Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen priesters trouwen
ja 28 71,79%
neen, absoluut niet , laten zoals het nu is 5 12,82%
da kan mij niks schelen, da ze die mannen den bak in draaien!!! 6 15,38%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 september 2002, 07:23   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
De kerk is geen toevluchtoord!!!

Thomas
Amai Thomas.
Als fanatiek diepgelovige zou je reeds moeten gehoord hebben van het kerkelijk asiel.
Enige jaren werd dit nog ingeroepen door de 'sans-papiers' in de miniemenkerk in Brussel.
De kerk is weldegelijk een toevluchtsoord.
Indien u bij de minder-broeders wilt gaan wel ja, maar die worden door kerk als minderwaardig gezien! ( woordje "minder" )

thomas
Neen Thomas.
De kerkGEBOUWEN zijn letterlijk toevluchtsoorden, waar asielrecht heerst, zonder dat er sprake is van tot een of andere geestelijke of kloosterhorde toe te treden.
Er soms wel mensen die in een klooster zitten, die eigenlijk geen broeder of zuster zijn! Maar dit zijn meestal minderwaardige mensen, of die toch zo door de maatschappij worden gezien! dit heeft niet te maken met mensen die priester worden om hun gevoelens opzij te gaan!

thomas
THOMAS: IK HEB HET OVER LEKEN DIE KUNNEN GEBRUIK MAKEN VAN HET KERKELIJK ASIELRECHT!!!
Klik eens op onderstaande link, doe de test, en deel de resultaten mee aan je ouders, zodat ze de zich opdringende en passende maatregelen kunnen nemen!
http://www.hansanders.nl/siteframe.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik zie het nu pas, Superstaaf! Die klooster(h)orde, dat is een typefoutje zeker? hahahahaha!!!
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 14:13   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Laat je eens verkrachten door een Kardinaal.
In Los Angeles brengt dat één miljoen dollar op...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 14:30   #23
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Iedereen die beschuldigd wordt voor seksueel misbruik wordt door onze paus Benedictus 'de Wijze' uit zijn ambt geheven.
bron: http://www.rorate.com/rorate/scripts...t.php?id=31574

Citaat:
Paus Benedictus zet opnieuw twee mannen uit priesterambt

SPRINGFIELD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft twee priesters uit het ambt gezet die in de 90’er jaren uit het parochiepastoraat zijn verwijderd op grond van het beleid dat het bisdom Springfield voert ten aanzien van seksueel misbruik, zo liet een woordvoerder van het bisdom vrijdag weten.

Het bisdom maakte bekend dat paus Benedictus XVI afgelopen week de priester E. Kennedy en A. Graves uit het priesterambt heeft gezet. Beide mannen werden beschuldigd van seksueel misbruik van minderjarigen.

Woordvoerder Mark Dupont van het bisdom Springfield zei dat ’tegen beide mannen een aantal aannemelijke beschuldigen waren geuit. Allebei zijn zij toen op non-actief gezet en werd het hun verboden om zich nog langer als priester te presenteren.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 14:36   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Iedereen die beschuldigd wordt voor seksueel misbruik wordt door onze paus Benedictus 'de Wijze' uit zijn ambt geheven.
bron: http://www.rorate.com/rorate/scripts...t.php?id=31574
In Los Angeles daarentegen zal men ertoe overgaan de verkrachters naar het psychiatrische hulpverleners verwijzen. Je vraagt je af waarom niet naar de politiediensten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:47   #25
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried Bekijk bericht
Alweer een discussie die er geen is. Er ZIJN vele gehuwde katholieke priesters. De Oosterse uniaatkerken laten hun priesters huwen. Ze moeten dan wel afzien van carrière. Bisschoppen blijven immers celibatair. Bovendien hoeven bekeerde protestantse priesters die gehuwd zijn ook hun huwelijk niet op te zeggen.

