Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2020, 19:52   #5061
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

https://www.hln.be/in-de-buurt/halle...len~ad84f5a28/

Nog altijd wennen Iemand die gerechtelijk veroordeeld wordt omdat hij een hogedrukreiniger naar zijn zus bracht etc.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 19:56   #5062
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vandaar drama queen zou komen? Moet je dat echt vragen?

School is gedaan voor altijd, we zitten 10 tallen jaren in lockdown... Etc, etc...
En gaan de scholen gewoon weer opengaan ? En niet meer terug moeten sluiten ? Tot wanneer gaan leerlingen daar moeten zitten met maskers ? En tot wanneer gaat die pandemie duren volgens U dan ? Mijn voorspellingen mag je nemen voor wat ze zijn maar of die van U meer bewaarheid gaan worden valt ook nog af te wachten.

Zeg jij ons eens wanneer jij denkt om weer een full concert of uitverkochte sportwedstrijd te kunnen bijwonen of gewoon een feest mee te maken op een normale manier ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 20:47   #5063
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
https://www.hln.be/wetenschap-planee...omen~ad25debd/

Maar iemand die hier al maanden de dramaqueen aan het uithangen is zal het ongetwijfeld beter weten.
Ik zou het artikel toch maar eens helemaal lezen mocht ik jou zijn en niet alleen de titel.

En wie zegt dat we dit virus voor geen jaren gaan moeten torsen ? Dit is even besmettelijk dan de pest en de pest heeft meer dan 5 jaren gewoed en bijna 500 jaar bestaan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 augustus 2020 om 20:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 22:06   #5064
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Eerste feit is dat ziekenhuizen met isolatiekamers nog altijd een hoop problemen hebben met infecties die zich verspreiden doorheen het ziekenhuis. Hoe effectief gaan jouw pseudo isolatiekamers zijn, denk je.

Virologen die denken dat ze een aerogeen virus gaan tegenhouden met een gelaatsmasker of afstand houden maken zichzelf belachelijk.
Hier een richtlijn voor gebruik van PBMs voor het betreden van een isolatiekamer van een covid patient.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...using-ppe.html

Luchtverplaatsingen in een ruimte zijn er volop, elk luchtlek creëert een stroming, als je door de kamer loopt breng je een hoop lucht in beweging., zelfs onze lichaamswarmte zorgt voor convectiestromen waardoor de lucht beweegt.

Denk je echt dat door een ventilator te plaatsen in de gang dat je een mooie laminaire stroming van lucht krijgt door de deur die dan mooi laminair blijft tot ze door afzuigrooster of venster naar buiten verdwijnt.
Dit is een lachwekkend foute voorstelling van hoe lucht zich beweegt.
Trouwens waar komt die lucht van de gang vandaan of tover je die zomaar te voorschijn.

Prof Blokken heeft onderzoek gedaan bij fietsers en daaruit bleek dat de uitgeademde lucht van de voorganger 10 tot 20 meter later pas genoeg verdund is voor degene die er pal achter rijdt.

Uw denken is hier gelijk aan de techniek die al die modelmakers uit hun mouw schudden, we gaan uit van de simpelste benadering zonder al te veel rekening te houden met allerhande bijkomende voorwaarden.
We hebben gezien hou gigantisch zij de mist in gegaan zijn.
Natuurkunde op secundaire schoolniveau.
Een systeem dat 100% dicht is bestaat niet.
Of je moet het hermetisch afsluiten.
Laminaire luchtverplaatsingen bestaan niet.
En lucht is steeds in beweging.
Het gaat er ook niet om alle besmette aerosols tegen te houden, dat kan je enkel door de boel hermetisch af te sluiten.

Het gaat er om de besmettingsmogelijkheden tot een minimum te herleiden.

En ik heb het onderzoek van Prof Blokken niet nodig om dat te weten.
Als parachute springer weet ik dat bij een sprong uit een vliegtuig je pas begint te vallen nadat de horizontale verplaatsingsnelheid lager is dan je valgewicht.
Dit is zo bij alle voorwerpen die geen eigen draagvermogen en geen krachtbron hebben om luchtverplaatsing te creëren, waardoor er draagvermogen ontstaat.
Geen enkel voorwerp zonder krachtbron is in staat zich tegen de luchtstroming in te bewegen.

Het isolatie systeem dat ik aanbracht voor WZC houd tussen de 50 en 75% extra aan de aerosols in de besmette kamer en zou dus de besmettingen in de WZC met +/-65% verminder hebben.




