Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2024, 20:28   #341
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.118
Standaard

Er zijn zo te zien en te lezen nog heel veel Rusland fans.


En als u de beelden ziet van éne zekere Poetin die voor een bomvolle zaal een toespraak kan houden dan is het vrij duidelijk dat er andere spelers bij de zaak betrokken zijn anders had dat al helemaal plat gelegen denk ik.

p.s.

Ze dachten dat ze in Dubai gingen werken, maar werden door het Russische leger naar het front gestuurd


__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 maart 2024 om 20:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 00:13   #342
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom waren we in het westen dan allemaal zo gekant tegen de oorlog in Vietnam ? De Zuid Vietnamezen moesten ook niks weten van de communisten van het Noorden ....Toch hebben we die in handen gegeven van de communisten.

Destijds vonden we hier dat we ons daar eigenlijk niet mee te moeien hadden maar nu moeten we ons ineens wel moeien met het geschil tussen UKR en Rusland.

Geld politiek en macht......
Fred wordt steeds slimmer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 08:48   #343
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom waren we in het westen dan allemaal zo gekant tegen de oorlog in Vietnam ? De Zuid Vietnamezen moesten ook niks weten van de communisten van het Noorden ....Toch hebben we die in handen gegeven van de communisten.

Destijds vonden we hier dat we ons daar eigenlijk niet mee te moeien hadden maar nu moeten we ons ineens wel moeien met het geschil tussen UKR en Rusland.
Mochten we er zeker van zijn dat het tussen UKR en Rusland is, dan zou ons dat niet kunnen schelen natuurlijk, dan doen de Russen daar wat ze willen. Kijk naar de Krim, op wat lauw geprotesteer na lieten we de Russen doen.

Het probleem is dat Oekraine gewoon moest dienen als uitvalsbasis om Europa binnen te vallen. Oekraine was een sterk leger, had "nazi's" zoals het Azov regiment en dergelijke, en het was de bedoeling van Moskou om die "om te keren" en tegen ons te richten he. Daarmee zouden zij dan Polen en dergelijke binnenvallen.

Kortom, de oorlog in Oekraine is gewoon zoals de westhoek, waar het invasie leger in Europa werd tegengehouden.

Had Vladimir Kiev niet geprobeerd van in te nemen, maar enkel maar met zijn tanks in het Oosten binnengevallen zou zijn, we zouden wat lauw geprotesteerd hebben zoals met de Krim, hier en daar symbolisch een sanctietje genomen en dat was het he. Dat mocht hij hebben. Wat wij niet willen is een Russisch gezind vijandig Oekraine dat klaar is om Polen en Duitsland binnen te vallen.

Het Oekrainse kanonnenvlees is een geschenk uit de hemel om de Russische inval in Europa zonder Europese soldaten tegen te houden.

Het is de 14-18 loopgraven oorlog die het invallende leger buiten de EU houdt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 maart 2024 om 08:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 09:35   #344
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 18.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn zo te zien en te lezen nog heel veel Rusland fans.


En als u de beelden ziet van éne zekere Poetin die voor een bomvolle zaal een toespraak kan houden dan is het vrij duidelijk dat er andere spelers bij de zaak betrokken zijn anders had dat al helemaal plat gelegen denk ik.

p.s.

Ze dachten dat ze in Dubai gingen werken, maar werden door het Russische leger naar het front gestuurd


Worden er in dat artikel bronnen opgegeven?
Een artikel heeft een schrijver.
Een schrijver haalt zijn informatie ergens.
Ie MOET weten waar, anders schrijft ie zelf over wat ie schrijft.
Ik zie maar een stuk van de tekst door dimming en een knop "verder lezen", maar ik zie toch al 1 bron zo: "die anoniem getuigt".
Worden er daar verifieerbare bronnen opgegeven?
Dat lijkt me toch nuttig, gezien de lelijke natuur die de Westblokse propaganda intussen over die 2 jaar heeft laten blijken (= achteraf bewezen ja bewezen van vals, en meestal pas nadat de Russen onontkenbaar met iets de wereld rondstoefen).
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 09:43   #345
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 18.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is dat Oekraine gewoon moest dienen als uitvalsbasis om Europa binnen te vallen. Oekraine was een sterk leger, had "nazi's" zoals het Azov regiment en dergelijke, en het was de bedoeling van Moskou om die "om te keren" en tegen ons te richten he. Daarmee zouden zij dan Polen en dergelijke binnenvallen.
Ik vond nog steeds niks en niemandal indicatie dat zelfs maar hint dat het Russisch regime het Westblok zouden (hebben) willen bevrijden.
Eerder omgekeerd, pas op de Westblokse Expansie reageren in hun voortuin Oekraine, das rijkelijk laat he.
Moest het werkelijk zo zijn geweest dat Kameraad Vladimir Putin ergens sinds 2014 de volledige Bevrijding van Europa ambieerde, dan ging ie zijn na val totalitaire Sovjetunie sterk gereduceerde wapentuignijverheid niet pas in de loop van 2022 zijn beginnen uitbreiden he. En opgelet, ik baseer me hier op de Westblokse Professoren in de Officiele Westblok Media.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 10:36   #346
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.118
Standaard

