Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2023, 09:13   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
yep, wij steken al jaren onze autosleutels in een metalen doos van Mozart Kugln omdat ze anders met onze wagens die buiten staan aan de haal kunnen gaan...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:33   #22
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht


Sommige mensen moeten toch écht een zielig leven hebben, dat ze zich druk zitten te maken over zulke futiliteiten.

"straling" van mijn meter ! Oh Jee ! Straks krijg ik voelsprieten, zoals bij covid vaccinaties met nano-chips van bij Bill Gates & Soros. Wat als ik in een krokodil verander ? Gaat Deep State mij via die digitale meter niet bespieden ?

Er zijn wel degelijk mensen die gezondheidshinder ondervinden van elektromagnetisch straling en los daarvan zou men sowieso de keuze moeten hebben tussen draadloos of met draad, uw bekrompen onwetendheid en enggeestige tunnelvisie ten spijt.

Je kan je ook de vraag stellen waar dit gaat eindigen als al die leveranciers gaan beginnen met draadloze toepassingen en wat het gecumuleerde effect daarvan is. Want ook die kortzichtigheid is eigen aan de mens.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 januari 2023 om 09:47.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:46   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge wilt die gasten toch niet met nen UTP in uw netwerk zeker, ... allee ikke toch niet.

Die kunnen hooguit nen kabel krijgen recht op de router van Telenet, en dat is het , en als ze wifi willen dan zal dat zijn met hun eigen 4G

Ja die antenne is ne goeien truc want, gij kunt gij zeggen dat ge niet aan draadloze straling wilt blootgesteld worden, en in uw eigen huis kunt ge dat afdwingen . (zeker als ge in uw kooi van faraday hebt geinvesteerd.) maar de moment dat ge ne stap buiten zet, stralen ze u van alle kanten omver.
Wel uw antwoord bevat een aantal interessante elementen.

Een antenne buiten op de geval van uw huis geeft nog steeds straling, maar daaraan komt men bij Fluvius tegemoet door ook de mogelijkheid te bieden om de antenne op de perceelsgrens te plaatsen waarbij men dan wel op openbaar domein zit.

Nochtans lijkt het arrest me duidelijk; klanten moeten de keuze hebben tussen draadloos of met kabel en dat laatste is de oplossing van Fluvius duidelijk niet.

Waarom men bij Fluvius dan niet gewoon een UTP kabel voorziet - wat de logische en eenvoudige oplossing lijkt - heeft misschien te maken met privacy zoals u ook in uw post reeds aangeeft.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 18 januari 2023 om 09:47.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:47   #24
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
yep, wij steken al jaren onze autosleutels in een metalen doos van Mozart Kugln omdat ze anders met onze wagens die buiten staan aan de haal kunnen gaan...
Ik gebruik een R/F blocker-zakje. Werkt perfect. Zelfs als ik naast de wagen sta, geen verbinding met de sleutel.

En er werden er een aantal jaar geleden hordes gestolen door het signaal van de sleutel te kopiëren.

Daarnaast, alleen al de reden dat panda voor digitale meters is, ben ik tegen, want die heeft nog nooit in iets gelijk gehad.

Zo'n zilveren hoedje is trouwens een goede manier om electro-magnetische straling buiten uw hoofd te houden. En als je het beu bent, zet je het af.

In tegenstelling tot hersentumoren, die moeilijker te verwijderen zijn.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:49   #25
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel uw antwoord bevat een aantal interessante elementen.

Een antenne buiten op de geval van uw huis geeft nog steeds straling, maar daaraan komt men bij Fluvius tegemoet door ook de mogelijkheid te bieden om de antenne op de perceelsgrens te plaatsen waarbij men dan wel op openbaar domein zit.

Nochtans lijkt het arrest me duidelijk; klanten moeten de keuze hebben tussen draadloos of met kabel en dat laatste is de oplossing van Fluvius duidelijk niet.

Waarom men bij Fluvius dan niet gewoon een UTP kabel voorziet - wat de logische en eenvoudige oplossing lijkt - heeft misschien te maken met privacy zoals u ook in uw post reeds aangeeft.
En wat ALS ik die utp kabel uittrek? Wat ALS ik het 4g signaal blokkeer? Wat is het recht van fluvius of wie dan ook, om "actueel" verbruik te kennen?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:49   #26
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
yep, wij steken al jaren onze autosleutels in een metalen doos van Mozart Kugln omdat ze anders met onze wagens die buiten staan aan de haal kunnen gaan...
in de inkomhal staat bij ons een faradaydoosje waar de sleutels in gaan.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:53   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En wat ALS ik die utp kabel uittrek? Wat ALS ik het 4g signaal blokkeer? Wat is het recht van fluvius of wie dan ook, om "actueel" verbruik te kennen?
Ik ben aan het nadenken om te gaan voor een dynamisch tarief. Ik ben nu eens die tarieven aan het bijhouden en aan het kijken hoeveel het mij zou schelen als ik mijn auto kan opladen aan telkens het goedkoopste tarief van een bepaalde dag/week. Dan lijkt het me vrij normaal dat de leverancier moet weten op welke tijdstippen ik gebruik gemaakt heb van elektriciteit.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 09:57   #28
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben aan het nadenken om te gaan voor een dynamisch tarief. Ik ben nu eens die tarieven aan het bijhouden en aan het kijken hoeveel het mij zou schelen als ik mijn auto kan opladen aan telkens het goedkoopste tarief van een bepaalde dag/week. Dan lijkt het me vrij normaal dat de leverancier moet weten op welke tijdstippen ik gebruik gemaakt heb van elektriciteit.
Ok, da's uw goed recht.

