Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2013, 10:12   #21
g_z
Parlementslid
 
g_z's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 1.964
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Moslims plassen niet staand, enkel zittend en dan zitten ze gewoon schuin op de pot. Een gothic thema met veel kruisbeelden lijkt me inderdaad wel een goed idee.

Het is toch niet zo dat het toilet gebruikt wordt door anderen na het verlaten.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 10:15   #22
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Een hangbuikzwijntje door 't café laten lopen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 12:24   #23
erwin boydens
Burger
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 119
Standaard

Heb zelf een cafe en een tierce gerund in Vilvoorde gedurende enige jaren ...

Ik heb nooit iemand op voorhand voor kleur, ras of geloof op voorhand de toegang geweigerd. Iedereen was bij mij welkom en ik had ook een heel gemengd publiek.
Regelmatig ook een vechtpartij en ik had geen schrik om iemand zelf de deur uit te werken.
Na 7 jaar ervaring kan ik enkel getuigen dat ik problemen had met alle soorten volk. Ras of geloof heeft er niet zo veel mee te maken op dat vlak. Overal vind je "goed" volk en "slecht" volk.
Feit is gewoon dat veel van de immigranten teveel samen leven in grote appartementsblokken en dat zo ganse wijken in ghettos worden herschapen met de nodige problemen.

Zolang onze politici dit verder zo laten, zie je de zaken verder uitkankeren. Wie had 15 jaar gelden gedacht dat "jongeren" uit Vilvoorde en andere steden naar Syrie zouden gaan vechten?

Ergens kan ik mensen die racistisch zijn begrijpen.
Gedurende die jaren in Vilvoorde heb ik veel racisten gekend, bepaalde standpunten sta ik zelf ook achter, ... echter weiger ik nog steeds om mensen op voorhand te veroordelen voor hun kleur of geloof.

In een ander huidig leven in een multicultureel bedrijf in Ierland zie ik elke dag allerhande jongeren uit gans Europa en erbuiten met verschillende achtergronden uitgroeien tot top managers en bedrijfsleiders. Whatever geloof of ras.

Een iets ontbreekt voor de meeste probleemjongeren die ik persoonlijk gekend heb in Vilvoorde: opleiding en scholing. Hoe lager de scholing hoe meer problemen in het leven en ook op cafe of dancing. En dit onafhankelijk van kleur, ras of geloof.
Als onze politici dit ooit willen oplossen zal opleiding en scholing de key factor zijn.
erwin boydens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 12:27   #24
erwin boydens
Burger
 
Geregistreerd: 2 mei 2007
Berichten: 119
Standaard

En niet het huidige gezever en gepalaver over hoofdoeken.
erwin boydens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 13:43   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Als onze politici dit ooit willen oplossen zal opleiding en scholing de key factor zijn.
u pleit dus voor aparte scholen voor moslims? Want blijkbaar hebben ze niet genoeg aan ons regulier schoolsysteem.
Of pleit U misschien voor het afleveren van diploma's aan moslims vooraleer het schooljaar begonnen is?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 13:50   #26
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Naar aanleiding van dit artikel over een sms dienst tegen discriminatie aan de ingang van discotheken.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._discriminatie

Moslims hebben sowieso niets te zoeken in een dancing, da's helemaal haram voor die eikels dus waarom ze dan nog binnen willen is me een raadsel, zal wel voor de vlamse hoeren zijn dan.

Kan een discotheek aan de ingang geen moslims of gelovigen weigeren? Die zaak is toch haram dus doen ze de islam gemeenschap een dienst net zoals bepaalde gelegenheden niet toegankelijk zijn voor ongelovigen.

Er is een makkelijke manier om moslim gespuis buiten te houden en dat is gewoon om enkel koppels toe te laten, zijnde een jongen en meisje wat ook z'n zus kan zijn. Moslim jongeren vallen altijd binnen in bendes zonder meisjes want hun zussen mogen meestal toch niet mee.

