Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2022, 22:56   #34881
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
een trol die verwijst naar een andere trol als bron... enorm fundamenteel correcte bewijsvoering heb jij
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 22:56   #34882
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
als ik jou vraag om te vertrekken is dat dan hetzelfde als jou manu militari op een camion gooien en naar vladivostok afvoeren?
dit bewijst vooral dat uw vaardigheden begrijpend lezen zwaar te kort schiet
Wat begrijp je niet aan verplicht evacueren?
En als de Russen de inwoners "manu militari op een camion" gooiden(waar je nul comma nul bewijs voor hebt) , hoe verklaar je dan dat "de inwoners jubelend de Oekraiense troepen verwelkomden"? Of zijn ze ondertussen te voet teruggekeerd?

Conclusie: het regime in Kiev zegt zelf dat ze overgaan opverplichte evacuatie, Moskou heeft dat nooit beweert en de "jubelende inwoners" bewijzen dat degene die dat beweerden vuile leugenaars zijn.

De westerse propaganda ligt in de knoop met zichzelf. Maar goed, zulke "details" mogen het feest niet bederven natuurlijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 november 2022 om 23:08.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 22:58   #34883
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een trol die verwijst naar een andere trol als bron... enorm fundamenteel correcte bewijsvoering heb jij
Jullie verwijzen constant naar trollen. Of "als ze mijn mening bevestigen zijn het geen trollen, maar als ze iets anders zeggen dan wat ik denk zijn het wel trollen."
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:01   #34884
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gelijk welke manier van denken, evacuatie = deportatie = evacuatie. Je gebruikt alleen een pejoratieve woordkeuze als degene die het uitvoert niet jouw vriend is..
bané ik zeg dat tegen iedereen op dezelfde manier, bvb als marokkanen flutmarathonlopers zijn dan zeg ik dat ook, ik zeg de afrikanen verslaan alles, en de arabieren kennen niet voetballen en zo'n stuf.

waarom zou je nu iets pejoratiefs alleen gebruiken bij uw vijanden...
deportatie betekent gedwongen worden te verhuizen... en is van het latijn 'de-portere' of 'weg dragen' en in het frans 'déportez' 'wegdragen' en ook 'ontvoeren' dus wegdragen tegen de mening in van diegene die weggevoerd wordt; Die persoon wil eigenlijk blijven, maar wordt gedwongen te verhuizen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:03   #34885
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Jullie verwijzen constant naar trollen. Of "als ze mijn mening bevestigen zijn het geen trollen, maar als ze iets anders zeggen dan wat ik denk zijn het wel trollen."
kijk Tommeke: als ik daar in Quora een tekst plaats, hoe verlies Putin de oorling in Oekraine, met mijn eigen analyze, dan staat die tekst daar...
Dat heeft dus eigenlijk geen enkele waarde, er zit daar niets qua censuur
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:05   #34886
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Rusland is een land in oorlog en is volgens onze media en politici geen democratie. Is dit een impliciete erkenning dat wij ook in oorlog zijn en geen echte democratie zijn?
In een russische democratie wordt een president verkozen met 97% van de stemmen, in de Oekraines was het veel minder, 73% is het dat wat je bedoelt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:24   #34887
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bané ik zeg dat tegen iedereen op dezelfde manier, bvb als marokkanen flutmarathonlopers zijn dan zeg ik dat ook, ik zeg de afrikanen verslaan alles, en de arabieren kennen niet voetballen en zo'n stuf.

waarom zou je nu iets pejoratiefs alleen gebruiken bij uw vijanden...
deportatie betekent gedwongen worden te verhuizen... en is van het latijn 'de-portere' of 'weg dragen' en in het frans 'déportez' 'wegdragen' en ook 'ontvoeren' dus wegdragen tegen de mening in van diegene die weggevoerd wordt; Die persoon wil eigenlijk blijven, maar wordt gedwongen te verhuizen.
En wat als de inwoners willen blijven maar verplicht worden re evacueren, wat is dan nog het verschil met deportatie?

Of oh nee ik snap het als Zelensky het zegt gooit iedereen de handen in de lucht en zegt "Hallelulya, de Heer heeft beslist" maar als Satan (de Russen) het beslist dan is iedereen wel tegen... de anti-Russische propaganda krijgt zowaar jezuitische trekken.