“Als Oekraïne verslagen zou worden, zal oorlog met NAVO onvermijdelijk zijn”

Iemand vroeg mij: "Waarom schieten ze die Poetin zijn kop er niet af???"

Na het neuspeuteren reageerde ik: "Ik heb er totaaaaaaal geen idee van"

Ik, haalde mijn mening over de zaak even op en zei:

"Dat men dat niet doet is de levendige bewijslevering dat er meer achter zit dan Poetin alleen."

Mijn gesprekspartner reageerde op zijn beurt: "Ja, dat moet zijn!"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 17:58   #347
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.378
Standaard

We zijn nu zondag de 3de maart en er komen berichtjes door van ALWEER 2 Su-34's die een onbedoelde invloed,een zekere "force" van de zwaartekracht ondervonden hebben na onzacht contact met UFO's (Ukrainian Flying Objects)

Dat zou betekenen dat in 14 dagen 15 vliegtuigen neergeknald zijn.....


Ook is er nog steeds geen vervanger van de A-50 radarvliegtuigen gespot...Er wordt nu eigenlijk gehoopt dat Russen geen operationeel toestel en/of voldoende getrainde bemanning meer beschikbaar hebben ..

Dit is ZEER belangrijk,want het kan vlakaf betekenen dat de Oekrainse Luchtmacht,het onderdeurtje in dit conflict,het luchtoverwicht aan het nemen is,zelfs ZONDER F-16's ....Helaas net op het moment dat de collega's van de landmacht het zwaar hebben....Het valt al gans deze SMO op dat de Russen NIET in staat zijn aanvallen van zelfs maar meerdere squadrons (zeg 50 vliegtuigen) terzelfdertijd op een beperkte zone te organiseren....Iedereen en zijn schoonmoeder dachten toch dat de Russische Luchtmacht daartoe ruim voldoende middelen had.........
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2024 om 18:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 18:55   #348
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.118
Standaard

Een piloot die overgelopen was naar de Oekraïne is dood terugevonden...

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 19:41   #349
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Worden er in dat artikel bronnen opgegeven?
Een artikel heeft een schrijver.
Een schrijver haalt zijn informatie ergens.
Ie MOET weten waar, anders schrijft ie zelf over wat ie schrijft.
Ik zie maar een stuk van de tekst door dimming en een knop "verder lezen", maar ik zie toch al 1 bron zo: "die anoniem getuigt".
Worden er daar verifieerbare bronnen opgegeven?
Dat lijkt me toch nuttig, gezien de lelijke natuur die de Westblokse propaganda intussen over die 2 jaar heeft laten blijken (= achteraf bewezen ja bewezen van vals, en meestal pas nadat de Russen onontkenbaar met iets de wereld rondstoefen).
jamaar, nu moet je een serieus zijn: we krijgen elke dag een 10tal fake news verhaaltjes van onze russische trollen en als we dan één keer een verhaaltje tegenverzinnen is het niet goed
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 22:37   #350
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Kortom, de oorlog in Oekraine is gewoon zoals de westhoek, waar het invasie leger in Europa werd tegengehouden.

Wat wij niet willen is een Russisch gezind vijandig Oekraine dat klaar is om Polen en Duitsland binnen te vallen.

