Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Vrouwen met een kort kapsel
zijn altijd mooi en sexy 3 25,00%
zijn meestal mooi en sexy 4 33,33%
zijn nooit mooi en sexy 5 41,67%
Het kan me niet schelen, ik pak wat ik kan 7 58,33%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2023, 19:17   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Aan welke kant sta jij, i.v.m. vrouwen met een kort kapsel

Aanzet van discussie:
titel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20231218_96221572
link: Controverse rond de nieuwe Miss Frankrijk: “Ik hoop niet de geschiedenis in te gaan als de miss met het korte haar”

Citaat:
De nieuwe Miss France heeft geen lange, blinkende, golvende lokken en heeft bescheiden rondingen. Dat leidt tot heel wat kritiek. De discussie beroert zelfs politici.
Jolien de Bouw
Vandaag om 18:16

En de Miss France 2024 is … Eve Gilles! Zo klonk het zaterdag op de Franse tv. Gevolgd door de gebruikelijke vreugdekreten en het kroontje dat op Frankrijks mooiste haar hoofd belandde. Dat hoofdsieraad kwam dit jaar terecht op een kort kapsel. Voor het eerst in 103 jaar heeft Miss Frankrijk geen lange, blinkende, golvende lokken, en dat leidt tot controverse.

“Miss France is geen schoonheidswedstrijd meer, maar een woke wedstrijd”, aldus een boze reactie op X na de finale. Haar korte kopje wordt door sommigen gezien als een statement en zou indruisen tegen de klassieke schoonheidsidealen waar een missverkiezing voor staat. Bovendien heeft Gilles ook geen uitgesproken vrouwelijke vormen, maar slechts bescheiden rondingen – wat, parbleu, de vrouwelijke schoonheidsnormen helemaal met de voeten treedt. “Ze lijkt helemaal niet op een miss”, staat nog te lezen op X. “Kort haar, geen borsten. En daar dan het slachtoffer voor uithangen. Echt woke”, klaagt een andere. “Alles wat fundamenteel in strijd is met wat een mooie vrouw is, wordt gepromoot”, vindt een andere criticus.
Doorgestoken kaart

De organisatie van Miss France krijgt hier en daar het verwijt dat ze al op voorhand beslist had dat de kortharige miss zou winnen. De stem van het publiek ging naar Miss Frans-Guyana, die wel lange haren en rondere vormen heeft. Als alleen de stemmen van het publiek zouden hebben meegeteld, zou Gilles als derde zijn geëindigd. De professionele jury zette haar op het hoogste schavot, en sommigen zien daarin een statement van de jury om aan te tonen dat de wedstrijd wel diversiteit promoot.

Want vorig jaar versoepelde het Miss France-comité de regels om net de kritiek te pareren dat een missverkiezing niet divers is. Zo mogen nu ook vrouwen ouder dan 24 jaar meedoen, mogen ze een kind hebben, mogen ze getrouwd zijn en mogen ook transgendervrouwen meedoen. Ze moeten nog wel steeds minstens 1,70m lang zijn en ze mogen tijdens de wedstrijd niet verdikken of hun kapsel veranderen. Ze paraderen nog steeds in bikini of badpak en worden vooral beoordeeld op hun uiterlijk en vrouwelijke gratie.

Eve Gilles, die tijdens de finale meermaals over haar korte coupe sprak, zegt dat haar overwinning “een overwinning is van de diversiteit”. In interviews verdedigt de wiskundestudente uit Quaëdypre, vlak bij Duinkerke, zich dat ze zich wel “een vrouw voelt”, maar gewoon “zin had om haar haar af te knippen”. Als een echte mis benadrukt ze dat “we allemaal mooi zijn, dat we onze eigen bijzonderheden hebben en dat we uniek zijn”. Ze hoopt niet de geschiedenis in te gaan als “de miss met het korte haar”.
Troost van voorzitter Communistische Partij

Miss France krijgt troost uit verrassende hoek. Politici mengen zich in de discussie. Fabien Roussel, de voorzitter van de Franse Communistische Partij, drukt zijn steun uit voor Gilles. “Ze lijdt nu al onder het geweld van een maatschappij die niet accepteert dat vrouwen zichzelf definiëren in al hun diversiteit.” Sandrine Rousseau, lid van de groene partij en een van de meest bekende feministen van politiek Frankrijk, is “geschokt” dat “we nog maar op dit punt zijn aanbeland”. Ze is verbaasd dat “de mate van respect voor vrouwen in 2023 wordt afgemeten aan de lengte van hun haar”. “Ons haar, en wat we ermee doen, gaat mannen niets aan. Punt uit”, besluit Rousseau, zelf ook kortharig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:28   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aanzet van discussie:
titel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20231218_96221572
link: Controverse rond de nieuwe Miss Frankrijk: “Ik hoop niet de geschiedenis in te gaan als de miss met het korte haar”
Dat haar is volgens mij zelfs niet kort.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:55   #3
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Ahja missverkiezingen, waar we de ideale foef zoeken om naar te kijken en best haar bek dicht houdt.

