Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 februari 2022, 21:26   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zgn. grondstoffen tekorten: het begon deze zomer met het reusachtige containerschip dat het Suezkanaal blokkeerde.
Het echte doel v.d. bestrijding v. cash geld is inderdaad volledige controle over ONZE centen !
Overal waar wij kunnen, betalen we opzettelijk met cash geld.
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 17:51   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
Als de overheid ons aankoop gedrag controleert, kan dat interessant zijn voor de fiscus.
Ook voor de samenstelling v.d. indexkorf.
Er wordt veel gepalaberd over de index maar WIE zijn de mensen die de indexkorf "aanpassen" ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 19:08   #123
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
Zwart geld.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 19:09   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
Met betalingen kunnen ze u ook volgen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 19:43   #125
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als de overheid ons aankoop gedrag controleert, kan dat interessant zijn voor de fiscus.
Ook voor de samenstelling v.d. indexkorf.
Er wordt veel gepalaberd over de index maar WIE zijn de mensen die de indexkorf "aanpassen" ???
Dat zou ik nuanceren.
De indexkorf is niet meer dan een korf met producten waarvan periodiek de prijs wordt vastgesteld.
Hoeveel er van een product wordt verkocht is van minder belang, tenzij een bepaald product doorslaggevend is, zoals tabak destijds dat uit de korf werd gewipt.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 19:46   #126
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zwart geld.
Akkoord. Maar dan zullen ze de tankstations moeten verbieden om nog contant geld te aanvaarden, om te tanken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 19:53   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met betalingen kunnen ze u ook volgen.
Voor een bakker is het niet rendabel als je een brood elektronisch betaalt.
Idem als je slechts één pintje drinkt.

Destijds had de overheid een alternatief beloofd voor het gratis Proton.
Het alternatief is Maestro geworden, en is niet gratis voor de handelaar.
Ik heb destijds prospectie gedaan bij leveranciers van terminals. Soms is het sop de kool niet waard. Alles behalve gratis, die transacties en abonnementen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 20:35   #128
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
Buiten dat ze daarmee info verzamelen aan welke producten gij geld uitgeeft en daarmee (in de toekomst) exact kunnen berekenen hoeveel co2 elk product gekost heeft om dat tot bij u te brengen, zowel voor voeding als gebruiksgoederen als uw auto-, trein- en vliegreizen eva zaken.
Met verbruiksquota’s allerhande in de nek, zal uw aankoopgedrag u dus aanzetten tot ‘bewuster’ kopen.

Het verdwijnen van cash en de vervanging ervan door digitaal geld, is ook zo’n leukerd.
Als ik bv jou fiets overkoop, dan zal er (in de toekomst) wsl rechtstreeks inkomstenbelasting afgehouden worden, wanneer ik de afgesproken som aan jou overmaak, idem als ik jou zolder kom isoleren.
Iets extra bijverdienen in ’t zwart zal er dan niet meer inzitten.

En dat zijn dan nog maar de minste oprispingen die me te binnen schieten.
Voor verdere evolutie van de digitale cipiers die de overheden op ons loslaten, verwijs ik graag naar China, het soort omgeving waar Orwell het in z’n boek over had:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWwzDnq7poQ

Het huidige CST-gedoe zal een opstapje blijken voor Chinese toestanden. Soon in your neighberhood.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 21:38   #129
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Er zijn nog altijd geldautomaten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2022, 22:55   #130
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn nog altijd geldautomaten.
En die laten geen electronische sporen na zeker....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 01:56   #131
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.604
Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Buiten dat ze daarmee info verzamelen aan welke producten gij geld uitgeeft en daarmee (in de toekomst) exact kunnen berekenen hoeveel co2 elk product gekost heeft om dat tot bij u te brengen, zowel voor voeding als gebruiksgoederen als uw auto-, trein- en vliegreizen eva zaken.
Met verbruiksquota’s allerhande in de nek, zal uw aankoopgedrag u dus aanzetten tot ‘bewuster’ kopen.

Het verdwijnen van cash en de vervanging ervan door digitaal geld, is ook zo’n leukerd.
Als ik bv jou fiets overkoop, dan zal er (in de toekomst) wsl rechtstreeks inkomstenbelasting afgehouden worden, wanneer ik de afgesproken som aan jou overmaak, idem als ik jou zolder kom isoleren.
Iets extra bijverdienen in ’t zwart zal er dan niet meer inzitten.

