Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2015, 17:32   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.544
Standaard Fileprobleem oplossing door SOSSEN prachtig verketterd door NVA

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150917_01871560

N-VA-parlementslid De Ridder brandt het voorstel af. Zij gelooft niet dat mensen financieel belonen om de spits te mijden een oplossing is om de problemen op te lossen. ‘Wat gratis belastinggeld uitdelen en alles komt goed. Wij kiezen daarentegen voor investeren in alternatieven én weginfrastructuur. Hun voorstel is als pleister op houten been, en lost werkelijke fileproblemen niet op.'
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 17:51   #2
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
Standaard

Tja, het gebrek aan visie van de NVA betreffende het mobiliteitsproblematiek is ondertussen welgekend. Ze denken het warme water terug te hebben uitgevonden met terug te grijpen naar de recepten van de jaren 60-70 die op een sisser zijn uitgedraaid. Alleen heeft die nieuwe, jongere generatie daar geen weet van.

Trouwens De Ridder; was dat geen Open VLD?
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 18:07   #3
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja, het gebrek aan visie van de NVA betreffende het mobiliteitsproblematiek is ondertussen welgekend. Ze denken het warme water terug te hebben uitgevonden met terug te grijpen naar de recepten van de jaren 60-70 die op een sisser zijn uitgedraaid. Alleen heeft die nieuwe, jongere generatie daar geen weet van.

Trouwens De Ridder; was dat geen Open VLD?
Dus, U vindt het wel een oplossing om geld te geven aan zij die werken in centrumsteden en de luxe hebben om een flexibele uren te krijgen in hun job?
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 19:00   #4
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Dus, U vindt het wel een oplossing om geld te geven aan zij die werken in centrumsteden en de luxe hebben om een flexibele uren te krijgen in hun job?
Het ontwarren van de verkeersknoop bestaat uit een hele lijst van maatregelen. Ik ken de details van het plan niet, dus ik zal er ook niet over oordelen. Dit is echter een piste die ook in Nederland bestudeerd wordt. Ik stel ook vast dat tot 1/3 van het verkeer in de file vrijetijdsverkeer is. Als men maar een klein deel van het verkeer kan weghalen uit de spits, heeft dit al meteen grote impact.

De Ridder quoten als ex OVLD zijnde betreffende dit onderwerp lijkt me wel een bijzonder ongelukkige keuze.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 19:22   #5
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het ontwarren van de verkeersknoop bestaat uit een hele lijst van maatregelen. Ik ken de details van het plan niet, dus ik zal er ook niet over oordelen. Dit is echter een piste die ook in Nederland bestudeerd wordt. Ik stel ook vast dat tot 1/3 van het verkeer in de file vrijetijdsverkeer is. Als men maar een klein deel van het verkeer kan weghalen uit de spits, heeft dit al meteen grote impact.

De Ridder quoten als ex OVLD zijnde betreffende dit onderwerp lijkt me wel een bijzonder ongelukkige keuze.
En wat is het volgende? 1/3de van de mensen op het openbaar vervoer tijdens de spits zijn vrijetijdsreizigers? Want als dit allemaal verhuist naar OV, dan komen daar ook problemen.
En wat denk je dat dat vrijetijdsverkeer is? Billy die naar de voetbal gaat, Lisa die naar de viool gaat, ...
Denk je dat daar overal bussen stoppen waar die kinderen moeten zijn?

En zo ja, dan geraken de bussen overvol, doet men daar studies over en dan moet iedereen maar thuis blijven tijdens de spits?
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 20:37   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja, het gebrek aan visie van de NVA betreffende het mobiliteitsproblematiek is ondertussen welgekend. Ze denken het warme water terug te hebben uitgevonden met terug te grijpen naar de recepten van de jaren 60-70 die op een sisser zijn uitgedraaid. Alleen heeft die nieuwe, jongere generatie daar geen weet van.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er in die jaren veel werd geïnvesteerd in alternatieven, zoals nu voorgesteld wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:18   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
En wat is het volgende? 1/3de van de mensen op het openbaar vervoer tijdens de spits zijn vrijetijdsreizigers? Want als dit allemaal verhuist naar OV, dan komen daar ook problemen.
En wat denk je dat dat vrijetijdsverkeer is? Billy die naar de voetbal gaat, Lisa die naar de viool gaat, ...
Denk je dat daar overal bussen stoppen waar die kinderen moeten zijn?