Geen discriminatie en toch geen moslims in je zaak behalve de koppels waar je sowieso geen extra last mee hebt.
Met een ledenlijst werken om 't islamitisch ongedierte buiten de deur te houden.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:18   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
Heb zelf een cafe en een tierce gerund in Vilvoorde gedurende enige jaren ...

Ik heb nooit iemand op voorhand voor kleur, ras of geloof op voorhand de toegang geweigerd. Iedereen was bij mij welkom en ik had ook een heel gemengd publiek.
Regelmatig ook een vechtpartij en ik had geen schrik om iemand zelf de deur uit te werken.
Na 7 jaar ervaring kan ik enkel getuigen dat ik problemen had met alle soorten volk. Ras of geloof heeft er niet zo veel mee te maken op dat vlak. Overal vind je "goed" volk en "slecht" volk.
Feit is gewoon dat veel van de immigranten teveel samen leven in grote appartementsblokken en dat zo ganse wijken in ghettos worden herschapen met de nodige problemen.

Zolang onze politici dit verder zo laten, zie je de zaken verder uitkankeren. Wie had 15 jaar gelden gedacht dat "jongeren" uit Vilvoorde en andere steden naar Syrie zouden gaan vechten?

Ergens kan ik mensen die racistisch zijn begrijpen.
Gedurende die jaren in Vilvoorde heb ik veel racisten gekend, bepaalde standpunten sta ik zelf ook achter, ... echter weiger ik nog steeds om mensen op voorhand te veroordelen voor hun kleur of geloof.

In een ander huidig leven in een multicultureel bedrijf in Ierland zie ik elke dag allerhande jongeren uit gans Europa en erbuiten met verschillende achtergronden uitgroeien tot top managers en bedrijfsleiders. Whatever geloof of ras.

Een iets ontbreekt voor de meeste probleemjongeren die ik persoonlijk gekend heb in Vilvoorde: opleiding en scholing. Hoe lager de scholing hoe meer problemen in het leven en ook op cafe of dancing. En dit onafhankelijk van kleur, ras of geloof.
Als onze politici dit ooit willen oplossen zal opleiding en scholing de key factor zijn.
Wat mankeert er dan aan onze scholen? Al aan gedacht dat het probleem gewoon buiten de schoolmuren maar achter de voordeur van die jongeren zit?
Wat denkt u van strikte rolpatronen, afwezige vaders, moeders die de taal niet spreken en zelf tot de leeftijd van tien naar school gingen ?

Wat denkt u van opvoeding die niet gericht is op compromissen vinden, zelfbeheersing, leren omgaan met frustraties, afkeer van geweld, op samenleven in een open maatschappij waar gelijkwaardigheid de norm is?

En een café is niet het uitgaansleven, waar opgefokte jongetjes bij meisjes willen scoren en om die reden zever krijgen, want dat vriendinnen of vrienden erop wijzen dat zijn belangstelling vervelend gevonden wordt, kan al reden zijn om met maten de zaak en: of mensen te vertimmeren.

Ik wacht op het moment dat erkend wordt, dat niet origine maar gedrag reden tot weigering zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:22   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
ik wacht op het moment dat erkend wordt, dat niet origine maar gedrag reden tot weigering zijn.
goede opmerking!

of arbeidsattitude!
of leugenachtige excuus attitude
of niet correct handelen
of geen rekening willen houden met de afgesproken arbeidstijd

de lijst is eindeloos.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 14:28   #29
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een hangbuikzwijntje door 't café laten lopen?
Of Maggie De Block?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 15:21   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin boydens Bekijk bericht
Heb zelf een cafe en een tierce gerund in Vilvoorde gedurende enige jaren ...

Ik heb nooit iemand op voorhand voor kleur, ras of geloof op voorhand de toegang geweigerd. Iedereen was bij mij welkom en ik had ook een heel gemengd publiek.
Regelmatig ook een vechtpartij en ik had geen schrik om iemand zelf de deur uit te werken.
Na 7 jaar ervaring kan ik enkel getuigen dat ik problemen had met alle soorten volk. Ras of geloof heeft er niet zo veel mee te maken op dat vlak. Overal vind je "goed" volk en "slecht" volk.
Feit is gewoon dat veel van de immigranten teveel samen leven in grote appartementsblokken en dat zo ganse wijken in ghettos worden herschapen met de nodige problemen.

