Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2015, 11:30   #8921
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En weer gebruik je een zuivere propagandasite.

Die beelden tonen aan dat pro-Maidan terroristen de politie aanvielen, meer niet.
Hromadske is geen propagandasite.
Uw consequent misbruik van termen en definities is uitermate zwak.
Geloof je er uiteindelijk zelf nog in?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:35   #8922
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Trouwens, in Minsk vandaag groot protest tegen een russische legerbasis in Wit-russland.
Mensen met ПТН ПНХ t-shirt, EU vlaggen en oekraiense kleuren.

Russians go home....







parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 13:40   #8923
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De woorden 'fascistisch regime' zijn uiteraard lachwekkend, het kremlin-regime is vele malen fascistischer dan dat in Kiev.
Dat is helemaal niets nieuws hoor. Weet je niet hoe lachwekkende mensen vroegen probeerden te stellen dat Mussolini's regime fascistisch zou zijn? Alsof die niet wisten dat Hitler's regime vele malen fascistischer was.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 14:53   #8924
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Dat is helemaal niets nieuws hoor. Weet je niet hoe lachwekkende mensen vroegen probeerden te stellen dat Mussolini's regime fascistisch zou zijn? Alsof die niet wisten dat Hitler's regime vele malen fascistischer was.
Nee zeg, vertel! Is het heus?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 16:54   #8925
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Op de website van Pravy Sektor zien we bijvoorbeeld één van die criminele tronies (die werkte in het vakbondshuis) waar parcifal zo bij staat te juichen over de "hete boemerang."

De ondertitel luidt "We hebben mama afgemaakt! Glorie voor Oekraine!"
Jij gelooft werkelijk elke hoax die in jouw kraam past hé?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 17:15   #8926
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
blijkbaar was dat voldoende voor jou om te bepalen dat op maidan de regering achter de sniper-aanvallen zat.
ja, er zijn voldoende getuigen om dat te bevestigen, onder andere op BBC. Anderzijds zijn de getuigen die U citeert enkel terug te vinden in obscure pro-Kiev propagandasites...

.



Citaat:
Het omgekeerde : Maidan heeft Oekraiene gemaakt en een identiteit gegeven, ze weten nu wat ze zijn (niet russen) en waar ze heen willen (zo snel mogelijk zo ver weg van de russische invloedssfeer).
Dat is uw conclusie, en deze van het regime, niet noodzakelijk van het Oekraïense volk. Zelfs tijdens de laatste verkiezingen, net na Maidan, stemden heel wat Oost-Oekraïeners op "Oppositie blok" algemeen erkend als pro-Russisch. Velen stemden ook niet, waar ze toe opgeroepen werden door de autoriteiten in de Donbas republieken.


Citaat:
De woorden 'fascistisch regime' zijn uiteraard lachwekkend, het kremlin-regime is vele malen fascistischer dan dat in Kiev.
Ah ja? Nog geen SS of andere nazi- symbolen gezien in pro-regime betogingen of bij milities in Rusland...
In Rusland werden ook minder journalisten, politici, etc. aangevallen en vermoord door fascistische bendes de laatste 2 jaar dan in Oekraïne...


Citaat:
En wat betreft steun van de bevolking : we zullen zien, er is in ieder geval hoop op een democratisch proces. Dat is nog steeds science fiction voor russen, die het woord democratie niet eens volledig kunnen bevatten.
Russen steunen Putin, zelfs volgens Amerikaanse opiniepeilingen. Volgens diezelfde Amerikaanse opiniepeilingen wordt het regime in OEkraïne gehaat door de Eigen bevolking. Ik zal de toekomst voorspellen: het huidige regime zal verdwijnen, en een preo-Russische partij zal de verkiezingen winnen, waarna de oorlog in Donbas opgelost wordt en Oekraïne opnieuw een vreedzaam land wordt.

