Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2023, 16:11   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ben voorstander van een redelijk streng verkeersbeleid, op voorwaarde dat het uitsluitend gericht is op verkeersveiligheid en samenleefbaarheid.

En vervolgens dat de straffen uitsluitend uitgevaardigd kunnen worden door de rechterlijke macht. Volgens eenvoudige en klare procedures.
En wat inventiviteit.
Straffen redelijk op maat: de auto aan de ketting leggen voor x tijd is zeer aanbevolen.
Of het rijbewijs beperken tot auto's met een zeer beperkt vermogen. De eigenaar van een zware bmw eens een eindje laten rijden met een polootje.

Tegelijk mag het zootje niet ontaarden in een straf voor elke onoplettendheid. De eerste x kleine overtredingen per jaar, mogen beperkt worden tot educatieve opmerkingen of boetes van vb. 10 euro.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 oktober 2023 om 16:13.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:28   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik denk niet dat veel mensen een probleem hebben bij een rijverbod na 16 snelheidsovertredingen op 3 maanden. Ik zie wel niet in waarom dan de auto in beslag zou dienen genomen te worden.
Omdat een burgemeester geen rijverbod kan uitspreken.
Hij kan alleen een auto in beslag nemen, hetgeen een zeer kostelijke zaak is.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:29   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
omdat een deeltje van de bevolking , die ik niet verder mag omschrijven om geen Vl.Blokker genoemd te worden, zich geen bal aantrekt van rijverboden, autoverzekering, autokeuring, etc. En die kun je enkel dik bij hun pietje pakken door hun patser fallus symbool af te pakken.
Klopt niet.
Een burgemeester is geen politieagent en zeker geen rechter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:35   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
dat ze er op los knoeien in het wegenbeheer (en bij uitbreiding in alle beheer op alle niveaus) is duidelijk. Maar na een week of drie hebt ge zeker uw eerste boetes ontvangen en kunt ge wel dik gekloot zijn dat ge er een aantal hebt gescoord zonder te beseffen. Maar als dan uw frank niet valt, en ge 3maand lang blijft volharden, dan mogen ze eens goed ne kloot aftrekken.
Soms gebeurt het dat mensen 10 boetes hebben vooraleer ze de eerste boete in de bus krijgen.

Iemand die ik ken kreeg zo 10 boetes op één week en de week erna nog vijf, vooraleer hij de eerste boete in de bus kreeg.

De brave huisvader reed gecorrigeerd 60 op een weg waar voordien nog 70 gereden mocht worden. De palen en de camera's had hij gezien, maar niet dat de snelheid aangepast was geworden door een simpel bordje "zone 50".
Hij reed iedere dag twee keer op dat traject, 's morgens om te gaan werken, 's avonds om terug naar huis te gaan.

Moest dat in Genk voorgevallen zijn ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:44   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niks wat een deftige routeplanner/GPS/TomTom niet kan oplossen. Ik gebruik dat meer en meer , net omdat ik het beu ben die 2-3 km/u te snel boetes te krijgen omdat ik het verkeer volg.
Van 1992 tot 2010 heb ik 1 snelheidsboete gekregen, omdat het bordje "werken" door een vrachtwagen verstopt werd. dat de rijkswacht met hun eerste multinova daar niet aan dachten, of het zich niet aantrokken, is een ander verhaal.

Maar sinds 2021, komen die €68 "boetes" wel meermaals per jaar. In veel gevallen omdat we het verkeer gewoon volgden. En ik vind het zuur geld.
Probleem is, een ongelofelijke hoeveelheid achterliggende driftkikkers (meestal met bontkraag) worden snel kribbig als je GPS gestuurd rijd. Knipperende lichten en toeteren zijn ironisch, maar bumperkleven is gewoon irritant.
Op onze politieraad werd een fenomeen besproken.
Aan een bepaalde school regelt een verkeersagent het verkeer.
Als je van hem mag doorrijden, doet hij teken van "alle, rijdt eens wat door". Verschillende leerlingen en leerkrachten namen dat letterlijk en reden (onbewust) iets harder dan de toegelaten 30 km/u. Iets verder werden ze geflitst, op die dag werden er meer dan 30 automobilisten op die plaats geflitst.

