Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2016, 07:33   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard 4.000 euro per dag voor Syrisch gezin dat België niet in mag

BRON

Citaat:
De Belgische staat moet van de rechtbank van eerste aanleg een forse dwangsom betalen aan een Syrische familie zolang die ons land niet binnen mag. Staatssecretaris Francken verzet zich tegen dwangsom
Stel ik mij als vragensteller van dienst de vraag waarom die zo per sé naar België willen komen.

De enige geldige reden die ik daarvoor kan verzinnen is dat het geld voor die Paard van Troje reizigers hier wel heel gemakkelijk te pakken valt.

Citaat:
Dat heeft de rechtbank van eerste aanleg beslist.
Moet iets raar zijn dat ze daar slikken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 07:56   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Uit DS van vandaag:

Citaat:
De zeer welgestelde familie Piermez uit Namen wil een bevriend Syrisch gezin met twee kinderen (van 5 en 8 jaar) naar hier halen. Kosten voor de staat: nul euro. De Waalse familie betaalt alles en geeft het gezin onderdak op hun landgoed.
Denkt de Waalse rechter dat rijke Waalse families de immigratiepolitiek mogen bepalen ?

Of denkt die Waalse rechter ook dat als alle inwoners van de jungle van Calais naar onze ambassade in Parijs gaan, om daar asiel aan te vragen, dat wij die allemaal naar hier moeten overvliegen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:00   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Men zou haast denken dat sommige rechters even achtergesteld zijn als sommige moslims.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:14   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Misschien moeten we allemaal een (paar) Syrisch(e) gezin(nen) huisvesten. Voor 4000€ per maand moet dat wel lukken om er nog 3000€ aan over te houden.
Ik huur wel een blok appartementen in het toch al verloren Brussel.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:16   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat Francken geen visa wil afleveren aan die Syrische gezinnen. Als ze dat doen dan kan heel Syrië een visum naar België aanvragen en dan zullen de linkse vriendjes dat allemaal doodleuk goedkeuren...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:20   #6
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat Francken geen visa wil afleveren aan die Syrische gezinnen. Als ze dat doen dan kan heel Syrië een visum naar België aanvragen en dan zullen de linkse vriendjes dat allemaal doodleuk goedkeuren...
Op een bepaald moment denkt een mens al eens "nu kan het toch echt niet meer gekker".
En dan gebeurt dit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:29   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Met wat geluk lossen de Russen het probleem van dat gezin op Aleppotiaanse manier op en ontsnappen we aan die 4000€ per dag.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 11:48   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien moeten we allemaal een (paar) Syrisch(e) gezin(nen) huisvesten. Voor 4000€ per maand moet dat wel lukken om er nog 3000€ aan over te houden.
Ik huur wel een blok appartementen in het toch al verloren Brussel.
4000 € per dag a.u.b.! Dus alle 24 uren !
Dit is dermate hallucinant dat men zich makkelijk vergist.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 12:17   #9
bf62
Gouverneur
 
bf62's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2004
Berichten: 1.298
Standaard

Lijkt me op een volgende fase in het kapot maken van gebieden waar het nog goed gaat. Eenmaal hier aangespoeld werd een 'vluchteling' zwaar geïnfecteerd door overdreven veel rechten waardoor zelfs de grootste leugenaar/misdadiger/komediant hier niet meer weg te krijgen was. Nu gaan ze er voor zorgen dat iedereen al in zijn thuisland zich kan beroepen op een tsunami van rechten die betaald wordt door de lokale inwoners (meer belastingen, harder werken, minder vrije tijd en pensioen op 90 jaar?) van het land waar ze naar toe willen. Hamsteren en wapens kopen is de raad die ik iedereen kan geven, een beetje gezond verstand is voldoende om te weten dat de boel vroeg of laat gaat exploderen.
__________________
The paradox - The secret - The solution
In België kan je gerust spreken van een multiculturele maffia
Het sprookjesbos!