Citaat:
Poroshenko en Yatseniuk zijn zeker niet perfect, zware fouten zijn gemaakt en zullen nog gemaakt worden, maar in ieder geval hebben ze Oekraiene voor de totalen ineenstorting behoed, ze hebben Internationale Steun gevraagd en gekregen en ze hebben de russische invasie gestopt.
Zo slecht is hun werk dus niet, hoewel op het vlak van corruptiebestrijding er nog veel te weinig gedaan is.
Ze hebben hun land vernield en een terreurregime geïnstalleerd. Op lange termijn hebben ze enkel Putin geholpen, nu kan hij openlijk in heel de ex-Sovjet-Unie zeggen dat het alternatief voor Putin de totale chaos en economische rampspoed in Oekraïne is... Een teken aan de wand zijn de verkiezingen in Belarus, ondanks meer vrijheid staat het nu al 100 % vast dat Lukashenko herverkozen wordt. Belarus inwoners zijn als de dood voor een scenario als in Oekraïne.
Citaat:
Misschien is het tijd voor een nieuwe ploeg inderdaad, maar die zal dan zeker nog meer russofoob zijn dan de huidige, daar kan je van op aan.
De enige die nog russofober en extremistischer zijn zijn rechtse sector en co., verantwoordelijk voor bloedvergieten en maffiatoestanden in heel Oekraïne, organisaties die Oekraïeners vooral angst injagen.
Ik denk dat OEkraïners ondertussen ingezien hebben dat ze bedot werden, en ze zullen stemmen op redelijke, gematigde, partijen, zoals oppositieblok, tenzij natuurlijk de verkiezingen vervalst worden, wat in een totalitaire omgeving als Oekraïne zeer goed mogelijk is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 17:22   #8927
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
]

Erg grappig, want ik heb Wit-Russische vrienden. Het gaat over een betoging georganiseerd door de "usual suspects", er wordt hen geen strobreed in de weg gelegd door de autoriteiten, hooguit enkele duizenden, de professionele betogers van de laatste decennia, met gastoptredens van westerse ambassadeurs, naar aloude traditie.

Niemand twijfelt er aan dat Lukashenko de verkiezingen zal winnen, ook de oppositie niet, en ze geven zelf openlijk toe dat de verkiezingen vrij eerlijk verlopen. Wit-Russen hebben de schrik te pakken, willen VOORAL geen Maidan, willen een vreedzame natie blijven, en willen hun huidige levensstandaard behouden, en geen arme bedelaars worden als de Oekraïeners.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 20:08   #8928
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Jij gelooft werkelijk elke hoax die in jouw kraam past hé?
En welke "hoax" zou dat dan zijn? Ga jij hier de simpele feiten, waarvoor stapels bewijsmateriaal bestaat, ontkennen?

Als je slechts bedoelt dat die "demotivator" niet van de Pravy Sektor website komt, daar heb je gelijk in en heb ik me in vergist - hij kwam van een vkontakte profiel van 1 van haar leden. Als je daarentegen de afgebeelde feiten zelf gaat ontkennen, dan kunnen er serieuze vragen gesteld worden over welk spelletje jij hier aan het spelen bent. Maar die vragen waren er al sinds je stond te roepen over de "nationale eenheid" en het "verdedigen van het territorium van de natiestaat", dus niets nieuws onder de zon daar.

Laatst gewijzigd door caveman1917 : 5 oktober 2015 om 20:35.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 06:32   #8929
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
En welke "hoax" zou dat dan zijn? Ga jij hier de simpele feiten, waarvoor stapels bewijsmateriaal bestaat, ontkennen?

Als je slechts bedoelt dat die "demotivator" niet van de Pravy Sektor website komt, daar heb je gelijk in en heb ik me in vergist - hij kwam van een vkontakte profiel van 1 van haar leden.
Als jij werkelijk gelooft dat die afbeelding die jij plaatste gemaakt werd door een Oekraïense nationalist en niet door een Russische internettrol, dan kan geen hulp meer baten vrees ik. Pravy Sektor is uitschot, laat daar geen twijfel over bestaan, maar dat betekent niet dat je zomaar klakkeloos alle Russische propaganda moet geloven.

Citaat:
Als je daarentegen de afgebeelde feiten zelf gaat ontkennen, dan kunnen er serieuze vragen gesteld worden over welk spelletje jij hier aan het spelen bent.
Ik weet net zo min als jij wat er exact gebeurd is die dag in Odessa en welke personen daarvoor verantwoordelijk waren. Ik denk zelfs dat het nog jaren zal duren eer we dat weten. Het verschil is dat jij, aan de hand van de propagandawebsites die je klaarblijkelijk frequenteert, denkt dat jij het wel weet.