Citaat:
Virologen die denken dat ze een aerogeen virus gaan tegenhouden met een gelaatsmasker of afstand houden maken zichzelf belachelijk.
Hier een richtlijn voor gebruik van PBMs voor het betreden van een isolatiekamer van een covid patient.
Verminderen van mogelijke besmetting wel, 100% tegenhouden niet.
Maar alles is afhankelijk van de vatbaarheidsgraad van de persoon voor het virus. Sommige hebben een natuurlijk immuumsysteem tegen bepaalde virussen, andere zijn direct besmet zodra ze aerolsol met slechts 1 virus in hun lijf krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 22:21   #5065
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou het artikel toch maar eens helemaal lezen mocht ik jou zijn en niet alleen de titel.

En wie zegt dat we dit virus voor geen jaren gaan moeten torsen ? Dit is even besmettelijk dan de pest en de pest heeft meer dan 5 jaren gewoed en bijna 500 jaar bestaan.
Om te beginnen is de pest een bacterie, geen virus.
Daarnaast is de pest behandelbaar.
En enkel de longpest is aerosol.
De longpest is zelfs minder overdraagbaar dan influenza.
De builenpest is enkele overdraagbaar bij direct contact met besmet lichaamsvocht of door vlooien van ratten.

De pest bestond reeds in de tijd van de oude Grieken en bestaat nog steeds.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 22:27   #5066
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou het artikel toch maar eens helemaal lezen mocht ik jou zijn en niet alleen de titel.

En wie zegt dat we dit virus voor geen jaren gaan moeten torsen ? Dit is even besmettelijk dan de pest en de pest heeft meer dan 5 jaren gewoed en bijna 500 jaar bestaan.
Zoals Jantje al zei is de pest een bacterie en daar kun je niet immuun tegen worden.

Covid-19 is een verkoudheid, maar dan een nieuwe waar ouderen minder weerstand tegen hebben. Eenmaal hierdoor wordt het een kinderziekte en verkoudheid, zoals de vele andere verkoudheden.

Alle verkoudheden zijn zo ontstaan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 02:14   #5067
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een systeem dat 100% dicht is bestaat niet.
Of je moet het hermetisch afsluiten.
Heb ik ook nooit beweerd, ik heb zelfs aangehaald dat de ziekenhuizen ondanks isolatiekamers toch veel problemen hebben met ronddolende infecties.

Citaat:
Laminaire luchtverplaatsingen bestaan niet.
Even opzoeken op Wikipedia...

Citaat:
En lucht is steeds in beweging.
Niet als hij stilstaat.


Citaat:
En ik heb het onderzoek van Prof Blokken niet nodig om dat te weten.
Dan had de professor dat dan beter aan u gevraagd ipv daar een hoop geld aan weg te smijten om dat te onderzoeken.

Citaat:
Als parachute springer weet ik dat bij een sprong uit een vliegtuig je pas begint te vallen nadat de horizontale verplaatsingsnelheid lager is dan je valgewicht.
Dit is zo bij alle voorwerpen die geen eigen draagvermogen en geen krachtbron hebben om luchtverplaatsing te creëren, waardoor er draagvermogen ontstaat.
Geen enkel voorwerp zonder krachtbron is in staat zich tegen de luchtstroming in te bewegen.
Wat heeft dit met aerosols te maken, die vallen niet zoals normale voorwerpen wat juist hun gevaar oplevert.

Citaat:
Het isolatie systeem dat ik aanbracht voor WZC houd tussen de 50 en 75% extra aan de aerosols in de besmette kamer en zou dus de besmettingen in de WZC met +/-65% verminder hebben.
Hoe heb je dat gemeten en waar is die data? Als dat klopt zou ik direct een patent aanvragen, massa's geld te rapen met je oplossing.

Mag ik voorstellen, mon adjudant, dat u zich over verdere uitspraken hier toch beter wat bezint want u ben uzelf belachelijk aan het maken.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 02:25   #5068
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Voor degene die geinteresseerd zijn in echt onderzoek naar aerosols heb ik een paar interessante artikels gevonden.

Citaat:
Concentrations and size distributions of airborne influenza A viruses measured indoors at a health centre, a day-care centre and on aeroplanes

On average, 64 per cent of virus-laden particles were found to be associated with particles smaller than 2.5 µm, which can remain airborne for hours.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3119883/

Citaat:
A physicist view of the airborne infection
https://arxiv.org/pdf/2003.13689.pdf



Citaat:
What aerosol physics tells us about airborne pathogen transmission
https://www.tandfonline.com/doi/full...6.2020.1751055
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 04:35   #5069
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Covid-19 is een verkoudheid, maar dan een nieuwe waar ouderen minder weerstand tegen hebben. Eenmaal hierdoor wordt het een kinderziekte en verkoudheid, zoals de vele andere verkoudheden.

