Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2010, 16:17   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Conversatietafels Nederlands voor anderstaligen

Men zoekt nog volk (vrijwilligers) om vrijblijvend medewerking te geven aan conversatiegroepen Nederlands.

Ik ben zelf zeer kritisch indien mensen het vertikken om Nederlands te leren, dus ga ik hieraan zeker mijn medewerking verlenen (daarmee haal ik hassanat punten om aan mijn 72 Denzel Washingtons te geraken hé Propo?)
Bedoeling is dus éénmaal per week een gesprekstafel deel te nemen en het gesprek te begeleiden.

Voor de vrijwillige linkiewinkie dames (ik denk hierbij aan Edina, Artisjok, en nog een aantal goede zielen): er zijn ook praatgroepen (op dinsdagnamiddag) met enkel dames. Apartheidsgroepen dus. Daaraan verleen ik pertinent géén medewerking want dat is te slecht voor mijn bloeddruk. Het niveau is ook behoorlijk tot zéér behoorlijk laag tot zéér LAAG. (ik weet het, dit zijn vrouwen die zelfs niet kunnen TELLEN - als in: één rietje, twee rietjes...drie rietjes). Niks voor mij dus.
Maar het is misschien iets voor jullie.

Dit is de info die ik kreeg:
Citaat:
U bent op zoek naar conversatietafels Nederlands in Antwerpen?
In Antwerpen bestaat er Taal*oor.

Hieronder wat meer info. Veel succes! Vriendelijke groet
Nimfa Tegenbos
Vzw Bru-taal

Enthousiaste begeleider conversatiegroep Taal*ooR –

Antwerpen-Noord

Nederlandstalige buurtbewoners en anderstaligen met een basiskennis Nederlands, komen wekelijks bijeen om te praten over allerlei onderwerpen. Taal*oor groepen zijn geen taallessen. Het is een leuke manier voor buurtbewoners om elkaar te ontmoeten en elkaar te leren kennen. Het is een plek voor mensen van allochtone origine om hun verworven kennis van het Nederlands te oefenen, andere culturen te leren kennen in een aangename en ongedwongen omgeving.
De vrijwilliger begeleidt mee een klein groepje deelnemers.
De taak van de vrijwilliger is het gesprek op gang brengen en houden, iedereen het woord geven,…

Je vormt een team met de andere Taal*ooR vrijwilligers.

Taal*ooR in Antwerpen-Noord gaat door elke dinsdagavond van 18u tot 21u in Centrum De Wijk, Willy Vandersteenplein 1, 2060 Antwerpen.

contactpersoon -->Nuyts Katleen 03 235 17 24 - 0473 86 82 87 [email protected]
Ik begin slechts vanaf dat het terug lente wordt en ik dus niet in de pottendonkere door deze verrijkte buurt naar de tramhalte moet stappen.

Mensen die interesse hebben kunnen contact opnemen. Men zoekt naarstig naar vrijwilligers.

Er bestaat ook nog een derde mogelijkheid: een soort buddy-begeleiding, waarbij men met één persoon privé afspreekt en op eigen initiatief verderwerkt. Daarvoor is er wel een intake gesprek voorzien.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 16:43.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 17:10   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Nu had ik toch een linkiewinkie stormloop verwacht moet ik zeggen.... vooral voor die apartheidsoefeningen!

niks? werkelijk NIKS? is wel beschamend dan.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 17:27   #3
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nu had ik toch een linkiewinkie stormloop verwacht moet ik zeggen.... vooral voor die apartheidsoefeningen!

niks? werkelijk NIKS? is wel beschamend dan.
Tja, de sinterklaas van andermans geld uithangen, kunnen ze ook goed, maar owee als ze zelf met pecunia over de brug moeten komen om hun hobbies te bekostigen. Dan wordt er in het beste geval weer eens een beroep op de 'solidariteit' gedaan en in het slechtse geval wordt die solidariteit gewoon afgedwongen via de belastingen.

Het is daarom dan ook niet zo verwonderlijk dat er nu ook niet thuisgegeven wordt, terwijl dit toch een uitgelezen kans is om de Gutmensch uit te gaan hangen en hun moreel gelijk aan te tonen.

Wellicht ook geen goesting om aan apartheidklasjes, waar ze zelf altijd zo hard voor pleiten, mee te werken alvorens op weg naar huis in het donker met een paar messteekjes, een berovinkje of een verkrachtinkje verrijkt te worden?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 17:48   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Tja, de sinterklaas van andermans geld uithangen, kunnen ze ook goed, maar owee als ze zelf met pecunia over de brug moeten komen om hun hobbies te bekostigen. Dan wordt er in het beste geval weer eens een beroep op de 'solidariteit' gedaan en in het slechtse geval wordt die solidariteit gewoon afgedwongen via de belastingen.

Het is daarom dan ook niet zo verwonderlijk dat er nu ook niet thuisgegeven wordt, terwijl dit toch een uitgelezen kans is om de Gutmensch uit te gaan hangen en hun moreel gelijk aan te tonen.

