Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Wetenschap & Technologie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2022, 07:57   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard Hoogtechnologische F-35.

South China Sea 2 - 1 Mer Méditerranée.
Another one bites the sea. Drie dus al, of zijn het er meer?

Belastingbetalers weten ten minste ginder waar de centen naartoe zinken!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2022, 17:58   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Het valt verrassend mee gezien de steeds grotere "werklast" dat die F35's krijgen...Jaarlijks maken wel meer Amerikaanse militaire toestellen een "onreglementaire landing"...De US Marine Corps staat ook niet echt bekend als "zachtzinnig" met hun toestellen...Ze hebben van de voorganger van de F35B,de AV8 Harrier letterlijk tientallen toestellen "vernesteld" in die 4 decennia dat ze die in dienst hadden

Het is inderdaad zaak om dat ding asap op te vissen ,anders zullen anderen dat ongetwijfeld doen.Maar zelfs dat ,desnoods van een kilometer diep,is anno 2022 geen echt onoverkomelijk probleem meer.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 januari 2022 om 18:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2022, 10:20   #3
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard Vandaar mijn interesse.

Ik heb altijd al een zwak gehad voor de lucht- en zeeoorlog in de pacific regio vanaf de flying tigers en WW II via Korea, Vietnam tot de huidige (...hmm?) ''veelbelovende' South China Sea en Taiwan ontwikkelingen.
(Hopelijk alleen wat geblaf naar voorbijvliegende/zeilende karavanen...)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2022, 22:52   #4
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik heb altijd al een zwak gehad voor de lucht- en zeeoorlog in de pacific regio vanaf de flying tigers en WW II via Korea, Vietnam tot de huidige (...hmm?) ''veelbelovende' South China Sea en Taiwan ontwikkelingen.
(Hopelijk alleen wat geblaf naar voorbijvliegende/zeilende karavanen...)
Vliegende Tijgers van Buck Danny gelezen ?
China is sterk geïnteresseerd in Taiwan o.a. omdat daar een v.d. modernste onderzoekscentra i.v.m. chips, ter wereld is...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 04:14   #5
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.635
Standaard

De hele reeks van Hubinon-Charlier in bezit sinds mijn jeugd, maar heeft niet veel te maken met de echte AGV van Claire Chennault & zijn bende prettig gestoorde huurlingen -is geen verwijt-, om ze correct te omschrijven.
Interesse uiteraard gevoed door eigen enthousiasme voor het hele aviation milieu, en als voormalig single engine PPL piloot met simpele vierzitter.
Ik prijs me gelukkig de ervaringen en memories ter zake te kunnen koesteren.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 23:21   #6
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De hele reeks van Hubinon-Charlier in bezit sinds mijn jeugd, maar heeft niet veel te maken met de echte AGV van Claire Chennault & zijn bende prettig gestoorde huurlingen -is geen verwijt-, om ze correct te omschrijven.
Interesse uiteraard gevoed door eigen enthousiasme voor het hele aviation milieu, en als voormalig single engine PPL piloot met simpele vierzitter.
Ik prijs me gelukkig de ervaringen en memories ter zake te kunnen koesteren.
Ik ben een voormalige zweefvlieger.
Ik koester ook alles wat lucht- en ruimtevaart is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 02:15   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Pentagon bevestigt: uitgelekte beelden van neergestorte F-35 zijn echt

Foutje?¿
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 06:35   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

twee zaken.

De gecrashte jet is een C-type...Ik had het eerder verkeerd voor,dacht dat het een B van de Marine Corps was...kijk eens aan.

Maar erger,gelijkaardig als bij een Royal Navy accident met een neergestorte F35 van de carrier Queen Elisabeth een tijdje geleden loopt er dus ook bij de Amerikaanse Marine personeel rond dat niet beseft wat dat betekent,dienen in een militaire organisatie in de nabijheid van nagelnieuwe hardware waarvan IEDERE operatie,in voor- of tegenspoed,de interesse zal wegdragen van potentiele tegenstanders...