Zolang onze politici dit verder zo laten, zie je de zaken verder uitkankeren. Wie had 15 jaar gelden gedacht dat "jongeren" uit Vilvoorde en andere steden naar Syrie zouden gaan vechten?

Ergens kan ik mensen die racistisch zijn begrijpen.
Gedurende die jaren in Vilvoorde heb ik veel racisten gekend, bepaalde standpunten sta ik zelf ook achter, ... echter weiger ik nog steeds om mensen op voorhand te veroordelen voor hun kleur of geloof.

In een ander huidig leven in een multicultureel bedrijf in Ierland zie ik elke dag allerhande jongeren uit gans Europa en erbuiten met verschillende achtergronden uitgroeien tot top managers en bedrijfsleiders. Whatever geloof of ras.

Een iets ontbreekt voor de meeste probleemjongeren die ik persoonlijk gekend heb in Vilvoorde: opleiding en scholing. Hoe lager de scholing hoe meer problemen in het leven en ook op cafe of dancing. En dit onafhankelijk van kleur, ras of geloof.
Als onze politici dit ooit willen oplossen zal opleiding en scholing de key factor zijn.
Iets te politiek correct voor mij, vroeger dacht ik er ook zo over maar dat blijkt dus nog steeds te rooskleurig. Problemen in discotheken zijn vooral groepjes jongeren zonder meisjes in de groep, dat kunnen inderdaad alle groepen zijn maar vooral moslims omdat die minder met lief en zus uitgaan, al zie je dat niet direct aan hen, negers, blanken, licht en donkerbruin allemaal door elkaar, enkel de meisjes zijn te herkennen aan de hoofdjurk als ze die dragen.

Dan Ierland, ik wil je best geloven, dat land heeft 0,5 procent moslims, ongeveer het laagste percentage in heel west-Europa.

Dan scholing, moslims leven zo in ghetto's dat ze maar op school in aanraking komen met Nederlands, dan is dat veel te laat hè. Moslims doen ook veel aan inteelt en dan krijg je mentaal gestoorden en dommekloten, 10-15 punten IQ lager, dan lukt het ook niet.

Ja, volgens mij is het dus een moslim probleem, daar zou eens een grondige studie moeten over gemaakt worden maar dat willen ze niet doen in België, het zou stigmatiseren. Ze zijn dus bang voor de resultaten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 juni 2013 om 15:23.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 19:50   #31
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Je moet als café-uitbater consequent zijn vanaf het begin en en zo je publiek wat bepalen.


Zo moeilijk is dat niet. Gewoon die lui 1 pint laten drinken en hen duidelijk maken dat ze dan best opkrassen. Desnoods bij de arm nemen en effectief buitenzetten.

Ik spreek over situaties uit eerste hand.
Mee eens, je moet vooraf heel duidelijk weten welk publiek je wenst en daar heel consequent in zijn.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 19:55   #32
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een hangbuikzwijntje door 't café laten lopen?
De mascotte van de zaak! Wel oordopkes geven, hé.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:03   #33
Bog
Partijlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 230
Standaard

Hoewel ik helemaal niet akkoord ga met je racistisch betoog, vind ik wel dat een eigenaar van een zaak zou moeten kunnen beslissen wie hij toelaat en wie niet. Een reden hoeft hij niet te geven voor mij. Eigenaars van huurhuizen zouden dat ook moeten kunnen.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 14:49   #34
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Naar aanleiding van dit artikel over een sms dienst tegen discriminatie aan de ingang van discotheken.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._discriminatie

Moslims hebben sowieso niets te zoeken in een dancing, da's helemaal haram voor die eikels dus waarom ze dan nog binnen willen is me een raadsel, zal wel voor de vlamse hoeren zijn dan.