Maar niet mijn plicht.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 10:18   #29
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En wat ALS ik die utp kabel uittrek?
Dat zou ook een reden kunnen zijn waarom men het niet wil aanbieden. Kabel uitrekken is gemakkelijk natuurlijk.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 10:54   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ok, da's uw goed recht.

Maar niet mijn plicht.
Dat klopt zeer zeker. Er is niemand die u verplicht om u te koppelen aan de infrastructuur van fluvius. Echter, als u dat wel wenst dan zal u akkoord moeten gaan met de modaliteiten van die aanbieder.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 10:58   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht


Waarom men bij Fluvius dan niet gewoon een UTP kabel voorziet - wat de logische en eenvoudige oplossing lijkt - heeft misschien te maken met privacy zoals u ook in uw post reeds aangeeft.
Op welke internetkabel? Gaat Fluvius voor elke woning bij Telenet/Proximus een kabelaansluiting betalen?
Op mijn kabelaansluiting komen ze in ieder geval niet.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:38   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel uw antwoord bevat een aantal interessante elementen.

Een antenne buiten op de geval van uw huis geeft nog steeds straling, maar daaraan komt men bij Fluvius tegemoet door ook de mogelijkheid te bieden om de antenne op de perceelsgrens te plaatsen waarbij men dan wel op openbaar domein zit.

Nochtans lijkt het arrest me duidelijk; klanten moeten de keuze hebben tussen draadloos of met kabel en dat laatste is de oplossing van Fluvius duidelijk niet.

Waarom men bij Fluvius dan niet gewoon een UTP kabel voorziet - wat de logische en eenvoudige oplossing lijkt - heeft misschien te maken met privacy zoals u ook in uw post reeds aangeeft.
Een utp kabel is als dat op de print van die meter te voorzien valt, (printje aanpassen, is er plaats in de kast voor een poortje etc... extra software,.. 0 de simpelste methode. maar die kabel moet dan wel ergens ingeplugd worden.

En als dat op uw eigen prive lan is, geeft dat u de mogelijkheid van de signalen van die box te sniffen (onderscheppen) maar geeft dat ook de mogelijkheid van diegene die op die box kan om uw netwerk te gaan sniffen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:40   #33
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
yep, wij steken al jaren onze autosleutels in een metalen doos van Mozart Kugln omdat ze anders met onze wagens die buiten staan aan de haal kunnen gaan...
Wie wil er nu een oldtimer Jaguar pikken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:44   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op welke internetkabel? Gaat Fluvius voor elke woning bij Telenet/Proximus een kabelaansluiting betalen?
Op mijn kabelaansluiting komen ze in ieder geval niet.
en daarom kiezen ze dus voor een G4 /5 connectie. Sim kaartje in die meter, metertje dicht en een gesloten systeem dat ze vanop afstand kunnen uitlezen.

metertje connecteert naar de cloud, en stuurt data door, en af en toe een ik ben hier signaaltje

zij kunnen niet op uw netwerk, jij niet op het hunne.

enig probleem , gasten die allergisch zijn aan electro magnetische straling, pipo's die dat kastje isoleren, gebieden met slechte verbinding.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:45   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie wil er nu een oldtimer Jaguar pikken ?
mensen met smaak maar weigig geld ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 11:57   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie wil er nu een oldtimer Jaguar pikken ?
Hela gij. Hij is pas 12 en die van madam 19.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:01   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Er zijn wel degelijk mensen die gezondheidshinder ondervinden van elektromagnetisch straling en los daarvan zou men sowieso de keuze moeten hebben tussen draadloos of met draad, uw bekrompen onwetendheid en enggeestige tunnelvisie ten spijt.

Je kan je ook de vraag stellen waar dit gaat eindigen als al die leveranciers gaan beginnen met draadloze toepassingen en wat het gecumuleerde effect daarvan is. Want ook die kortzichtigheid is eigen aan de mens.
Zever.
EHS (electrohypersensiviteit) is een ingebeelde ziekte. Bij het Max Weberinstituut heeft men al de hypotheses tegen het licht gehouden, geen enkele houdt stand. Mensen gaan hun klachten (vb slapeloosheid) altijd willen een 'verklaring' te geven, en men kiest dan voor dit flutverhaal dat het door 'straling' komt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:06   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
en daarom kiezen ze dus voor een G4 /5 connectie. Sim kaartje in die meter, metertje dicht en een gesloten systeem dat ze vanop afstand kunnen uitlezen.

metertje connecteert naar de cloud, en stuurt data door, en af en toe een ik ben hier signaaltje

zij kunnen niet op uw netwerk, jij niet op het hunne.

enig probleem , gasten die allergisch zijn aan electro magnetische straling, pipo's die dat kastje isoleren, gebieden met slechte verbinding.
De terminologie daarvoor is hypochondrie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 12:26   #39
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zever.
EHS (electrohypersensiviteit) is een ingebeelde ziekte. Bij het Max Weberinstituut heeft men al de hypotheses tegen het licht gehouden, geen enkele houdt stand. Mensen gaan hun klachten (vb slapeloosheid) altijd willen een 'verklaring' te geven, en men kiest dan voor dit flutverhaal dat het door 'straling' komt.
CVS was ook jarenlang een ingebeelde ziekte
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2023, 13:07   #40
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
CVS was ook jarenlang een ingebeelde ziekte
De wetenschappelijke consensus is nu toch dat er geen enkel aantoonbare schadelijkheid blijkt uit de beschikbare literatuur, voor niet-ioniserende magnetische velden ?
Is dat hier geen typevoorbeeld van het nocebo-effect ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be