Vraag is nu, wie is er verantwoordelijk? Een agent staat normaal boven verkeersborden, hebben de automobilisten hem verkeerd begrepen? Heeft de agent te zeer de nadruk gelegd op: "Laat het eens wat vooruit gaan" en is hij verantwoordelijk?
De dienstdoende korpschef kon er niet op antwoorden of wenste zich er niet over uit te spreken. Het enige wat er uit kwam was :"Het is een zone 30 in een schoolomgeving".

Op hetzelfde moment vertrekken daar meer dan 2000 mensen met bus, fiets en wagen, de meesten langs dezelfde weg.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:44   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De mensen blijven wel binnen de marge van 20 km/u te snel.
Klopt vanaf 21 kmu is het geen GAS-boete meer en heeft de gemeente niets te zeggen. Dan gaat het zijn normale gang.

Ik lees wel dat de gemeente toch geen rijverbod kan opleggen. Dus die recidivist neemt gewoon een andere auto.

Het wordt wel veel duurder:
Citaat:
Zij die minstens 16 GAS 5-dossiers in drie maanden hebben, vallen in de zwaarste categorie. “Hun rijbewijs kan ik niet afpakken, maar ik heb nu wel de bestuurlijke macht om hun auto te laten takelen en voor twee weken in bewaring te nemen”, aldus de burgemeester. Dat is een gepeperde rekening bovenop de boetes. Behalve dat ze hun bolide voor die periode kwijt zijn, betalen de betrokkenen 625 euro takel- en bewaarkosten. Per dag komt er 25 euro bij.
Voor mensen die zoveel geld hebben (minimum 16 maal laten pakken aan pakweg 120 € gemiddelde O.I. = minimum 1.920 € per kwartaal) is dat dan ook peanuts?

Citaat:
Bereken uw snelheidsboete
Resultaat van de berekening
Calculatie
Gemeten snelheid: 72
Toegelaten snelheid voor uw voertuig: 50
Na toepassing van marge bedraagt uw gereden snelheid: 66

Mogelijke gevolgen voor deze overtreding
Onmiddellijke inning: € 119
Minnelijke schikking: € 129

https://www.wegcode.be/nl/calculator/succes/0l3rlro7qc
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2023 om 16:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:45   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niks wat een deftige routeplanner/GPS/TomTom niet kan oplossen. Ik gebruik dat meer en meer , net omdat ik het beu ben die 2-3 km/u te snel boetes te krijgen omdat ik het verkeer volg.
Van 1992 tot 2010 heb ik 1 snelheidsboete gekregen, omdat het bordje "werken" door een vrachtwagen verstopt werd. dat de rijkswacht met hun eerste multinova daar niet aan dachten, of het zich niet aantrokken, is een ander verhaal.

Maar sinds 2021, komen die €68 "boetes" wel meermaals per jaar. In veel gevallen omdat we het verkeer gewoon volgden. En ik vind het zuur geld.
Probleem is, een ongelofelijke hoeveelheid achterliggende driftkikkers (meestal met bontkraag) worden snel kribbig als je GPS gestuurd rijd. Knipperende lichten en toeteren zijn ironisch, maar bumperkleven is gewoon irritant.
Probleem is dat de GPS, indien niet geüpdatet, de nieuwe snelheid niet kent.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:52   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt vanaf 21 kmu is het geen GAS-boete meer en heeft de gemeente niets te zeggen. Dan gaat het zijn normale gang.

Ik lees wel dat de gemeente toch geen rijverbod kan opleggen. Dus die recidivist neemt gewoon een andere auto.

Het wordt wel veel duurder:


Voor mensen die zoveel geld hebben (minimum 16 maal laten pakken aan pakweg 120 € gemiddelde O.I. = minimum 1.920 € per kwartaal) is dat dan ook peanuts?
Ik dacht dat een minimum gasboete 65 euro was.
Ik kan mis zijn, de juiste tarieven ken ik eigenlijk niet.


Maar ik las onlangs, voor wat het waard is natuurlijk dat een flitscamera eigendom moet zijn van de gemeente. Klopt dit (nog of is dit onlangs aangepast)? Of is een flitscamera niet gelijk aan trajectcontrole?


https://www.jubel.be/een-gas-boete-v...20voldaan.%201.


