Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2022, 17:59   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard Alleen cash betalen kan Nederlands plan dwarsbomen (controle op betalingen >100 euro)

Nederland wil alle betalingen vanaf 100 euro monitoren: “Opent deur naar ongekende massasurveillance”

https://www.msn.com/nl-be/financien/...9d/ar-AA13xt6K


Het zal zo'n vaart wel niet lopen, maar dit geeft toch te denken.
Volgens mij kunnen we beter veel meer met cash geld gaan betalen.

Heeft de overheid wel zaken met hetgeen wij doen met ons geld?
Akkoord, het gaat hier over Nederland, maar als het in Den Haag regent dan ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 06:41   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Down the rabbit hole: Verschillende experts ruiken onraad en zien zelfs een link met de nakende adoptie van CBDC’s.

“Dit houdt waarschijnlijk verband met de geplande CBDC’s, waar enkel kleine betalingen nog anoniem zullen zijn, terwijl alle grotere betalingen worden geregistreerd en gecontroleerd”, zo trekt de bekende belegger en auteur Willem Middelkoop aan de alarmbel op Twitter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 09:05   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Bij ons is het officieel pas vanaf 3.000 euro dat de banken beginnen moeilijk te doen maar ik heb al gehoord van mensen waar dat al bij lagere bedragen begon. Geld afhalen om een nieuwe fiets te kopen en aan je bankier moeten uitleggen waarvoor je het geld gaat gebruiken ... maar terwijl worden wel zware financiële misdaden van bankgroepen en multinationals met de mantel der liefde bedekt en afgekocht voor minder geld dan de misdaad opbracht. Dat is nochtans regelrecht tegen het rechtsbeginsel 'de opbrengst van een misdaad niet mag men niet houden'. FTW!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 31 oktober 2022 om 09:07.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 10:57   #4
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Down the rabbit hole: Verschillende experts ruiken onraad en zien zelfs een link met de nakende adoptie van CBDC’s.

“Dit houdt waarschijnlijk verband met de geplande CBDC’s, waar enkel kleine betalingen nog anoniem zullen zijn, terwijl alle grotere betalingen worden geregistreerd en gecontroleerd”, zo trekt de bekende belegger en auteur Willem Middelkoop aan de alarmbel op Twitter.
Met CBDC's is er in principe geen enkele transactie anoniem.
Hoewel dat eigenlijk al huiveringwekkend is, is dat niet eens de gevaarlijkste feature van CDBC's.
CDBC's zullen hand in hand gaan met het installeren en bestendigen van autoritaire regime's.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 13:42   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Nederland wil alle betalingen vanaf 100 euro monitoren: “Opent deur naar ongekende massasurveillance”

https://www.msn.com/nl-be/financien/...9d/ar-AA13xt6K


Het zal zo'n vaart wel niet lopen, maar dit geeft toch te denken.
Volgens mij kunnen we beter veel meer met cash geld gaan betalen.

Heeft de overheid wel zaken met hetgeen wij doen met ons geld?
Akkoord, het gaat hier over Nederland, maar als het in Den Haag regent dan ...
Ik ben voorstander.
Althans, voorlopig toch.
Mocht ik echte argumenten horen, die mij overtuigen, dan verander ik misschien van gedacht.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 13:58   #6
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander.
Althans, voorlopig toch.
Mocht ik echte argumenten horen, die mij overtuigen, dan verander ik misschien van gedacht.
Het artikel gaat natuurlijk over NL.
Maar als ik even mag doortrekken naar Belgie.

De Belgische overheid zou dus alle transacties boven de 100 Euro laten monitoren.

Kan de overheid niet eens wat geld in zijn eigen IT diensten budgeteren, dan zal men geen 3 man moeten betalen, om documenten af te printen en dan te voet 3 km verdop gaan leveren omdat men geen email heeft en er niet een één duidege database is ? (aselbeleid/aanvraag)
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 14:37   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ik heb een maand op cash geleefd.
Neen merci.
Ik ben terug naar bankcontact gekeerd. Geld is vies.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 15:12   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben voorstander.
Althans, voorlopig toch.
Mocht ik echte argumenten horen, die mij overtuigen, dan verander ik misschien van gedacht.
De overheid heeft er uw kloten mee te maken van wat ik koop, waar ik koop en wanneer ik koop.

Ik hoop dat de privacycommissie hier een serieze tand voor steekt
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 16:25   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.873
Standaard

Ik vraag mij af of de Nederlandse kiezer DAT ergens verkozen heeft in een of ander verkiezingsprogramma.....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2022 om 16:26.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 16:33   #10
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Met CBDC's is er in principe geen enkele transactie anoniem.
Hoewel dat eigenlijk al huiveringwekkend is, is dat niet eens de gevaarlijkste feature van CDBC's.
CDBC's zullen hand in hand gaan met het installeren en bestendigen van autoritaire regime's.
Er is niet alleen monitoring, maar ook mogelijk controle wat je wel en niet kan doen.
In China zijn ze zover dat ze je kunnen blokkeren om bijv. een treintiket te kopen als je niet braaf geweest bent.
Zover zal het hier wel nooit komen mag ik hopen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 16:47   #11
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard NL wil alle betalingen vanaf 100 € optekenen

Nederland wil alle betalingen vanaf 100 euro monitoren: “Opent deur naar ongekende massasurveillance”
100 euro maximum? Nederland wil zijn banken verplichten alle transacties boven de 100 euro in een grote database onder te brengen. Critici waarschuwen voor een catastrofale inbreuk op het privacyrecht. Het plan van de Nederlandse overheid om bijna alle transacties van zijn burgers te volgen, zou een voorbereidende stap zijn op de implementatie van een digitale centrale bankmunt (CBDC). Via zo’n “digitale euro” zouden vervolgens enkel de kleinste betalingen anoniem blijven voor de centrale bank.


