Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2004, 16:42   #1
Pascal L.
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 maart 2003
Berichten: 1.033
Standaard Italiaanse werkneemsters humanitaire org ontvoerde in Irak

07/09 Twee Italiaanse vrouwen in Bagdad ontvoerd

Simona Pari en Simona Torretta, twee Italiaansen die in Irak werken voor de niet-gouvernementele humanitaire organisatie 'Un Ponte Per', zijn dinsdag in het centrum van Bagdad ontvoerd. Dat heeft de Italiaanse openbare tv-omroep Rai Uno dinsdagnamiddag bericht.
De twee jonge vrouwen werden samen met een Iraakse vrouw en een Iraakse ingenieur ontvoerd door gewapende mannen. Die drongen de lokalen van de organisatie binnen die zich bezig houdt met culturele ontwikkeling en waterzuivering. De gijzelaars werden onder bedreiging van wapens in meerdere wagens weggereden, aldus een verslaggever van Rai Uno.

Vorige maand nog werd de Italiaanse journalist Enzo Baldoni in Irak gekidnapt en op 26 augustus vermoord.
In april werden vier Italianen ontvoerd. De 35-jarige bewakingsagent Fabrizio Quattrochi werd omgebracht, de drie anderen werden later vrijgelaten.

Op basis van recente cijfers worden nu vijftien mensen in Irak gegijzeld door diverse groepen. De gijzelaars zijn zowel westerlingen (o.a. twee Franse journalisten, een Canadees en een Amerikaanse Irakees) als moslims (Turkse arbeiders of de Iraanse consul in Karbala).

http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={F8AC1880-8356-4440-9B1A-13FC3CF35443}
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 22:01   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ik vrees het ergste voor die 2 meisjes.

Een vrouw is niet veel waard voor die moslims. Daar waar die onthoofde mannen zonder twijfel konden rekenen op respect. Oké, ze zijn vermoord, dat moest gebeuren, maar ik ben er heilig van overtuigd dat ze vriendelijkheid hebben ontvangen, alsook thee en voedsel. Al zijn er martelingen gebeurd om informatie vast te krijgen.

De verklaringen van de vrijgelatenen bevestigen dit.

Maar het lot van deze vrouwen echter.... verkrachtingen en dood geslagen. Vrouwen worden niet onthoofd in Islam.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 09:39   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik vrees het ergste voor die 2 meisjes.

Een vrouw is niet veel waard voor die moslims. Daar waar die onthoofde mannen zonder twijfel konden rekenen op respect. Oké, ze zijn vermoord, dat moest gebeuren, maar ik ben er heilig van overtuigd dat ze vriendelijkheid hebben ontvangen, alsook thee en voedsel. Al zijn er martelingen gebeurd om informatie vast te krijgen.

De verklaringen van de vrijgelatenen bevestigen dit.

Maar het lot van deze vrouwen echter.... verkrachtingen en dood geslagen. Vrouwen worden niet onthoofd in Islam.
Welke hulporganisatie stuurt er nu ook vrouwen naar islamlanden! Zeker weer zo'n wereldvreemde multikullievende linkse ngo!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 10:31   #4
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Er zitten toch ook vrouwen in het leger? Waarom zouden vrouwen niet met een hulporganisatie meemogen? Van het "vrouwen aan de haard" principe soms?

Bijzonder laf van die ontvoerders, al ben ik zeker dat het niet zozeer om moslims gaat maar om criminele bendes die eigenlijk alleen op losgeld uit zijn.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:23   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er zitten toch ook vrouwen in het leger? Waarom zouden vrouwen niet met een hulporganisatie meemogen? Van het "vrouwen aan de haard" principe soms?

Bijzonder laf van die ontvoerders, al ben ik zeker dat het niet zozeer om moslims gaat maar om criminele bendes die eigenlijk alleen op losgeld uit zijn.
Maar ze staan wel Allah te aanroepen als ze hun koppen erafsnijden met een mes, ... ? ? ?

