Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2023, 10:09   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als daar mijn Palieterke bij zat, had ik hem een muilpeer gegeven,
Zou wat zijn als je naar buiten kijkt en de postbode schrijft met stift op uw eigendom.
Dan pak ik zijn stiftje af en ik teken hem een brilletje en een snor op zijn gezicht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:16   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om huisnummers op brievenbussen te schrijven?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231228_95733882


Het mag uiteraard niet, maar wie zet er zijn huisnummer nu niet op of vlak naast zijn brievenbus?
Ik zie zelfs huizen waar er nergens zichtbare huisnummers zijn. Wat moet die postbode dan doen?
Als een postbode niet weet wat doen bij afwezige of niet leesbare huisnummers schort er iets aan de opleiding bij Bpost.

Het is nogal vanzelfsprekend dat je niet met een alcoholstift op anderen hun brievenbus (of wat dan ook) gaat schrijven.
Je moet zelfs geen facteur zijn om dat te weten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:30   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Om huisnummers op brievenbussen te schrijven?

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231228_95733882


Het mag uiteraard niet, maar wie zet er zijn huisnummer nu niet op of vlak naast zijn brievenbus?
Ik zie zelfs huizen waar er nergens zichtbare huisnummers zijn. Wat moet die postbode dan doen?
Natuurlijk had ie gelijk.
Als ik soms zie:
  • Hoe zichtbaar huisnummers zijn!
  • Hoe toegankelijk brievenbussen zijn (te laag, moeilijke openingen, ...), auto's die in de weg staan, achter een paal, ...

Ik zou die bussen gewoon overslaan, dat ze hunne post maar gaan afhalen aan een postpunt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:32   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat de Post toch wat beter zijn personeel moet selecteren...


met alcoolstiften op mensen hun brievenbus schrijven, ... niet slim he.

nu ja mijne nr hangt duidelijk geaficiheerd, langs ne kant versta ik die bezorgers wel, maar als het nummer niet duidelijk is. Als ge weet dat die eerste 91 heeft dan is de volgende 93, 95 etc... he daar moet ge geen kernfysica voor gestudeerd hebben om dat te vatten.
De post zou beter de mensen laten weten dat ze geen post meer krijgen als de brievenbussen niet aan de normen voldoen.
Mensen zijn soms heel creatief, de postbode moet zijne plan maar trekken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:34   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als hun factuur in een verkeerde brievenbus valt zijn ze waarschijnlijk ook kwaad op de post.
Die bewoners zijn veel te stom om ooit een job als postbode te kunnen krijgen.
Inderdaad.
Ik heb het huisnummer heel duidelijk op het huis en op de brievenbus hangen. Daarbij is de gleuf van de bus op de juiste hoogte. Er zijn daar nu eenmaal normen voor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:34   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Langs de andere kant: als uw huisnummer niet duidelijk zichtbaar is, dan moet ge ook niet komen klagen dat uw post in een verkeerde bus komt.
En ik heb het vroeger ook al voorgehad dat ik ergens in een straat naar een huisnummer aan het zoeken was en dat er een hele reeks huizen waren waar er gewoon geen huisnummer was dat vanaf de straat zichtbaar was.
Met Streetview is dat nu wel op te lossen, maar voor postbodes is dat wel overkill.
Inderdaad, een huisnummer moet goed zichtbaar zijn.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:44   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het siert u dat u dat doet om de post op het juiste adres te gaan steken. (ik doe dat ook wel)

Toch heb ik in een ver verleden eens een buur gehad die alle foutgestoken post gewoon kapotscheurde, niet voor mij zei hij toen en die post ging gelijk in stukjes de prullenbak in.
Ik gooi dat in de rode brievenbus.

Ik kreeg ooit twee blauw bakken vol met verkeerde post.
Heb die toen naar het postkantoor gebracht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:54   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als een postbode niet weet wat doen bij afwezige of niet leesbare huisnummers schort er iets aan de opleiding bij Bpost.

Het is nogal vanzelfsprekend dat je niet met een alcoholstift op anderen hun brievenbus (of wat dan ook) gaat schrijven.
Je moet zelfs geen facteur zijn om dat te weten.
precies...

Daarom ook,aansluitend op mijn eerste verkondigde mening dat de lokale "manager" per onmiddellijk buiten vliegt....(en de postbode in kwestie gewoon wat billenkoek krijgt)

"Managers" zijn verondersteld te voorkomen dat klanten geirriteerd raken of blijven,of dat hun "ondergeschikten" rare dingen gaan doen....


We zouden het soms vergeten maar,eigenlijk worden zowat ALLE problemen VEROORZAAKT door "managers" die uiteindelijk NIKS "managen" maar,net als proactieve syndicalisten,problemen VEROORZAKEN.
Geen opleiding,geen stevig houden aan de opgeschreven procedures,geen realistische rondes....geen INTERESSE in de omstandigheden waarin de postbrengers (ik noem dat geen postbodes meer,maar dat is een andere discussie en ze kunnen er zelf ook niks aan doen) moeten werken ....
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2023 om 10:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:01   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als mensen een anonieme woning willen, heeft dat gevolgen.