Alle verkoudheden zijn zo ontstaan.
Hoeveel soorten van die verkoudheden hebben we dan al zoal gehad ? Ik ben op een respectabele leeftijd maar ik heb geen weet noch denk ik mijn grootouders dat ooit een verkoudheid heeft bestaan waar je hart longen en nieren aan ten onder gingen .......of waar jonge mensen maanden lang nog de gevolgen van droegen.
Uw uitleg kan plausibel zijn maar beetje kort door de bocht denk ik.

Waarom ze dan zo naarstig op zoek zijn voor een vaccin is me ook een raadsel....een vaccin voor een verkoudheid bestaat volgens mij zelfs niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 augustus 2020 om 04:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 06:05   #5070
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoeveel soorten van die verkoudheden hebben we dan al zoal gehad ?
Wel, er zijn serieuze aanwijzingen dat de "Russische griep" van 1890 het corona virus OC43 was, wat nog steeds een verkoudheidsvirus is bij mensen, en dat toen van de koeien overgestapt is op de mensen. Heeft destijds 1 miljoen doden veroorzaakt. Maar het zou ook een griepvirus geweest kunnen zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/1889%E...0_flu_pandemic

OC43 circuleert nog altijd, je krijgt er verkoudheid van.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2020 om 06:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 07:53   #5071
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Udi Qimron:

https://www.israelnationalnews.com/N...ncUmG_pZcIAnLw
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 08:20   #5072
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoeveel soorten van die verkoudheden hebben we dan al zoal gehad ? Ik ben op een respectabele leeftijd maar ik heb geen weet noch denk ik mijn grootouders dat ooit een verkoudheid heeft bestaan waar je hart longen en nieren aan ten onder gingen .......of waar jonge mensen maanden lang nog de gevolgen van droegen.
Uw uitleg kan plausibel zijn maar beetje kort door de bocht denk ik.

Citaat:
Oei, moeten die allemaal tot in detail opgesomd worden.
Er zijn Rhinovirussen die verkoudheden en longontstekingen veroorzaken, daarnaast heb je nog de Covid-virussen, de Coxsackievirussen, Influenzavirussen en de vele bacteriën die dezelfde systomen en ziektes veroorzaken.
Waarom ze dan zo naarstig op zoek zijn voor een vaccin is me ook een raadsel....een vaccin voor een verkoudheid bestaat volgens mij zelfs niet.
Men is nu gewoon opzoek naar een vaccin omdat de overheden er geld voor vrij maken en zelfs reeds bestellingen hebben geplaatst.
Maar dat is dan een vaccin dat slechts beperkte tijd werkt, want al die virussen muteren constant.

Maar men is binnen de farma-industrie reeds heel lang bezig met het zoeken naar vaccins voor tegen besmettingen van deze virussen, tot vandaag nog steeds zonder succes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 09:01   #5073
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Wie nog steeds met Zweden loopt te stoefen, tipje van de sluier opgelicht. Die Tegnell blijkt toch een grote smeerlap te zijn, wat een verrassing.

Hier in een Zweedse krant (Nederlandse vertaling) emails van en naar Tegnell die wat meer zeggen hoe de benadering daar tot stand is gekomen.

In de Britse Guardian:

Citaat:
Sweden's Covid-19 strategist under fire over herd immunity emails

Anders Tegnell appears to have asked if higher death rate for older people might be acceptable.

Email exchanges obtained by Swedish journalists under freedom of information laws show Tegnell discussing herd immunity as an objective in mid-March, days after the World Health Organization declared Covid-19 a pandemic.

Finland’s modelling suggested closing schools would reduce the spread of Covid-19 among elderly people by about 10%, Salminen said in the email. Tegnell replied: “10% might be worth it?”
De economie kan 10% minder vraag niet accepteren, dus moeten wij maar akkoord gaan met 10% meer doden.

Topidee. Daarenbovenop te laf zijn om het in de pers toe te geven en dan nog mails deleten als de grond wat te heet wordt onder z'n voeten. Bah, niet alleen fascist maar ook nog bange wezel als zijn reputatie betreft, een combinatie die wel vaker voorkomt.

Laatst gewijzigd door discuz : 18 augustus 2020 om 09:03.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 10:25   #5074
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wie nog steeds met Zweden loopt te stoefen, tipje van de sluier opgelicht. Die Tegnell blijkt toch een grote smeerlap te zijn, wat een verrassing.

Hier in een Zweedse krant (Nederlandse vertaling) emails van en naar Tegnell die wat meer zeggen hoe de benadering daar tot stand is gekomen.

In de Britse Guardian:



De economie kan 10% minder vraag niet accepteren, dus moeten wij maar akkoord gaan met 10% meer doden.