De celibaatsverplichting is in de 11de eeuw of zo ingevoerd precies om misbruiken te vermijden. Welk moreel gezag vertegenwoordigt een priester nog als hij zelf tot over zijn oren in persoonlijke huwelijksproblemen zit? Hoezeer kan een priester zich nog wijden aan de zielenzorg, als hij een vrouw heeft die al zijn aandacht opeist? Een celibatair priesterschap is daarom voor mij zeker en vast verdedigbaar.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat pedofilie vooral voorkomt in huiselijke kring, binnen het gezin. Deze pedofilie komt ook maar zeer zelden uit omdat kinderen hun ouders niet in diskrediet willen brengen. Die paar zgz. pedofiliegevallen binnen de kerk maken deel uit van een doelgerichte hetze om het geloof ten gronde te richten. In vele gevallen is het trouwens pure laster, waar een priester zich niet tegen kan verweren. Hij is immers al bij voorbaat door de maatschappij veroordeeld.
Het celibaat is verplicht geworden door paus Gregorius VII (1073-1085) maar bestond al in vrijblijvende vorm sedert 309. Overigens is het de apostel Paulus die als eerste sprak over het celibaat en hij wijdt daar over uit in zijn brief naar de Korinthiërs.

Dit gezegd zijnde ben ik niet voor een behoud van het verlichte celibaat omdat het eigenlijk overbodig is. Als men kijkt naar de werking van de dominees die wel mogen huwen denk ik dat er weinig praktische bezwaren zijn.
Een priester die de wet overtreed en zich zou bezondigen aan verkrachting dient uiteraard te worden bestraft. De hetze die evenwel vaak gevoerd wordt door de media in dergelijke dossiers trekt de perceptie van velen scheef en wekt de indruk alsof elke priester er een harem van kleine jongetjes op na houdt.

Laatst gewijzigd door Tashunka : 4 december 2006 om 12:47.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:25   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het celibaat is verplicht geworden door paus Gregorius VII (1073-1085) maar bestond al in vrijblijvende vorm sedert 309. Overigens is het de apostel Paulus die als eerste sprak over het celibaat en hij wijdt daar over uit in zijn brief naar de Korinthiërs.

Dit gezegd zijnde ben ik niet voor een behoud van het verlichte celibaat omdat het eigenlijk overbodig is. Als men kijkt naar de werking van de dominees die wel mogen huwen denk ik dat er weinig praktische bezwaren zijn.
Een priester die de wet overtreed en zich zou bezondigen aan verkrachting dient uiteraard te worden bestraft. De hetze die evenwel vaak gevoerd wordt door de media in dergelijke dossiers trekt de perceptie van velen scheef en wekt de indruk alsof elke priester er een harem van kleine jongetjes op na houdt.
Het "verlichte" celibaat, wat is dat?

Het houden van twee of drie sex-slaafjes?

Laatst gewijzigd door eno2 : 5 december 2006 om 12:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 12:38   #27
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx Bekijk bericht
Weeral een verkrachting binnen de kerk, is da nie om ziek van te worden, ik voel mij dan zo machteloos!!!


Dit kan nietmeer verder duren, dat moet stoppen ik weet eigenlijk maar een oplossing laat die mannen trouwen!!! DAn komen er mss minder mannen da als toevluchtoord zien.

Thomas
Een kardinaal die verdacht wordt , bedoel je?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 13:01   #28
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Ja! In het belang van peuters en kleuters...
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 13:29   #29
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

godsdiensten zijn verachtelijk net als hun volgelingen en hun dienaars, dus deze topic ook.. evenals de titel, leer eens typen zou ik zeggen
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 13:33   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en ik die dacht dat ik de enige was die zich aan die titel ergerde ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 16:25   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
godsdiensten zijn verachtelijk net als hun volgelingen en hun dienaars, dus deze topic ook.. evenals de titel, leer eens typen zou ik zeggen
Verdenkt of verdacht, als het om kardinalen gaat, wat belang?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be