Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2019, 23:48   #21
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik moet een account aanmaken anders kan ik het niet lezen.

Mijn opinie hierover is simpel:

- nooit besnijdenis bij minderjarigen
- nooit gedwongen besnijdenis

- als er volwassen mensen die bij hun volle verstand zijn zich willen laten piercen, tatoeeren, zich vol met botox spuiten, een stuk van hun flieter of schaamlippen willen laten snijden dan doen ze maar.
Door deze opinie zou je wel eens beschuldigd kunnen worden van een rabiate anti-semiet en islamofoob te zijn.

Als een verbod op minderjarige besnijdenissen er ooit van komt zullen sommige NVA leden het land vrijwillig verlaten.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 09:13   #22
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Door deze opinie zou je wel eens beschuldigd kunnen worden van een rabiate anti-semiet en islamofoob te zijn.

Als een verbod op minderjarige besnijdenissen er ooit van komt zullen sommige NVA leden het land vrijwillig verlaten.
Dus we blijven verplicht in de jungle leven, wil je zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 10:48   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Door deze opinie zou je wel eens beschuldigd kunnen worden van een rabiate anti-semiet en islamofoob te zijn.

Als een verbod op minderjarige besnijdenissen er ooit van komt zullen sommige NVA leden het land vrijwillig verlaten.
Ik heb eens ergens gelezen, redelijk lang geleden, dat de Antwerpse Joden de besnijdenis symbolisch toepassen. Ze doen dus alleen maar dat ze snijden.

Nu, er zullen er vanzelfsprekend wel extremisten zijn die het velleke echt ter hand nemen.

Net zoals er bij ons een soort van extremistische moeders zijn, die het zo mooi vinden dat hun kleuterke oorbellen draagt door een gaatje in hun oorlelleke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 11:47   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb eens ergens gelezen, redelijk lang geleden, dat de Antwerpse Joden de besnijdenis symbolisch toepassen. Ze doen dus alleen maar dat ze snijden.

Nu, er zullen er vanzelfsprekend wel extremisten zijn die het velleke echt ter hand nemen.

Net zoals er bij ons een soort van extremistische moeders zijn, die het zo mooi vinden dat hun kleuterke oorbellen draagt door een gaatje in hun oorl*lleke.
Hun oorlulleke? Ocharme.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2019, 16:52   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hun oorlulleke? Ocharme.
Miljaar, wat een tophumor.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 07:03   #26
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.562
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Miljaar, wat een tophumor.
Gij zijt niet voor niks de woordvoerder van de NV, a poco partaai.
Ik apprecieer uw waardering en kennis terzake dus wel degelijk.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 07:42   #27
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Gij zijt niet voor niks de woordvoerder van de NV, a poco partaai.
Ik apprecieer uw waardering en kennis terzake dus wel degelijk.
Als ze die West Vlaamse, met zulke uitspraken niet uit de partij kegelen, hebben ze mij niet meer nodig als lid.
Dan zeg ik op zijn Hollands, dooooeeeiii.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 07:49   #28
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ze die West Vlaamse, met zulke uitspraken niet uit de partij kegelen, hebben ze mij niet meer nodig als lid.
Dan zeg ik op zijn Hollands, dooooeeeiii.
https://doorbraak.be/willem-elsschot-in-burkina-faso/

Mijn papa praatte weinig. Net zoals Elsschot met zijn kinderen. Afgelopen zomer tijdens het WK, kwam hij op bezoek. We keken samen naar het voetbal: België -Japan. Het was tijdens de rust dat hij plots tegen me zei: ‘Het spijt me echt voor jouw besnijdenis. Ik had iets moeten zeggen. Hopelijkgaat het nu goed met je.’ Ik antwoordde niet. Vooral uit verbazing. Ik moest dat verteren. Ooit zou ik misschien iets terugzeggen. Maar voorlopig was er niets beter dan de stilte. ‘Het zwijgen kan niet verbeterd worden’ stelt Elsschot. Maar het zwijgen van mijn vader toen ik als vijfjarige mijn wrede lot onderging had destijds wél vermeden kunnen worden. Net zoals de stilte van miljoenen andere getuigen die vandaag nog wereldwijd passief toekijken.