En zo ja, dan geraken de bussen overvol, doet men daar studies over en dan moet iedereen maar thuis blijven tijdens de spits?
Inderdaad, het probleem wordt gewoon verplaatst en de mallemolen begint opnieuw.
Ik vraag me af waarom bedrijven perse allemaal in grote steden gevestigd willen zijn? Want dat is net de kern van het fileprobleem. Wat maakt het echt uit waar een bedrijf gevestigd is? Waarom kan dat niet in vele kleine kernen/industrieparken op het platteland, plaats zat? Omdat daar niet voldoende exclusieve restaurantjes zijn om verkoopdeals te sluiten?

Idem voor de talloze overheidsdiensten en ministeries, de overgrote meerderheid zit in Brussel, waarom? De overheid kan hier het voorbeeld geven.

Incentives voor bedrijven die verhuizen naar het platteland?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 21:27   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad, het probleem wordt gewoon verplaatst en de mallemolen begint opnieuw.
Ik vraag me af waarom bedrijven perse allemaal in grote steden gevestigd willen zijn? Want dat is net de kern van het fileprobleem. Wat maakt het echt uit waar een bedrijf gevestigd is? Waarom kan dat niet in vele kleine kernen/industrieparken op het platteland, plaats zat? Omdat daar niet voldoende exclusieve restaurantjes zijn om verkoopdeals te sluiten?
Waarom zou u al dat vrachtverkeer naar het platteland willen sturen, waar de wegen vaak totaal niet berekend zijn op breedte en zwaarte van dergelijk vervoer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:02   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het ontwarren van de verkeersknoop bestaat uit een hele lijst van maatregelen. Ik ken de details van het plan niet, dus ik zal er ook niet over oordelen. Dit is echter een piste die ook in Nederland bestudeerd wordt. Ik stel ook vast dat tot 1/3 van het verkeer in de file vrijetijdsverkeer is. Als men maar een klein deel van het verkeer kan weghalen uit de spits, heeft dit al meteen grote impact.

De Ridder quoten als ex OVLD zijnde betreffende dit onderwerp lijkt me wel een bijzonder ongelukkige keuze.
Denkt ge niet dat vrijetijdsverkeer uit zichzelf wegblijft uit de spits?
Ik ga alvast mijn vrije tijd aangenamer invullen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 22:54   #10
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zou u al dat vrachtverkeer naar het platteland willen sturen, waar de wegen vaak totaal niet berekend zijn op breedte en zwaarte van dergelijk vervoer.
Beweert u nu dat vrachtverkeer de hoofdmoot uitmaakt op bvb de as Antwerpen-Mechelen-Brussel?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 04:56   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.467
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Beweert u nu dat vrachtverkeer de hoofdmoot uitmaakt op bvb de as Antwerpen-Mechelen-Brussel?
Met 1/3 aan vrijetijdsverkeer er tussen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 06:41   #12
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150917_01871560

N-VA-parlementslid De Ridder brandt het voorstel af. Zij gelooft niet dat mensen financieel belonen om de spits te mijden een oplossing is om de problemen op te lossen. ‘Wat gratis belastinggeld uitdelen en alles komt goed. Wij kiezen daarentegen voor investeren in alternatieven én weginfrastructuur. Hun voorstel is als pleister op houten been, en lost werkelijke fileproblemen niet op.'
Straks rijden er ook nog kamelen en ezels met oude karren tussen met vluchtelingen op , dus inderdaad niets gaat er die file kunnen oplossen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 07:13   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Inderdaad, het probleem wordt gewoon verplaatst en de mallemolen begint opnieuw.
Ik vraag me af waarom bedrijven perse allemaal in grote steden gevestigd willen zijn? Want dat is net de kern van het fileprobleem. Wat maakt het echt uit waar een bedrijf gevestigd is? Waarom kan dat niet in vele kleine kernen/industrieparken op het platteland, plaats zat? Omdat daar niet voldoende exclusieve restaurantjes zijn om verkoopdeals te sluiten?

Idem voor de talloze overheidsdiensten en ministeries, de overgrote meerderheid zit in Brussel, waarom? De overheid kan hier het voorbeeld geven.

