Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 16 mei 2006, 19:32   #1
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard Liga mensenrechten wil stappen ondernemen tegen BloodandHonour en Stormfront

[SIZE=1]Van onze correspondent ter plaatse: http://www.gva.be[/SIZE]

Klacht tegen racistische websites

©rr



Aansluitend bij dit artikel

document.write('');


BRUSSEL - De Liga voor Mensenrechten gaat morgen een klacht indienen bij het Antwerpse parket tegen de internetsites Stormfront en Blood and Honour. Op beide discussiefora zijn de voorbije dagen heel racistische boodschappen verschenen.
Beide internetsites verspreiden haatdragende berichten en roepen op tot discriminatie en geweld, aldus de Liga. Volgens de organisatie is de inhoud van de websites duidelijk strafbaar.
De Liga beroept zich daarvoor op de antiracismewet, die stelt dat het strafbaar is om het publiek op te roepen tot haat en discriminatie tegenover een groep, gemeenschap of leden daarvan.
Volgens de Liga dragen de berichten bij tot een racistisch klimaat, dat aanleiding geeft tot tragische gebeurtenissen, zoals de moordpartij in Antwerpen.
Op de extreem-rechtse internetsites wordt de dader van de racistische moorden bejubeld. Sommige internetgebruikers op de fora betreuren dat de dader een blank kindje heeft doodgeschoten. Anderen schrijven dat hij beter nog enkele joden had neergeschoten, want "Antwerpen sti(n)kt ervan."

Het zal een spijtige zaak zijn voor de Liga maar beide websites hebben hun host in de Verenigde Staten van Amerika dus het zal zo goed als onmogelijk zijn om deze aan banden te leggen.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 16 mei 2006 om 19:33.
Sinistra is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:39   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

[SIZE="1"](Ik plaatste op het forum van KifKif.be hier net volgende reactie op: )[/SIZE]

Ik vind het persoonlijk spijtig dat dergelijke hilariteiten van het internet wordt gehaald. Nu heb ik misschien wel een slechte smaak op dat vlak en begrijp ik wel dat teksten op dergelijke sites (denk ook aan Stormfront of BBET) mensen kunnen storen en op één of andere manier negatief beïnvloeden maar als je in zo'n ideeën meeloopt, zit er toch al meer goed fout, denk ik.
Alleszins denk ik eigenlijk dat die verbodsdrang op zowat alles dat nog maar naar racisme of discriminatie ruikt, een beetje overdreven is. Ten eerste worden dergelijke ideeën dan toch maar onderdrukt maar niet weggenomen en ten tweede is iedereen die dergelijke onzin slikt nog steeds individueel verantwoordelijk voor wat hij ermee doet. Verder zouden dergelijke teksten toch ook als duiding nog gebruikt moeten kunnen worden.


[SIZE="1"](Een gelijkaardig topic bestond trouwens al.)[/SIZE]

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 16 mei 2006 om 19:44.
StevenNr1 is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:41   #3
athena
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Berichten: 1.698
Standaard

Aansluitend hierop een vraag aan de verantwoordelijken van politics.be: hebben jullie reeds klachten of vragen ontvangen van de Liga ivm de hier gepubliceerde reacties op de moord?

Vander Velpen liet immers al in verscheidene televisie-interviews dat de Liga ook uitspraken als 'de schuld ligt (mede) bij de multiculturele samenleving' en 'die moorden interesseren mij niet' wil vervolgen.
Uitspraken die ook op dit forum voorkomen.
athena is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:45   #4
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 22 september 2004
Locatie: ver weg
Berichten: 785
Standaard

Een gevaarlijk precedent ( al denk ik niet dat ze die sites van het net kunnen halen). Eerst die paar sites en dan is het pad geëffend om alle sites die niet de politiek korrekte boodschap uitdragen af te schaffen. Het is een heel slechte zaak om andersdenkenden ( hoe verkeerd hun gedachten ook) op deze manier aan te pakken. Ik vrees als dit zo doorgaat dat er nog meer wrevel komt en dat er nog driestere dingen ons te wachten staan dan wat we tot nutoe gezien hebben.
CutTheCrap is offline  
Oud 16 mei 2006, 19:49   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Aansluitend hierop een vraag aan de verantwoordelijken van politics.be: hebben jullie reeds klachten of vragen ontvangen van de Liga ivm de hier gepubliceerde reacties op de moord?