Ok ontvoerd door bandieten die ze vervolgens verkopen aan de hoogste bieder, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:26   #6
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Allah roepen kan iedereen toch? Ze weten dat godsdienst gevoelig ligt, als ze zich gewoon "outen" als ontvoerders zonder meer krijgen ze gegarandeerd ook de tegenwind van de echte moslim-milities.

Is er trouwens nog nieuws van die 2 fransen?
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 11:55   #7
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik vrees het ergste voor die 2 meisjes.

Een vrouw is niet veel waard voor die moslims. Daar waar die onthoofde mannen zonder twijfel konden rekenen op respect. Oké, ze zijn vermoord, dat moest gebeuren, maar ik ben er heilig van overtuigd dat ze vriendelijkheid hebben ontvangen, alsook thee en voedsel. Al zijn er martelingen gebeurd om informatie vast te krijgen.

De verklaringen van de vrijgelatenen bevestigen dit.

Maar het lot van deze vrouwen echter.... verkrachtingen en dood geslagen. Vrouwen worden niet onthoofd in Islam.
Allez Raven, wat schrijf jij nu?
Ze zijn wel gemarteld omwille van informatie maar voor en na kregen ze wel een kopje thee, ze werden met de glimlach gemarteld dus heel vriendelijk behandeld.
En hun 4-sterrenverblijf wordt nog eens bevestigd omwille van het feit dat ze voedsel kregen (al dan niet uitgebraakt tijdens de "informatieve" sessies)

verder vrees ik inderdaad ook voor het lot van die vrouwen, daar niet van, maar bovenstaande vind ik tamelijk contradictorisch.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 13:38   #8
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Allez Raven, wat schrijf jij nu?
Ze zijn wel gemarteld omwille van informatie maar voor en na kregen ze wel een kopje thee, ze werden met de glimlach gemarteld dus heel vriendelijk behandeld.
En hun 4-sterrenverblijf wordt nog eens bevestigd omwille van het feit dat ze voedsel kregen (al dan niet uitgebraakt tijdens de "informatieve" sessies)

verder vrees ik inderdaad ook voor het lot van die vrouwen, daar niet van, maar bovenstaande vind ik tamelijk contradictorisch.
Ze zullen niet aarzelen te doen wat ze moeten doen, maar hun religie bepaalt een zeker respect te hebben voor hun gevangenen. Ook dhimmy's hebben hun rechten, zelfs voor de meest fanatische fundies.

Helaas, maar Islam is echter een mannenreligie. Voor vrouwen gelden deze "hoffelijkheids"-regels niet.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 14:21   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Allah roepen kan iedereen toch? Ze weten dat godsdienst gevoelig ligt, als ze zich gewoon "outen" als ontvoerders zonder meer krijgen ze gegarandeerd ook de tegenwind van de echte moslim-milities.

Is er trouwens nog nieuws van die 2 fransen?
Het laatste dat ik ervan gehoord heb, is dat ze zijn overgedragen naar een andere organisatie die nu losgeld eist...

Die organisatie is volgens mij nie goe bij zijn hoofd, want die kunnen bezoek verwachten van een commando eenheid die hen kan uitschakelen nog voor ze tijd hebben met hun ogen te knipperen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 15:13   #10
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het laatste dat ik ervan gehoord heb, is dat ze zijn overgedragen naar een andere organisatie die nu losgeld eist...

Die organisatie is volgens mij nie goe bij zijn hoofd, want die kunnen bezoek verwachten van een commando eenheid die hen kan uitschakelen nog voor ze tijd hebben met hun ogen te knipperen.
ik meen dat losgeld enkel op een website geëist werd, teveel jung met teveel tijd in de wereld...
In elk geval zijn de 2 journalisten al dik 2 weken ontvoerd, deadlines telkens verstreken. Aangezien onderhandelingen voortduren, zijn ze naar alle waarschijnlijkheid nog in leven. Ik durf hopen dat ze binnenkort vrijgelaten worden. Boek en film 'gebaseerd op' zullen weldra volgen.

Ivm losgeld & niet goed bij hun hoofd zijn:
leer uw fantasie toch es gebruiken Herr Flick, God heeft ons dat niet alleen gegeven om fotomodellen in hunne blote te kunnen zien
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be