Kan een discotheek aan de ingang geen moslims of gelovigen weigeren? Die zaak is toch haram dus doen ze de islam gemeenschap een dienst net zoals bepaalde gelegenheden niet toegankelijk zijn voor ongelovigen.

Er is een makkelijke manier om moslim gespuis buiten te houden en dat is gewoon om enkel koppels toe te laten, zijnde een jongen en meisje wat ook z'n zus kan zijn. Moslim jongeren vallen altijd binnen in bendes zonder meisjes want hun zussen mogen meestal toch niet mee.

Geen discriminatie en toch geen moslims in je zaak behalve de koppels waar je sowieso geen extra last mee hebt.
Moslims weigeren ook mensen...dus waarom zou dat andersom ook niet kunnen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 15:06   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.392
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Hoewel ik helemaal niet akkoord ga met je racistisch betoog, vind ik wel dat een eigenaar van een zaak zou moeten kunnen beslissen wie hij toelaat en wie niet. Een reden hoeft hij niet te geven voor mij. Eigenaars van huurhuizen zouden dat ook moeten kunnen.
Helaas is de wetgeving zodanig dat je verdomd kreatief uit de hoek moet komen wil je dat kunnen zonder veel gezeik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2013, 15:23   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Helaas is de wetgeving zodanig dat je verdomd kreatief uit de hoek moet komen wil je dat kunnen zonder veel gezeik.
matthias storme heeft daar serieus veel moeite voor gedaan, maar toch de rechtszaak verloren;

Lees anders: Storme, Molinarilezing
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 06:48   #37
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
matthias storme heeft daar serieus veel moeite voor gedaan, maar toch de rechtszaak verloren;

Lees anders: Storme, Molinarilezing
Je moet dat ook niet op die manier proberen te winnen.
Zij liegen zelf ook als de pest indien ze betrapt worden.
Ok, je weigert iemand omdat hij moslim is...daar moet je geen gelijk in gaan krijgen. Gewoon iets anders verzinnen ook al is dat de reden niet. Voor mijn part maak je ervan dat je zaak vol is. Als er niet ter plekke de vaststelling gebeurt door een ambtenaar...niemand kan dat tegenspreken en winnen. Indien je een huurder zoekt. Gewoon zeggen dat er al iemand is die gaat huren. Mogelijkheden genoeg.
Maar probeer niet te winnen met de reden dat het moslims zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 08:54   #38
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 2.169
Standaard

Moslims doen zelf niet anders dan niet-moslims discrimineren.
Niet-moslims mogen mekka niet binnen, niet-moslims mogen geen vastgoed bezitten in SA, niet-moslims moeten een aparte belasting betalen...
Gewoon een koekje van eigen deeg dus als een moslim ergens de toegang wordt geweigerd.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 09:13   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Moslims doen zelf niet anders dan niet-moslims discrimineren.
Niet-moslims mogen mekka niet binnen, niet-moslims mogen geen vastgoed bezitten in SA, niet-moslims moeten een aparte belasting betalen...
Gewoon een koekje van eigen deeg dus als een moslim ergens de toegang wordt geweigerd.
Laat staan hun discriminatie richting vrouwen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 09:53   #40
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Hoewel ik helemaal niet akkoord ga met je racistisch betoog, vind ik wel dat een eigenaar van een zaak zou moeten kunnen beslissen wie hij toelaat en wie niet. Een reden hoeft hij niet te geven voor mij. Eigenaars van huurhuizen zouden dat ook moeten kunnen.
Weeral dat racisme, moslims zijn daar anders goed van op de hoogte. Veel moslim verenigingen zijn enkel voor mannen of vrouwen, in bepaalde bedrijven mogen er zelfs alleen maar moslims werken. Maar dan is het natuurlijk geen racisme, dan is het euh ... Racisme!

Koppels zou ik trouwens wel binnen laten, dan is het toch geen racisme, enkel de ratio vrouwen/mannen moet gelijk zijn anders heb je problemen...

... met die moslims.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be