Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 januari 2007, 12:19   #1
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard De VRT en wat meer informatieve programmas aub

De VRT vind ik doet veel te veel zijn best om de commerciële zenders na te lopen.
Regelmatig kijk ik naar de BBC , en wat een verschil op cultureel vlak . De ene documentaire na de andere over geschiedenis en natuur , wetenschap enz.
Als ik dat vergelijk met de VRT. Arm vlaanderen.
Moet het bijv. dat Ketnet. Onze kinderen kijken er zeer weinig naar omwille van het grote aanbod aan zenders. Op ned. heb je zeppelin , er is cartoonnetwork en nick en dan nog VTM. En wat nog allemaal.

MIjn inziens zou de VRT meer een informatieve zender moeten worden. Met hier en daar een film en wat hoogstaande kwissen misschien.
Vooral Canvas zou heel de dag moeten vind ik.
Wat denken jullie hiervan?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 12:24   #2
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

bwah, één loopt misschien een beetje de commerciële zenders na met dingen als 'de kampioenen' etc. maar dat mag voor mijn part. canvas is nog altijd een van de beste kwaliteitszenders van europa (zeker als ik vergelijk met bv de nederlandse openbare omroep).
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 12:42   #3
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bwah, één loopt misschien een beetje de commerciële zenders na met dingen als 'de kampioenen' etc. maar dat mag voor mijn part. canvas is nog altijd een van de beste kwaliteitszenders van europa (zeker als ik vergelijk met bv de nederlandse openbare omroep).
Uw post bewijst natuurlijk dat onze openbare zenders rood zijn...

En wat de infoprogramma's op de Nederlandse openbare omroepen betreft, die zij 1000x beter en objectiever...

Citaat:
canvas is nog altijd een van de beste kwaliteitszenders van europa
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 12:44   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Canvas mag idd heel de dag.
BBC spant uiteraard de kroon.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 12:50   #5
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Uw post bewijst natuurlijk dat onze openbare zenders rood zijn...
een post van jou heeft nog nooit iets bewezen, behalve de afgestompdheid van sommige spitsmuizen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:04   #6
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
een post van jou heeft nog nooit iets bewezen, behalve de afgestompdheid van sommige spitsmuizen.
En wat zit er tussen de benen van uw avatar?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:21   #7
Argusx43
Minister
 
Argusx43's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 3.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bwah, één loopt misschien een beetje de commerciële zenders na met dingen als 'de kampioenen' etc. maar dat mag voor mijn part. canvas is nog altijd een van de beste kwaliteitszenders van europa (zeker als ik vergelijk met bv de nederlandse openbare omroep).
De teleac uitzendingen op de NOS zijn nochtans altijd zeer goed vind ik. Alleen vind ik het een warboel met al die zuilen door elkaar heel de dag , waartussen teleac dan zit tussen gemoffeld.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:26   #8
Beagle
Schepen
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Berichten: 405
Standaard

Er is maar één programma op niveau dat de vrt levert en het is dan nog op de radio, namelijk Rondas; programma op Klara met JeanPierre Rondas over politiek - geschiedenis - cultuur - wetenschap - ...
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:30   #9
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Canvas mag idd heel de dag.
BBC spant uiteraard de kroon.
Op Canvas zijn er inderdaad de nodige goede programma's te zien. Maar laat een deel daarvan nu juist aangekocht zijn bij de BBC...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:32   #10
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
De VRT vind ik doet veel te veel zijn best om de commerciële zenders na te lopen.
Regelmatig kijk ik naar de BBC , en wat een verschil op cultureel vlak . De ene documentaire na de andere over geschiedenis en natuur , wetenschap enz.
Als ik dat vergelijk met de VRT. Arm vlaanderen.
Moet het bijv. dat Ketnet. Onze kinderen kijken er zeer weinig naar omwille van het grote aanbod aan zenders. Op ned. heb je zeppelin , er is cartoonnetwork en nick en dan nog VTM. En wat nog allemaal.

MIjn inziens zou de VRT meer een informatieve zender moeten worden. Met hier en daar een film en wat hoogstaande kwissen misschien.
Vooral Canvas zou heel de dag moeten vind ik.
Wat denken jullie hiervan?
Ik moet het helaas grotendeels eens zijn met uw analyse.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:53   #11
Fonske
Gouverneur
 
Fonske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 1.133
Standaard

Wat ik ook mis in Vlaanderen is goede satire. De BBC is op dat gebied echt briliant.

Citaat:
Uw post bewijst natuurlijk dat onze openbare zenders rood zijn...