Langs de ene kant denk ik. Die postbode wil de job goed doen.
Langs de andere kant, da's dan toch een zeldzaam model.

Als rechter zou ik een solomonsoordeel vellen. Nadat de bewoners zich in regel stellen om post bedeeld te krijgen (brievenbus groot genoeg en een duidelijk huisnummer bijvoorbeeld), mag de postbode met een bus isopropanol alcohol en een vod de met stift aangebrachte nummers weghalen.
Indien de bewoners niet de moeite doen, dan geen postbedeling meer.
De simpelste ‘reparatie’ is om een plaatje met het huisnummer over het ‘stiftnummer’ te plakken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:03   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De simpelste ‘reparatie’ is om een plaatje met het huisnummer over het ‘stiftnummer’ te plakken.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:05   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.430
Standaard

Best creatief en een onbezongen held bij zijn collega's.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:40   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Wanneer een brievenbus onduidelijkheden vertoont, wordt de post gewoon niet bedeeld ("return to sender"). Die aangebrachte schade zou die facteur op eigen kosten kunnen (laten) verwijderen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:59   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk had ie gelijk.
Als ik soms zie:
  • Hoe zichtbaar huisnummers zijn!
  • Hoe toegankelijk brievenbussen zijn (te laag, moeilijke openingen, ...), auto's die in de weg staan, achter een paal, ...

Ik zou die bussen gewoon overslaan, dat ze hunne post maar gaan afhalen aan een postpunt.
Het zou klachten regenen, en je zou niet lang blijven als facteur.

Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post gestuurd werd, om te werken als facteur. De eerste dag begint hij te zessen 's morgens en tegen twee uur kwam hij terug binnen.
Men vertelde hem dat hij terug buiten moest tot dat alle post bedeeld was. Hij haalde zijn arbeidscontract boven en wees zijn chef er op dat er in gestipuleerd stond dat hij van zes tot twee werkte. Het was nu twee uur dus ging hij naar huis.
De dag erna mocht hij terug gaan doppen alsof er geen post-avontuur had plaats gevonden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 23:19   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zou klachten regenen, en je zou niet lang blijven als facteur.

Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post gestuurd werd, om te werken als facteur. De eerste dag begint hij te zessen 's morgens en tegen twee uur kwam hij terug binnen.
Men vertelde hem dat hij terug buiten moest tot dat alle post bedeeld was. Hij haalde zijn arbeidscontract boven en wees zijn chef er op dat er in gestipuleerd stond dat hij van zes tot twee werkte. Het was nu twee uur dus ging hij naar huis.
De dag erna mocht hij terug gaan doppen alsof er geen post-avontuur had plaats gevonden.
Vanaf de eerste dag verlost van dat vervelende werken en terug comfortabel op de dop met een eenvoudige truuk. Die man heeft doptalent.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 11:11   #35
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanaf de eerste dag verlost van dat vervelende werken en terug comfortabel op de dop met een eenvoudige truuk. Die man heeft doptalent.
Ongeveer, want uw inschatting is niet geheel en al gespeend van veronderstellingen.

Uw contractueel vastgelegde uren werken en dan naar huis gaan, dat is de standaard in de beschaafde wereld.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 12:38   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Dit is een waanzinnige discussie he

1) normaal gezien ontvangt een bus zonder nummer geen post he.

2) ik begrijp de idioten niet die verbolgen zijn dat een postbode ijverig toch die nummers op de bussen schrijft, wat die eigenaars hadden moeten doen, om toch de post kunnen te bedelen.

3) het argument dat hun brievenbus "gevandaliseerd" is is toch totaal waanzinnig, vermits hun brievenbus zonder nummer in principe tot niks diende want nooit post zou mogen ontvangen behalve reclame boodschappen die niet specifiek op adres zijn gespecifieerd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 13:29   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad.
Ik heb het huisnummer heel duidelijk op het huis en op de brievenbus hangen. Daarbij is de gleuf van de bus op de juiste hoogte. Er zijn daar nu eenmaal normen voor.
Ik ben daar redelijk soepel in, voor wat betreft mijn postbedelingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 13:32   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Twee partijen zijn in fout.
De mensen zonder duidelijke nummering zijn in fout. Zij moeten voor straf 5 euro betalen aan de postbode.
De postbode is ook in fout. Zij (want het is een wijf, dacht ik gelezen te hebben) moet 5 euro betalen aan elke eigenaar van een door haar beschreven brievenbus.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2023, 16:50   #39
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat de Post toch wat beter zijn personeel moet selecteren...


met alcoolstiften op mensen hun brievenbus schrijven, ... niet slim he.

nu ja mijne nr hangt duidelijk geaficiheerd, langs ne kant versta ik die bezorgers wel, maar als het nummer niet duidelijk is. Als ge weet dat die eerste 91 heeft dan is de volgende 93, 95 etc... he daar moet ge geen kernfysica voor gestudeerd hebben om dat te vatten.
Das eens iets anders dan snuiven
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be