Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 06:39   #141
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U bedoelt dat de mensen van de NMBS vandaag de dag niet werken?
Dat ze niet werken hoor je mij niet beweren. Wel dat ze te weinig productief zijn.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:41   #142
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In een politiestaat bedoel je.
Trouwens, ik wil nog wel de eerste privé maatschappij op het spoor zien die winst maakt. Ze kunnen het zelfs nog niet zonder grote overhead en met de gemakkelijkste treinen volledig bestaande uit dezelfde wagens met dezelfde lading. Laat staan dus dat ze gemengd vervoer zouden aankunnen.
Laten we het goederenvervoer per spoor afschaffen dan maar ? Dat zijn een pak gevaarlijke en zware kamions bij op de snelwegen.
Ik ken toch privémaatschappijen die het zeer goed doen, alleen zijn ze veel te sterk afhankelijk van de stakende spoormannen in ieder land.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:42   #143
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht


bulderlach

En heel dikke 2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:42   #144
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
niewaar?

En pas op,ik NEEM af en toe wel eens de bus hier in de regio Zuid-West-Vlaanderen
Wat wil je hiermee beweren?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 06:44   #145
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ken toch privémaatschappijen die het zeer goed doen, alleen zijn ze veel te sterk afhankelijk van de stakende spoormannen in ieder land.
Een schande: niemand heeft het recht om het werk van iemand af te nemen. Er is geen enkele grondige reden om uw concurrenten vleugellam te maken, integendeel. Via de rechtbank zou de vakbond moeten veroordeeld worden tot een superfikse boete.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 07:16   #146
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Scherven: Ik kan gerust leven met een staking, al heb ik menig broertje dood aan alle wilde stakingen, waaronder ik ook de staking van gisteren catalogeer (op zijn minst voor het reizigersverkeer). Maar de sporen blokkeren is misdadig. Die heren (want veel dames zitten er nog steeds niet bij) zouden een paar dagen in het cachot mogen vliegen, wat mij betreft. Hoedanook, ik werk volgende week. En de vakbonden mogen op hun hoofd gaan staan.
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 08:18   #147
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ja bij u op het bedrijf stappen jullie individueel of te samen naar uw baas en die springt om u tevreden te stellen en zit zonder morren aan zijn eigen winst of die van de aandeelhouders?
Wordt hoog tijd dat gij eens uit uw luchtkasteel komt ze.
Wie zit er hier in zijn luchtkasteel?
Bij de meeste bedrijven stapt men inderdaad gewoon individueel of kollektief naar de baas, en gaat men rond de tafel zitten. En spreekt gewoon met elkaar. Want de meeste bazen weten heel er goed je zonder tevreden werknemers je ook je aandeelhouders niet tevreden klan stellen.
Bij het bedrijf waar ik werk is nog nooit gestaakt. En toch zijn de arbeidsvoorwaarden goed, worden problemen uitgepraat, en krijgen we elk jaar een loonsverhoging, waarover door de vakbonden met de "bazen" gepraat wordt.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 08:25   #148
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat ze niet werken hoor je mij niet beweren. Wel dat ze te weinig productief zijn.
Het probleem bij de NMBS is niet zozeer het management.
Bij de NMBS maakt "productiepersoneel" (machinisten, conducteurs ed.) maar een minderheid van het totaal uit. Dat is bij andere bedrijven heel anders.
Raak je al de raamambtenaren bij de NMBS kwijt, dan kan je het productiepersoneel meteen ook beter betalen. Bij de Zwitserse spoorwegen, de SBB, verdient een machinist netto 6000 euro per maand. Daarvoor moet hij dan wel 41 uur werken, mag pas met 63 met pensioen, en moet hij genoegen nemen met een normaal werknemer statuut. (Bij de SBB werkt geen enkele "statutaire" ambtenaar meer).
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 10:23   #149
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Daarom privatiseren die nest.

Wat zeg je?

Ga je dan staken?

Ja dan weet ik het ook niet meer.

De overheid werkt niet goed, de privé werkt niet goed, zou het dan niet aan de spoormensen zelf liggen?
neen, het ligt aan een verkeerde attitude. Laat professionelen hun werk doen, verwijder het managementdenken dat verantwoordelijk is voor nutteloze kosten en veel te zwaar weegt op de lonen van de werkende mensen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 10:49   #150
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
neen, het ligt aan een verkeerde attitude. Laat professionelen hun werk doen, verwijder het managementdenken dat verantwoordelijk is voor nutteloze kosten en veel te zwaar weegt op de lonen van de werkende mensen.

Ik moet mijn vraag van gisteren herhalen.

U begrijpt toch waar de grote overheadkosten zitten mag ik hopen? Er wordt net gestaakt om die in stand te houden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 13:38   #151
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet mijn vraag van gisteren herhalen.

U begrijpt toch waar de grote overheadkosten zitten mag ik hopen? Er wordt net gestaakt om die in stand te houden.

Openbaar vervoer staat boven kosten wanneer het op een normale wijze georganiseerd wordt. Openbaar vervoer is niet iets waar een land economische winst op maakt, laat staan de inwoners; het hoort wel bij te dragen aan een stijging van comfort (en niet zoals nu tot ergernis).
Zoals u keer op keer aantoont, het is de attitude die verkeerd zit.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 13:43   #152
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik heb niet gestaakt.