Incentives voor bedrijven die verhuizen naar het platteland?
Sowieso mijn vriend
moest je morgen alle pechstroken gebruiken als wegdek (wat the fuck waarom maak je niet gewoon een gras- pechstrook) zul je constateren dat de files in Belgie een krimp krijgen van 30% , dat de economie groeit met 4% en dat de mensen zouden zeggen zo'n goeie hebben we nog nooit gehad

ten tweede mijn vriend:
de spoorweg vervoert 10 keer minder mensen dan de door u verketterde heilige koe de auto. En de spoorweg krijgt dubbel zoveel budget om 10 keer minder mensen te vervoeren. De logica zegt dat je wat het meest gebruikt wordt en het meest belastingen betaalt, daarin investeert, zo groeit uw inkomen als overheid en het inkomen als gemeenschap...

Het hallicunante is dat de autostrades ontworpen zijn in de jaren '70 en dan permanent bezuinigd zijn geworden
Bovendien zijn die autostrades nauwelijks gerefurbished, of het wegdek wordt eens hernieuwd. Uitzonderlijk wordt er een strook bijgelegd.

Bewijs staat hier
http://newsmonkey.be/article/54014


als je die budgetten ziet die de overheid spendeert aan de snelweg, 60miljoen, en als je weet dat de auto 6 miljard inkomen ophoest....
EN als je vergelijkt dat de spoorweg 700miljoen onderhoudsbudget krijgt voor het vlaamse deel... en dat de spoorweg dit spendeert aan een netwerk dat slechts 2 x langer is en 10 x minder mensen vervoert... en die jaarlijks 2 miljard subsidies opslokt Dan begrijp je toch dat Belgie zijn geld stopt waar het minst opbrengt...

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2015 om 07:17.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 07:18   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het ontwarren van de verkeersknoop bestaat uit een hele lijst van maatregelen. Ik ken de details van het plan niet, dus ik zal er ook niet over oordelen. Dit is echter een piste die ook in Nederland bestudeerd wordt. Ik stel ook vast dat tot 1/3 van het verkeer in de file vrijetijdsverkeer is. Als men maar een klein deel van het verkeer kan weghalen uit de spits, heeft dit al meteen grote impact.

De Ridder quoten als ex OVLD zijnde betreffende dit onderwerp lijkt me wel een bijzonder ongelukkige keuze.
Wie moeten we dan quoten in deze? Bertje Huilebak? Die heeft ondertussen al in zoveel partijen gezeten dat we bijna zouden vergeten welke zijn huidige is.

Dat spa idee was gewoonweg als een schot voor open doel: het moest gewoon afgeschoten worden...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 10:55   #15
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ten tweede mijn vriend:
de spoorweg vervoert 10 keer minder mensen dan de door u verketterde heilige koe de auto. En de spoorweg krijgt dubbel zoveel budget om 10 keer minder mensen te vervoeren. De logica zegt dat je wat het meest gebruikt wordt en het meest belastingen betaalt, daarin investeert, zo groeit uw inkomen als overheid en het inkomen als gemeenschap...
Euhm...ik heb nergens de auto verketterd en ben het eens met uw argumentatie.
Maar dat neemt niet weg dat de concentratie van werkplekken in torens van 25 etages in de grote steden een grote oorzaak is van de files.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 14:15   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Beweert u nu dat vrachtverkeer de hoofdmoot uitmaakt op bvb de as Antwerpen-Mechelen-Brussel?
Had u het nu over bedrijven of niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 15:03   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Euhm...ik heb nergens de auto verketterd en ben het eens met uw argumentatie.
Maar dat neemt niet weg dat de concentratie van werkplekken in torens van 25 etages in de grote steden een grote oorzaak is van de files.
nee dat is niet de oorzaak, integendeel torens zijn precies heel efficient, omdat je bvb een toren van 1km met 25000 mensen leeft een volledige gemeenschap samen zonder dat ze ook maar één auto daar nodig hebben om naar elkaar te gaan. Die doen dat gewoonweg met de lift... En dus de goederen kunnen aangebracht worden in TOREN steden, en zo verdeeld worden via de liften en interne distributie systemen

Dus in principe als je steden wilt ontlasten van postbedeling, distributie van voedsel/drank/goederen/energie etc probeer je alles te verplaatsen via buizennetwerken...
Technisch gezien als een stad eenmaal gebouwd is zou er simpelweg geen verbouwing intern meer moeten of mogen gebeuren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 15:29   #18
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee dat is niet de oorzaak, integendeel torens zijn precies heel efficient, omdat je bvb een toren van 1km met 25000 mensen leeft een volledige gemeenschap samen zonder dat ze ook maar één auto daar nodig hebben om naar elkaar te gaan. Die doen dat gewoonweg met de lift... En dus de goederen kunnen aangebracht worden in TOREN steden, en zo verdeeld worden via de liften en interne distributie systemen

Dus in principe als je steden wilt ontlasten van postbedeling, distributie van voedsel/drank/goederen/energie etc probeer je alles te verplaatsen via buizennetwerken...
Technisch gezien als een stad eenmaal gebouwd is zou er simpelweg geen verbouwing intern meer moeten of mogen gebeuren...
Je fietst er wel omheen dat juist door die efficiente concentratie van werkplekken die hele meute dagelijks naar en van Brussel en Antwerpen moet trekken, waarvan een belangrijk deel met de auto.