Volgens N-Vb is dat prima, daarmee wordt de strijd tegen fraude, zwartwerk, criminaliteit verdergezet
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 18:04   #12
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

fuck

off
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 18:35   #13
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Nederland wil alle betalingen vanaf 100 euro monitoren: “Opent deur naar ongekende massasurveillance”
100 euro maximum? Nederland wil zijn banken verplichten alle transacties boven de 100 euro in een grote database onder te brengen. Critici waarschuwen voor een catastrofale inbreuk op het privacyrecht. Het plan van de Nederlandse overheid om bijna alle transacties van zijn burgers te volgen, zou een voorbereidende stap zijn op de implementatie van een digitale centrale bankmunt (CBDC). Via zo’n “digitale euro” zouden vervolgens enkel de kleinste betalingen anoniem blijven voor de centrale bank.

Volgens N-Vb is dat prima, daarmee wordt de strijd tegen fraude, zwartwerk, criminaliteit voortgezet
Volgens N-VC en N-WC moet iedereen die de overheid terecht als de grootste fraudeur beschouwt, zich nu grondig voorbereiden op ruilhandel.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 19:44   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Volgens N-Vb is dat prima, daarmee wordt de strijd tegen fraude, zwartwerk, criminaliteit verdergezet
Daarmee wordt de fraude, het zwartwerk en de criminaliteit die niet ten dienste staat van de overheids-apparatchiks bestreden. Stel U voor dat ge precies weet welke de uitgaven van uw politieke tegenstrevers zijn he Je weet dan precies wie waar welke "ongelukjes" moeten overkomen. Het is het verder sovietiseren van onze maatschappij he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2022 om 19:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 20:02   #15
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Banee, we moeten die nazi's kordaat afblokken. Geld is een ruilmedium, een opslag van waarde, een middel om tijd te overbruggen bij de economische interactie. Iemand accepteert voor zijn product of dienst geld, enkel op basis van die belofte. Die belofte breken haalt het motief onderuit om het product te maken of de dienst te leveren. Wat doe je dan: stoppen ermee. Staken. Wat gaat die bende nazi's doen, als de economisch actieven stoppen met actief te zijn? Zonder die activiteit, is hun geld waardeloos. Het representeert niks. Ze staan daar, met hun "vrijgemaakt" geld, haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2022, 20:13   #16
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ik snap trouwens niet hoe dit als "nieuw" wordt geflagd.
Banken houden transacties tot decennia terug bij. Elke, tot de kleinste bedragen toe.
Dat zijn gewoon database queries.
Als ze willen, kunnen ze die nu, en decennia terug, al monitoren. Banken zijn hun kompanen, die moeten helemaal niet gedwongen worden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 07:28   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Nederland wil alle betalingen vanaf 100 euro monitoren: “Opent deur naar ongekende massasurveillance”
100 euro maximum? Nederland wil zijn banken verplichten alle transacties boven de 100 euro in een grote database onder te brengen. Critici waarschuwen voor een catastrofale inbreuk op het privacyrecht. Het plan van de Nederlandse overheid om bijna alle transacties van zijn burgers te volgen, zou een voorbereidende stap zijn op de implementatie van een digitale centrale bankmunt (CBDC). Via zo’n “digitale euro” zouden vervolgens enkel de kleinste betalingen anoniem blijven voor de centrale bank.


Volgens N-Vb is dat prima, daarmee wordt de strijd tegen fraude, zwartwerk, criminaliteit verdergezet
Draad bestaat al sinds 30-10-2022
https://forum.politics.be/showthread.php?t=266855
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 07:30   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Er is niet alleen monitoring, maar ook mogelijk controle wat je wel en niet kan doen.
In China zijn ze zover dat ze je kunnen blokkeren om bijv. een treinticket te kopen als je niet braaf geweest bent.
Zover zal het hier wel nooit komen mag ik hopen.
Ik hoop dat het hier niet zo ver zal komen.
Eigenlijk hoop ik dat van die monitoring niets in huis komt (mag komen).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 09:47   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Down the rabbit hole: Verschillende experts ruiken onraad en zien zelfs een link met de nakende adoptie van CBDC’s.

“Dit houdt waarschijnlijk verband met de geplande CBDC’s, waar enkel kleine betalingen nog anoniem zullen zijn, terwijl alle grotere betalingen worden geregistreerd en gecontroleerd”, zo trekt de bekende belegger en auteur Willem Middelkoop aan de alarmbel op Twitter.
Twitter...
Zou hij niet beter aan de échte alarmbel trekken ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2022, 09:49   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb een maand op cash geleefd.
Neen merci.
Ik ben terug naar bankcontact gekeerd. Geld is vies.
Als je op cash leeft, weet je op ELK moment hoeveel er nog op je giro staat.
Vooral jongeren zijn op het einde v.d. verbaasd dat alles op is of dat ze mogelijks in het rood staan.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be