Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2023, 14:09   #41
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Gepantserde appels , daar bij Blue Sky.

Of is er een vergissing mogelijk, en worden appelen en kokosnoten verwisseld?
Wel ja, je neemt best een multifunctioneel mes. Het zou zomaar kunnen dat je onderweg een Cocos nucifera tegenkomt in het licht van de klimaatverandering.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 17:38   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel ja, je neemt best een multifunctioneel mes. Het zou zomaar kunnen dat je onderweg een Cocos nucifera tegenkomt in het licht van de klimaatverandering.
Zo snel gaat het niet.

Mare, vandaag was ik met de motorfiets onderweg.

Lichte helling neerwaarts, en begin aanstalten te maken om rechtsaf te draaien aan verkeerslichten.

Kijk in rond en over mijn schouder, en zie een wielerterrorist met de neus op het stuur een strava record verpulveren rechts van me.
Ik gooi alles dicht, krijg een toeterserenade van de auto achter me, en een scheldcannonnade van de wielerterrorist. Die zo'n 15 cm is moeten uitwijken omdat die de rechte lijn volgde, en niet de zelfmoordstrook, waar ik niet op stond.

Even dacht ik "ik ben omnium verzekerd, had ik niet beter doorgereden?"


En nu?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 oktober 2023 om 17:39.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 18:13   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat is zoals religieus fundamentalisme. Toegepast op de auto is dat dus mensen die verstandelijk danig beperkt zijn dat ze voor iedere verplaatsing de auto nemen. Door hun eenzijdige ervaring en inzicht zijn ze een gevaar op de weg voor andere weggebruikers en doordat ze door hun eigen keuze om telkens de auto te nemen met als gevolg dat ze zich overal vastrijden, worden ze ook danig gefrustreerd dat het af en toe zwart wordt voor hun ogen.

Zie hier maar één klein voorbeeldje daarvan;

https://www.youtube.com/watch?v=JW9lICz0QLE
Je uitleg doet me eer denken aan ecolo-fundamentalisme.
Ik ga niet meedoen met jou.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 18:16   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zo snel gaat het niet.

Mare, vandaag was ik met de motorfiets onderweg.

Lichte helling neerwaarts, en begin aanstalten te maken om rechtsaf te draaien aan verkeerslichten.

Kijk in rond en over mijn schouder, en zie een wielerterrorist met de neus op het stuur een strava record verpulveren rechts van me.
Ik gooi alles dicht, krijg een toeterserenade van de auto achter me, en een scheldcannonnade van de wielerterrorist. Die zo'n 15 cm is moeten uitwijken omdat die de rechte lijn volgde, en niet de zelfmoordstrook, waar ik niet op stond.

Even dacht ik "ik ben omnium verzekerd, had ik niet beter doorgereden?"


En nu?
Ooit eens gelezen:
Een motorrijder moet bestendig zich inbeelden dat "hij of zij onzichtbaar is, terwijl drie kwart van de andere weggebruikers er op uit zijn om door in het wilde weg te slalommen en rare maneuvers te doen, om hem neer te sabelen".

't Is oppassen geblazen inderdaad.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 19:03   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.409
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ooit eens gelezen:
Een motorrijder moet bestendig zich inbeelden dat "hij of zij onzichtbaar is, terwijl drie kwart van de andere weggebruikers er op uit zijn om door in het wilde weg te slalommen en rare maneuvers te doen, om hem neer te sabelen".

't Is oppassen geblazen inderdaad.
Met 30 jaar + als gemotoriseerde 2wieler besef ik dat alle dagen. En die kennis neem ik ook mee als ligfietser.

Het feit dat ik als stilstaande motorscooterbestuurder, uitgescholden wordt door een recordjagende wielerterrorist (geen speedelekker, maar een pure spier en zwaartekracht aangedreven neus op het stuur snelheidsjager), geeft alleen weer dat Blue Sky's tirade gewoon onzin is.

1 van mijn eerste "bijna" ongevallen als bromfietser, verdorie in 1990. Rijdende over het fietspad. (verplicht toen voor de klasse B) Ik zie links van me in mijn spiegel een auto die eigenaardig traag rijd voor de locatie (gewestweg, 90km/u). Ik zie ook een parking naast een kleine supermarkt zo'n 100m voor me.
En ja hoor, net voor mijn neus slaat mevrouwtje af zonder boe of ba.
Met veel kunst en vliegwerk voorkom ik een ongeval, en mijn eerste vraag nadat ik mezelf uit de planten had getrokken. ""zijn uw kinderen in orde";

Mevrouw werd wit. 1 van haar koters had een bloedneus omdat die gordelloos haar voorzetel had geraakt.

Ik hoop dat het een goede les voor haar was.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 22:02   #46
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
We weten al dat het autogebruik voor veel frustraties en agressie zorgt waarbij automobilisten compleet doorslaan en het licht volledig uitgaat.