__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:48   #153
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Openbaar vervoer staat boven kosten wanneer het op een normale wijze georganiseerd wordt. Openbaar vervoer is niet iets waar een land economische winst op maakt, laat staan de inwoners; het hoort wel bij te dragen aan een stijging van comfort (en niet zoals nu tot ergernis).
Zoals u keer op keer aantoont, het is de attitude die verkeerd zit.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag is of u wel beseft waar de grootste overheadkost zit? Maar goed, u maakt het probleem pijnlijk duidelijk. Ook u heeft er geen bezwaar tegen dat de vakbonden het land gijzelen om deze onnodige overheidsuitgaven in stand te houden. In die optiek is het voor u dus duidelijk ook compleet irrelevant waar die kosten zitten en fulmineert u er maar wat op los tegen het management.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 oktober 2010 om 15:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:52   #154
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Openbaar vervoer staat boven kosten wanneer het op een normale wijze georganiseerd wordt.
En "op een normale wijze georganiseerd" betekend ook "altijd beschikbaar". Stakingen om de haverklap horen hier niet bij.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 15:59   #155
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ken toch privémaatschappijen die het zeer goed doen, alleen zijn ze veel te sterk afhankelijk van de stakende spoormannen in ieder land.
stakende spoormannen

Frankrijk geeft het goede voorbeeld, wanneer komt het volk hier ook in actie?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:16   #156
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet mijn vraag van gisteren herhalen.

U begrijpt toch waar de grote overheadkosten zitten mag ik hopen? Er wordt net gestaakt om die in stand te houden.
Dat heeft hij blijkbaar niet begrepen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:17   #157
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
neen, het ligt aan een verkeerde attitude. Laat professionelen hun werk doen, verwijder het managementdenken dat verantwoordelijk is voor nutteloze kosten en veel te zwaar weegt op de lonen van de werkende mensen.
Laat de managers de nodige maatregelen nemen en het kan nog goed komen met het spoor.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:19   #158
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Openbaar vervoer staat boven kosten wanneer het op een normale wijze georganiseerd wordt. Openbaar vervoer is niet iets waar een land economische winst op maakt, laat staan de inwoners; het hoort wel bij te dragen aan een stijging van comfort (en niet zoals nu tot ergernis).
Zoals u keer op keer aantoont, het is de attitude die verkeerd zit.
Ja en nee.

Ja, openbaar vervoer is niet iets waar de staat winst op maakt.
Nee, de kosten moeten beperkt blijven.

En een gratis OV zoals in Hasselt is al helemaal belachelijk.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 16:19   #159
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag is of u wel beseft waar de grootste overheadkost zit? Maar goed, u maakt het probleem pijnlijk duidelijk. Ook u heeft er geen bezwaar tegen dat de vakbonden het land gijzelen om deze onnodige overheidsuitgaven in stand te houden. In die optiek is het voor u dus duidelijk ook compleet irrelevant waar die kosten zitten en fulmineert u er maar wat op los tegen het management.
Daar komt het inderdaad op neer.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 17:32   #160
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Is Nederland een politiestaat? Zweden? Zwitserland?
Sorry, maar sporen blokkeren is sabotage, en dat gaat een stuk verder dan staken.


Er zijn er zelfs verschillende die winst maken. Mischien niet in 2009, want dat was voor iedereen een slecht jaar, maar al die private goederenvervoerders doen het toch niet voor niet. DB Schenker was in 2008 winstgevend. In 2009 niet. BLS cargo is ook winstgevend. ACTS idem. Shortlines/HGK idem. Rail4Chem idem.
ERS zal ook wel geld opbrengen, anders zou Maersk er niet zoveel voor betaald hebben...
ik denk dat je toch nog wel eea over het huidige Europese spoorweglandschap te leren hebt.



Het zijn juist privé bedrijven als Crossrail die er in geslaagd zijn om goederenvervoer terug te veroveren op het wegvervoer. Maar daarbij werden ze wel steevast zoveel mogelijk gedwarsboomd door de Belgische vakbonden.

Nochthans haalt Crossrail vele vrachtwagens van de weg. Letterlijk zelfs:

Ik weet niet waar jij je cijfers haalt en ik heb inderdaad nog alles te leren over het Europese spoorweglandschap maar ik zie dat privémaatschappijen bijna om het jaar geherstructureerd dienen te worden, geherfinancierd moeten worden, opgeslokt worden wegens kapitaal nodig, ... Rail4Chem bvb ooit opgericht om treinen te doen voor BASF als ik me niet vergis is al DLC (nu crossrail of alweer iets anders, alleszins al meerdere keren nieuwe investeerders) geweest (en nog al iets anders ook ?) en zit nu onder CAPtrain (samen met Fret en nog iets). Het zou kunnen dat dat nodig is om te groeien maar ik vrees dat het vooral door verliezen is dat dit allemaal gebeurd. Het klopt ook dat in Frankrijk open acces treinen dikwijls tegenwerking hebben maar in België is dat zeker niet het geval. Buiten misschien deze ene keer bij de staking worden privétreinen minder opzij gezet dan NMBS treinen omdat die betere boetesysteem hebben bedongen bij infrabel. NMBS rijdt trouwens veel treinen voor de privé omdat die met minder bestuurders en materiaal zitten en daardoor minder flexibel zijn.
Ik blijf erbij, al wat men wenst te realiseren door de liberalisering van het spoor kan men makkelijker bereiken door de nationale maatschappijen te moderniseren en te laten samenwerken. Al dat nodig is, is visie, lef en een egocrusher. Nu krijgen we in totaal op het spoor gewoon nog meer managers, bazen, raden van besturen,directies, ... en minder uitvoerend personeel dat dan nog altijd maar steeds flexibeler moet zijn.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be