En die PVDA-dokteres kijkt zelfs niet passief toe... zij handelt actief mee...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 25 maart 2019 om 07:50.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 08:19   #29
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://doorbraak.be/willem-elsschot-in-burkina-faso/

Mijn papa praatte weinig. Net zoals Elsschot met zijn kinderen. Afgelopen zomer tijdens het WK, kwam hij op bezoek. We keken samen naar het voetbal: België -Japan. Het was tijdens de rust dat hij plots tegen me zei: ‘Het spijt me echt voor jouw besnijdenis. Ik had iets moeten zeggen. Hopelijkgaat het nu goed met je.’ Ik antwoordde niet. Vooral uit verbazing. Ik moest dat verteren. Ooit zou ik misschien iets terugzeggen. Maar voorlopig was er niets beter dan de stilte. ‘Het zwijgen kan niet verbeterd worden’ stelt Elsschot. Maar het zwijgen van mijn vader toen ik als vijfjarige mijn wrede lot onderging had destijds wél vermeden kunnen worden. Net zoals de stilte van miljoenen andere getuigen die vandaag nog wereldwijd passief toekijken.

En die PVDA-dokteres kijkt zelfs niet passief toe... zij handelt actief mee...
Ik zie enkel dat ze de wet aan haar laars lapt en ons wezen en zijn ondergeschikt stelt aan de wetten van religies.
Scheiding kerk en staat lijkt trouwens voor geen enkele politicus te bestaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 08:31   #30
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik zie enkel dat ze de wet aan haar laars lapt en ons wezen en zijn ondergeschikt stelt aan de wetten van religies.
Scheiding kerk en staat lijkt trouwens voor geen enkele politicus te bestaan.
Oh ze hebben toch wel heel erg getoeterd toen het over het Christendom ging, maar ja, nu het ineens om de stemmen van de vreemdelingen gaat wiens aantal in vele steden al naar de 50% gaat...

Tot daar het niveau van al hun geleuter...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 09:24   #31
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik moet een account aanmaken anders kan ik het niet lezen.

Mijn opinie hierover is simpel:

- nooit besnijdenis bij minderjarigen
- nooit gedwongen besnijdenis

- als er volwassen mensen die bij hun volle verstand zijn zich willen laten piercen, tatoeeren, zich vol met botox spuiten, een stuk van hun flieter of schaamlippen willen laten snijden dan doen ze maar.
U maakt niet het hypocriete onderscheid tussen genitale verminkingen bij jongens en meisjes. De enige moreel correcte houding in deze materie. Sommigen weigeren zelfs besnijdenissen van jongens 'verminking' te noemen ondertussen dat ze anderen bekritiseren wanneer ze vrouwenbesnijdenissen durven vergelijken met andere medisch gezien onnodige lichamelijke ingrepen met permanente gevolgen bij kinderen, zoals tatoeages of piercings.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2019, 10:55   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ze die West Vlaamse, met zulke uitspraken niet uit de partij kegelen, hebben ze mij niet meer nodig als lid.
Dan zeg ik op zijn Hollands, dooooeeeiii.
Dat is ruggengraat hebben.
Dergelijke politieke tegenstanders waardeer ik.

Heb je een mail gemaakt aan jouw grote bonzen, om te vragen of dit inderdaad een partijstandpunt is?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 13:30   #33
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U maakt niet het hypocriete onderscheid tussen genitale verminkingen bij jongens en meisjes. De enige moreel correcte houding in deze materie. Sommigen weigeren zelfs besnijdenissen van jongens 'verminking' te noemen ondertussen dat ze anderen bekritiseren wanneer ze vrouwenbesnijdenissen durven vergelijken met andere medisch gezien onnodige lichamelijke ingrepen met permanente gevolgen bij kinderen, zoals tatoeages of piercings.
Elke besnijdenis die niet medisch noodzakelijk is bij minderjarigen is kinderverminking. Helaas mijden partijen dit onderwerp omdat ze geen zieltjes willen verliezen of in een slecht daglicht te komen staan. Binnen de NVA is er een stem die letterlijk zegt: "Als het verbod op rituele besnijdenissen (kinderverminking) er ooit van komt, dan is het gedaan met het jodendom in dit land. Dan zullen we allemaal moeten vertrekken." Deze extremist verteld verder ook dat het niet aan aan artsen is om de besnijding uit te voeren. Knettergek en totaal onwensbaar als je het mij vraagt.