Net als bij de Royal Navy zullen ze bij de US NAvy de "perpetrators" wel vinden en dat wordt krijgsraad....


Overigens,als blijkt dat de opnames gebeurd zijn met aan boord-,en in de werkruimtes- ,binnengesmokkelde apparatuur zullen er ook in de bevelsketting (de NCO's van de "division" en de Officieren van de beveiliging en zo) klappen vallen....Marineschepen zijn verondersteld hun communicatie,AL HUN COMMUNICATIE,zeer gecompartimenteerd en zuinig te houden...


De beveiliging kan niet anders dan zo lek als een vergiet zijn natuurlijk.Aan boord van schepen van de Royal Navy en de US Navy kan blijkbaar niks gebeuren of de wereld weet er al sneller-,en meer-, van als de PR-diensten kunnen mededelen...

Mocht daarentegen blijken dat de beelden "ontsnapt" zijn uit militaire opnameapparatuur breekt echt de hel los aan boord natuurlijk...De CO en zijn/haar XO kunnen dan niet anders dan met een gloeiend ijzer doorheen betreffende "division" gaan.....enkelen met goudgalon gaan ONMIDDELIJk mogen hun valies maken....Hen wordt een warm vuur toebereid bij de admiraliteit....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2022 om 06:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 17:27   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
twee zaken.

De gecrashte jet is een C-type...Ik had het eerder verkeerd voor,dacht dat het een B van de Marine Corps was...kijk eens aan.

Maar erger,gelijkaardig als bij een Royal Navy accident met een neergestorte F35 van de carrier Queen Elisabeth een tijdje geleden loopt er dus ook bij de Amerikaanse Marine personeel rond dat niet beseft wat dat betekent,dienen in een militaire organisatie in de nabijheid van nagelnieuwe hardware waarvan IEDERE operatie,in voor- of tegenspoed,de interesse zal wegdragen van potentiele tegenstanders...


Net als bij de Royal Navy zullen ze bij de US NAvy de "perpetrators" wel vinden en dat wordt krijgsraad....


Overigens,als blijkt dat de opnames gebeurd zijn met aan boord-,en in de werkruimtes- ,binnengesmokkelde apparatuur zullen er ook in de bevelsketting (de NCO's van de "division" en de Officieren van de beveiliging en zo) klappen vallen....Marineschepen zijn verondersteld hun communicatie,AL HUN COMMUNICATIE,zeer gecompartimenteerd en zuinig te houden...


De beveiliging kan niet anders dan zo lek als een vergiet zijn natuurlijk.Aan boord van schepen van de Royal Navy en de US Navy kan blijkbaar niks gebeuren of de wereld weet er al sneller-,en meer-, van als de PR-diensten kunnen mededelen...

Mocht daarentegen blijken dat de beelden "ontsnapt" zijn uit militaire opnameapparatuur breekt echt de hel los aan boord natuurlijk...De CO en zijn/haar XO kunnen dan niet anders dan met een gloeiend ijzer doorheen betreffende "division" gaan.....enkelen met goudgalon gaan ONMIDDELIJk mogen hun valies maken....Hen wordt een warm vuur toebereid bij de admiraliteit....
Er loopt zowel bij de Britse als de Amerikaanse marine personeel rond dat z'n werk NIET of TE GOED doet.
Zou dat ook bij de Belgische marine zo zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 20:55   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er loopt zowel bij de Britse als de Amerikaanse marine personeel rond dat z'n werk NIET of TE GOED doet.
Zou dat ook bij de Belgische marine zo zijn ?
Citaat:
De ‘kinderziektes’ van de F35

https://www.dwarsliggers.eu/index.ph...tes-van-de-f35
In Leeuwarden zullen ze het wel weten:
https://lc.nl/friesland/De-F-35-kan-...-26024599.html

Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2022 om 21:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2022, 22:08   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Angry

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Leeuwarden zullen ze het wel weten:
https://lc.nl/friesland/De-F-35-kan-...-26024599.html
Bij dit filmpje gaat het over het bemanningslid dat het filmpje verkocht (?)
Eigenlijk niet over de kinderziektes v.d. F-35.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 13:40   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij dit filmpje gaat het over het bemanningslid dat het filmpje verkocht (?)
Eigenlijk niet over de kinderziektes v.d. F-35.
Ik reageerde op wat ik quote van jou. Niet anders.

Deze:
Citaat:
Er loopt zowel bij de Britse als de Amerikaanse marine personeel rond dat z'n werk NIET of TE GOED doet.
BRON? Bewijs? En wat heeft dat te maken met het filmpje?
Citaat:
Eigenlijk niet over de kinderziektes v.d. F-35
Het marine-personeel zal die kinderziektes wel kennen na al die jaren. Een F35-C is enkel een licht aangepaste F35 zodat die op vliegdekschepen kan landen en plaatsbesparend kan parkeren.

Citaat:
Zou dat ook bij de Belgische marine zo zijn ?

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 13:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 13:59   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

De grootste zorg voor de Amerikanen is dat de Chinezen dat vliegtuig als eerste gaan vinden en bergen. Daar hoeft geen uitleg bij.

Citaat:
https://www.scmp.com/news/china/dipl...-fighter-crash

More US missions in South China Sea a factor in F-35C fighter crash: Chinese researcher

- Think tank researcher says Biden administration efforts against its major competitor force military ‘to endure far more intense missions than ever before’

- Assessment comes as US Navy tries to retrieve aircraft that plunged off an aircraft carrier after a ‘landing mishap’


The US Navy has confirmed that a photo circulating on Reddit and social media shows the F-35C that ended up in the South China Sea after a landing mishap on the USS Carl Vinson aircraft carrier. Photo: Twitter

More frequent military exercises carried out as part of the Biden administration’s efforts to counter China in the Indo-Pacific are partly to blame for the crash of a F-35C jet in the South China Sea, according to a Chinese observer.

Chen Xiangmiao, an assistant research fellow with the National Institute for South China Sea Studies, said the United States had ramped up its military activities in the South China Sea in the past year to make “potential enemies clearly aware that the costs and risks of aggression are not commensurate with any conceivable benefits”.

“It is also the frequent military activities that have forced US frontline personnel to endure far more intense missions than ever before,” Chen said.

Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2022 om 14:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 18:08   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Recente voorvalletjes tonen wel duidelijk aan dat de ontwerpers van dit toestel de maritieme capaciteiten ervan schromelijk over het hoofd hebben gezien.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2022, 11:25   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Recente voorvalletjes tonen wel duidelijk aan dat de ontwerpers van dit toestel de maritieme capaciteiten ervan schromelijk over het hoofd hebben gezien.
Denk je ? Wat bedoel je? dat navenant steviger landingsgestel met die haak achteraan en die opklapbare (grotere) vleugels?

Want meer verschil is er niet, ergens anders werd dat meergewicht deskundig gecompenseerd, door gewoon wat minder bewapening-/-infra, denk ik.

ff best wiki nemen:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lockhe...tning_II#F-35C

The F-35C variant is designed for catapult-assisted take-off but arrested recovery operations from aircraft carriers. Compared to the F-35A, the F-35C features larger wings with foldable wingtip sections, larger control surfaces for improved low-speed control, stronger landing gear for the stresses of carrier arrested landings, a twin-wheel nose gear, and a stronger tailhook for use with carrier arrestor cables. The larger wing area allows for decreased landing speed while increasing both range and payload. The F-35C is limited to 7.5 g.
Vliegdekschip USS Carl Vinson nog voor de integratie van de F35-C:

Citaat:
https://news.usni.org/2021/08/02/fir...r-strike-group

First F-35C Fighters, CMV-22B Deploy with Carl Vinson Carrier Strike Group

By: Gidget Fuentes August 2, 2021


Nimitz-class aircraft carrier USS Carl Vinson (CVN 70) transits the Pacific Ocean, July 11, 2021. Vinson is currently underway conducting routine maritime operations in U.S. 3rd Fleet. US Navy Photo


An F-35C Lightning II, assigned to the “Argonauts” of Strike Fighter Squadron (VFA) 147, prepares to land on the flight deck of Nimitz-class aircraft carrier USS Carl Vinson (CVN 70) June 17, 2021. US Navy Photo

Aboard Vinson are more than five dozen aircraft assigned to CAW-2.

Along with the “Argonauts” of VFA-147, the air wing includes the “Bounty Hunters” of VFA-2, which fly the F/A-18F Super Hornet; the “Stingers” of VFA-113 and “Golden Dragons” of VFA-192, both of which fly the F/A-18E Super Hornet; the “Gauntlets” of Electronic Attack Squadron 136, which fly the F/A-18G Growler; the “Black Eagles” of Carrier Airborne Early Warning Squadron 113, which fly the E-2D Hawkeye; the “Blue Hawks” of Helicopter Maritime Strike Squadron 78, which fly the MH-60R Seahawk; the “Black Knights” of Helicopter Sea Combat Squadron 4 flying the MH-60S Seahawk; and the “Titans” of Fleet Logistics Multi-Mission Squadron 30 flying the Osprey, according to U.S. 3rd Fleet.

Vinson returned to San Diego in September 2020 in a homeport shift following a 17-month overhaul in at the Puget Sound Naval Shipyard & Intermediate Maintenance Facility in Bremerton, Wash., where the ship went through a scheduled $367 million dry-docking and overhaul and upgrades throughout the carrier to include modernization to accommodate the F-35C.
Indien de F35-C maritiem minder geschikt is zal het eerder minder gebruikt worden op vliegdekschepen, als het ware enkel bij mooi weer ofzo.

Dus niets voor de Zwarte Zee...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2022 om 11:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 07:59   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Ondertussen is die F35C weer opgevist...


netjes...

Dan moeten anderen dat niet doen.
We leerden overtuigend dat het inzetten van dergelijk toestel als vaartuig moet ontraden worden.

Laatst gewijzigd door kelt : 5 maart 2022 om 07:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2023, 10:15   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Ook de Amerikaanse Luchtmacht heeft ondertussen een paar F35's geplooid.

Ze zijn nu bezig om uit twee van die beschadigde F-35's er één komplete van te maken...

https://www.popularmechanics.com/mil...kenstein-f-35/
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 22:35   #18
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

De F-35 is een grandioos succes, nog overtreffende dat van de F-22.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lockhe...in_F-22_Raptor
Citaat:
De eerste vlucht van een F-22 Raptor was in september 1997.
In 2023 scoorde een F-22 de eerste air-to-air kill door een ballon uit de lucht te schieten
26 jaar na de eerste vlucht werd zijn luchtoverwicht specialiteit bevestigd door het in een dogfight succesvol neerhalen van een ballon.
Maar de F-35 doet dus nog beter, niks neerhalen en van een boot vallen.
Een eerste onderzoek wees uit dat de piloot whisky ipv kerosene had getankt waardoor de motor niet het voor opstijgen vereiste vermogen haalde.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 22:36   #19
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ook de Amerikaanse Luchtmacht heeft ondertussen een paar F35's geplooid.

Ze zijn nu bezig om uit twee van die beschadigde F-35's er één komplete van te maken...

https://www.popularmechanics.com/mil...kenstein-f-35/
Ik heb het nog gezegd, het VS regime gaat Hamas achterna.
Dat ze die dan maar rap aan Oekraine leveren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 28 december 2023 om 22:44.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be