Citaat:
Maar die vragen waren er al sinds je stond te roepen over de "nationale eenheid" en het "verdedigen van het territorium van de natiestaat", dus niets nieuws onder de zon daar.
Als je mij woorden in de mond gaat leggen, dan houdt het op natuurlijk.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 10:24   #8930
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Hier een interessante aflevering over de Russische propagandamachine van tsaar Poetin in een serie over de buurlanden van Rusland. http://www.vpro.nl/buitenland/progra...and/alles.html
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 12:07   #8931
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als jij werkelijk gelooft dat die afbeelding die jij plaatste gemaakt werd door een Oekraïense nationalist en niet door een Russische internettrol, dan kan geen hulp meer baten vrees ik.
Wie er achter die profielen op social media zit waarop dat soort zaken verschijnt is inderdaad niet gemakkelijk te achterhalen. Langs de andere kant, als jij werkelijk gelooft dat Oekraïnse "nationalisten" (en laten we hier eens eerlijk zijn, we hebben het hier in het geval van Pravy Sektor over simpelweg neo-nazis, niet gewoon nationalisten zoals bv de NVA) dit soort zaken niet produceren dan kan ook geen hulp meer baten vrees ik.

Als jij die demotivator wil afwijzen als zijnde van een Russische internettrol dan maakt me dat eerlijk gezegd weinig uit, en misschien heb je inderdaad gelijk, er zijn hier belangrijkere aspecten aan dit gebeuren dan die afbeelding.

Ik zal de inherente arrogantie waarin jij denkt dat jij "hulp" komt geven die "zou moeten baten" maar negeren, en er gewoon op wijzen dat als je me van gedachten wil doen wijzigen je dit zal moeten doen op basis van primair bewijsmateriaal - niet "ik heb het van horen zeggen" of "het staat in de gazet" en al helemaal niet zonder enige vorm van het staven van wat je verkondigt. Dat is namelijk de standaard die ik van in het begin gehanteerd heb om tot mijn mening te komen, en dat is dan ook de standaard nodig om die mening aan te passen. Ik sta altijd open voor bewijs dat me tegenspreekt, maar dan moet het ook gegeven worden.

Citaat:
Ik weet net zo min als jij wat er exact gebeurd is die dag in Odessa en welke personen daarvoor verantwoordelijk waren. Ik denk zelfs dat het nog jaren zal duren eer we dat weten.
Het is niet omdat we niet alles weten dat we niets weten. We weten bijvoorbeeld dat er wel degelijk in het gebouw zelf binnengedrongen is, langs 2 zij-ingangen, en daar verder clashes binnenin hebben plaatsgevonden. Ik wil er je op wijzen dat er tientallen uren aan contemporair beeldmateriaal bestaat waaruit heel veel afgeleid kan worden.

Citaat:
Het verschil is dat jij, aan de hand van de propagandawebsites die je klaarblijkelijk frequenteert, denkt dat jij het wel weet.
Het verschil is dat ik geen enkele propagandawebsite frequenteer, noch de Russische noch de Westerse media en aanhangsels, ik baseer me enkel op primair bewijsmateriaal.

Citaat:
Als je mij woorden in de mond gaat leggen, dan houdt het op natuurlijk.
Jij bent degene geweest die telkenmale je gebaseerd heeft op het "territoriumbeginsel" om je standpunt dat de Krim naar Oekraïne zou moeten weerkeren te ondersteunen. Dit terwijl je terzelfdertijd beweerde internationalist te zijn. Zie jij daadwerkelijk de contradictie daarin niet?
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 16:23   #8932
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Ik zal de inherente arrogantie waarin jij denkt dat jij "hulp" komt geven die "zou moeten baten" maar negeren, en er gewoon op wijzen dat als je me van gedachten wil doen wijzigen je dit zal moeten doen op basis van primair bewijsmateriaal - niet "ik heb het van horen zeggen" of "het staat in de gazet" en al helemaal niet zonder enige vorm van het staven van wat je verkondigt. Dat is namelijk de standaard die ik van in het begin gehanteerd heb om tot mijn mening te komen, en dat is dan ook de standaard nodig om die mening aan te passen. Ik sta altijd open voor bewijs dat me tegenspreekt, maar dan moet het ook gegeven worden.
Jij doet alsof je die standaard hanteert, ja. Maar dat "primair bewijsmateriaal" van u blijkt nogal vaak doorzichtige Russische propaganda te zijn. Zoals die afbeelding.