Als je dat geografisch zou spreiden over de provincie(s) en het platteland, dan ga je toch ook de verkeersstromen spreiden?
Ik besef best dat dat vele jaren zou duren en veel infrastructuurinvesteringen zou vergen, maar het lijkt me uitvoerbaarder dan de Brusselse ring te verbreden of er een verdieping op te leggen: nog maar eens een symptomatisch pleister op hetzelfde versleten houten been.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 15:42   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.771
Standaard

http://www.jmdedecker.com/2012/09/de...wust-voor.html

dinsdag 18 september 2012

De overheid kiest bewust voor filevorming.

Het wegenvignet is een ordinaire belasting en de kilometerheffing is een verdoken taxatie. Behalve het gat in de staatskas vullen lossen beide heffingen niets op. Decennialange accijnsverhogingen op de brandstof en ongebreidelde taksen op “de melkkoe van de wetstraat” die jaarlijks 13 miljard euro opbrengen hebben nog geen auto van de weg gehaald. Om de eenvoudige reden dat acht op de tien van de weggebruikers hun hoestbui op vier wielen nodig hebben om op hun werk te geraken of brood op de plank te krijgen niettegenstaande we het dichtste spoorwegennet van de wereld hebben en we jaarlijks 5 miljard euro belastinggeld in bus en trein stoppen. We staan met zijn allen zogezegd negen miljoen uren per jaar in de file. Nattevingerpolitiek, het is een veelvoud. In Nederland komt men aan 147 miljoen uren. De ecologische en economische kostprijs is enorm. De gemiddelde snelheid van een vrachtwagen in ons land is amper 37 km/uur. Brussel is Europese filehoofdstad met dagelijke vertragingen van bijna 40 procent. De stad kent de meeste files van heel Europa volgens een studie van het navigatiebedrijf TomTom, gebaseerd op 1,8 miljoen snelheidsmetingen. Na Brussel komt Warschau, op de negende plaats staat Parijs en de eerste Duitse stad München komt pas op de 28ste plaats. De overheid heeft bewust voor filevorming en capaciteitsvermindering van de wegen gekozen met veiligheid en openbaar vervoer als alibi.

Reeds jaren wordt er een immobiliteitsbeleid gevoerd. Minder investeringen in infrastructuur, afschaffen van vier- en tweebaanswegen, verkeersdrempels, dichtschilderen van rijstroken, verkeershindernissen (van paaltjes tot bloembakken), onmogelijkheid tot inhalen, superboetes, antimobiele indoctrinatie met stigmatiseren en criminaliseren van de chauffeur, steeds hogere accijnzen en taksen, enz. Een afnamecapaciteit met drie procent zorgt in de spits voor een reistijdtoename van ongeveer dertig procent. Het is alsof je de rioolbuizen nauwer zou maken wanneer er meer woningen bijkomen.

De toekomst is aan de dromers, de stilstand aan de kniezers. Als je in de telecommunicatie met een capaciteitsprobleem zit, ga je ook niet zomaar een dikkere kabel maken. Je legt een tweede die tegelijk als back-up dient. Er is een Belgische architect, Herman De Winter, die een prefab-meccanosysteem voor een doorgaande autoweg heeft ontworpen, een tijdelijke extra verdieping boven wegeniswerken om filevorming te vermijden.