Al sinds 1 februari 2021 kunnen Vlaamse steden en gemeenten beperkte snelheidsovertredingen op wegen met een snelheidslimiet van 30 of 50 km/uur bestraffen met een GAS-boete. Een GAS-boete is niet voor elke snelheidsovertreding mogelijk. Dergelijke boete kan enkel opgelegd worden indien aan vijf cumulatieve voorwaarden is voldaan.

1. Een eerste voorwaarde is dat de overtreding plaatsvindt op wegen waar 30 km/u of 50 km/u de maximumsnelheid is (ongeacht wie de wegbeheerder is).

2. Een tweede voorwaarde is dat de toegelaten maximumsnelheid met niet meer dan 20 km/uur mag worden overschreden (bovenop de technische correctie van 6 km). Het gaat immers over de “beperkte” snelheidsovertredingen.

3. Een derde voorwaarde is dat de snelheidsovertreding wordt vastgelegd met een gemeentelijke flitscamera dat behoort tot de eigendom van de lokale overheid.

4. Een vierde voorwaarde is dat de snelheidsovertreding moet zijn begaan door een meerderjarige natuurlijke persoon of rechtspersoon.

5. Een vijfde voorwaarde is dat enkel de snelheidsovertreding werd begaan. Er mag niet gelijktijdig ook een andere overtreding worden vastgesteld. Een GAS-boete kan niet worden opgelegd indien de beperkte snelheidsovertreding gepaard zou gaan met bijvoorbeeld het voorbijrijden van een rood licht.

Het proces-verbaal van de overtreding moet binnen één maand na de dag van de overtreding worden bezorgd aan de sanctionerend ambtenaar. De sanctionerende ambtenaar zal nagaan of de voormelde vijf voorwaarden vervuld zijn.

Indien de sanctionerende ambtenaar vaststelt dat de voormelde voorwaarden niet vervuld zijn, brengt hij de overtreder daarvan op de hoogte en zal de strafrechtelijk vervolging volgen.

Indien de sanctionerende ambtenaar vaststelt dat de voormelde voorwaarden wel vervuld zijn, bezorgt hij het proces-verbaal samen met het bedrag van de GAS-boete aan de overtreder.

De overtreder kan schriftelijk de boete betwisten door zijn verweermiddelen in te dienen bij de sanctionerende ambtenaar. De ambtenaar zal onderzoeken of de voorwaarden van de GAS-boete zijn vervuld. Deze ambtenaar kan het verweer aanvaarden of onontvankelijk en/of ongegrond verklaren. De overtreder kan hoger beroep instellen tegen de beslissing van de ambtenaar binnen één maand vanaf de datum van kennisgeving bij de politierechtbank via een eenvoudig verzoekschrift.

Indien de ambtenaar het verweer niet aanvaardt en u geen hoger beroep wenst in te stellen, dient de overtredende partij de boete te betalen binnen een termijn van 30 dagen. Contacteer ons tijdig indien U niet akkoord bent met een GAS-boete.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:52   #29
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Ik ga een boete krijgen omdat ik de laatste vijftig meter van een stukje markt terug op mijn fiets stapte vermits ik ruimte zat had en er maar één man meer liep. Die klootzak hield me tegen en bleek een van twee agenten in burger (naast twee in uniform). Faut le fair. Iedereen op de fiets proberen krijgen, fietsroutes aanleggen maar te achterlijk of lui zijn om de markt een stukje te verzetten en dan vier! mensen inzetten om fietsers te pesten en beboeten terwijl je tienduizenden illegalen laat rondlopen die mensen neerschieten en er elke dag met granaten gesmeten wordt. De Wever is mijn stem kwijt. Zijn gepest van fietsers hangt wreed mijn kloten uit. Ik woon nu al twaalf jaar in Antwerpen, doe en deed alles met de fiets maar de laatste twee jaar zijn hallucinant. Ik doe tien minuten langer over naar het werk rijden door steeds meer voorrang die auto's overal krijgen en de politie heeft duidelijk opdracht gekregen om fietsers aan te pakken. Zelfs oude brave kloten als ondergetekende die nooit harder dan 15 km/u fietst en voetgangers steeds voorrang geeft.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:53   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.442
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Probleem is dat de GPS, indien niet geüpdatet, de nieuwe snelheid niet kent.
Dat is dan nog steeds de verantwoordelijkheid van de gebruiker nietwaar.
Het is een hulpmiddel, niet meer of minder dan dat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 16:57   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is dan nog steeds de verantwoordelijkheid van de gebruiker nietwaar.
Het is een hulpmiddel, niet meer of minder dan dat.
Klopt zeker, maar mijn wagen herkent snelheidsborden, de borden van zone 50 herkent ie echter (meestal) niet. En als je in zo'n zone zit, na het eerstvolgende kruispunt, geeft ie terug de oude snelheid aan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 17:10   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt zeker, maar mijn wagen herkent snelheidsborden, de borden van zone 50 herkent ie echter (meestal) niet. En als je in zo'n zone zit, na het eerstvolgende kruispunt, geeft ie terug de oude snelheid aan.
Tijd voor een nieuwe wagen, lol.