Citaat:
Jij bent degene geweest die telkenmale je gebaseerd heeft op het "territoriumbeginsel" om je standpunt dat de Krim naar Oekraïne zou moeten weerkeren te ondersteunen. Dit terwijl je terzelfdertijd beweerde internationalist te zijn. Zie jij daadwerkelijk de contradictie daarin niet?
Gewapende annexaties en vervalste referenda zijn wel internationalistisch zeker?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 oktober 2015 om 16:26.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 16:48   #8933
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Erg grappig, want ik heb Wit-Russische vrienden. Het gaat over een betoging georganiseerd door de "usual suspects", er wordt hen geen strobreed in de weg gelegd door de autoriteiten, hooguit enkele duizenden, de professionele betogers van de laatste decennia,
Het feit dat hen ditmaal geen strobreed in de weg gelegd wordt doet velen vermoeden dat het regime het protest tegen de basis genegen is.

Citaat:
met gastoptredens van westerse ambassadeurs, naar aloude traditie.
Welke Westerse ambassadeurs?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat is uw conclusie, en deze van het regime, niet noodzakelijk van het Oekraïense volk. Zelfs tijdens de laatste verkiezingen, net na Maidan, stemden heel wat Oost-Oekraïeners op "Oppositie blok" algemeen erkend als pro-Russisch. Velen stemden ook niet, waar ze toe opgeroepen werden door de autoriteiten in de Donbas republieken.
Hier wou ik toch even op reageren omdat bovenstaand citaatje mooi aantoont hoe jij te werk gaat. Jij schrijft dat de zogezegde DNR- en LNR-"autoriteiten" opriepen om niet te gaan stemmen. In werkelijkheid dreigden ze ermee om iedereen die het waagde om te gaan stemmen in de Oekraïense verkiezingen als verrader te executeren. Die doodsbedreigingen worden, in jouw typische dubbelspraak, een oproep.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 oktober 2015 om 16:55.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 16:55   #8934
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Erg grappig, want ik heb Wit-Russische vrienden. Het gaat over een betoging georganiseerd door de "usual suspects", er wordt hen geen strobreed in de weg gelegd door de autoriteiten, hooguit enkele duizenden, de professionele betogers van de laatste decennia, met gastoptredens van westerse ambassadeurs, naar aloude traditie.

Niemand twijfelt er aan dat Lukashenko de verkiezingen zal winnen, ook de oppositie niet, en ze geven zelf openlijk toe dat de verkiezingen vrij eerlijk verlopen. Wit-Russen hebben de schrik te pakken, willen VOORAL geen Maidan, willen een vreedzame natie blijven, en willen hun huidige levensstandaard behouden, en geen arme bedelaars worden als de Oekraïeners.
Ze hebben gelijk.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 17:44   #8935
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ja, er zijn voldoende getuigen om dat te bevestigen, onder andere op BBC. Anderzijds zijn de getuigen die U citeert enkel terug te vinden in obscure pro-Kiev propagandasites...
Tja, als je 1 voldoende vind, is dat inderdaad voldoende.
U hebt een duidelijk russische kijk op de wereld : 1 getuige die mijn idee deelt is belangrijker dan 100 tegengetuigen. Enkel verraders en vijanden van groot-rusland luisteren daarnaar.

Zo heb je altijd gelijk natuurlijk.