Topidee. Daarenbovenop te laf zijn om het in de pers toe te geven en dan nog mails deleten als de grond wat te heet wordt onder z'n voeten. Bah, niet alleen fascist maar ook nog bange wezel als zijn reputatie betreft, een combinatie die wel vaker voorkomt.
oh nee, er wordt rationeel een analyse gemaakt tussen risico-baten. Die Zweed moet wel den Duvel zijn. Of nog erger, ne Fascist /s

Het wordt gvd tijd dat emotie niet meer de leidraad wordt om beslissingen te nemen, maar de rede. Op basis van medische, epidemiologische, economische en zelfs psychologische argumenten. En cru gezegd discuz, het ten alle tijden willen "redden" van een klein percentage van een bepaalde leeftijdsgroep, ongeacht de economische, maatschappelijke, psychologische kosten, is niet meer te verantwoorden.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 10:27   #5075
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wie nog steeds met Zweden loopt te stoefen, tipje van de sluier opgelicht. Die Tegnell blijkt toch een grote smeerlap te zijn, wat een verrassing.
.
Waarom?

Omdat hij DE VRAAG stelde of 10% meer sterfte bij ouderen acceptabel is indien zo sneller groeps-immuniteit kan bereikt worden?

Dat is EXACT het soort vragen dat immunologen, virologen en epidemiologen zouden moeten stellen natuurlijk.

Hij is dus blijkbaar een grote smeerlap omdat hij de juiste vragen durfde stellen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 18 augustus 2020 om 10:28.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 12:34   #5076
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wie nog steeds met Zweden loopt te stoefen, tipje van de sluier opgelicht. Die Tegnell blijkt toch een grote smeerlap te zijn, wat een verrassing.

Hier in een Zweedse krant (Nederlandse vertaling) emails van en naar Tegnell die wat meer zeggen hoe de benadering daar tot stand is gekomen.

In de Britse Guardian:

De economie kan 10% minder vraag niet accepteren, dus moeten wij maar akkoord gaan met 10% meer doden.

Topidee. Daarenbovenop te laf zijn om het in de pers toe te geven en dan nog mails deleten als de grond wat te heet wordt onder z'n voeten. Bah, niet alleen fascist maar ook nog bange wezel als zijn reputatie betreft, een combinatie die wel vaker voorkomt.
De economie en geld tekort in de medische sector gaan ook doden tot gevolg hebben, veel meer als je in levensjaren rekent. Die vraag mag gesteld worden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 14:46   #5077
Gerard R.
Lokaal Raadslid
 
Gerard R.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2017
Locatie: Nederland
Berichten: 323
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het fundamentele einde van onze westerse samenleving. Ik hoop van niet.
????????????????????????????
Je hebt altijd beweerd dat er een aantal miljarden mensen dood moesten !
Jij zou moeten content zijn !?
Ach mensen, toe nou..
1 vaccin dat goed werkt en we kunnen weer naar de volgende crisis van een andere ziekte of anderszins.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 15:38   #5078
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
https://www.hln.be/in-de-buurt/halle...len~ad84f5a28/

Nog altijd wennen Iemand die gerechtelijk veroordeeld wordt omdat hij een hogedrukreiniger naar zijn zus bracht etc.
Klopt. En iemand die honderden arbeiders laat besmetten komt terwijl op de shortlist van 'Manager van het Jaar'.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 15:42   #5079
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
En cru gezegd discuz, het ten alle tijden willen "redden" van een klein percentage van een bepaalde leeftijdsgroep, ongeacht de economische, maatschappelijke, psychologische kosten, is niet meer te verantwoorden.
Tja, beste vriend, dat zwaard snijdt aan twee kanten. Het is fijn om je horen toe te geven dat economische expansie die enorm veel schade aanricht en slechts een heel klein aantal mensen nog rijker maakt, niet meer te verantwoorden is.

Ik denk dat de meeste investeerders, banken en de grote industrieën nog niet zover zijn, hihi. Maar dat inzicht komt wel. Ze mogen dan wel ziende blind zijn, ze merken het wel aan hun balansen.

Laatst gewijzigd door discuz : 18 augustus 2020 om 15:43.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2020, 15:46   #5080
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard R. Bekijk bericht
Ach mensen, toe nou..
1 vaccin dat goed werkt en we kunnen weer naar de volgende crisis van een andere ziekte of anderszins.
Dat is tot nu toe altijd de strohalm geweest van de ondernemers en het grote kapitaal. Wetenschap zal wel iets nieuws uitvinden. Wetenschap zal het wel opdweilen.

Niet echt een rationele houding, meer een jongensdroom. Ik gun iedereen zijn dromen, begrijp mij niet verkeerd.

Ondertussen zit het microplastiek al in onze organen. Af en toe moet er toch eens een volwassene zitten tussen al die (p)uber CEO's, anders komt het niet goed, kijk om je heen.

Laatst gewijzigd door discuz : 18 augustus 2020 om 15:48.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be