Of gewoon dat stukje zone zelf opletten is beter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2023 om 17:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 17:25   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Genk gaat korte metten maken met hardleerse snelheidsovertreders.
Als je in drie maanden tijd 16 snelheidsovertredingen begaat, wordt je auto in beslag genomen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231018_95258659

Scheiding der machten bestaat blijkbaar niet meer.
Akkoord, een burgemeester kan wagens in beslag laten nemen, maar dit begint heel sterk op dictatuur te trekken.

Ook het feit dat op tal van plaatsen in Genk de snelheid ferm omlaag gehaald is. Ik twijfel er aan of dit steeds voor de verkeersveiligheid is.

Op de politieraad, die we onlangs hadden, heb ik de kakafonie van de snelheidsregimes aangekaart.

Ik begon: "In het verleden hadden we een minister die vond dat er teveel verkeersborden langs de weg stonden, hij besliste daarom om overal 70 km/u in te voegen. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar erger geworden, steeds meer gemeenten hebben 50 km/u ingevoerd, afgewisseld met 30 km/u en 70 km/u. Als automobilist ben je meer bezig met te kijken hoe snel je moogt rijden dan met het verkeer zelf. En dan heb je de bewuste zones van 50 km/u, soms zijn die zo groot dat je eigenlijk niet meer weet dat je in zo'n zone zit, zeker als je daar als toevallige bezoeker bent, dit heeft volgens mij niets meer met verkeersveiligheid te maken"
Welke klootzak begaat er nu 16 snelheidsovertredingen in 3 maand. Die moesten ze in de gevangenis steken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 18:11   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.442
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Welke klootzak begaat er nu 16 snelheidsovertredingen in 3 maand. Die moesten ze in de gevangenis steken.
Daar is zelfs geen plek meer voor moordenaars...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 21:52   #35
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
(...)
Scheiding der machten bestaat blijkbaar niet meer.
Akkoord, een burgemeester kan wagens in beslag laten nemen, maar dit begint heel sterk op dictatuur te trekken.

Ook het feit dat op tal van plaatsen in Genk de snelheid ferm omlaag gehaald is. Ik twijfel er aan of dit steeds voor de verkeersveiligheid is.
(...)
Daarstraks op Radio 1 één of andere rechter aan het woord die meegewerkt heeft aan dat Genk gedoe.
Het woord "verkeersveiligheid" is niet gevallen, wel het woord "overlast" want "de mensen" vinden "het gevaarlijk".

Dus niets van onderbouwing. Gewoon op basis van "de mensen" die "het gevaarlijk" vinden.

Met zo een benadering komen we nergens, en dat is letterlijk te nemen. Want van zodra je in beweging komt vinden "de mensen" "het gevaarlijk".
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 21:58   #36
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een redelijk streng verkeersbeleid, op voorwaarde dat het uitsluitend gericht is op verkeersveiligheid en samenleefbaarheid.

En vervolgens dat de straffen uitsluitend uitgevaardigd kunnen worden door de rechterlijke macht. Volgens eenvoudige en klare procedures.
(...)
En gebaseerd op feiten en wetenschappelijk onderzoek en niet op NIMBY-onzin.