Het is altijd leuk cognitieve dissonantie uit te lokken bij politici en linksen wanneer het hierover gaat. Schuim gegarandeerd.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 08:12   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Elke besnijdenis die niet medisch noodzakelijk is bij minderjarigen is kinderverminking. Helaas mijden partijen dit onderwerp omdat ze geen zieltjes willen verliezen of in een slecht daglicht te komen staan. Binnen de NVA is er een stem die letterlijk zegt: "Als het verbod op rituele besnijdenissen (kinderverminking) er ooit van komt, dan is het gedaan met het jodendom in dit land. Dan zullen we allemaal moeten vertrekken." Deze extremist verteld verder ook dat het niet aan aan artsen is om de besnijding uit te voeren. Knettergek en totaal onwensbaar als je het mij vraagt.

Het is altijd leuk cognitieve dissonantie uit te lokken bij politici en linksen wanneer het hierover gaat. Schuim gegarandeerd.
En toch is de besnijdenis van baby-jongentjes totaal niet te vergelijken met de besnijdenis van kleine meisjes (vijf tot elf jaar) met dikwijls desastreuze gevolgen voor hun verdere leven... Ik heb nooit gehoord van Joden die o.w.v. dat ritueel en zijn gevolgen verminkt zijn voor heel het leven en voor hun seksuele beleven, dat voor de meisjes dikwijls een heel pijnlijke bedoening kan worden, heel hun leven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 27 maart 2019 om 08:14.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 11:53   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En toch is de besnijdenis van baby-jongentjes totaal niet te vergelijken met de besnijdenis van kleine meisjes (vijf tot elf jaar) met dikwijls desastreuze gevolgen voor hun verdere leven... Ik heb nooit gehoord van Joden die o.w.v. dat ritueel en zijn gevolgen verminkt zijn voor heel het leven en voor hun seksuele beleven, dat voor de meisjes dikwijls een heel pijnlijke bedoening kan worden, heel hun leven...
Natuurlijk is het wegsnijden van wat vel niet te vergelijken met het wegsnijden van de clitoris.
Toch moet ook het kleine kwaad bestreden worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 12:08   #36
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En toch is de besnijdenis van baby-jongentjes totaal niet te vergelijken met de besnijdenis van kleine meisjes (vijf tot elf jaar) met dikwijls desastreuze gevolgen voor hun verdere leven... Ik heb nooit gehoord van Joden die o.w.v. dat ritueel en zijn gevolgen verminkt zijn voor heel het leven en voor hun seksuele beleven
Je hoort er niet veel van (ik neem aan dat er bij velen een groot stigma rond hangt) maar dat bestaat hoor (google botched circumcisions/circumcisions gone wrong). Het blijft een medisch risico dat verkeerd kan aflopen (wat soms zelfs tot amputatie of zelfs de dood tot gevolg kan hebben). Deze week is er in Italië nog een dodelijk slachtoffer gevallen door een amateur
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 27 maart 2019 om 12:12.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 12:28   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is ruggengraat hebben.
Dergelijke politieke tegenstanders waardeer ik.

Heb je een mail gemaakt aan jouw grote bonzen, om te vragen of dit inderdaad een partijstandpunt is?
Haar standpunt is geen partijstandpunt.

Omdat zoals je misschien zult weten wij ook geen enkel binding willen met religies die hun wil willen opleggen aan de staat en zijn burgers.
Hopelijk schrappen ze haar zo snel mogelijk van de kieslijst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 13:37   #38
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Haar standpunt is geen partijstandpunt.

