Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 november 2010, 11:17   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

In feite kan ik mij inbeelden in het hoofd van die gast dat hij volgende denkt:


stel je legt een groot rubberen vel op een prostitue, en je doet daar seks op, is dat een zonde ? Feitelijk niet zou je zeggen.

En als je dat groot vel nu verkleint naar een klein velletje... je hebt nog altijd geen close contact.... dus nog altijd niet...

EN als je nu die prostitue vervangt door een kindje.... dan kan hij de zaak vangheluwe klasseren ...


Ik wil niet moeilijk doen, maar ik vermoed dat er weer zoiets achter gaat zitten ze.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:22   #62
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb het nog niet gelezen, maar welke gevallen zijn dat nu weer: de HIV patienten, ok...

wel, kan het condoomgebruik als je bij hot marijke gaat ? dat is de eerste vraag die op mijn lippen ligt ?
kan het condoomgebruik bij uw eigen vrouw als anticonceptie ? dat is dan de ernstige vraag die ik zou willen stellen.
Bij mij MOET het alleszins. Uiteraard moet het condoom gebuikt worden voor wat het dient: anticonceptie (maar dan liefst in combinatie met de pil) en beveiliging tegen SOA's. Wacht jij echt tot die bejaarde impotente pipo-paus komt vertellen wat wel en niet mag? Of wil je het gewoon weten ter informatie? Indien die enkel die laatste vraag jou (een beetje) bezighoudt kan ik er begrip voor opbrengen.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:22   #63
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Al meerdermalen stond het mensdom - zoals de dag van vandaag: op de rand van de afgrond: de gemeenschappelijke/samenlevingsafgrond.
De rijke kapitalisten weten niet meer wat te bedenken om hun arbeidende ondergeschikten meer om meer te onderdrukken met de tactische bedoeling; er meer om meer rijkdom uit te knijpen en te persen.

Het alsmaar toenemen van allerlei opstanden en rellen van ongenoegen, terroristische aanvallen, revoluties en aanslepende conflicten duiden erop dat het democratisch-kapitalistisch-economisch mondialisering werkingssysteem en globaal uitbuitingssysteem van de werkende kaste, aan het eind van zijn verhaal aan het komen is.

Intermezzo:-
  • Gehoord op televisie: ‘Van het ogenblik dat de verbruikers minder afval en bevuiling zullen produceren, mogen wij enge problemen gaan verwachten op de arbeidsmarkt
  • - Anders gesteld- : wil je uw baan behouden, blijf dan vooral maar zo veel mogelijk verbruiken, verkwisten en vernielen.
Het is overduidelijk dat het zo niet meer kan en dat de Paus, omdat hij machteloos dient toe te kijken, hieronder lijdt. Temeer dat ‘delicate zaken’ de Kerk, onterecht in een ongunstig daglicht stellen.

Natuurlijk zou de Paus niets liever hebben dan een volk, dat de voorschriften van de gemeenschap, waarvoor hij als herder is aangesteld, zou volgen en eerbiedigen.

Bij gebrek hiervan is het dan ook met een gekwetst hart, dat hij noodgedwongen zijn verdwaalde kudde dient te volgen. Dat zou hij zelfs doen, tot in de * ‘hel’ toe! (*symbolisch)

Voor deze redenen en wellicht anderen, dienen de opposanten over deze toenadering van de Paus, niet al te triomfalistisch te ageren.

Zij hebben misschien wel één slagje thuis gehaald maar, het belijdenisspel is er voor de eeuwen en deze daarna ook.

Wie best lacht, het laatst lacht! is meer dan ooit gangbaar.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:23   #64
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In feite kan ik mij inbeelden in het hoofd van die gast dat hij volgende denkt:


stel je legt een groot rubberen vel op een prostitue, en je doet daar seks op, is dat een zonde ? Feitelijk niet zou je zeggen.

En als je dat groot vel nu verkleint naar een klein velletje... je hebt nog altijd geen close contact.... dus nog altijd niet...

EN als je nu die prostitue vervangt door een kindje.... dan kan hij de zaak vangheluwe klasseren ...


