Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2015, 20:57   #201
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zei niet dat in die straat (Slachthuisstraat) een industriezone was, beste. Dat is wat men noemt "stroman".
Ik zei dat de Slachthuisstraat haaks uitkomt op de weg langs het Schipdonk kanaal.
Net zoals de enkele wegen wat verder in 1 van de industriezones van Deinze.
Ik had het over het fietspad LANGS het Schipdonk kanaal, beste.
Dat is enkele kilometer lang, gescheiden van de autobaan met struiken, met modderpoelen bij regenweer, aan elke haaks uitkomende weg, van de kamions die na die "heraanleg" een stuk baanbreedte verloren, en de struiken binnen hun draaicirkel staan. Of stonden, want totaal platgereden, er is enkel nog een strook aarde daar.
Dat fietspad, is belachelijk. Het is eigenlijk te nauw voor tweerichtingsverkeer. En dan nog in de weg hangende struiken. Modderpoelen. Het eindigt (naar Vosselare toe) in een korte bocht naar een enkel-fietsers/wandelaars "jaagpad". Een gewone baan. Als je vanuit Vosselare daar aankomt, hinderen de struiken wegens de korte bocht het zicht zelfs totaal.
Het fietspad is niet "Slachthuisstraat", maar "Vaart Rechts".
Aan de andere kant van het Schipdonk kanaal, zijn ze trouwens OOK begonnen met dezelfde crap. Een gescheiden fietspad tot aan de Meulebroeckstraat (waar vroeger nog een brug was over het kanaal). Ze hebben wel (nog?) geen struiken geplant. Hetzelfde Staatsgeplande fenomeen daar. Het is daar ook een industrieparkje, een reeks bedrijfsgebouwen. Ook kamions. Je ziet nu al de voren in de aarde, van de kamions die door de strook aarde hun vroeger beschikbare ruimte kwijtraakten.
Aan die Meulebroeckstraat hebben de Staatsbezigheidstherapisten trouwens zelfs iets nog onnozeler / extremer gedaan: de strook aarde wordt er onderbroken door rode steentjes, om fietsers toe te laten zonder modderschoenen over te steken naar die Meulebroeckstraat. Raad eens: ze hebben 2 strookjes rode steentjes gemaakt, 1 voor elke richting (van en naar), elk amper 50 cm breed, gescheiden door... 50 cm aarde.
Je ziet zo een staatsbezigheidstherapist voor ogen, achter zijn computer, tekenende een plan, een bende regels toepassende op een onnozele 1.5 vierkante meter ruimte, als een Lilliputter die de infrastructuur tekent voor Guliver land.
En enkele weken terug las ik ergens dat ze straks die "kloterij" verder gaan doortrekken tot Meigem, Weg Naar De Vaart.
Enkele weken terug, stevige regenbui geweest. Vaart Links, de rijstrook naast de strook aarde, over honderden meters 1 strook waterplas. Dat was vroeger niet. Omdat het water niet meer kan afstromen naar de kanaalberm en de strook aarde blijkbaar veel minder kan slikken.
De auto's kunnen bij tegenliggers niet anders dan door die waterstrook rijden. Het spat dan als een voortlopend gordijn op tot midden op dat fietspad, fietsers een douche gevende. Ik had prijs, net zoals een fietser 100 meter voor mij. Die verschoot zodanig dat hij een meter naar rechts laveerde.

....

Rotstaat, de Zwarte Pest in de samenleving. Steeds erger. En de banen zijn er een goed voorbeeld van. Hun bezigheidstherapie, onder mommen als veiligheid, is zo extreem geworden dat hun mom, veiligheid, omgekeerd werkt, "oplossingen" die intussen een dimensie erger zijn geworden dan de kwalen die ze zochten.
Aangaande Deinze, Vaart Rechts, zag ik enkele dagen terug fietsers en masse op de autobaan rijden. Alsof het fietspad niet bestond. Een minuut later zag ik waarom: plassen water die het fietspad nagenoeg onherkenbaar maakten, en hoge richels modder. Overal waar banen van het industriepark uitkomen. Ben er om mijn schoenen en fiets niet smerig te moeten maken ook niet door geploeterd, en hop ook de autobaan gebruikt.

Vandaag overigens een tweede luikje aan dat koeiespoor-dubbelrichtingsfietspad te Bellem, Mariahovelaan. Passeerde er om naar Drongen / Gent West te rijden, en net voorbij de spoorwegbrug zag ik een verkeersbord doodlopende baan maar ernaast twee blauwe pijltjes voor fietsers, en ik dacht een hoek af te kunnen snijden. Spijt van gehad. De baan liep naar de spoorlijn, en daar stopte de asfalt. Wat was er wel: in het midden een richel gras van 20 cm hoog, en 2 voren aarde / modder, en grote waterplassen. Zeg maar een typisch boeren tractorspoor. Met de politici onbeschaamd genoeg om die te bewegwijzeren als een fietstraject.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be