Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: mensen die tijdskrediet nemen zijn profiteurs ?
ja 3 15,00%
Neen 10 50,00%
Neen, als ze een goede reden hebben 7 35,00%
ja, ze moeten maar full time werken en dan zijn het harde werkers 0 0%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2005, 11:36   #1
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard Een vraagje aan alle forum leden

In november 2003 ben ik voor de derde keer geopereerd geweest aan mijn heup!

in juni 2004 ben ik dan nog eens geopereerd geweest en heb ik sedert dien nogal veel gesukkeld met mijn prothese enz gevolg dat ik de laatste maanden toen zeer weinig aan het werk kwam en heb ik in 2004 een aanvraag gedaan voor tijdskrediet nu na een jaar tijdskrediet gedaan te hebben heb ik besloten om terug full time aan het werk te gaan !

ik voelde dat het terug ging gaan om full time te werken en zal dan dat ook doen!

uw weet wel dat ik een beschutte werkplaats werk waar ik mij zeker niet voor schaam!

nu de vraag die ik wilde stellen is het volgende als iemand met zo een probleem een jaar tijdskrediet vraagt is hij of zij dan een profiteur?

ik heb er mij bij neergelegd dat we langer zullen moeten werken
nu ik zal dus volgende week zeker niet mee staken met het abvv ik zie er het nut niet van in!

maar toch blijf ik erbij dat mensen die op brugpensioen willen gaan dat nog altijd moeten kunnen

vlaamse groeten
gertj3
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 11:42   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Eigenlijk is dit profiteren op de kap van een ander. Maar moest ik het zelf kunnen, ik zou het ook doen. In België moet je immers profiteren van de staat ofwel is een ander met alles weg.

Dus, vraag je tijdskrediet maar aan.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 11:44   #3
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Eigenlijk is dit profiteren op de kap van een ander. Maar moest ik het zelf kunnen, ik zou het ook doen. In België moet je immers profiteren van de staat ofwel is een ander met alles weg.

Dus, vraag je tijdskrediet maar aan.

hmm Geertje eventjes verbeteren

ik heb een jaartje tijdskrediet gedaan hoor maar heb besloten terug full time te werken vroeg mij alleen af of ik dan een profiteur ben omdat ik een jaartje tijdskrediet heb aangevraagd
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:05   #4
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
hmm Geertje eventjes verbeteren

ik heb een jaartje tijdskrediet gedaan hoor maar heb besloten terug full time te werken vroeg mij alleen af of ik dan een profiteur ben omdat ik een jaartje tijdskrediet heb aangevraagd
Als de mogelijkheden er zijn en je vraagt ze, is dat niet profiteren.

De vraag is of het verantwoord is om allerlei stelsels op poten te zetten die mensen voor bepaalde of onbepaalde duur onttrekken aan het arbeidscircuit. Dat is een collectieve verantwoordelijkheid.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:08   #5
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Als de mogelijkheden er zijn en je vraagt ze, is dat niet profiteren.

De vraag is of het verantwoord is om allerlei stelsels op poten te zetten die mensen voor bepaalde of onbepaalde duur onttrekken aan het arbeidscircuit. Dat is een collectieve verantwoordelijkheid.
Zo bedoelde ik het eigenlijk ook.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:09   #6
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Als de mogelijkheden er zijn en je vraagt ze, is dat niet profiteren.

De vraag is of het verantwoord is om allerlei stelsels op poten te zetten die mensen voor bepaalde of onbepaalde duur onttrekken aan het arbeidscircuit. Dat is een collectieve verantwoordelijkheid.
ja maar ik zeg het als ik niet wil werken dan blijf ik gewoon thuis en vraag ik mij een uitkering aan voor mijn invalidideit maar dat wil ik niet ik wil werken voor mijn geld
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:23   #7
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
ja maar ik zeg het als ik niet wil werken dan blijf ik gewoon thuis en vraag ik mij een uitkering aan voor mijn invalidideit maar dat wil ik niet ik wil werken voor mijn geld
Tja, nu haal je er natuurlijk nog iets anders bij ook (ik wist niet van je situatie).

Als je, ondanks je probleem, nog steeds wil werken en binnen dat kader tijdskrediet vraagt, zie ik geen probleem. Waar dat werk ook is.

Het zou erger zijn mocht je zeggen: 'ik kan genieten van invaliditeit ondanks het feit dat ik nog in staat ben om zinnige arbeid te leveren', dan is het iets anders.

Dat laatste is profiteren. Natuurlijk zijn er daar heel wat mensen die terecht uit het arbeidscircuit gehaald zijn, maar er zijn ook een aantal, hoe zal ik het zeggen, pluimkesstekers.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 13:33   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

't is simpel. Als je kan werken ,en een jaartje niet wil werken, is dat in België geen probleem voor een kantkjesloper of profiteur om het zo aan boord te leggen dit nog te doen met een inkomen. Gertj3 geeft aan dat het niet zo moeilijk is. Maar ook dat mensen met een eergevoel deze mogelijkheden niet gebruiken.

Als ik een jaartje niet wil werken, dan doe ik dat uit eigen zak, en moet ik maar een appel voor de dorst opzij leggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 15:46   #9
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Het systeem is er ook deels gekomen om mensen en meer vrije tijd te geven en om meer mensen aan het werk te krijgen(de vrijgekomen uren konden ingevuld worden door bv. werkelozen) maar door de hoge belastingdruk op de schouders van de werkgevers is daar niks van in huis gekomen en moeten de mensen die geen tijdskrediet nemen mee opdraaien voor het werk van de wel gebruikers.

Ik zou me in ieder geval niet schuldig voelen om een systeem te gebruiken dat door de overheid aangeprezen werd,maar mss wel geen toekomstgerichte visie had.
Nog maar eens een bewijs dat de sociale zekerheid door slecht beheer en ondoordachte uitgaven van de overheid aan het afbrokkelen is.
Niet onze Belgische mensen zijn daar de schuld van maar wel onze zo geprezen wettenmakers.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be