Ik wil niet moeilijk doen, maar ik vermoed dat er weer zoiets achter gaat zitten ze.
Insinueer je nu dat Van Gheluwe (en andere pedogeestelijken) safe verkrachten? Tja, een nieuw begrip is geboren: safe-rape.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:28   #65
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Al meerdermalen stond het mensdom - zoals de dag van vandaag: op de rand van de afgrond: de gemeenschappelijke/samenlevingsafgrond.
De rijke kapitalisten weten niet meer wat te bedenken om hun arbeidende ondergeschikten meer om meer te onderdrukken met de tactische bedoeling; er meer om meer rijkdom uit te knijpen en te persen.

Het alsmaar toenemen van allerlei opstanden en rellen van ongenoegen, terroristische aanvallen, revoluties en aanslepende conflicten duiden erop dat het democratisch-kapitalistisch-economisch mondialisering werkingssysteem en globaal uitbuitingssysteem van de werkende kaste, aan het eind van zijn verhaal aan het komen is.

Intermezzo:-
  • Gehoord op televisie: ‘Van het ogenblik dat de verbruikers minder afval en bevuiling zullen produceren, mogen wij enge problemen gaan verwachten op de arbeidsmarkt
  • - Anders gesteld- : wil je uw baan behouden, blijf dan vooral maar zo veel mogelijk verbruiken, verkwisten en vernielen.
Het is overduidelijk dat het zo niet meer kan en dat de Paus, omdat hij machteloos dient toe te kijken, hieronder lijdt. Temeer dat ‘delicate zaken’ de Kerk, onterecht in een ongunstig daglicht stellen.

Natuurlijk zou de Paus niets liever hebben dan een volk, dat de voorschriften van de gemeenschap, waarvoor hij als herder is aangesteld, zou volgen en eerbiedigen.

Bij gebrek hiervan is het dan ook met een gekwetst hart, dat hij noodgedwongen zijn verdwaalde kudde dient te volgen. Dat zou hij zelfs doen, tot in de * ‘hel’ toe! (*symbolisch)

Voor deze redenen en wellicht anderen, dienen de opposanten over deze toenadering van de Paus, niet al te triomfalistisch te ageren.

Zij hebben misschien wel één slagje thuis gehaald maar, het belijdenisspel is er voor de eeuwen en deze daarna ook.

Wie best lacht, het laatst lacht! is meer dan ooit gangbaar.
Jouw propagandamachine voor kerk en paus is duidelijk aan het doldraaien en ontsporen. Wat deze paus en andere kerkpaljassen ook uitspoken of vertellen, jullie hebben er altijd een pa(u)sklare uitleg voor klaarliggen, JAWADDE!
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 21 november 2010 om 11:29.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:28   #66
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Voor deze redenen en wellicht anderen, dienen de opposanten over deze toenadering van de Paus, niet al te triomfalistisch te ageren.

Zij hebben misschien wel één slagje thuis gehaald maar, het belijdenisspel is er voor de eeuwen en deze daarna ook.

Wie best lacht, het laatst lacht! is meer dan ooit gangbaar.
Ergo, wij gelovigen zullen na dit leven naar de hemel gaan, waar wij kunnen lachen met al die ongelovigen die branden in de hel.

"But god still loves ya"
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:33   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Bij mij MOET het alleszins. Uiteraard moet het condoom gebuikt worden voor wat het dient: anticonceptie (maar dan liefst in combinatie met de pil) en beveiliging tegen SOA's. Wacht jij echt tot die bejaarde impotente pipo-paus komt vertellen wat wel en niet mag? Of wil je het gewoon weten ter informatie? Indien die enkel die laatste vraag jou (een beetje) bezighoudt kan ik er begrip voor opbrengen.
laten we zeggen HM, ik wil gewoon weten wat hij nu gezegd heeft over die condooms inderdaad, of ik ze nu legaal kan verkopen aan de jeugd, vrouwen die niet zwanger willen worden, hiv patienten. Ik begreep tot nog toe dat hij alleen de ruimte geeft in het kader van ziektes;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:34   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Ik vermoed omdat hij in een homo-omgeving leeft? Vrouwelijke prostituees zoals ikzelf mogen blijkbaar kreperen aan één of andere SOA als het aan de Schijnheilige Vader ligt.
Erger dan dat. 'k Dacht dat gigolo's vooral met vrouwelijke klanten te doen hebben. En dan zou die vent een condoom mogen gebruiken. Ik begrijp de pauselijke logica niet meer binnen deze context (excusez moi le mot).
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:34   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Insinueer je nu dat Van Gheluwe (en andere pedogeestelijken) safe verkrachten? Tja, een nieuw begrip is geboren: safe-rape.
ik ben moppen aan het tappe, en insinueren dat ze ruimte aan het maken zijn om hun eigen zonden wit te wassen, zoals Bill Clinton de orale seks theorie gebruikt heeft om zich uit zijn affaire te klappen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:40   #70
bruggeman
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 april 2009
Locatie: BRUSSEL
Berichten: 1.634
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ben moppen aan het tappe, en insinueren dat ze ruimte aan het maken zijn om hun eigen zonden wit te wassen, zoals Bill Clinton de orale seks theorie gebruikt heeft om zich uit zijn affaire te klappen
Grapje voor grapje: Ik vind eigenlijk wel dat deze discusie iets dieper zou moeten gaan dan het keelgat van 'Monica'.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 11:43   #71
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Grapje voor grapje: Ik vind eigenlijk wel dat deze discusie iets dieper zou moeten gaan dan het keelgat van 'Monica'.
Hola Bruggeman, nu ben je de sigaar!
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:01   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iemand die naar de paus wil luisteren moet het dan ook maar volledig doen, en niet zeuren van "eu... jamaar ik m�*g van de paus geen condoom gebruiken als ik naar de hoeren ga!" Neen, als goede katholieke blijf je gewoon thuis !
De prostituées zouden hun klanten moeten verplichten een condoom te gebruiken, ook de katholieke klanten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 13:17   #73
Hot Marijke
Staatssecretaris
 
