Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2024, 11:10   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Een boek moet ik kunnen voelen, en een nieuw boek moet ik kunnen ruiken. Hmmm, de reuk van nieuw papier. Zo'n e-reader degradeert literatuur toch een beetje, vind ik.
Dat vind ik ook. We worden, dag in dag uit, zo reeds genoeg gedwongen om met onze neus op elektronische schermen te zitten turen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2024, 15:16   #62
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Voor fictie maakt het me niet zoveel uit. Dan kan zelfs lezen vanaf de smartphone leuk zijn om te tijd door te brengen wanneer je ergens moet wachten.

Voor non-fictie is het steevast fysieke boeken omdat ik aantekeningen maak, belangrijke passages markeer, ...
Maar ik moet bekennen dat ik eerst een illegale kopie probeer te verkrijgen als er geen voorbeeld van een hoofdstuk wordt aangeboden. Staat het boek me aan, dan bestel ik het.
Met een e-reader kan je ook aantekeningen maken of passages markeren. Non-fictie dat louter uit tekst bestaat valt perfect te consumeren (of zelfs beter) met een e-reader.

Non fictie met veel foto's gaat dan weer niet wat mij betreft.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2024, 17:29   #63
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Met een e-reader kan je ook aantekeningen maken of passages markeren. Non-fictie dat louter uit tekst bestaat valt perfect te consumeren (of zelfs beter) met een e-reader.

Non fictie met veel foto's gaat dan weer niet wat mij betreft.
Het ene boek is het andere niet, natuurlijk.

Het gebeurt zelfs regelmatig dat ik dingen gewoon uitprint zoals bv tutorials of referenties van bv programmeertalen (het laatste was Pine Script).
Ik kan dat echt niet volgen op scherm. Ik wordt al helemaal zot als je dan nog horizontaal moet scrollen om de code snippets te kunnen lezen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:17   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.088
Standaard

https://www.dbnl.org/tekst/isac002mi...01_01_0012.php

Mijn land in de kering 1830-1980. Deel 1: Een ouderwetse wereld 1830-1914(1978)–Karel van Isacker–rechtenstatus Auteursrechtelijk

en ge pakt het overal mee naartoe met den telefon
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:55   #65
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.992
Standaard

Ik geef de voorkeur aan fysieke boeken maar ik heb toch wel enkele e-books (Atlas Shrugged is te dik en interviews met Mussolini lees ik liever niet open en bloot).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 07:03   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik geef de voorkeur aan fysieke boeken maar ik heb toch wel enkele e-books (Atlas Shrugged is te dik en interviews met Mussolini lees ik liever niet open en bloot).
ja de klopper over de 8' luchtmacht, was nogal moeilijk meenemen op de trein, maar wel de enige plek waar ik er de tijd voor vond.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be