Vander Velpen liet immers al in verscheidene televisie-interviews dat de Liga ook uitspraken als 'de schuld ligt (mede) bij de multiculturele samenleving' en 'die moorden interesseren mij niet' wil vervolgen.
Uitspraken die ook op dit forum voorkomen.
Dat is het probleem. Als de feiten tegen het bewind pleiten, mogen ze niet meer geweten zijn. Typisch kenmerk van een dictatuur.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:57   #6
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Alleszins denk ik eigenlijk dat die verbodsdrang op zowat alles dat nog maar naar racisme of discriminatie ruikt, een beetje overdreven is. Ten eerste worden dergelijke ideeën dan toch maar onderdrukt maar niet weggenomen en ten tweede is iedereen die dergelijke onzin slikt nog steeds individueel verantwoordelijk voor wat hij ermee doet. Verder zouden dergelijke teksten toch ook als duiding nog gebruikt moeten kunnen worden.
Wat je zegt is gewoon gezond verstand. Het is trouwens zo dat die onozele actie van het Inquisitiecentrum juist ruchtbaarheid geeft aan die minuscule groeperingen.

De eerste keer dat ik iets over Blood and Honor hoorde was hier, op dit forum, bij monde van een progressieve forumganger die het bestaan van dat groepje als argument wou gebruiken voor iets (wat precies ben ik vergeten). Toch een beetje paradoxaal.
Kaal is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:34   #7
Bazilfunk
Minister
 
Bazilfunk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Locatie: Anvers
Berichten: 3.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is het probleem. Als de feiten tegen het bewind pleiten, mogen ze niet meer geweten zijn. Typisch kenmerk van een dictatuur.

Jij bent echt wel hypocriet he
Bazilfunk is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:36   #8
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

(PS: over racisme: het Strontfront is toch enkel antijoods en pro-islam, vanwege het zogenaamde "anti-zionisme"??)
PollyCorrect is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:37   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
[SIZE=1]Van onze correspondent ter plaatse: http://www.gva.be[/SIZE]

Klacht tegen racistische websites

©rr



Aansluitend bij dit artikeldocument.write('');


BRUSSEL - De Liga voor Mensenrechten gaat morgen een klacht indienen bij het Antwerpse parket tegen de internetsites Stormfront en Blood and Honour. Op beide discussiefora zijn de voorbije dagen heel racistische boodschappen verschenen.
Beide internetsites verspreiden haatdragende berichten en roepen op tot discriminatie en geweld, aldus de Liga. Volgens de organisatie is de inhoud van de websites duidelijk strafbaar.
De Liga beroept zich daarvoor op de antiracismewet, die stelt dat het strafbaar is om het publiek op te roepen tot haat en discriminatie tegenover een groep, gemeenschap of leden daarvan.
Volgens de Liga dragen de berichten bij tot een racistisch klimaat, dat aanleiding geeft tot tragische gebeurtenissen, zoals de moordpartij in Antwerpen.
Op de extreem-rechtse internetsites wordt de dader van de racistische moorden bejubeld. Sommige internetgebruikers op de fora betreuren dat de dader een blank kindje heeft doodgeschoten. Anderen schrijven dat hij beter nog enkele joden had neergeschoten, want "Antwerpen sti(n)kt ervan."

Het zal een spijtige zaak zijn voor de Liga maar beide websites hebben hun host in de Verenigde Staten van Amerika dus het zal zo goed als onmogelijk zijn om deze aan banden te leggen.
Blijkbaar lig je er dan toch niet wakker van dat je "zo geliefde Amerika" dit uitschot een podium geeft.
Pietje is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:42   #10
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

pietje met je mutsje op

blijkbaar heeft het Strontfront er niets tegen om opportunistisch van de vrijheid van de USA gebruik te maken om hun "anti-zionistische" negationisme en jodenhaat te spuien
PollyCorrect is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:44   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
[SIZE="1"](Ik plaatste op het forum van KifKif.be hier net volgende reactie op: )[/SIZE]

Ik vind het persoonlijk spijtig dat dergelijke hilariteiten van het internet wordt gehaald. Nu heb ik misschien wel een slechte smaak op dat vlak en begrijp ik wel dat teksten op dergelijke sites (denk ook aan Stormfront of BBET) mensen kunnen storen en op één of andere manier negatief beïnvloeden maar als je in zo'n ideeën meeloopt, zit er toch al meer goed fout, denk ik.
Alleszins denk ik eigenlijk dat die verbodsdrang op zowat alles dat nog maar naar racisme of discriminatie ruikt, een beetje overdreven is. Ten eerste worden dergelijke ideeën dan toch maar onderdrukt maar niet weggenomen en ten tweede is iedereen die dergelijke onzin slikt nog steeds individueel verantwoordelijk voor wat hij ermee doet. Verder zouden dergelijke teksten toch ook als duiding nog gebruikt moeten kunnen worden.


[SIZE="1"](Een gelijkaardig topic bestond trouwens al.)[/SIZE]
Dat is ongeveer wat ik daarover denk.

En ik zou zelfs verder gaan :

Eigenlijk zou er elke dag op het nieuws een bloemlezing moeten gepresenteerd worden van de meest pathetische, meest stompzinnige, meest hysterische, ... uitspraken die op dit soort sites verschenen.