Het Oekrainse kanonnenvlees is een geschenk uit de hemel om de Russische inval in Europa zonder Europese soldaten tegen te houden.
Maar waar haal jij al die onzin toch ?,Allee allee het Russisch leger We kleden ons in pijama's iedereen een paar sandalen en bewapenen ons met oude tweelopen en katapulten

De Russen zijn hier dan binnen het half jaar ribbedebie of ben jij Afghanistan al vergeten misschien ??? Ga even op cursus bij de geitenboeren aldaar de zogenaamde Moedjahedien.....De Russen zijn daar moeten gaan lopen als hazen en gij gelooft dat die Europa gaan aanvallen

Trouwens de meeste Russen liggen gewoon ergens op een strand hoor behalve dan die straatarme drommels uit het verre Siberie..Die moeten naar het front om wat miljarden dollars te gaan verschieten maar al de rest hahaha

Allemaal zever man......dikke zever.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2024 om 22:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 22:41   #351
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We zijn nu zondag de 3de maart en er komen berichtjes door van ALWEER 2 Su-34's die een onbedoelde invloed,een zekere "force" van de zwaartekracht ondervonden hebben na onzacht contact met UFO's (Ukrainian Flying Objects)

Dat zou betekenen dat in 14 dagen 15 vliegtuigen neergeknald zijn.....


Ook is er nog steeds geen vervanger van de A-50 radarvliegtuigen gespot...Er wordt nu eigenlijk gehoopt dat Russen geen operationeel toestel en/of voldoende getrainde bemanning meer beschikbaar hebben ..

Dit is ZEER belangrijk,want het kan vlakaf betekenen dat de Oekrainse Luchtmacht,het onderdeurtje in dit conflict,het luchtoverwicht aan het nemen is,zelfs ZONDER F-16's ....Helaas net op het moment dat de collega's van de landmacht het zwaar hebben....Het valt al gans deze SMO op dat de Russen NIET in staat zijn aanvallen van zelfs maar meerdere squadrons (zeg 50 vliegtuigen) terzelfdertijd op een beperkte zone te organiseren....Iedereen en zijn schoonmoeder dachten toch dat de Russische Luchtmacht daartoe ruim voldoende middelen had.........
Een week geleden kwam zo een vetbetaalde generaal van ons leger leuk lullen in terzake dat de verhouding granaten en artillerie Rusland vs UKR nu 10 tegen 1 is

Wel de Fred denkt als jij 1 kogel ter beschikking hebt per dag en ik 10 dat ik binnen de week met gans mijn leger aan uw voordeur sta....

Maar neen hoor blijkbaar is die ene granaat tegenover die 10 meer dan genoeg

Zever allemaal zever in pakskes
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 22:45   #352
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn zo te zien en te lezen nog heel veel Rusland fans.

Iedereen is dat toch ? Wees maar niet te naief De simpele duiven maakt men immers wijs wat men wil.....Alleen de uitslag van hun voetbalploegskes telt

Recordaanvoer Russisch gas in Zeebrugge: zo blijft Belgische lng-terminal de oorlogskas van Poetin spijzen


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03...-aan-oorlog-i/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2024 om 22:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 22:48   #353
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Fred wordt steeds slimmer.
Niet naief zijn is iets anders dan slim zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2024, 22:53   #354
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Het is de 14-18 loopgraven oorlog die het invallende leger buiten de EU houdt.
Met 10 Russische granaten tegenover 1 UKR granaat (woorden van oud kolonel Housen)?? Straffe mannen die overjaarse UKR soldaten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 maart 2024 om 22:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2024, 05:43   #355
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.378
Standaard

Vandaag bezoeken we een Oekrainse gevangenis waar collaboranten bijgehouden worden.

Dit kan gaan van mensen die de Russen coordinaten voor aanvallen in hun stad bezorgden,alover overheidsambtenaren die betrapt werden op samenwerking met de Russen,tot mensen die heel erg openlijk hun sympathie vertoonden voor de Russen....


Meerderen van hen zitten nu voor vele jaren in de doos...

https://www.youtube.com/watch?v=tgHXdFVPpmA

Maar wie weet komt er ooit een uitwisselingsprogramma voor sommigen van hen,zodat ze effectief naar hun geliefde Rusland kunnen verhuizen...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 4 maart 2024 om 05:45.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 09:27   #356
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.118
Standaard

Hypermodern Russisch patrouilleschip zinkt door Oekraïense drones (VIDEO)

Oekraïners laten vlaggenschip van Russische marine zinken


Dan denkt je altijd: strak plan maaaaaaar wat gaan ze dan nog op hun 'nek' krijgen???

Zoiets bijvoorbeeld?