Hot Marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Locatie: Knokke
Berichten: 2.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De prostituées zouden hun klanten moeten verplichten een condoom te gebruiken, ook de katholieke klanten.
Uiteraard en dan doe ik ook! Iemand die nog maar vraagt om het "zonder" te doen gooi ik buiten.
__________________
Lieve groetjes,

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 14:22   #74
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De prostituées zouden hun klanten moeten verplichten een condoom te gebruiken, ook de katholieke klanten.
uiteraard!

ik zie trouwens totaal niet in wat prostituee bezoek met katholicisme kan te maken hebben. Zoals ik al zei: een klant die gaat beweren dat hij geen rubbertje mag aandoen van zijn paap, die kieper je als prostituee toch gewoon met een sjot onder zijn kl*ten buiten! Dat hij maar eens gaat reclameren bij zijn paap!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 november 2010 om 14:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 14:23   #75
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Erger dan dat. 'k Dacht dat gigolo's vooral met vrouwelijke klanten te doen hebben. En dan zou die vent een condoom mogen gebruiken. Ik begrijp de pauselijke logica niet meer binnen deze context (excusez moi le mot).
logica in godsdienst en religie ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 14:41   #76
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uiteraard!

ik zie trouwens totaal niet in wat prostituee bezoek met katholicisme kan te maken hebben. Zoals ik al zei: een klant die gaat beweren dat hij geen rubbertje mag aandoen van zijn paap, die kieper je als prostituee toch gewoon met een sjot onder zijn kl*ten buiten! Dat hij maar eens gaat reclameren bij zijn paap!
Zou de paus soms zelf ook.............
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 15:13   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja . Maja eerst heel de tijd zagen dat ze geen seks mogen hebben met volwassen en nu hier opeens de superliberaal spelen dat kinderen seks mogen hebben. Kinderen moet spelen, niet neuken.
Veertienjarigen zijn ook nog kinderen, en toch gebeurt "het" soms in die leeftijdscategorie, en zelfs jij gaat dat niet verhinderen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 15:36   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zou de paus soms zelf ook.............
Gigolo bedoel je ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 15:54   #79
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Zwakzinnig argument? Het is gewoon een feit dat plaatsvond in zijn jeugd en een zeer ter zaken doend element. Ik denk niet een Vlaming met een Hitlerjugendverleden Minister-President kan worden. Die stokoude VNV-ers, VLAG-ers en Verdinaso-ers zitten immers vast gebetonneerd achter het cordon sanitaire.
Er is een groot verschil tussen een kind dat verplicht bij de Hitlerjugend moest, en vrijwillige collaborateurs.

Maar ja, als het over de Kerk gaat is logisch redeneren niet mogelijk....

Laatst gewijzigd door Albrecht : 21 november 2010 om 15:54.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2010, 15:55   #80
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Er is een groot verschil tussen een kind dat verplicht bij de Hitlerjugend moest, en vrijwillige collaborateurs.

Maar ja, als het over de Kerk gaat is logisch redeneren niet mogelijk....
²
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be