Of anders een soort hitparade daarvan.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:46   #12
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Blijkbaar lig je er dan toch niet wakker van dat je "zo geliefde Amerika" dit uitschot een podium geeft.
In Amerika is de vrij meninguiting heilig. Kijk maar naar de film over "911"

Wie weet heeft de KKK daar zelfs geen website, die mogen daar zelfs publiekelijk betogen. Mij interesseert het niet, ik heb de KKK altijd gruwelijk gevonden in hun strijd tegen de negers in Amerika. Ik herinner mij een sterke film met Sidney Poitier, schitterende prestatie trouwens. Politiek doe je in de parlementen en niet op straat. Dat is democratie.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:47   #13
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

De eerste keer dat ik iets over Blood and Honor hoorde was hier, op dit forum, bij monde van een progressieve forumganger die het bestaan van dat groepje als argument wou gebruiken voor iets (wat precies ben ik vergeten). Toch een beetje paradoxaal.
²
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:55   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
[SIZE=1]Van onze correspondent ter plaatse: http://www.gva.be[/SIZE]

Klacht tegen racistische websites

©rr



Aansluitend bij dit artikel

document.write('');


BRUSSEL - De Liga voor Mensenrechten gaat morgen een klacht indienen bij het Antwerpse parket tegen de internetsites Stormfront en Blood and Honour. Op beide discussiefora zijn de voorbije dagen heel racistische boodschappen verschenen.
Beide internetsites verspreiden haatdragende berichten en roepen op tot discriminatie en geweld, aldus de Liga. Volgens de organisatie is de inhoud van de websites duidelijk strafbaar.
De Liga beroept zich daarvoor op de antiracismewet, die stelt dat het strafbaar is om het publiek op te roepen tot haat en discriminatie tegenover een groep, gemeenschap of leden daarvan.
Volgens de Liga dragen de berichten bij tot een racistisch klimaat, dat aanleiding geeft tot tragische gebeurtenissen, zoals de moordpartij in Antwerpen.
Op de extreem-rechtse internetsites wordt de dader van de racistische moorden bejubeld. Sommige internetgebruikers op de fora betreuren dat de dader een blank kindje heeft doodgeschoten. Anderen schrijven dat hij beter nog enkele joden had neergeschoten, want "Antwerpen sti(n)kt ervan."

Het zal een spijtige zaak zijn voor de Liga maar beide websites hebben hun host in de Verenigde Staten van Amerika dus het zal zo goed als onmogelijk zijn om deze aan banden te leggen.
Grappig dat de anti-zionisten van het Strontfront er niet huiverig voor zijn om te profiteren van de Freedom of Speech van Amerika (dat ze toch zo haten) omdat dat de enige plaats is binnen de Westerse wereld waar ze hun haat en venijn kunnen spuien.

Ik feliciteer de Liga van de Mensenrechten met hun operatie en wens ze veel succes.
PollyCorrect is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:56   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
In Amerika is de vrij meninguiting heilig.
Oproepen tot moord heeft volgens mij niks met vrije meningsuiting te maken. Ook al zullen sommigen weeral zeggen dat woorden niet doden, toch ben ik er haast zeker van dat reeds moorden werden gepleegd onder invloed van dergelijke schandelijke websites.
Pietje is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:03   #16
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Jij bent echt wel hypocriet he
Bedankt voor het compliment.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:04   #17
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Oproepen tot moord heeft volgens mij niks met vrije meningsuiting te maken. Ook al zullen sommigen weeral zeggen dat woorden niet doden, toch ben ik er haast zeker van dat reeds moorden werden gepleegd onder invloed van dergelijke schandelijke websites.
Ik weet niet ... als ik de drang tot moorden zou krijgen, wordt die me eerder ingegeven door linkse prietpraters.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:06   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik weet niet ... als ik de drang tot moorden zou krijgen, wordt die me eerder ingegeven door linkse prietpraters.
Ik dacht wel dat je "stormfront" en "blood & honour" zeer onschuldig zou vinden.
Pietje is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:07   #19
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Grappig dat de anti-zionisten van het Strontfront er niet huiverig voor zijn om te profiteren van de Freedom of Speech van Amerika (dat ze toch zo haten) omdat dat de enige plaats is binnen de Westerse wereld waar ze hun haat en venijn kunnen spuien.

Ik feliciteer de Liga van de Mensenrechten met hun operatie en wens ze veel succes.
De realiteit is echter dat ze helemaal niks kunnen beginnen tegen Stormfront en diegenen die er posten. En dat weten ze ook bij het repressie-apparaat maar ze moeten uiteraard wel de schijn wekken dat er iets aan gedaan wordt. Er is nog nooit een klacht ingediend, niet door Vlaanderen en niet door Nederland waar er verleden jaar ook een hele hetze rond Stormfront gemaakt werd.
__________________
Weisse Wolf is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:08   #20
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik dacht wel dat je "stormfront" en "blood & honour" zeer onschuldig zou vinden.
Even onschuldig als dit forum.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be