persoon is iemand met een afwijking van het normale patroon, het patroon dat staat voor vermenigvuldiging. Dan heb ik het niet over het huwelijk, dat staat daar volledig buiten.

Een persoon die om welke reden danook niet in staat is om nageslacht te verwekken, moet dat ook niet doen. Het recht om kinderen op te voeden is weer een ander verhaal.
Kinderen via een kunstmatige ingreep te laten verschijnen is een dom verhaal. Paardenfokkers kunnen je daar alles over vertellen. Aangezien de mensheid niet bepaald aan het uitsterven is, is er geen enkele reden om kunstmatig kinderen te verwekken bij wie dan ook.
Volgens mij is een holebi nog altijd een man of een vrouw! Er zijn ook heterokoppels die geen kinderen kunnen krijgen, mogen die van u dan geen hulp krijgen om alsnog zwanger te worden en een kind te krijgen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:04   #1007
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tsagoi Bekijk bericht
Daar heb ik niet aan gedacht. Dat is een goed punt.
Eigelijk niet, daar het huwelijk als een band tussen een mannelijke en vrouwelijke component ook in die andere culturen bestaat. Ook daar waar de uitgebreide familie medezeggenschap krijgt bij het totstandkomen van het huwelijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:08   #1008
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij is een holebi nog altijd een man of een vrouw! Er zijn ook heterokoppels die geen kinderen kunnen krijgen, mogen die van u dan geen hulp krijgen om alsnog zwanger te worden en een kind te krijgen?
Het probleem zit bij deze mensen niet bij de aard van hun relatie, maar bij een medisch probleem bij een van de partners. Niet de aard van de relatie (man-vrouw).

Wel bij homoseksuelen (man-man, vrouw-vrouw). Ook al zijn beiden vruchtbaar, van het verwekken van een kind binnen hun relatie kan er geen sprak zijn. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:26   #1009
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigelijk niet, daar het huwelijk als een band tussen een mannelijke en vrouwelijke component ook in die andere culturen bestaat. Ook daar waar de uitgebreide familie medezeggenschap krijgt bij het totstandkomen van het huwelijk.
Omdat het ook in andere culturen bestaat?
Sterk argument.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:48   #1010
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het probleem zit bij deze mensen niet bij de aard van hun relatie, maar bij een medisch probleem bij een van de partners. Niet de aard van de relatie (man-vrouw).

Wel bij homoseksuelen (man-man, vrouw-vrouw). Ook al zijn beiden vruchtbaar, van het verwekken van een kind binnen hun relatie kan er geen sprak zijn. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak.
Is het nu echt nodig, om in elk van berichten, debiliteiten te plaatsen?
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:55   #1011
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Is het nu echt nodig, om in elk van berichten, debiliteiten te plaatsen?
Weerleg eens die "debiliteiten".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:57   #1012
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Omdat het ook in andere culturen bestaat?
Sterk argument.
Het argument is juist dat ook waar er sprake is van een uitgebreide familie het huwelijk op dezelfde gronden berust. M.a.w. in de grond van de zaak is het huwelijk als een band tussen man en vrouw (of bij uitbreiding man en vrouwen) geen religieus gegeven, maar een universeel menselijk gegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:57   #1013
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Weerleg eens die "debiliteiten".
Ik kan net zo goed mijn hond proberen uit te leggen, waarom ik ik Pietro Mascagni een geweldig componist vind.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 12:57   #1014
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Ik kan net zo goed mijn hond proberen uit te leggen, waarom ik ik Pietro Mascagni een geweldig componist vind.
U mag proberen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 19:44   #1015
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet hun motivatie. Toch eventjes wat lezen over "la Manif pour tous".
Ik ken hun argumenten én hun motivatie. Alleen al de naam is misleidend "la manif pour tous". Die manif is helemaal niet "pour tous". Een gay pride is veel meer "pour tous" dan die "manif pour tous".

En nogmaals: niemand wil mensen verbieden van een 'traditioneel gezin' te starten. Daarentegen wil dat volk van die "manif pour tous" anderen verbieden van iets anders dan traditionele gezinnen te starten.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 20:47   #1016
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik ken hun argumenten én hun motivatie. Alleen al de naam is misleidend "la manif pour tous". Die manif is helemaal niet "pour tous". Een gay pride is veel meer "pour tous" dan die "manif pour tous".
En om welke reden zou dat kunnen zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 20:48   #1017
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
En nogmaals: niemand wil mensen verbieden van een 'traditioneel gezin' te starten. Daarentegen wil dat volk van die "manif pour tous" anderen verbieden van iets anders dan traditionele gezinnen te starten.
Neen, dat wordt helemaal niet verboden of onmogelijk gemaakt. Het gaat er alleen om dat het geen huwelijk hoort te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:12   #1018
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.237
Standaard

Wanneer holebi's wensen hun onderlinge band in een wettelijk erkend soort pact te bevestigen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

Maar:
1. het hyper-idioot om daarvan dergelijke verbintenis per se voor een "huwelijk" te willen laten doorgaan. Want dat is het niet. Het beantwoordt niet aan een essentieel biologisch kenmerk dat je alleen maar terugvindt in het hetero-huwelijk en dat op dit forum reeds herhaalde malen werd te berde gebracht.

2. holebi's moeten dan ook niet willen hun verbintenis laten doorgaan voor voor iets dat het niet is. Bijgevolg is het evenmin normaal om in dergelijke situatie te willen "kinderen krijgen" en die kinderen dan te willen opvoeden in een omgeving van "twee vaders" of "twee moeders".

En vooraleer ik hier nu de politiek-correcte fractie van dit forum met de, o zo voorspelbare, verwijten en pissige uithalen over mij heen krijg, wil ik jullie wel op het hart drukken: a) dat dit mijn persoonlijke visie is; b) dat ik niet zinnens ben die visie als een soort missionaris uit te dragen; c) dat ik hoop dat jullie dat evenmin doen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:29   #1019
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wanneer holebi's wensen hun onderlinge band in een wettelijk erkend soort pact te bevestigen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
Juist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar:
1. het hyper-idioot om daarvan dergelijke verbintenis per se voor een "huwelijk" te willen laten doorgaan. Want dat is het niet. Het beantwoordt niet aan een essentieel biologisch kenmerk dat je alleen maar terugvindt in het hetero-huwelijk en dat op dit forum reeds herhaalde malen werd te berde gebracht.

2. holebi's moeten dan ook niet willen hun verbintenis laten doorgaan voor voor iets dat het niet is. Bijgevolg is het evenmin normaal om in dergelijke situatie te willen "kinderen krijgen" en die kinderen dan te willen opvoeden in een omgeving van "twee vaders" of "twee moeders".

En vooraleer ik hier nu de politiek-correcte fractie van dit forum met de, o zo voorspelbare, verwijten en pissige uithalen over mij heen krijg, wil ik jullie wel op het hart drukken: a) dat dit mijn persoonlijke visie is; b) dat ik niet zinnens ben die visie als een soort missionaris uit te dragen; c) dat ik hoop dat jullie dat evenmin doen.
Fout.
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2014, 21:53   #1020
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En om welke reden zou dat kunnen zijn?
Om de reden die ik al aangaf. Niemand vraagt dat traditionele gezinnen stichten verboden moet worden, noch dat een traditioneel huwelijk verboden moet worden.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be