Denigrerend voor vrouwen.

Jammer.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:07   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Nog maar eens een enquête waarbij de resultaten vertekend worden door de deelname van de enquêteur.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:27   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

K heb dat eigenlijk liever. Anders hangt dat lang haar in mijn gezicht.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:40   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aanzet van discussie:
titel: https://www.standaard.be/cnt/dmf20231218_96221572
link: Controverse rond de nieuwe Miss Frankrijk: “Ik hoop niet de geschiedenis in te gaan als de miss met het korte haar”
Aangezien we op de foto enkel haar hoofdhaar zien kunnen we 't nie zeggen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 21:32   #7
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 581
Standaard

Dat haar, dat interesseert niemand, maar "en heeft bescheiden rondingen", da's wel een groter probleem.
'k Vind dat we dat niet mogen tolereren, er zijn grenzen, niewaar
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 22:38   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Knap gezichtje. Kapsel past er wel bij. Blijft zowieso allemaal erg subjectief
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 23:30   #9
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Kapsel staat haar goed, maar ze is wel wat te mager, mijn inziens.
Het zou wel kunnen dat ze gewonnen heeft omdat ze er wat androgyn uitziet, hetgeen nu populair is, in de regenboog-lgbtqia++ mode.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 10:06   #10
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Da's gewoon een mooie jonge vrouw, de rest is gezever van conservatieven (zoals steeds)

Het is me wel al opgevallen dat Miss Universe steevast een vrouw van op Aarde is.. dat lijkt me doorgestoken kaart!
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 19 december 2023 om 10:08.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 10:11   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Da's gewoon een mooie jonge vrouw, de rest is gezever van conservatieven (zoals steeds)

Het is me wel al opgevallen dat Miss Universe steevast een vrouw van op Aarde is.. dat lijkt me doorgestoken kaart!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 11:44   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Nog maar eens een enquête waarbij de resultaten vertekend worden door de deelname van de enquêteur.
Ik was eerst niet van plan om er een poll aan toe te voegen, maar deed dat dan toch, alleen maar om zelf (en eerst) te kunnen stemmen, en jouw reactie af te wachten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 11:47   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Mooi en sexy hangt niet enkel van de haarlengte af.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 12:21   #14
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Da's gewoon een mooie jonge vrouw, de rest is gezever van conservatieven (zoals steeds)

Het is me wel al opgevallen dat Miss Universe steevast een vrouw van op Aarde is.. dat lijkt me doorgestoken kaart!
Zeg dat wel. 'k Had ook weleens een marsmadammeke willen zien voor Miss Universe.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 12:30   #15
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Ik vind de resultaten van deze peiling bedenkelijk aangezien er niet bijstaat of het over intieme kapsels gaat of hoofdkapsels.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 12:31   #16
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Mooi snoetje, fris kopke. Qua borst is ze wel pvv. De één ziet dat graag, de andere niet.
Dat roze bikinitopje mag ze gerust uitlaten, er zit immers niks onder
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 12:51   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Ik las onlangs dat vrouwen makkelijker voor langer haar kiezen wanneer het economisch slecht gaat en voor kort gaan in economisch betere tijden. Als dat werkelijk zo is kan ik begrijpen dat in deze onzekere tijden waarin je inderdaad weer meer vrouwen met lang haar ziet het tot winnaar uitroepen van iemand met kort haar tegenstand oproept. Terwijl de misverkiezing vroeger een manier was voor de knappe jonge vrouw van lagere komaf om een stapje op de sociale ladder te stijgen zou dat in dit geval dus willen zeggen dat net iemand die het al beter heeft de wedstrijd heeft gewonnen. Nu ik heb altijd een hekel gehad aan dat hele misgedoe dus mij maakt het niet uit maar ik wilde toch even deze visie toevoegen.

PS. Er lijkt ook weinig roering bij de feministen die vroeger nijdig werden van het kapstokkenformaat bij modellen en missen. Zo zie je maar hoe relatief alles is.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 19 december 2023 om 12:58.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 13:01   #18
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mooi en sexy hangt niet enkel van de haarlengte af.
dat zie je immers toch niet onder een boerqa
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 14:30   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.630
Standaard

Ik denk dat er bitter weinig vrouwen zijn die echt goed staan met kort haar.

Ze zijn er wel maar...

U kan uw keuze maken...

Mijn keuze valt toch meer op de vrouwtjes met lang haar.



Ok, van een schoon tafel kan je niet eten?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 december 2023 om 14:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 14:45   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
dat zie je immers toch niet onder een boerqa
Daar ligt mijn jachtterrein niet....
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be