.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ah ja? Nog geen SS of andere nazi- symbolen gezien in pro-regime betogingen of bij milities in Rusland...
Ik heb er hier al ettelijke foto's van gepost. Maar wat baten kaars en bril, nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Rusland werden ook minder journalisten, politici, etc. aangevallen en vermoord door fascistische bendes de laatste 2 jaar dan in Oekraïne...
Het zal zijn.
JE moet vooral eens de open brief lezen van de journalist Oleg Kashin aan Putin en Medvedev, een vooraanstaand journalist die met metalen staven het hoofd werd ingeslagen nadat al zijn vingers gebroken werden.
Iedereen weet wie verantwoordelijk is, maar aangezien putin deze gouverneur beschermd, is er geen enkele vorm van rechtvaardigheid mogelijk. Bijna een copie overigens van de situatie na de aanval op Anna Politkovskaya, maar zij overleefde het uiteraard niet.

https://globalvoices.org/2015/10/04/...m-oleg-kashin/

Citaat:
the last fifteen years haven’t been a revival for Russia, and the country hasn’t risen from its knees; this time has been a monumental moral catastrophe for our generation. And both of you, Mr. Putin and Mr. Medvedev, are personally responsible for it.

In Russian society today, even obvious questions about good and evil have become impossible. Is it okay to steal? Is it okay to cheat? Is murder ethical? With each of these questions, it’s become customary in Russia now to answer that things aren’t so simple. All your good works have left the nation demoralized and disoriented. Lies and hypocrisy are convenient tools you use to control the masses, and it works for you and it’s comfortable, but each time you use these instruments it’s another painful blow to society, and every next blow could be fatal.
Citaat:
Whoever comes after you will have to create Russia all over again, from scratch. This is your only service to history—what you’ve spent fifteen years achieving. Your favorite justification for all this (the only one, there are no others) are the troubles of the 1990s, but it’s important to understand that you preserved and strengthened everything about this period that we’ve come to hate today. You didn’t fix anything. You only made it all worse.

You like to think of yourselves as the heirs to two empires, Tsarist and Soviet. But the tsars sent criminals to hang; they didn’t put them in governors’ chairs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Russen steunen Putin, zelfs volgens Amerikaanse opiniepeilingen. Volgens diezelfde Amerikaanse opiniepeilingen wordt het regime in OEkraïne gehaat door de Eigen bevolking.
Gehaat : dat komt steeds terug en heb je volledig verzonnen natuurlijk.
Typische Tomm-techniek : tegenargumenten minimaliseren, eigen argumenten maximaliseren. Ik had u graag eens mondeling examen zien doen. Wellicht was je in jouw stijl al geslaagd als je aanwezig was, nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zal de toekomst voorspellen: het huidige regime zal verdwijnen, en een preo-Russische partij zal de verkiezingen winnen, waarna de oorlog in Donbas opgelost wordt en Oekraïne opnieuw een vreedzaam land wordt.
Mogelijk binnen 20 jaar, als er een nieuwe generatie is en enkel indien rusland zijn zonden heeft beleden en boete heeft gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Op lange termijn hebben ze enkel Putin geholpen, nu kan hij openlijk in heel de ex-Sovjet-Unie zeggen dat het alternatief voor Putin de totale chaos en economische rampspoed in Oekraïne is...
Dat is het effect dat rusland actief heeft proberen realiseren natuurlijk en die ze nog jaren zullen doorzetten. Putin is natuurlijk doodsbang voor een russisch maidan, dus MOET hij oekraiene wel economisch, politiek en militair saboteren zoveel hij kan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Een teken aan de wand zijn de verkiezingen in Belarus, ondanks meer vrijheid staat het nu al 100 % vast dat Lukashenko herverkozen wordt. Belarus inwoners zijn als de dood voor een scenario als in Oekraïne.
Zeg maar 110%.
En belarussen zijn vooral bang voor een imperialistisch rusland dat weer zijn bloederige laars op hun land zet. Ze hebben ervaring, net zoals de baltische staten, polen en oekraiene. Russians go home. Geen toeval.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk dat OEkraïners ondertussen ingezien hebben dat ze bedot werden, en ze zullen stemmen op redelijke, gematigde, partijen, zoals oppositieblok, tenzij natuurlijk de verkiezingen vervalst worden, wat in een totalitaire omgeving als Oekraïne zeer goed mogelijk is.
Dit is de situatie zoals ik ze zie binnen een jaar of 3, 4 in rusland.
AL wat nodig is is zich vastrijden in het syrische moeras, nog een paar jaar kwakkelende economie, lage olieprijzen en een putch die Putin uit zijn paleis zet. In een of meerdere stukjes.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 19:00   #8936
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.958
Standaard

In Brussel kreeg Poetin vandaag een flinke veeg uit de pan vanwege Erdogan.
Erdogan is niet te onderschatten.
Hopelijk nemen de Russen hem ook ernstig zoniet zou daar een gevaarlijk spel beginnen.
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 19:27   #8937
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Jij doet alsof je die standaard hanteert, ja.
Jij hanteert helemaal geen standaard, buiten jezelf als orakel opstellen.