Laatst gewijzigd door bf62 : 27 oktober 2016 om 12:20.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 12:31   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.232
Standaard

gezellig toch?
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 12:36   #11
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Lijkt me op een volgende fase in het kapot maken van gebieden waar het nog goed gaat. Eenmaal hier aangespoeld werd een 'vluchteling' zwaar geïnfecteerd door overdreven veel rechten waardoor zelfs de grootste leugenaar/misdadiger/komediant hier niet meer weg te krijgen was. Nu gaan ze er voor zorgen dat iedereen al in zijn thuisland zich kan beroepen op een tsunami van rechten die betaald wordt door de lokale inwoners (meer belastingen, harder werken, minder vrije tijd en pensioen op 90 jaar?) van het land waar ze naar toe willen. Hamsteren en wapens kopen is de raad die ik iedereen kan geven, een beetje gezond verstand is voldoende om te weten dat de boel vroeg of laat gaat exploderen.
Laat die linkse zeikerds dat allemaal maar bekostigen. Het zal ineens rap gedaan zijn.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 oktober 2016 om 12:36.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 13:36   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Het Vlaams Belang krijgt alsmaar meer gelijk door het mensenrechtenverdrag in vraag te stellen. Theo Francken doet dit ook maar hij spreekt het niet uit.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:01   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met wat geluk lossen de Russen het probleem van dat gezin op Aleppotiaanse manier op en ontsnappen we aan die 4000€ per dag.
Dat gezin zit helemaal niet in Aleppo.
De man heeft tot driemaal toe een visum aangevraagd in Beiroet, aldus Francken.
Bedenkingen van Francken:
- waarom neemt hij zijn gezin niet mee naar Beiroet?
- ik dacht dat Aleppo hermetisch was afgesloten en het zo goed als onmogelijk was er in of uit te raken?
De zaak stinkt langs alle kanten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:02   #14
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vind het overigens niet meer dan normaal dat Francken geen visa wil afleveren aan die Syrische gezinnen. Als ze dat doen dan kan heel Syrië een visum naar België aanvragen en dan zullen de linkse vriendjes dat allemaal doodleuk goedkeuren...
Maar...dat lag dan weer helemaal anders toen Francken 100 Christenen uit Syrië liet overvliegen naar België
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:05   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar...dat lag dan weer helemaal anders toen Francken 100 Christenen uit Syrië liet overvliegen naar België
Francken heeft dat uitgelegd.
België kan een visum uitreiken om humanitaire redenen, dit jaar is dat al meer dan 800 keer gebeurd, aldus Francken maar er zijn criteria aan verbonden.
En dit gezin valt daar niet onder.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:07   #16
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Uit DS van vandaag:



Denkt de Waalse rechter dat rijke Waalse families de immigratiepolitiek mogen bepalen ?

Of denkt die Waalse rechter ook dat als alle inwoners van de jungle van Calais naar onze ambassade in Parijs gaan, om daar asiel aan te vragen, dat wij die allemaal naar hier moeten overvliegen ?

.
Die Waalse rechter moet zich aan de wetten houden die de politiek hem of haar aanreikt. Francken kan tegen die rechterlijke beslissing in beroep gaan, maar uiteindelijk zal het toch de rechter zijn die een beslissing zal nemen en NIET Theo Francken.
Overigens, wie besliste om 100 Christenen over te vliegen vanuit Syrië naar België ? En dit ZONDER visum aanvraag en ZONDER asiel aanvraag !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:08   #17
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Francken heeft dat uitgelegd.
België kan een visum uitreiken om humanitaire redenen, dit jaar is dat al meer dan 800 keer gebeurd, aldus Francken maar er zijn criteria aan verbonden.
En dit gezin valt daar niet onder.
Daar zal hij dan de rechter in beroep moeten van overtuigen
En ik weet niet of een rechter het "Beiroet" verhaaltje van Francken als geloofwaardig gaat aannemen !

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 28 oktober 2016 om 09:13.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:12   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Daar zal hij dan de rechter in beroep moeten van overtuigen
Je moet ook niet te veel in fabels geloven.
Francken heeft in deze een heel sterk dossier.
De kans dat het vonnis in beroep wordt bevestigd acht ik zo goed als onbestaande.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:14   #19
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet ook niet te veel in fabels geloven.
Francken heeft in deze een heel sterk dossier.
De kans dat het vonnis in beroep wordt bevestigd acht ik zo goed als onbestaande.
Heb jij het dan al kunnen inkijken ? Want buiten het "Beiroet" verhaaltje komt Francken niet
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2016, 09:17   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Heb jij het dan al kunnen inkijken ? Want buiten het "Beiroet" verhaaltje komt Francken niet
Hij kan bewijzen dat hij in Beiroet zit.
Op zich is dat al : einde verhaal.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be