Aanval op Oekraïense havenstad Odessa tijdens bezoek van Zelenski en Griekse premier
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 maart 2024 om 09:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 10:18   #357
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

de zelfmoordretoriek van Rusland:

wij vallen UKR binnen omdat wij vinden dat dit historisch gebied is dat behoort tot Rusland
De Ukrainers vinden dat overtuigend niet dat ze moeten onderworpen worden aan de slavernij van rusland, en vinden dat dit gebied hen toebehoort.
De truuk om de oorspronkelijke bevolking weg te jagen met geweren, hun gebied in te palmen, en de grond te herverdelen onder de soldaten lijkt dan toch nog altijd te werken hé

Maar nu de zelfmoordretoriek:
als jullie ons niet laten doen om UKR gewapenderhand in te palmen, gaan wij Nuken...of in één zinnetje: plegen we zelfmoord...

https://www.rnz.co.nz/news/world/511...-war-in-europe

Dus leg nu eens de logica uit:
Je hebt uw zinnen gezet op de single buurvrouw. De buurvrouw moet echter niets weten van zijn buurman, en zoekt steun bij de overbuur. De overbuur helpt die buurvrouw, en ondertussen zit jij in haar huis alle meubels kapot te slaan. Nu ze nog altijd niet verliefd op u wordt, en geen romantische onder dwang ja zegt ik wil met jij samenleven, vind jij dat de enige oplossing is een soort collectieve zelfmoord: de overbuur, buurvrouw moeten genuked worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 10:21   #358
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.118
Standaard

Om er even op in te spelen: Nostradamus, zelf Fransman geweest zijnde" zijn 'zienswijze' was dat de wereldproblemen in Frankrijk zouden beginnen.

Op huidig ogenblik moet men van het standpunt uitgaan dat hij dat nog zo slecht niet 'zag'.

Blijft het bij een dreiging?

Moskou dreigt Noord-Europa te bombarderen

"Uitspraken Macron brengen wereld op rand van kernoorlog"

Daar tegenover staat dan weer: NAVO maakt indruk met grootste militaire oefening sinds Koude Oorlog

Is het een 'paniekreactie' van Rusland de dreigingen dat zij het zien als dat Rusland best wel eens van de wereldkaart zou kunnenn verdwijnen of...

p.s.

Een gesprek met enkele andere mensen 'leerde' dat er iemand van mening was: Ze hadden Napoleon en Hiter beter laten doen, weg Rusland...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 11:14   #359
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om er even op in te spelen: Nostradamus, zelf Fransman geweest zijnde" zijn 'zienswijze' was dat de wereldproblemen in Frankrijk zouden beginnen.

Op huidig ogenblik moet men van het standpunt uitgaan dat hij dat nog zo slecht niet 'zag'.

Blijft het bij een dreiging?

Moskou dreigt Noord-Europa te bombarderen

"Uitspraken Macron brengen wereld op rand van kernoorlog"

Daar tegenover staat dan weer: NAVO maakt indruk met grootste militaire oefening sinds Koude Oorlog

Is het een 'paniekreactie' van Rusland de dreigingen dat zij het zien als dat Rusland best wel eens van de wereldkaart zou kunnenn verdwijnen of...

p.s.

Een gesprek met enkele andere mensen 'leerde' dat er iemand van mening was: Ze hadden Napoleon en Hiter beter laten doen, weg Rusland...
Hou in je achterhoofd: +/- de helft v.d. wereld staat achter Rusland !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2024, 11:14   #360
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Om er even op in te spelen: Nostradamus, zelf Fransman geweest zijnde" zijn 'zienswijze' was dat de wereldproblemen in Frankrijk zouden beginnen.

Op huidig ogenblik moet men van het standpunt uitgaan dat hij dat nog zo slecht niet 'zag'.

Blijft het bij een dreiging?

Moskou dreigt Noord-Europa te bombarderen

"Uitspraken Macron brengen wereld op rand van kernoorlog"

Daar tegenover staat dan weer: NAVO maakt indruk met grootste militaire oefening sinds Koude Oorlog

Is het een 'paniekreactie' van Rusland de dreigingen dat zij het zien als dat Rusland best wel eens van de wereldkaart zou kunnenn verdwijnen of...

p.s.

Een gesprek met enkele andere mensen 'leerde' dat er iemand van mening was: Ze hadden Napoleon en Hiter beter laten doen, weg Rusland...
Zoals Israel middelen wegneemt van Ukr, kan een tweede brandhaard, Je zou nu ook Moldavie kunnen inlijven bij de NATO/EU zodat ze idd ineens denken dat ze moeten een tweede oorlog starten met een luchtbrug met alle probelen vandien
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be