Citaat:
Maar dat "primair bewijsmateriaal" van u blijkt nogal vaak doorzichtige Russische propaganda te zijn. Zoals die afbeelding.
Voor de rest van ons staan jouw orakeluitspraken niet noodzakelijk gelijk met de waarheid, integendeel. Staaf het eens dat dat Russische propaganda is. Maar daar gaat het schoentje weer wringen zeker? En staaf hetzelfde voor zoveel andere bewijsmaterialen die ik gegeven heb als nodig om het exacte aantal te bereiken dat jij als "nogal vaak" beschouwt. Laten we zeggen nog 10?

Citaat:
Gewapende annexaties en vervalste referenda zijn wel internationalistisch zeker?
De aandacht aan het afleiden van je retoriek over dat "territorium van de staat" dat primeert? Als je de nationalistische toer op gaat, geef het dan tenminste ook gewoon toe.

Als je internationalistisch zou zijn dan zou je de keuze hierover overlaten aan de lokale bevolking, waarvan meer dan aangetoond is dat ze liever bij Rusland dan bij Oekraïne willen, en niet aan degenen die daar niet eens wonen maar die vinden dat hun teergeliefde Oekraïnsche natiestaat gekwetst wordt als ze niet meer de macht hebben over dat "territorium."

Als je bovendien links zou zijn dan zou je toch wel moeten weten dat er misschien belangrijkere dingen zijn dan het territorium van die goede vaderlandsche natiestaat, klassenstrijd bijvoorbeeld?

Verdere berichten waarin je zaken beweert zonder ze te staven gaan, voor zover ik het zie, rechtstreeks de vuilbak in. En met staven bedoel ik primaire en/of wetenschappelijke bronnen.
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 20:41   #8938
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caveman1917 Bekijk bericht
Jij hanteert helemaal geen standaard, buiten jezelf als orakel opstellen.
Dit lijkt me een geval van projectie.

Citaat:
Voor de rest van ons staan jouw orakeluitspraken niet noodzakelijk gelijk met de waarheid, integendeel. Staaf het eens dat dat Russische propaganda is. Maar daar gaat het schoentje weer wringen zeker? En staaf hetzelfde voor zoveel andere bewijsmaterialen die ik gegeven heb als nodig om het exacte aantal te bereiken dat jij als "nogal vaak" beschouwt. Laten we zeggen nog 10?
Dat is het refreintje dat jij al sinds je eerste bericht in dit topic hanteert: "staaf het eens", "bewijs dat eens", "ik baseer me op primaire bewijsmaterialen". Je doet alsof jij de enige bent die rationeel te werk gaat en de andere geen bewijzen voor hun stellingen hebben (al kom je zelf amper verder dan het herhalen van de talking points van het Kremlin). Dat is een gekende tactiek uit de trollenfabriek, maar dit topic telt een paar honderd pagina's waarop vrijwel alle bewijzen al meermaals aan bod zijn gekomen. We gaan niet alles opnieuw oprakelen omdat jij doet alsof je de bewijzen niet kent.

Citaat:
Verdere berichten waarin je zaken beweert zonder ze te staven gaan, voor zover ik het zie, rechtstreeks de vuilbak in. En met staven bedoel ik primaire en/of wetenschappelijke bronnen.
Primaire en/of wetenschappelijke bronnen, zoals die hoax die je eerder aanhaalde?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 20:46   #8939
caveman1917
Burger
 
Geregistreerd: 11 juli 2015
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dit lijkt me een geval van projectie.