Wellicht ook geen goesting om aan apartheidklasjes, waar ze zelf altijd zo hard voor pleiten, mee te werken alvorens op weg naar huis in het donker met een paar messteekjes, een berovinkje of een verkrachtinkje verrijkt te worden?
juist! Straf hé! ik zit hier met open mond te kijken naar het totale gebrek aan respons.

Maar ja, ze kunnen me nu niet per direct gaan afbreken zoals ze met PollyCorrect deden toen ze haar daklozenproject voorstelde!
In mijn geval zijn het dus.... "beschermde minderheden".... aauww... heel hard zwijgen dus.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 17:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:42   #5
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Misschien eerst eens beginnen met het vernederlandsen van de Vlaamsch-Engelstalige media zou ik zeggen. Veel effectiever.

Dit soort projecten (zie boven) zijn in de praktijk vooral leuk voor vrouwen die een potente donkere man hopen te ontmoeten.
We kunnen uiteindelijk het geboortencijfer niet alleen aan autochtonen over laten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 18:51   #6
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Misschien eerst eens beginnen met het vernederlandsen van de Vlaamsch-Engelstalige media zou ik zeggen. Veel effectiever.

Dit soort projecten (zie boven) zijn in de praktijk vooral leuk voor vrouwen die een potente donkere man hopen te ontmoeten.
We kunnen uiteindelijk het geboortencijfer niet alleen aan autochtonen over laten.
och! d�*�*r had ik nog niet aan gedacht! verdorie toch! dit zal er best wel voor zorgen dat de Edina's en de Artisjokken hun medewerking gaan verlenen... toch?

aj! die apartheidsvrouwkes toch: niemand die hen wil!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 22:18   #7
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Apartheid ! Zals ik al zei de moslims geven dit woord een nieuwe betekenis !

Geen enkel linkse landverraders zal reageren.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 22:19   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Apartheid ! Zals ik al zei de moslims geven dit woord een nieuwe betekenis !

Geen enkel linkse landverraders zal reageren.
ge gaat gelijk krijgen denk ik.

zielig hé!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 12:10   #9
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Hmmmz, na vijf dagen nog altijd geen enkele reactie vanuit de hoek van degenen die altijd zo voor multicul, hoofddoekjes en aanverwante zaken pleiten.
En dat terwijl deze Gutmenschen, die schitteren door hun afwezigheid, wel altijd meteen klaarstaan om mensen, waaronder de startster van deze draad, van rassiesme en vreemdelingenhaat te betichten.

Degene die de draad gestart heeft, blijkt dus wel mooi de enige te zijn die zich inzet om integratie te bevorderen. Integratie van mensen die mede door de Gutmenschen door de strot van al die rassiesten zijn geramd.

De uitdrukking practise what you preach komt dus -zoals gewoonlijk- weer eens niet voor in het woordenboek van die hypocrieten, en ik begin me oprecht af te vragen wie er hier de werkelijke rassiesten zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 14:36   #10
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hmmmz, na vijf dagen nog altijd geen enkele reactie vanuit de hoek van degenen die altijd zo voor multicul, hoofddoekjes en aanverwante zaken pleiten.
En dat terwijl deze Gutmenschen, die schitteren door hun afwezigheid, wel altijd meteen klaarstaan om mensen, waaronder de startster van deze draad, van rassiesme en vreemdelingenhaat te betichten.

Degene die de draad gestart heeft, blijkt dus wel mooi de enige te zijn die zich inzet om integratie te bevorderen. Integratie van mensen die mede door de Gutmenschen door de strot van al die rassiesten zijn geramd.

De uitdrukking practise what you preach komt dus -zoals gewoonlijk- weer eens niet voor in het woordenboek van die hypocrieten, en ik begin me oprecht af te vragen wie er hier de werkelijke rassiesten zijn.
Dat had je toch niet verwacht? De moslims geven toe dat ze discrimineren. Door vrouwen apart te zetten. Dat willen de landverradres nooit gezien hebben.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 17:24   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Hmmmz, na vijf dagen nog altijd geen enkele reactie vanuit de hoek van degenen die altijd zo voor multicul, hoofddoekjes en aanverwante zaken pleiten.
En dat terwijl deze Gutmenschen, die schitteren door hun afwezigheid, wel altijd meteen klaarstaan om mensen, waaronder de startster van deze draad, van rassiesme en vreemdelingenhaat te betichten.

Degene die de draad gestart heeft, blijkt dus wel mooi de enige te zijn die zich inzet om integratie te bevorderen. Integratie van mensen die mede door de Gutmenschen door de strot van al die rassiesten zijn geramd.

De uitdrukking practise what you preach komt dus -zoals gewoonlijk- weer eens niet voor in het woordenboek van die hypocrieten, en ik begin me oprecht af te vragen wie er hier de werkelijke rassiesten zijn.
Ik zie de discrepantie niet eerlijk gezegd.