Omdat zoals je misschien zult weten wij ook geen enkel binding willen met religies die hun wil willen opleggen aan de staat en zijn burgers.
Hopelijk schrappen ze haar zo snel mogelijk van de kieslijst.
Ik zal het geloven de dag dat ze het ook doen en het bekend maken via de media...
En ik wacht dat ze hetzelfde doen met alle andere pro-islamitische uitwassen die ons land ondermijnen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 14:11   #39
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En toch is de besnijdenis van baby-jongentjes totaal niet te vergelijken met de besnijdenis van kleine meisjes (vijf tot elf jaar) met dikwijls desastreuze gevolgen voor hun verdere leven... Ik heb nooit gehoord van Joden die o.w.v. dat ritueel en zijn gevolgen verminkt zijn voor heel het leven en voor hun seksuele beleven, dat voor de meisjes dikwijls een heel pijnlijke bedoening kan worden, heel hun leven...
Als dat jongetje er later zelf voor kiest om wat te laten snijden in z'n leuter dan is dat zijn eigen beslissing. Nu is de religieuze besnijdenis gewoon geslachtsverminking.
Altijd leuk als in een gesprek met politici dit onderwerp 'aangesneden' wordt om ze te zien kronkelen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 15:10   #40
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En toch is de besnijdenis van baby-jongentjes totaal niet te vergelijken met de besnijdenis van kleine meisjes (vijf tot elf jaar) met dikwijls desastreuze gevolgen voor hun verdere leven... Ik heb nooit gehoord van Joden die o.w.v. dat ritueel en zijn gevolgen verminkt zijn voor heel het leven en voor hun seksuele beleven, dat voor de meisjes dikwijls een heel pijnlijke bedoening kan worden, heel hun leven...
Het is zeker wel te vergelijken. We maken ook geen uitzonderingen voor vrouwenbesnijdenissen die wel lijken op die van de man in de ernstigheidsgraad.

Daarbij zijn het niet die besneden vrouwen die in opstand gekomen zijn maar mensenrechtenactivisten. Integendeel steunt meer dan 90 procent onder de besneden vrouwen de praktijk. Dus laten we culturele of religieuze gewoonten als argument aub niet prioritair stellen op kinderrechten.

Besnijdenis wat ook de ernstigheidsgraad van de verminking is een inbreuk op de lichamelijke integriteit van het kind (mensenrecht) en op de godsdienstvrijheid van het kind (mensenrecht) aangezien het kind door de besnijdenis onherroepelijk gebrandmerkt wordt tot een bepaalde religie en dus zijn vrije keuze van religie in het gedrang komt. Een opvoeding kan men nog van zich afwerpen of overwinnen, een verminking is voor het leven.

Iedereen met een beetje respect voor mensenrechten dient kinderen te beschermen tegen dit soort van praktijken. Maar dat gebeurt natuurlijk niet. De hypocrisie is torenhoog onder velen die pretenderen voorstander van mensenrechten te zijn. Ze denken dat mensenrechten en multiculturalisme en hand in hand gaan, wat het in dit geval niet doet. Of ze doen alsof besnijdenissen van jongens maar een fait divers zijn en geen voor het leven tekende dikwijls traumatische ervaring. Die ervaring wordt echter geïncorporeerd en goed gepraat door de slachtoffers en zo zet de cirkel van verminking van kinderen zich voort. Ook in zogezegde westerse 'geavanceerde' 'democratieën' waar dit een taboethema is.

Als men ooit eens filmpjes van besnijdenissen gezien heeft of het zelf heeft meegemaakt en er een open geest heeft rond weten behouden dan beseft men dat hier nog een ander recht geschonden wordt. We kunnen deze praktijk namelijk eveneens in de categorie plaatsen van 'cruel en unusual punishment'.

Als men pretendeert voorstander te zijn van mensenrechten dient men tenminste consequent te zijn en in eigen boezem durven kijken als maatschappij, voor eigen deur te keren, in plaats van het morele vingertje op te steken over praktijken waar wij hier niet veel politieke tegenstand mogen verwachten als we ze willen aanpakken (zoals vrouwenbesnijdenissen) maar gelijkaardige en zelfs meer voorkomende praktijken onbespreekbaar maken of toedekken met nepargumenten zoals dikwijls gebeurt, zoals dat het goed is zou zijn voor de sex (hebben kinderen dat dan?) of voor de hygiëne (wassen jullie je niet dan?) of dat het minder erg is dan (sommige) vormen van genitale verminking bij meisjes. Het arsenaal misselijk makende valse argumentaties om deze primitieve mensenrechten schendende praktijk goed te praten toont hoe moeilijk het is de eigen culturele praktijken objectief te bekijken.

En het enige dat nodig is om een eind te maken aan deze schendingen van de rechten van het kind is de praktijk uit te stellen tot de volwassenheid. Maar zelfs dat is dus te veel gevraagd! stel je voor.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 maart 2019 om 15:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be