Ik heb er echt grote problemen mee dat ik een boete moet betalen aan een gemeente. Dat kan niet in een rechtstaat.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 22:06   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik dacht dat een minimum gasboete 65 euro was.
Ik kan mis zijn, de juiste tarieven ken ik eigenlijk niet.

Maar ik las onlangs, voor wat het waard is natuurlijk dat een flitscamera eigendom moet zijn van de gemeente. Klopt dit (nog of is dit onlangs aangepast)? Of is een flitscamera niet gelijk aan trajectcontrole?

https://www.jubel.be/een-gas-boete-v...20voldaan.%201.
Klopt allemaal zoals die voorwaarden in die link. En ook de GASboete is knal gelijk aan de normale snelheidsboete (online tool wegcode), eigen ervaring, want onlangs gepakt in Genk (trajectcontrole in eigendom van Genk)

Edit, hier heb je de directe link van Genk:
Citaat:
https://www.genk.be/trajectcontroles-faq

Veelgestelde vragen over trajectcontroles

1. MOBILITEIT
Waarom installeert stad Genk trajectcontroles?
Waarom werden net deze locaties gekozen om trajectcontroles in te voeren?
Werken de trajectcontroles 24u/24 – 7/7?
Kan ik nog een andere snelheidsboete krijgen in zone 30 of 50 dat los staat van de trajectcontroles?

(......)

5. FINANCIEEL
(...)

Hoeveel bedraagt de boete voor een overtreding?

De boete bedraagt voor de eerste 10 kilometer per uur, boven de toegelaten maximumsnelheid van 30 of 50 kilometer per uur, 53 euro. De boete wordt nadien vermeerderd voor elke bijkomende kilometer per uur waarmee de toegelaten maximumsnelheid wordt overschreden. Indien het gaat over een overtreding buiten de bebouwde kom, dan zal de boete telkens vermeerderd worden met 6 euro per bijkomende kilometer. Indien het gaat over een overtreding binnen de bebouwde kom (Boxbergstraat & Rozenkranslaan), dan zal de boete telkens vermeerderd worden met 11 euro per bijkomende kilometer. Deze bedragen kunnen in de toekomst nog wijzigen in functie van de wegcode.

Verhoogt mijn boete bij een volgende overtreding?

Het boetebedrag wordt berekend aan de hand van de gemeten snelheid. Er wordt geen verhoging van de geldboete voorzien voor herhaalde beperkte snelheidsovertredingen.
Tool wegcode gemeten gemiddelde trajectcontrole van 57 kmu - 6 kmu marge = 51 kmu maakt 53 € onmiddellijke inning:
Citaat:
https://www.wegcode.be/nl/calculator/succes/gzhnybfasa
Bereken uw snelheidsboete
Resultaat van de berekening
Calculatie
Gemeten snelheid: 57
Toegelaten snelheid voor uw voertuig: 50
Na toepassing van marge bedraagt uw gereden snelheid: 51
Mogelijke gevolgen voor deze overtreding
Onmiddellijke inning: € 53
Minnelijke schikking: € 63
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 19 oktober 2023 om 22:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2023, 22:39   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Klopt niet.
Een burgemeester is geen politieagent en zeker geen rechter.
Hij is de baas van de politie. Telt dat ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 14:45   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tijd voor een nieuwe wagen, lol.

Of gewoon dat stukje zone zelf opletten is beter.
De zones worden zo groot gemaakt dat je het op het laatst niet meer weet. En als er toevallig iets voor zo'n bord staat ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2023, 14:49   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt allemaal zoals die voorwaarden in die link. En ook de GASboete is knal gelijk aan de normale snelheidsboete (online tool wegcode), eigen ervaring, want onlangs gepakt in Genk (trajectcontrole in eigendom van Genk)

Edit, hier heb je de directe link van Genk:

Tool wegcode gemeten gemiddelde trajectcontrole van 57 kmu - 6 kmu marge = 51 kmu maakt 53 € onmiddellijke inning:
Ik wist niet dat de trajectcontrole van Taas eigendom wordt van de gemeente.
Een contract loopt 6 jaar. Wat daarna? Van wie is de installatie dan?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be