Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2007, 17:52   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard Prijzen op Belgische woningmarkt stegen ook in 2006

Prijzen op Belgische woningmarkt stegen ook in 2006

Ook in 2006 is de gemiddelde prijs van huizen en appartementen in België opnieuw gestegen. Dat zegt ERA, het netwerk van immobiliënkantoren. Huizen werden gemiddeld 7,6 pct duurder, appartementsprijzen stegen met 8,3 pct. Respectievelijk gingen de verkoopprijzen tot ruim 190.000 euro en 147.000 euro.
Afgezien van een gemiddelde woningprijs, is de stijging van welbepaalde types woningen zelfs nog groter. Voor een huis met drie slaapkamers gaat het om 9,8 pct tot ruim 197.000 euro. Een appartement met 2 slaapkamers werd zelfs tot 11,81 pct duurder en werd in 2006 verkocht voor gemiddeld 149.000 euro. ERA verwacht niet dat de stijging zich in 2007 zal blijven doorzetten en voorspelt een stagnatie nadat verkopers neerwaartse prijsaanpassingen zullen moeten doorvoeren onder druk van almaar meer prijsbewuste kopers. Een overaanbod van nieuwbouwappartementen en de licht oplopende rentetarieven zijn verklaringen voor mogelijke dalingen waar volgens ERA al tekenen van zijn. (kva)
Bron: Belga



En de overheid?

Die trekt zich dat allemaal niet aan.

Misschien moeten we er nog een regering bij nemen?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 18:09   #2
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
ERA verwacht niet dat de stijging zich in 2007 zal blijven doorzetten en voorspelt een stagnatie nadat verkopers neerwaartse prijsaanpassingen zullen moeten doorvoeren onder druk van almaar meer prijsbewuste kopers. Een overaanbod van nieuwbouwappartementen en de licht oplopende rentetarieven zijn verklaringen voor mogelijke dalingen waar volgens ERA al tekenen van zijn. (kva)
Bron: Belga



En de overheid?

Die trekt zich dat allemaal niet aan.

Misschien moeten we er nog een regering bij nemen?
Ziezo, het lost zichzelf op, wanneer niemand nog een huis of appartement koopt zakken de prijzen vanzelf.

Het is best dat de regering zich daar niet mee bemoeit, ze verkopen het Belgisch patrimonium aan lage prijzen en gaan het tenslotte opnieuw huren, nu niet direct het goede voorbeeld zou ik denken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:16   #3
Kimmie2710
Vreemdeling
 
Kimmie2710's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2007
Locatie: Oostende
Berichten: 56
Standaard

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de prijzen zullen zakken. Hier aan de kust is het probleem te wijten aan het overvloed van bouwen van appartement (luxe appartementen) om mensen uit het binnenland aan te trekken, waardoor de vastgoedprijzen aan de kust de pan uit swingen. Je moet eens als jong koppel aan de kust een woning zoeken, onbetaalbaar!!
Kimmie2710 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:32   #4
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Wedden dat de prijzen dit jaar nog gaan stijgen. Zoland de prijzen in Nederland hoger liggen dan hier zullen mensen ook proberen voor hun huis weer meer te krijgen met de hoop dat Hollanders het kopen.

Ben benieuwd maar ik vrees dat ook volgend jaar hetzelfde nieuws zal gegeven worden, misschien niet een even sterke stijging maar daling? Neee
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 12:55   #5
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Een daling zit er zeker niet in volghens mij. Jammer, vermits ik zelf op huizenjacht ben...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 13:33   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Een daling zit er zeker niet in volghens mij. Jammer, vermits ik zelf op huizenjacht ben...
Wie niet?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be