En wat de infoprogramma's op de Nederlandse openbare omroepen betreft, die zij 1000x beter en objectiever...
Bla bla... holle slogan ... bla bla. Ik ben rechts vooringenomen bla ... bla ..
Ge zou beter een beetje naar Canvas kijken, kwestie van uw geest een beetje te verruimen.
__________________
"Het gezag van duizend personen weegt niet op tegen de bescheiden redenering van één individu" (Galileo Galilei, 1632).
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 13:54   #12
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

BBC kan nochtans ook een serieus pretnet zijn hoor.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 15:58   #13
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En wat zit er tussen de benen van uw avatar?
daar mag jij niet aankomen hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 16:02   #14
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Informatieve programma's zijn voor het overgrootste deel eigen producties en die kosten verhoudingsgewijs verschrikkelijk veel geld. Als je het budget van de BBC naast dat van onze VRT legt, dan merk je meteen waarom wij het moeten stellen met ontstellend veel herhalingen, aangekochte producties en relatief goedkope (want zwaar gesponsorde) frulletjes aangeleverd door kleine productiehuisjes. Dat men zelfs met een krap budget goede televisie kan maken, heeft de VRT in de afgelopen tien jaar ten overvloede bewezen. Tot grote verbazing van het commerciële geweld in het medialandschap trouwens. De reden van dat succes was te zoeken in de relatieve onafhankelijkheid van de politieke betuttelaars.

... maar het tij is volledig aan het keren. Toen Mary zich scherp opstelde t.a.v. de inbraakpogingen van de politiek in het dagelijks runnen van de zender, werd hij door velen afgekraakt als een soort 'kleine napoleon'. Wie vandaag echter een scherp oog houdt op het reilen en zeilen bij de VRT, merkt echter dat Mary's kritiek niet ongegrond was. Want waarom gaat een algemeen directeur ad interim -de brave politieke hielenlikker Van Roe- nu over tot een snelle en diepgaande herstructurering? Wetende dat hij binnen enkele maanden de fakkel gaat overdragen? Wie wordt waar gepositioneerd? En vooral: let even op de partijkleurtjes die veel sterker dan voorheen weer het dagelijks functioneren van de zender conditioneren...

De gouden jaren van de VRT zijn voorbij. Het betuttelen kan weer volop beginnen. Het soort onzin van 'volksverheffende' programma's steekt weer de kop op. Bordkartonnen karikaturen als 'Emma', die in de betere dagen nooit verder zouden geraakt zijn dan het vertikaal klassement van de productie, worden nu met veel ijver van bovenaf doorgeduwd, hetgeen de nodige weerzin opwerkt van de échte programmamakers.

Let de komende jaren maar eens op de kijkcijfers, en voor je het weet zal weer dat oude argument dat we 'te weinig waar voor onze centen krijgen' weer de kop opsteken.

Uiteraard wil ik een canvas dat zich kan meten met de BBC en droom ik van kwaliteitsvolle eigen producties. Maar koken kost geld en goed koken vereist in dit geval ook de nodige terughoudendheid van de politiek om zich NIET te moeien met zaken waar het geen verstand van heeft.
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.


Laatst gewijzigd door Desiderius : 28 januari 2007 om 16:03.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 16:03   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Wat ik ook mis in Vlaanderen is goede satire. De BBC is op dat gebied echt briliant.



Bla bla... holle slogan ... bla bla. Ik ben rechts vooringenomen bla ... bla ..
Ge zou beter een beetje naar Canvas kijken, kwestie van uw geest een beetje te verruimen.
Dit is wel één van uw betere tussenkomsten, Fonske...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 16:46   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Canvas zou beter rechtser zijn, denkt Chipie. Of beter: Canvas zou beter zijn in een land zonder subsidies, zodat het door omstandigheden automatisch rechts word.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 18:49   #17
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Canvas zou beter rechtser zijn, denkt Chipie. Of beter: Canvas zou beter zijn in een land zonder subsidies, zodat het door omstandigheden automatisch rechts word.


Chipie zou liever programma's met woord; en tegenwoord zien...
Uiteraard heeft Chipie dus geen linkse visie..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 19:29   #18
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Seffes gaat ge nog wijsmaken dat onder een rechts regime enorm veel vrijheid is, zoals: het mogen drugs roken, het al dan niet zelf beslissen of ge naar school gaat, etc...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 19:35   #19
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Seffes gaat ge nog wijsmaken dat onder een rechts regime enorm veel vrijheid is, zoals: het mogen drugs roken, het al dan niet zelf beslissen of ge naar school gaat, etc...
Ik mag hopen dat je dat niet rekent onder 'typisch linkse' denkbeelden?
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 20:24   #20
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

vooraleer de VRT begint aan deftige informatieve programmas moeten ze eerst eens een cursus in onpartijdigheid en objectieve informatie gaan volgen........................

want waarom hoor ik ze altijd bezig over het "extreem" rechtse vlaams belang en bijvoorbeeld nooit over het EXTREEM LINKSE groen bijvoorbeeld??????????????????????
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be