En dat zijn dan nog maar de minste oprispingen die me te binnen schieten.
Voor verdere evolutie van de digitale cipiers die de overheden op ons loslaten, verwijs ik graag naar China, het soort omgeving waar Orwell het in z’n boek over had:

https://www.youtube.com/watch?v=ZWwzDnq7poQ

Het huidige CST-gedoe zal een opstapje blijken voor Chinese toestanden. Soon in your neighberhood.

ja ik geef jou gelijk Diego Raga;9893285]

maar een addertje onder de 100 % Girale en Digitale Economie is dat burgers het zat worden en dan goederen met CASH goederen gaan verrekenen onderling vb

ik koop bij jou een fiets van 100 euro en betaal jou gewoon CASH goederen waarde van 100 euro, klaar he. Zo krijg je geen digitale sporen van deze RUIL he tussen twee burgers in een wijk, stad of regio.

haha snap je het, simpelweg te omzeilen, Ik betaal jou voor de fiets van 100 euro, dus met 100 euro aan toiletpapier he, jij kiest zelf het merk toilet papier, klaar, simpelweg, die 100 euro aan toiletpapier kan ik heel simpel online kopen en laten bezorgen bij jou thuis.

zo kunnen burgers evt inkomstenbelasting en BTW dus ontlopen via CASH goederen betalingen onderling in een 100 % Girale en Digitale economie.

er is meer mogelijk ok, burger banken kunnen eigen gouden munten slaan, of zilveren munten of TIN, Titanium, koper enz. Zo ging het aan toe in de middeleeuwen zonder centrale maffia banken.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 10:32   #132
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.452
Standaard

Aangaande het relaas dat ik hier gaf in post https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=115

Dit is een uitleg gegeven op juridischforum.be:
Citaat:
Beste

Ik ga niet op alles antwoorden want helaas leest de misdaadwereld soms mee.
Maar een samenvatting van de FOD economie kan wel.

Een witwasproces verloopt doorgaans in drie stappen :

1 plaatsing : het geld wordt dan in het financiële systeem gebracht door grote sommen op te delen en op verschillende rekeningen/banken te storten (smurfen). Wees gerust :dergelijk gedrag springt. Ook via depositautomaten. Jefke zijn advies mag dus de vuilbak in.
2. Versluiering : er worden verschillende afhalingen, stortingen, aankopen, verkopen gerealiseerd om te traceerbaarheid te verstoren en de herkomst te versluieren. Het gedrag van de vraagsteller lijkt daar sterk op en zal terechte voorzichtigheid genereren.
3. Integratie :in deze fase komen de gelden terug boven om ze in de reguliere economie en vastgoedsector te pompen en alzo wit te wassen. Ook daar zal vraagsteller moeilijkheden krijgen. Verwachten dat de bank cash geld gaan aannemen en ‘gebruikt worden’ om potentieel misdaadgeld wit te wassen gaat niet pakken.
Dat specifiek dus.
Merk wat de persoon doet: die beweert dat wat ik deed, sterk lijkt op die "versluiering".
Dat is, de traceerbaarheid verstoren.
Spijts wat ik heb opgesomd. Hij liegt dus over wat ik zei (en sloot het onderwerp nadien om me daar niet meer op aangepakt te worden).

1) ik koop in 2011 een hoeveelheid munten, 3 soorten, van een Nederlandse dealer daarin.
2) ik verkoop in 2020, precies dezelfde hoeveelheid dezelfde munten, terug aan dezelfde Nederlandse dealer.
3) ik haal in 2020 een deel van het geld cash af, om rekening onder depositogarantie te krijgen.
4) in 2021 dien ik een huis te kopen, heb daarvoor dat deel cash ook nodig, en de bank weigert op basis van antiwitwaswet.

Punten 1 tot 3, is traceerbaarheid via 2 bankoverschrijvingen van grote bedragen (toen in 2011 kon je zelfs honderdduizenden in 1 keer overschrijven, later hebben de nazi's een limiet van 25000 per dag ingevoerd), de facturen daarvan werden de bank gegeven, reeds bij de cash afhaling.
In tegenstelling tot wat de leugenaar op juridischforum.be beweerde, heb ik geen cash stortingen gedaan. Nooit zelfs. Dit is de eerste keer, allez, poging tot.
Dus wat is hier dan lastig te traceren?
Waar hangt de "sluier"?
Welintegendeel, het "hele" verhaal, is 3 banktransacties lang: 1 bankoverschrijving in 2011, 1 bankoverschrijving in 2020 en 1 cash opname (allez, in 4 keer, omdat de nazi's 30000 euro per 2 weken limiteren) ook in 2020. Banktransacties in databases van 2 banken.

De enige conclusie die uit de houding van bank (en overheid want bank beroept zich op de laatste) te trekken valt is dat antiwitwaswet wordt gebruikt/misbruikt om mensen lastig te maken cash te sparen.
De nazi's plakken daar zelf de terminologie "intomen van cashgebruik" op. "Intomen", een understatement, want ze bedrijven de drieste "aanval" op cash geld van de titel van deze draad.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 12 februari 2022 om 10:34.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 16:39   #133
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat zou ik nuanceren.
De indexkorf is niet meer dan een korf met producten waarvan periodiek de prijs wordt vastgesteld.
Hoeveel er van een product wordt verkocht is van minder belang, tenzij een bepaald product doorslaggevend is, zoals tabak destijds dat uit de korf werd gewipt.
De indexkorf wordt ook periodiek "aangepast" :Sommige produkten wegen dan minder door & omgekeerd. Soms worden er geschrapt & andere bijgevoegd.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 16:42   #134
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor een bakker is het niet rendabel als je een brood elektronisch betaalt.
Idem als je slechts één pintje drinkt.

