Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2013, 18:50   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard China: 15.000 honden en katten levend de frituur in:

Walgelijk gewoon.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...-stoppen.dhtml
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:53   #2
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:58   #3
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Van dat bericht moest ik als grote kattenliefhebber ook bijna huilen. Honden mag ik niet zo, maar ik ben ontegensprekelijk TEGEN dierenleed. Ik besef dat ik hierbij vrij hypocriet ben, want ik eet zelf (gewoon) vlees. Toch houdt ik veel van huisdieren en zou ze niet opzettelijk pijn willen doen. Als ik echter een hond met vlooien zie, is wel mijn eerste reactie die zo ver mogelijk uit mijn buurt te houden... Maar pijn doen uit puur leedvermaak? Nooit.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 18:59   #4
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!

Voorlopig geen Chinese producten meer!
__________________

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 november 2013 om 18:59.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 19:00   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Van dat bericht moest ik als grote kattenliefhebber ook bijna huilen. Honden mag ik niet zo, maar ik ben ontegensprekelijk TEGEN dierenleed. Ik besef dat ik hierbij vrij hypocriet ben, want ik eet zelf (gewoon) vlees. Toch houdt ik veel van huisdieren en zou ze niet opzettelijk pijn willen doen. Als ik echter een hond met vlooien zie, is wel mijn eerste reactie die zo ver mogelijk uit mijn buurt te houden... Maar pijn doen uit puur leedvermaak? Nooit.
Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.
Het is schandalig dat dit mag in China.
__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 19:14   #6
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

__________________
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:24   #7
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Zelfs al is het nog daar de gewoonte ze op te eten, dan nog vind ik dat je levende dieren dit niet mag aandoen. Dit is schandalig!!
Citaat:
In China en Zuid-Korea zit het martelen in de cultuur. De poten en staarten van katten en honden worden gebroken, ze zitten gepropt in gazen kooien, worden met opzet gemarteld omdat het vlees dan lekker smaakt door de adrenaline en ze gaan dikwijls levend het kokende water of de olie in. Ook worden ze levend gevild. Geen dier is veilig, het is een hel voor dieren.
Spaanse stieren-killers zijn kerstekinnekkes naast deze walgelijke dierenbeulen. " Cultuur " mag niet �*lles vergoelijken !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 23:29   #8
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

De Chinezen zijn het achterlijkste volk dat er bestaat tesamen met de Koreanen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:11   #9
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Spaanse stieren-killers zijn kerstekinnekkes naast deze walgelijke dierenbeulen. " Cultuur " mag niet �*lles vergoelijken !
Inderdaad, laat dat ook net zijn waarom ik geen probleem heb met moslims die op een bepaalde dag een schaapje smullen, het gaat vooral om de omstandigheden errond
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:15   #10
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.367
Standaard

De manier van doden is inderdaad niet iets om over naar huis te schrijven.

Verder boeit het niet of het nu honden of koeien zijn. Onderscheid moet gemaakt worden op intelligentie niet op soort.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:34   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Inderdaad, laat dat ook net zijn waarom ik geen probleem heb met moslims die op een bepaalde dag een schaapje smullen, het gaat vooral om de omstandigheden errond
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:42   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:56   #13
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?
Die 'praktijken' hoeven niet meer ingevoerd te worden ten minste wat het culinaire betreft. Slachten kan wel op een snelle minder pijnlijke wijze. De meeste West-Europeanen net als de Oost-Aziaten zijn grotendeels alleseters. Dat heeft te zien met de vroeger zorgelijke voedselproductie en bevoorrading.
Tijdens moeilijke tijden wordt van alles opgegeten. Ratten, katten, honden, paarden maar ook slangen, krokodillen, hagedissen enz ... komen op het menu terecht net zoals varkens, konijnen of kippen. Zelfs insecten, week- en schaaldieren en uiteraard vissen behoren tot de voedselketen. De mens is van nature een omnivoor want ook het plantenrijk wordt onder allerlei vormen aangesproken.
Omnivoren hebben veel voor op de rest. Dat is duidelijk als men de evolutiegeschiedenis napluist.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 00:58   #14
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.
Hmm, hier heb je een punt, bembem...Ik weet dat ik zelf zogezegd tweekantig sta tegenover deze praktijken. Daarmee bedoel ik dat ik dierenleed niet kan uitstaan, maar aan de andere kant ben ik dol op het eten van vlees... Moet ik mij als consument echter schuldig voelen tegenover deze praktijken? Mag ik nu geen vlees meer eten? Dit zijn zo van die discussies (vooral met van die militante vegetariers/veganisten) die geen werkelijk einde kennen en gedoemd zijn om in een cirkeltje te blijven ronddraaien...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 01:06   #15
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En hoe denk jij dat het er hier in veel slachthuizen aan toe gaat??! Die dieren worden daar ook onnodig sadistisch behandeld door hen oa ruw en zonder poespas van de camion te sleuren...

Laten we het effe ook niet over de miljoenen batterij legkippen hebben die dagelijks op die manier "gefolterd" worden opdat wij lekkere eitjes en kippetjes zouden hebben...

Laten we het ook niet over het gebruik van hormonen etc. hebben opdat de zeugen een maximaal aantal biggen per worp zouden krijgen.. de runderen meer vlees zouden aanmaken etc. etc.