Dat is het refreintje dat jij al sinds je eerste bericht in dit topic hanteert: "staaf het eens", "bewijs dat eens", "ik baseer me op primaire bewijsmaterialen". Je doet alsof jij de enige bent die rationeel te werk gaat en de andere geen bewijzen voor hun stellingen hebben (al kom je zelf amper verder dan het herhalen van de talking points van het Kremlin). Dat is een gekende tactiek uit de trollenfabriek, maar dit topic telt een paar honderd pagina's waarop vrijwel alle bewijzen al meermaals aan bod zijn gekomen. We gaan niet alles opnieuw oprakelen omdat jij doet alsof je de bewijzen niet kent.


Primaire en/of wetenschappelijke bronnen, zoals die hoax die je eerder aanhaalde?
-> vuilbak dus
caveman1917 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 00:14   #8940
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

parcifal

Citaat:
Tja, als je 1 voldoende vind, is dat inderdaad voldoende.
U hebt een duidelijk russische kijk op de wereld : 1 getuige die mijn idee deelt is belangrijker dan 100 tegengetuigen. Enkel verraders en vijanden van groot-rusland luisteren daarnaar.
Ik citeer BBC, bezwaarlijk pro-Russisch te noemen, U een of andere louche propaganda-site... tja...




Citaat:
Ik heb er hier al ettelijke foto's van gepost. Maar wat baten kaars en bril, nietwaar?
kan het me niet herinneren, zeker en vast niet op deze draad. Ik heb, op deze draad, al ettelijke links gegeven naar de nazi-symbolen gebruikt door onder andere het Azov-battalion. Als U wil wil ik het gerust opnieuw posten hoor, maar dan zult U weer zeggen dat ik altijd dezelfde dingen post...





Anna Politkovskaya werd meer dan 10 jaar geleden vermoord. De laatste 2 jaar alleen al werden in Oekraïne meer dan een dozijn journalisten vermoord. (zie boven)



Citaat:
Gehaat : dat komt steeds terug en heb je volledig verzonnen natuurlijk.



Tussen haakjes, PEW is een Amerikaans instituut verbonden aan de republiekeinse partij, zeer moeilijk om als Putin propaganda af te doen...


Citaat:
Typische Tomm-techniek : tegenargumenten minimaliseren, eigen argumenten maximaliseren. Ik had u graag eens mondeling examen zien doen. Wellicht was je in jouw stijl al geslaagd als je aanwezig was, nietwaar?
Ik weerleg gewoon uw argumenten met feiten, al de rest is bullshit.



Citaat:
Mogelijk binnen 20 jaar, als er een nieuwe generatie is en enkel indien rusland zijn zonden heeft beleden en boete heeft gedaan.
Ik voorspel al volgend jaar, de Oekraïeners hebben het echt gehad met dit regime. Dan zal je natuurlijk niet thuis geven, en foeteren op die stomme Oekraïeners die in feite toch halve Russen zijn...







Citaat:
Dat is het effect dat rusland actief heeft proberen realiseren natuurlijk en die ze nog jaren zullen doorzetten. Putin is natuurlijk doodsbang voor een russisch maidan, dus MOET hij oekraiene wel economisch, politiek en militair saboteren zoveel hij kan.
Putin moet weinig anders doen dan toekijken, het regime zelf werkt zich in de vernieling, volgens Bonner, Amerikaanse hoofdredacteur van kyivpost, een pro-Maidan eectronische publicatie.






Citaat:
Zeg maar 110%.
En belarussen zijn vooral bang voor een imperialistisch rusland dat weer zijn bloederige laars op hun land zet. Ze hebben ervaring, net zoals de baltische staten, polen en oekraiene. Russians go home. Geen toeval.
Belarus heeft een veel hogere levensstandaard dan Oekraïne, omdat ze andere keuzes maakten. Het laatste wat ze zullen doen is de fouten van Oekraïne herhalen.





Citaat:
Dit is de situatie zoals ik ze zie binnen een jaar of 3, 4 in rusland.
Dat hoopt U tenminste...


Citaat:
AL wat nodig is is zich vastrijden in het syrische moeras, nog een paar jaar kwakkelende economie, lage olieprijzen en een putch die Putin uit zijn paleis zet. In een of meerdere stukjes.
De enige serieuze electorale uitdaging voor Putin komt van de communistische partij. Een nieuwe communistische revolutie in Rusland? Laat maar komen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be