Destijds had de overheid een alternatief beloofd voor het gratis Proton.
Het alternatief is Maestro geworden, en is niet gratis voor de handelaar.
Ik heb destijds prospectie gedaan bij leveranciers van terminals. Soms is het sop de kool niet waard. Alles behalve gratis, die transacties en abonnementen.
Juist: onze slager suggereerde ook lichtjes om voor 1 produkt evt. cash te betalen.
Dat doen we graag.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 16:46   #135
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja ik geef jou gelijk Diego Raga;9893285]

maar een addertje onder de 100 % Girale en Digitale Economie is dat burgers het zat worden en dan goederen met CASH goederen gaan verrekenen onderling vb

ik koop bij jou een fiets van 100 euro en betaal jou gewoon CASH goederen waarde van 100 euro, klaar he. Zo krijg je geen digitale sporen van deze RUIL he tussen twee burgers in een wijk, stad of regio.

haha snap je het, simpelweg te omzeilen, Ik betaal jou voor de fiets van 100 euro, dus met 100 euro aan toiletpapier he, jij kiest zelf het merk toilet papier, klaar, simpelweg, die 100 euro aan toiletpapier kan ik heel simpel online kopen en laten bezorgen bij jou thuis.

zo kunnen burgers evt inkomstenbelasting en BTW dus ontlopen via CASH goederen betalingen onderling in een 100 % Girale en Digitale economie.

er is meer mogelijk ok, burger banken kunnen eigen gouden munten slaan, of zilveren munten of TIN, Titanium, koper enz. Zo ging het aan toe in de middeleeuwen zonder centrale maffia banken.
Goed idee !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 18:12   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In hoeverre heeft een overheid belang bij uw aankoopgedrag.
Elke zulke informatie legt uw zwakke punten bloot, en laat toe van een idee te krijgen van uw intenties. Als die politiek niet overeenkomen met wat van U gewenst is, dan kan men beter uitvissen hoe U "te emmerderen" he. Dat is nu openlijk gezegd.

Het is in de grond niet verschillend van wat er met vaccinatie gebeurt: het is uw vrije keuze, maar als uw vrije keuze politiek niet leuk gevonden wordt, gaat men U emmerderen.

Privacy is juist essentieel om die intieme zaken niet teveel bloot te geven, die uw zwakke punten zijn, en die toelaten om uw eventuele ongehoorzaamheden in kaart te brengen. Als dat allemaal kan, heeft men zelfs geen "wetten" meer nodig, wetten die kunnen aangevochten worden en die algemeen geformuleerd worden. Men kan specifieke "emmerdeer akties" ondernemen op maat, tegen elke burger die niet enthousiast in het gareel loopt of die toevallig op een of andere manier storend is voor de zittende politiek.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 22:20   #137
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja ik geef jou gelijk Diego Raga;9893285]

maar een addertje onder de 100 % Girale en Digitale Economie is dat burgers het zat worden en dan goederen met CASH goederen gaan verrekenen onderling vb

ik koop bij jou een fiets van 100 euro en betaal jou gewoon CASH goederen waarde van 100 euro, klaar he. Zo krijg je geen digitale sporen van deze RUIL he tussen twee burgers in een wijk, stad of regio.

haha snap je het, simpelweg te omzeilen, Ik betaal jou voor de fiets van 100 euro, dus met 100 euro aan toiletpapier he, jij kiest zelf het merk toilet papier, klaar, simpelweg, die 100 euro aan toiletpapier kan ik heel simpel online kopen en laten bezorgen bij jou thuis.

zo kunnen burgers evt inkomstenbelasting en BTW dus ontlopen via CASH goederen betalingen onderling in een 100 % Girale en Digitale economie.

er is meer mogelijk ok, burger banken kunnen eigen gouden munten slaan, of zilveren munten of TIN, Titanium, koper enz. Zo ging het aan toe in de middeleeuwen zonder centrale maffia banken.
Tegen de tijd dat er geen cash meer zal zijn en we nog slechts digitale euro's op onze bankrekening hebben, is het imo aangeraden om dingen onder elkaar te betalen via verzending van cryptomunten.
Kwestie om niet alles te laten opzuigen door de bestuurlijke parasieten van dienst.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 23:23   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En die laten geen electronische sporen na zeker....
Hoogstwaarschijnlijk wel.
Die weten echter niet wat je met je contanten doet.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 23:30   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De indexkorf wordt ook periodiek "aangepast" :Sommige produkten wegen dan minder door & omgekeerd. Soms worden er geschrapt & andere bijgevoegd.
Tuurlijk.
De essentie blijft dat de indexkorf enkel producten bevat die onze levensstandaard bepalen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2022, 23:32   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tegen de tijd dat er geen cash meer zal zijn en we nog slechts digitale euro's op onze bankrekening hebben, is het imo aangeraden om dingen onder elkaar te betalen via verzending van cryptomunten.
Kwestie om niet alles te laten opzuigen door de bestuurlijke parasieten van dienst.
Of edelstenen, of edelmetalen. Of bakstenen, want een huis verliest niet in waarde.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be