En laten we het vooral niet over de vele kreeften hebben die meedogenloos én levend het kokende water in worden gegooid opdat wij eens lekker van ze zouden kunnen smikkelen...

Om nog maar van de oesters te spreken die tenslotte ook "levend" worden opgevreten, de mossels die ook levend de kokende pan ingaan.. De vele andere zeedieren die ook een allesbehalve pijnloze en waardige dood sterven...

En dan hebben we het zelfs niet eens over "foie gras" gehad en het onmenselijk wreed vetmesten van ganzen...

Laten we het ook niet over de talrijke dieren hebben die op inhumane wijze hun eind zien opdat één of andere lady met bontjas kan paraderen en/of zich lekker warm kan inwikkelen...

Of de talrijke dieren in laboratoria die vaak ongekende pijn en leed kennen "in naam van de wetenschap" ...

Dat my friend is de realiteit van talrijke "dieren" op deze planeet. Zelfs gewone leren schoenen vergen dergelijk "leed". Ik zie persoonlijk vanuit dit standpunt dus niet in waarom een koe, een kip, een varken of een kreeft etc. etc. minder empathie zouden oproepen dan zeg maar de Westerse "pets" oftewel honden en katten...

In China worden honden en katten trouwens niet direct als "huisdier" beschouwd. In Korea waar honden in het algemeen wel als huisdier worden gehouden, zijn er zelfs speciale soorten rassen van honden die speciaal voor die soort van vleesconsimptie worden 'gekweekt'. Het is er trouwens een randfenomeen, een beetje zoals men in het Westen "des escargots" eet...

Ik zal er maar niet bij vermelden dat tijdens WOI & II hier plots ook tal van katten en honden op mysterieuze wijze verdwenen...

Kijk eerst eens in je eigen achtertuin alvorens anderen te bekritiseren.
Laten we het ook niet hebben over de bembems die ik rauw tussen mijn boterhammen leg elke morgen.
Wie katten en honden levend stroopt, en daarna in het frituurvet gooit, en andere soortgelijke grappen met allerlei andere beesten aanvangt, mag van mij hetzelfde lot ondergaan, hoezeer jij dit alles ook vergoelijkt.
Dat in tijden van hongersnood ook hier katten en honden gegeten werden heb ik ook horen vertellen door oude mensen die dit meemaakten, maar dat ze die eerst martelden omdat het vlees dan beter zou smaken heb ik hen nooit horen vertellen. D�*t is het dat zo wreedaardig is hieraan : die dieren nodeloos zwaar laten afzien.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 01:28   #16
Bezeke
Schepen
 
Bezeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 405
Standaard

Hindoes vinden het net zo walgelijk als wij die koeien slachten
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 01:41   #17
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus hebt ge er ook geen probleem mee dat chinezen hier die praktijken invoeren in naam van hun cultuur ?
Ik heb geen probleem met mensen die vlees eten.
Voor de ene cultuur is het normaal hond of kat te eten, voor ons is het normaal om koe te eten, wat in India bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Wat ik nooit normaal zal vinden is de manier waarop er met leven omgegaan wordt om deze als voeding te gebruiken.
Een vorm van respect voor het leven, als het ware.
__________________

Laatst gewijzigd door plakker : 9 november 2013 om 01:42.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 02:13   #18
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met mensen die vlees eten.
Voor de ene cultuur is het normaal hond of kat te eten, voor ons is het normaal om koe te eten, wat in India bijvoorbeeld ondenkbaar is.
Wat ik nooit normaal zal vinden is de manier waarop er met leven omgegaan wordt om deze als voeding te gebruiken.
Een vorm van respect voor het leven, als het ware.
Ook al vind ik het eten van hond of kat uiterst abnormaal, ik ben het eens met de rest van uw post.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 04:52   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.626
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Plakker verwoord het wel heel duidelijk.

Daarentegenover, Wie zijn wij om "de Chinezen in eigen land" de les te spellen?

We zijn hier al zo'n slappe schotelvodden dat een stel tapijtsnuffelaars onthoofdertje mogen spelen met schapen en lammen als oefenpartners. En dat semi legaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2013, 05:35   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Laten we het ook niet hebben over de bembems die ik rauw tussen mijn boterhammen leg elke morgen.
Wie katten en honden levend stroopt, en daarna in het frituurvet gooit, en andere soortgelijke grappen met allerlei andere beesten aanvangt, mag van mij hetzelfde lot ondergaan, hoezeer jij dit alles ook vergoelijkt.
Dat in tijden van hongersnood ook hier katten en honden gegeten werden heb ik ook horen vertellen door oude mensen die dit meemaakten, maar dat ze die eerst martelden omdat het vlees dan beter zou smaken heb ik hen nooit horen vertellen. D�*t is het dat zo wreedaardig is hieraan : die dieren nodeloos zwaar laten afzien.

Weet je de meningen zijn onder Chinezen zelf ook verdeeld (een aanzienlijk aantal van hen eet geen kat of hond hoor), de meeste van die beestjes worden overigens slechts in bepaalde gebieden tijdens zogenaamde "festivals" geconsumeerd...

Concerned netizens take action, eight hundred kitties rescued

Guangdong Protest Against Eating Cats

“Dog Meat Festival” Cancelled After Popular Public Opposition (warning: bevat foto's niet voor gevoelige kijkers..)



Please do not eat cats and dogs!


Cats are our friends, not food!

Laatst gewijzigd door bembem : 9 november 2013 om 05:58.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be