Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2015, 13:26   #1
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.370
Standaard Geen cordon, maar een pestcoalitie ?

Zou het kunnen dat bij de vorige verkiezingen O-VLD en CD&V beslist hebben om in plaats van verder N-VA te demoniseren en uit te sluiten, zij hen mee te nemen in een coalitie, met als enige bedoeling om elke maatregel te bevechten, elke uitspraak van N-VA af te kraken, om zo de partij weer klein te krijgen ?

Het valt mij immers op hoeveel er gedebatteerd over uitspraken van N-VA'ers (denk bijv. aan de uitspraak van Liesbeth Homans), en veel te weinig over het gevoerde of te voeren beleid.
Het is ook opvallend hoe oppertjeef Kris Peeters mails stuurt naar de CD&V'ers om keet te schoppen tegen het eigen regeringsbeleid.
Maar op andere momenten is het dan weer de VLD die uitspraken van N-VA aanvalt.
Denk ook aan het doorgeven van verkeerde Vlaamse begrotingscijfers door Annemie Turtelboom (VLD), waarna natuurlijk gretig een andere VLD'er (Guy Vanhengel) zich vrolijk kon maken over de Vlaamse regering.

Mij lijkt het dus allemaal maar één bedoeling te hebben : het imago van N-VA kapot te maken, ook van binnen de regering.
Dat stemt mij niet al te vrolijk, niet alleen omdat ik N-VA nog altijd de beste partij vind, maar ook omdat politieke spelletjes bij CD&V en O-VLD blijkbaar nog altijd belangrijker zijn dan het welzijn van (de burgers van) dit land.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 20:07   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

als iemands imago aan het kapot gaan is, zal het deze van het bedriegelijke, mes-in-de-rug-stekende, dubbel-getongde CD&V zijn
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 00:04   #3
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.370
Standaard

Wat mij wel hoopvol stemt in dit verhaal is dat iemand de mail gelekt heeft, en dat de kranten het spelletje van CD&V niet meegespeeld hebben.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 16:12   #4
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Zou het kunnen dat bij de vorige verkiezingen O-VLD en CD&V beslist hebben om in plaats van verder N-VA te demoniseren en uit te sluiten, zij hen mee te nemen in een coalitie, met als enige bedoeling om elke maatregel te bevechten, elke uitspraak van N-VA af te kraken, om zo de partij weer klein te krijgen ?

Het valt mij immers op hoeveel er gedebatteerd over uitspraken van N-VA'ers (denk bijv. aan de uitspraak van Liesbeth Homans), en veel te weinig over het gevoerde of te voeren beleid.
Het is ook opvallend hoe oppertjeef Kris Peeters mails stuurt naar de CD&V'ers om keet te schoppen tegen het eigen regeringsbeleid.
Maar op andere momenten is het dan weer de VLD die uitspraken van N-VA aanvalt.
Denk ook aan het doorgeven van verkeerde Vlaamse begrotingscijfers door Annemie Turtelboom (VLD), waarna natuurlijk gretig een andere VLD'er (Guy Vanhengel) zich vrolijk kon maken over de Vlaamse regering.

Mij lijkt het dus allemaal maar één bedoeling te hebben : het imago van N-VA kapot te maken, ook van binnen de regering.
Dat stemt mij niet al te vrolijk, niet alleen omdat ik N-VA nog altijd de beste partij vind, maar ook omdat politieke spelletjes bij CD&V en O-VLD blijkbaar nog altijd belangrijker zijn dan het welzijn van (de burgers van) dit land.
Allez, de complot theories kunnen starten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be