Wat ik hoor en lees uit verschillende bronen is dat zo n 80 % van de bevolking vrijwillig geevacueerd werden naar Rusland, en dat zo n 20 % (voornamelijk regime aanhangers) bleef. Die worden nu alsnog verplicht geevacueerd.... Dit zou de "jubelende inwoners" verklaren, hoewel ook westerse bronnen aangaven dat veel inwoners geevacueerd werden richting de Krim en verder oostelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 november 2022 om 23:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:29   #34888
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En wat als de inwoners willen blijven maar verplicht worden re evacueren, wat is dan nog het verschil met deportatie?

Of oh nee ik snap het als Zelensky het zegt gooit iedereen de handen in de lucht en zegt "Hallelulya, de Heer heeft beslist" maar als Satan (de Russen) het beslist dan is iedereen wel tegen... de anti-Russische propaganda krijgt zowaar jezuitische trekken.

Wat ik hoor en lees uit verschillende bronen is dat zo n 80 % van de bevolking vrijwillig geevacueerd werden naar Rusland, en dat zo n 20 % (voornamelijk regime aanhangers) bleef. Die worden nu alsnog verplicht geevacueerd.... Dit zou de "jubelende inwoners" verklaren, hoewel ook westerse bronnen aangaven dat veel inwoners geevacueerd werden richting de Krim en verder oostelijk.
t'is een deportatie, maar dat woord is verbrand door de oorlog met Hitler
dat is het gevolg van oorlog, je krijgt ook bij woorden een verandering van betekenis
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:36   #34889
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk Tommeke: als ik daar in Quora een tekst plaats, hoe verlies Putin de oorling in Oekraine, met mijn eigen analyze, dan staat die tekst daar...
Dat heeft dus eigenlijk geen enkele waarde, er zit daar niets qua censuur
Klopt, maar de Oekraiense propaganda, die meestal letterlijk overgenomen wordt door de westerse propaganda, promoot ook haar eigen verhaal, laat enkel aan het woord wie ze willen. Dat heeft dus ook geen enkele waarde, de enige censuur is dat het anti-Russisch moet zijn.

Ik vind het verhaal van Israelische en Amerikaanse Joden van Oekraiense origine net zeer geloofwaardig, want ze hebben geen enkele reden om pro-Russisch te zijn in de VS of Israel, wel in tegendeel. Ze dtaan net als iedereen bloot aan anti-Russische propaganda (zeker in de VS) Toch haten heel veel Joden van Oekraiense origine dit regime, en, in tegenstelling tot de gemiddelde westerling die niets over Oekraine kent, hebben ze daar gegronde redenen voor. Ze kennen Oekraine namelijk van eigen ervaringen, of van ervaringen van hun ouders en/of grootouders.

Opmerkelijk is dat Israel geen enkele sanctie instelde tegen Rusland, en zich onthield tijdens de laatste VN-resolutie tegen Rusland. Israel is ook in trek bij oligarchen van Joodse origine die de westerse sancties willen omzeilen. In Israel hebben die niets te vrezen.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 november 2022 om 23:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:38   #34890
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
t'is een deportatie, maar dat woord is verbrand door de oorlog met Hitler
dat is het gevolg van oorlog, je krijgt ook bij woorden een verandering van betekenis
Dus Zelensky heeft een deportatie bevolen geeft U toe?
Waarom gebruikt men dan het woord evacuatie als Kiev het beveelt, in de westerse pers, maar "deportatie" als de Russen het bevelen? Zou het kunnen dat die woordkeuze deel uitmaakt van de propaganda oorlog?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2022, 23:51   #34891
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
In een russische democratie wordt een president verkozen met 97% van de stemmen, in de Oekraines was het veel minder, 73% is het dat wat je bedoelt ?
"The October 2021 polls delivered a shock to the presidential team. According to the Kyiv International Institute of Sociology, Zelensky’s approval rating as president dropped from 33.3 percent in September to 24.7 percent in October."

https://www.wilsoncenter.org/blog-po...ky-alternative

"Poll shows Putin's popularity took hit in September but remained as high as 77%"

https://www.intellinews.com/poll-sho...-as-77-257988/

Ook even ter herinnering: in Oekraine zijn alle oppositie partijen en alle oppositie media verboden.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 november 2022 om 23:52.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 06:21   #34892
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Ook even ter herinnering: in Oekraine zijn alle oppositie partijen en alle oppositie media verboden.
Niet gestaafde bewering = leugen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 07:54   #34893
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Niet gestaafde bewering = leugen
Ik heb dat hier al 100 keer geplaatst met link. U hebt u nog nooit geexcuseerd, u noemde mij leugenaar en ik heb aangetoond dat ik de waarheid sprak en dat u liegt. Daarna reageer je saar niet meer op. Zo is een eerlijke en correcte discussie niet mogelijk. U haat mijn opinie zozeer, u bent zo gehersenspoeld door de anti-Russische propaganda, die begint te lijken om de antisemitische propaganda tijdens WIIi, dat een normale discussie gebaseerd op feiten en argumenten niet mogelijk is. Dat was ook onmogelijk met de nazi s.