Veel multiculturalisten zitten namelijk helemaal niet te wachten op integratie van nieuwkomers. Dan zou het namelijk minder multi cultureel worden.

We zouden daarom toch eerder verwachten dat geachte forumleden die migranten voortdurend oproepen tot het aanpassen aan de "Vlaamse cultuur" hun diensten zouden aanbieden. Nee dus.
Niet dat ik van deze mensen al eens duidelijk uitgelegd heb gekregen wat dat dan precies is die "Vlaamse cultuur".
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:32   #12
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zie de discrepantie niet eerlijk gezegd.

Veel multiculturalisten zitten namelijk helemaal niet te wachten op integratie van nieuwkomers. Dan zou het namelijk minder multi cultureel worden.

We zouden daarom toch eerder verwachten dat geachte forumleden die migranten voortdurend oproepen tot het aanpassen aan de "Vlaamse cultuur" hun diensten zouden aanbieden. Nee dus.
Niet dat ik van deze mensen al eens duidelijk uitgelegd heb gekregen wat dat dan precies is die "Vlaamse cultuur".
Wees gerust, Eberhardje, zo gauw ze in mijn gemeente met een dergelijk initiatief beginnen wil ik gaarne medewerken.
Maar wat is uw bijdrage tot onze maatschappij eigenlijk, Eberhard? Duidelijk niet mensen helpen aanpassen aan onze cultuur, dat kan natuurlijk niet want volgens u hebben we er geen ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 17:23   #13
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik zie de discrepantie niet eerlijk gezegd.

Veel multiculturalisten zitten namelijk helemaal niet te wachten op integratie van nieuwkomers. Dan zou het namelijk minder multi cultureel worden.

We zouden daarom toch eerder verwachten dat geachte forumleden die migranten voortdurend oproepen tot het aanpassen aan de "Vlaamse cultuur" hun diensten zouden aanbieden. Nee dus.
Niet dat ik van deze mensen al eens duidelijk uitgelegd heb gekregen wat dat dan precies is die "Vlaamse cultuur".
Wat Vlaamse cultuur is werd u wel al duidelijk uitgelegd maar ge verkiest inplaats van te begrijpen te haten en te minachten, dat is natuurlijk jou persoonlijke keuze!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 22:22   #14
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat Vlaamse cultuur is werd u wel al duidelijk uitgelegd
Link graag....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 22:26   #15
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wees gerust, Eberhardje, zo gauw ze in mijn gemeente met een dergelijk initiatief beginnen wil ik gaarne medewerken.
...
Heeft dat iets te maken met een eerdere observatie van mij?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dit soort projecten (zie boven) zijn in de praktijk vooral leuk voor vrouwen die een potente donkere man hopen te ontmoeten.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 02:37   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Link graag....
Doei! Ge dacht toch niet dat ik voor jou alle oude discussies ga nagaan om te kijken waar die discussie stond?
Ontken je misschien dat dit al ruimschoots in andere discussies aan bod kwam?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 11:12   #17
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Heeft dat iets te maken met een eerdere observatie van mij?
Ja...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 21:03   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ontken je misschien dat dit al ruimschoots in andere discussies aan bod kwam?
Nooit kwam er iemand hier met een duidelijke definitie van "Vlaamse cultuur". Wel zag ik een summiere definitie door mijn eigen persoon voorbij komen, een uitgebreidere (doch haperende) definitie van de "Westerse Cultuur", een een wel zeer amechtige poging door jou.

Mijn aanzet tot een definitie:

- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- etc
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 02:25   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nooit kwam er iemand hier met een duidelijke definitie van "Vlaamse cultuur". Wel zag ik een summiere definitie door mijn eigen persoon voorbij komen, een uitgebreidere (doch haperende) definitie van de "Westerse Cultuur", een een wel zeer amechtige poging door jou.

Mijn aanzet tot een definitie:

- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- etc
Scheiding kerk en staat, gelijke rechten man en vrouw, vrijheid van pers, rechten holebi's,democratie, nog nooit van gehoord? Zijn nochtans pijlers van onze cultuur, en daar dank jij aan dat je kunt beledigen! Wat natuurlijk niet gelijk is aan argumenten, maar dat is al duidelijk denk ik.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 11:01   #20
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nooit kwam er iemand hier met een duidelijke definitie van "Vlaamse cultuur". Wel zag ik een summiere definitie door mijn eigen persoon voorbij komen, een uitgebreidere (doch haperende) definitie van de "Westerse Cultuur", een een wel zeer amechtige poging door jou.

Mijn aanzet tot een definitie:

- onbestrafte kinderverkrachting
- graaicultuur
- vluchtgedrag
- niet in staat tot voortplanting
- Engelstalige tv en radio
- etc
Als alles wat Alice hierboven opnoemt niet voldoende is voor u, zeg dan zelf eens duidelijk wat u precies verstaat onder "cultuur".
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be