Pechstroken op autosnelwegen moeten omgebouwd worden tot rijstroken met om de vijf tot tien kilometer een pechzone. Vrije busbanen op snelwegen zijn geld- en plaatsverspilling en zorgen voor een gesubsidieerde stadsvlucht. Ze veroorzaken files en jagen bestuurders naar sluipwegen. Een rijstrook heeft een capaciteit van 2200 wagens per uur, dat wil zeggen om de 1,63 seconden een auto. Dit betekent ook dat er ongeveer elke anderhalve minuut een volle bus van vijftig personen moet passeren om hetzelfde debiet te halen in de veronderstelling dat er in elke auto maar één persoon zit! De pendelaars naar Brussel vormen een wervelkolom van bumperklevers die elke dag gedurende twee uur de volledige capaciteit van alle autosnelwegen naar de hoofdstad bezetten. Tel daarbij nog het normale verkeer en het vrachtverkeer en je krijgt: congestie en constipatie. Files op autosnelwegen ontstaan vooral bij op- en afritten, bij de aansluiting van het onderliggende
wegennet op de snelwegen en daar waar de snelwegen de steden bereiken. Dit laatste is oplosbaar door parkeerplaatsen te combineren met opstappunten voor goed aansluitend openbaar vervoer, zoals metroverkeer tot aan de ring.

Doorvoer rond de hoofdstad zou kunnen op dubbeldekssnelwegen, maar dat is nog vloeken in de kerk. Ook het rondmaken van de Brusselse ring zou een oplossing kunnen zijn. Omdat het verkeer op het onderliggende wegennet dat aansluit op de autosnelwegen, met twintig procent vertraagd werd door allerhande infrastructuurmaatregelen vormen er zich nu ook files op de uitritten van de snelwegen. Dit leidt tot gevaarlijke situaties met stilstaande wagens op de rechterrijstrook aan de afritten van autosnelwegen.

Willen we mobiel worden, dan moeten we inventief zijn. Zo niet botsen we op de grenzen van onze logistieke capaciteit. Massagoederentransport moeten we versassen naar de ondergrond. Logistieke systemen op basis van transport door buizen. Een netwerk van Pneumatic Capsule Pipelines of Underground Tubular Transport met computergestuurde transportbanden voor korte afstanden en spacetreinen in vacuüm buisleidingen voor langere afstanden, zijn de oplossing voor de toekomst. In het Chinese Guanghzou bestaat al een ondergronds afvaltransportsysteem en in Shanghai is
een ondergronds containertransportsysteem in aanbouw. In Zwitserland experimenteert men met het MagLev-project (Magnetic Levitation), in Rusland met Transprogress, in Amerika met Subtrans, in Groot-Brittannië met BHRA en ook Tokio blijft niet achter. In Antwerpen zeurt men al 14 jaar lang over de Oosterweelverbinding en heeft men al 100 miljoen euro in de Schelde gegooid voor consultancy-opdrachten. Er is nog geen paal in de grond gezet.

De ondergrond is de oplossing voor het mobiliteitsprobleem. Johan Van Wassenhove, topman van Bouwbedrijf Denys, ontwierp in 1998 al het Tube Cargo Express-project. Een soort glijmetro in een koker van 2,5 meter diameter, analoog aan de metro tussen Heathrow en London, om onze steden ondergronds te verbinden voor passagiersvervoer. Te futuristisch volgens de politiek gestuurde, oubollige NMBS. Samen met professor Willy Winkelmans ontwierp Van Wassenhove de underground container mover (UCM), een ondergrondse buizenpost voor containers op een elektromechanisch gestuurde transportketting. Er kan 75 kilometer buizensysteem worden aangelegd voor 2,1 miljard euro. In plaats van de natuur te vernietigen voor de verbreding van het Schipdonkkanaal, kan Zeebrugge voor dit bedrag rechtstreeks met Antwerpen verbonden worden. Met de opbrengst van de verkeersboetes van één jaar, 335 miljoen euro, kunnen we een underground container mover aanleggen van het nieuwe Deurganckdok naar de overkant van de Schelde. Zo wordt verhinderd dat 70 procent van de containers door de Liefkenshoek- en Kennedytunnel moet.
Het wordt dringend tijd taboes overboord te gooien en met een evenwichtige mix aan maatregelen eindelijk structurele oplossingen te vinden voor het congestieprobleem. Zonder vooroordelen en niet politiek gekleurd. Veiligheid is primordiaal, maar mobiliteit is ook de sleutel van onze welvaart.

Jean-Marie Dedecker,
Volksvertegenwoordiger
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 september 2015 om 15:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2015, 17:03   #20
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Ik ga te voet werken krijg ik dan ook 140€?
Mijn vrouw met de fiets, is dus 280€?
NMBS krijgt dubbel zoveel budget?
Natuurlijk, al die dikke bazen in Brussel moeten een dik loon hebben.

Laatst gewijzigd door Patrick M. : 18 september 2015 om 17:06.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be