Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Moet een Besloten vennootschap jaarrekeningen neerleggen ?
1. Ja. 4 80,00%
2. Ja, maar niet voor advocaten & politici. 0 0%
3. Neen. 0 0%
4. Prins Laurent for president. 1 20,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2023, 14:24   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard Zuhal Demir BV ( bvba).

https://kbopub.economie.fgov.be/kbop...&actionLu=Zoek

2010: Oprichting in Kiel.
2010: Verhuis zetel naar Ekeren.
2015: Ambtshalve doorhaling.
2022: Verhuis zetel naar Genk.
2022: Vereffening, € 7.145,94 passief.

Nooit één jaarrekening neergelegd.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 14:53   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Ja, een BV moet een jaarrekening neerleggen. Indien dat niet gebeurt zal de vennootschap ambsthalve doorgehaald worden. Dat is hier het geval. Gebeurt wel vaker bij vennootschappen die in de praktijk niet actief zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 18:47   #3
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.978
Standaard

Astamblieft: https://www.nbb.be/nl/balanscentrale...oet-neerleggen
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 20:52   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Kleine vennootschappen die gebruikmaken van de mogelijkheid om hun jaarrekening volgens het verkort schema openbaar te maken, betalen respectievelijk 120, 180 en 360 euro.

https://economie.fgov.be/nl/themas/o...legging-van-de

Een boekhouder kost meer....
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2023, 22:36   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kleine vennootschappen die gebruikmaken van de mogelijkheid om hun jaarrekening volgens het verkort schema openbaar te maken, betalen respectievelijk 120, 180 en 360 euro.

https://economie.fgov.be/nl/themas/o...legging-van-de

Een boekhouder kost meer....
Ik betaal ongeveer 4k voor mijn boekhouder. Inboeken van facturen, btw aangiftes, opmaak jaarrekening en neerleggen. Daarnaast ook wat fiscaal advies al heb ik daar zelf ook wel wat kennis van. Voor die 4k kan ik het alleszins niet zelf doen. Zou me meer dan 27 uur werk kosten alleszins...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 07:20   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Ontwijken onafhankelijke advocaten nu ook al belastingen door met vennootschappen te werken ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 09:43   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ontwijken onafhankelijke advocaten nu ook al belastingen door met vennootschappen te werken ?
Aangezien ik deze week de vraag gekregen heb om mijn vennootschapsbelasting te betalen, kan ik u bevestigen dat vennootschappen wel degelijk belastingen moeten betalen op de winst.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 09:45   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien ik deze week de vraag gekregen heb om mijn vennootschapsbelasting te betalen, kan ik u bevestigen dat vennootschappen wel degelijk belastingen moeten betalen op de winst.
Te weinig vooraf betaald ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 09:51   #9
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Te weinig vooraf betaald ?
Ik zat in mijn laatste vrijstellingsjaar. Verplichte voorafbetalingen zijn trouwens een dikke schande. Als je weigert een renteloze lening te geven aan de fiscus, krijg je dikke rentes op uw dak, maar als je zelf moet terugkrijgen van de fiscus dan kan je meer dan een jaar wachten en is er van een rentebetaling door de fiscus geen sprake.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 10 november 2023 om 09:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 10:02   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zat in mijn laatste vrijstellingsjaar. Verplichte voorafbetalingen zijn trouwens een dikke schande. Als je weigert een renteloze lening te geven aan de fiscus, krijg je dikke rentes op uw dak, maar als je zelf moet terugkrijgen van de fiscus dan kan je meer dan een jaar wachten en is er van een rentebetaling door de fiscus geen sprake.
Het zou inderdaad beter zijn dat je voor vennootschapsbelasting een rekening courant krijgt bij de overheid naar analogie met de BTW betalingen.

Het is ook geen slecht idee om dergelijke rekeningen courant interest te geven naar analogie met de E-Depo als het agentschap der schuld daar zijn fiat voor geeft.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 10:14   #11
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zou inderdaad beter zijn dat je voor vennootschapsbelasting een rekening courant krijgt bij de overheid naar analogie met de BTW betalingen.

Het is ook geen slecht idee om dergelijke rekeningen courant interest te geven naar analogie met de E-Depo als het agentschap der schuld daar zijn fiat voor geeft.
Mijn boekhouder stelt ook altijd maandelijkse betalingen voor bij de BTW, maar dat weiger ik pertinent. Daar zijn geen boetes voor. Dat zou met de vennootschapsbelasting ook zo moeten zijn. Nu, ik kan wel begrijpen dat het te lang duurt omdat je wel wat tijd krijgt om je jaarrekening neer te leggen en zo. In die optiek lijkt een betaling in de maand volgend op uw boekjaar wel verdedigbaar. Dan is het op zich geen voorafbetaling meer.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 10:37   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nu, ik kan wel begrijpen dat het te lang duurt omdat je wel wat tijd krijgt om je jaarrekening neer te leggen en zo. In die optiek lijkt een betaling in de maand volgend op uw boekjaar wel verdedigbaar. Dan is het op zich geen voorafbetaling meer.
Is jouw boekjaar volledig boekhouding afgesloten en verwerkt binnen één maand van het einde ervan ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2023, 12:26   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is jouw boekjaar volledig boekhouding afgesloten en verwerkt binnen één maand van het einde ervan ?
Nee, maar je kan tegen dan wel degelijk een goeie inschatting hebben.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be