Wederom een mooi voorbeeld waartoe dwangmatig autorijden leiden kan;

[Opgepast: Deze tekst bevat harde feiten en is niet geschikt voor gevoelige lezers.]



https://www.hln.be/gent/extreem-geva...ging~aa572305/
Fietsers zijn niet heilig. Automobilisten ook niet.
Als ik met auto onderweg ben, vloek ik soms op fietsers, en als ik aan het fietsen ben vloek ik soms op automobilisten. En ik ben er zeker van dat er ooit al op mij gevloekt is ook.
Misschien moeten we gewoon erkennen dat weggebruik inherent stresserend en gevaarlijk kan zijn, en dat niemand perfect is.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 oktober 2023 om 22:07.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 13:59   #47
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.681
Standaard

Gisteren Luc Alloo gezien. Een Nederlandse beroepschauffeur was aan het gsm-en achter het stuur. Werd gezien door motoragent en kreeg een bekeuring. Die Nederlander ging volledig uit de bol, tierde dat hij de boete niet ging betalen enz...
Tot... Dat... De agent zei dat het voertuig aan de ketting ging en meneer zijn rijbewijs op staande voet werd ingetrokken. Toen piepte die chauffeur helemaal anders, hij smeekte echt om de bekeuring te mogen betalen.
Zijn smeekbede kwam te laat, de prokureur van verkeer was onverbiddelijk. Rijverbod van 14 dagen en een boete.
Streng maar rechtvaardig.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2023, 14:39   #48
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Fietsers zijn niet heilig. Automobilisten ook niet.
Als ik met auto onderweg ben, vloek ik soms op fietsers, en als ik aan het fietsen ben vloek ik soms op automobilisten. En ik ben er zeker van dat er ooit al op mij gevloekt is ook.
Misschien moeten we gewoon erkennen dat weggebruik inherent stresserend en gevaarlijk kan zijn, en dat niemand perfect is.
En het gaat zelfs niet over heilig zijn of niet. Iedereen maakt fouten, ook als je een voorzichtige en hoffelijke chauffeur bent. Meestal hebben die fouten geen gevolgen, soms helaas wel. Het enige wat je kan doen om schade zoveel mogelijk te beperken is om je zo nu en dan eens te verplaatsen in je medeweggebruiker. Een goede instelling als fietser is er bijvoorbeeld van uitgaan dat een automobilist je niet gezien heeft. Ik zoek dan ook steeds oogcontact. Het zou je trouwens verbazen hoe hoffelijk je dan behandeld wordt door een automobilist. Al vaak gehad dat ze dan bewust u een teken geven dat ze hun voorrang voor je opgeven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 november 2023 om 14:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 14:27   #49
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik praat de agressie absoluut niet goed.
Maar sommige automobilisten maken wel echt de lamp aan.

Ooit hadden we een minister die het lumineus idee had om een eind te maken aan de wirwar van snelheden en de wildgroei van verkeersborden. Hij voerde daarom een algemene snelheid van 70 km/u in.

Dit was echter buiten de waard gerekend, tal van gemeentelijke overheden voerden daarna zones in van 30 en 50 km/u in, soms met borden



https://www.bing.com/th?id=OPE.IvP0l...&qlt=100&dpr=1



Zi'n zoneborden zijn een echte plaag geworden, zeker als die zone heel groot is.
Mensen weten het niet meer en rijden dan maar een veilige snelheid, veilig in de zin van niet geflitst te worden of in een trajectcontrole te zitten waarvan ze de te controleren snelheden niet kennen.
Helemaal waar. Ik rijd uit protest overal te traag. De staat wil dat je je vergist en 70 rijdt in een zone waarvan je niet wist dat het nog 50 was.

Kassa kassa, daar gaat het over. Statistisch is het niet meer te ontkennen. De staat heeft het grof geld geroken bij verkeersboetes. Overal camera's, trajectcontroles, agenten die ineens PV's uitschrijven voor zaken die jarenlang getolereerd werden (tegen de richting in parkeren).

Het aantal verkeersboetes is de afgelopen jaren heel scherp toegenomen en het wordt nog erger. Nu willen ze af van de tolerantiemarges, en het aantal trajectcontroles moet nog scherp toenemen.

George Orwell had gelijk. De totalitaire staat krijgt steeds meer vorm.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 14:59   #50
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Helemaal waar. Ik rijd uit protest overal te traag. De staat wil dat je je vergist en 70 rijdt in een zone waarvan je niet wist dat het nog 50 was.

Kassa kassa, daar gaat het over. Statistisch is het niet meer te ontkennen. De staat heeft het grof geld geroken bij verkeersboetes. Overal camera's, trajectcontroles, agenten die ineens PV's uitschrijven voor zaken die jarenlang getolereerd werden (tegen de richting in parkeren).

Het aantal verkeersboetes is de afgelopen jaren heel scherp toegenomen en het wordt nog erger. Nu willen ze af van de tolerantiemarges, en het aantal trajectcontroles moet nog scherp toenemen.

George Orwell had gelijk. De totalitaire staat krijgt steeds meer vorm.
Langzaam is snelheid en parkeren de enige bron om jaarlijks de gaten in de begrotingen op te vullen. Nu dat de gemeentes ook nog extra GAS boetes onder 20 kmu kunnen kasseren is het hek van de dam.

Mijn vrouw reed onlangs heen en terug naar haar coiffeuse naar Bree (via Bocholt) en ze rijdt altijd al langzaam genoeg en dat meestal op 70 kmu wegen, de naald zal onder de 70 kmh blijven (dat zijn max echte 64 kmu, en bij lintbebouwing gaat ze nog wat meer van het gas) . Lap, plots werd het witte onopvallende bebouwde kom bord ~600 meter vervroegd verplaatst en er een trajectcontrole bij geplaatst** (bijlage) . Heen en terug gepakt natuurlijk, tolerantiemarge 6 km afgetrokken nog altijd 53 km heen en 51 kmu terug, maakt (2*53 = 106 eurootjes M.S). Goede coiffeur maar duur èh.

Deze: https://bocholt.be/2023/07/19/trajec...even-snelheid/ (vooral de tweede foto bekijken richting Bocholt, linkerkant de camera heel bovenaan die grijze paal, het bebouwde kom bord staat er mss 30 meter voor, maar dan wel aan de andere kant (ben er extra eens langs gereden)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3153-1220x915.jpg‎ (204,7 KB, 10x gelezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 december 2023 om 15:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be