"Opposition political parties banned in Ukraine and ‘unified information policy’ imposed."

https://mronline.org/2022/03/24/oppo...olicy-imposed/

Wanneer gaat u eens beginnen met uw leugens te staven? En dan niet met Oekraiense of westerse agitprop want die is waardeloos.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 november 2022 om 07:57.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:06   #34894
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op verschillende tv-zenders in Belgie, Nederland & Frankrijk kon je duidelijk zien dat er wél nog relatief veel inwoners zijn.
Er is niets te geloven van wat de leugenpers brengt. Beperk u tot onafhankelijke bronnen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:10   #34895
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hou altijd in je achterhoofd dat Poetin een meester-spion was, dus ook een meester-leugenaar. Hij heeft veel Westerse politici in het ootje genomen, vooral Macron.
Putin is intelligent en heeft een duidelijke visie.

Vanuit Europa zijn er zaken te doen, niet vanuit Washington (en Londen).
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:13   #34896
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat hoort nu eenmaal bij oorlog he. Aan twee kanten wordt er vuil gespeeld.

Maar dat doet er op zich niet toe. Hoofdzaak is dat de Russen zich stuk moeten lopen op die boeren met onze wapens. Zodat ze zeer goed nadenken voor ze hier komen plunderen en verkrachten.
Wat bedoelt u hiermee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Sneaky, een beetje respekt voor de boeren hé !
Wat bedoelt u hiermee?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:14   #34897
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"The October 2021 polls delivered a shock to the presidential team. According to the Kyiv International Institute of Sociology, Zelensky’s approval rating as president dropped from 33.3 percent in September to 24.7 percent in October."

https://www.wilsoncenter.org/blog-po...ky-alternative

"Poll shows Putin's popularity took hit in September but remained as high as 77%"

https://www.intellinews.com/poll-sho...-as-77-257988/

Ook even ter herinnering: in Oekraine zijn alle oppositie partijen en alle oppositie media verboden.
je vergelijkt weer appels met ajuinen hé...

de approval rating ( is trouwens geen verkiezingsuitslag, maar akkoord zijn met het beleid) van zelensky in zijn eigen land is merkwaardig is gestegen naar 90%.

en die van Putin is gezakt in zijn eigen land voor een russische uitslag tot 70%

https://www.newstatesman.com/chart-o...gs-have-surged
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:18   #34898
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Rusland heeft geen interesse om hier binnen te vallen, het is meer een waarschuwing voor China.
²

Angelsaksische denktanks hebben binnen onze Europese instellingen het idee doorgang kunnen doen vinden om via Rusland China aan te vallen.

Maar, anderzijds, als die Polen, de Baltische dwergen en de Roemenen overdrijven gaat Rusland reageren.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:19   #34899
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb dat hier al 100 keer geplaatst met link.
klopt niet
je toetert enkel en fantaseer enkel

Citaat:
dat een normale discussie gebaseerd op feiten en argumenten niet mogelijk is. Dat was ook onmogelijk met de nazi s.
persoonlijke aanval en poging o mij te ontmenselijken
maak u geen zorgen, ik ga niet huilen bij moderators

https://mronline.org/2022/03/24/oppo...olicy-imposed/
nergens in het artikel zie ik een onderbouwing van deze bewering
het artikel schrijft dat het zo is, volstaat natuurlijk niet

btw
let op de datum
in oorlogstijd verandert de situatie nu eenmaal

soit
zelfs als het zo is
op welke manier vergoeilijkt dit het Russisch staatsterrorisme jegens oekraiense ziekenhuizen, scholen, rusthuizen, verzporging- en onderwijsinstellingen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 08:23   #34900
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
²

Angelsaksische denktanks hebben binnen onze Europese instellingen het idee doorgang kunnen doen vinden om via Rusland China aan te vallen.

Maar, anderzijds, als die Polen, de Baltische dwergen en de Roemenen overdrijven gaat Rusland reageren.
wat voor zever, waarom moet je oorlog voeren als je handel kunt drijven ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be